Gå til innhold

Brystreduksjon


Gjest Dongeridoja

Anbefalte innlegg

Gjest Dongeridoja

Tenkte jeg skulle fortelle om min erfaring i tilfelle det er noen der ute som vurderer å gjøre det.

Jeg tok brystreduksjon for snart et år siden og er kjempefornøyd. Da jeg tok det

veide jeg 84 kg og var 1,75 høy. Jeg fikk beskjed om at jeg var akkurat på grensa når det gjelder vekt, så jeg gikk ned ytteligere to kilo før operasjon. Tror jeg var inne hos kirurgen i fem minutter før han bestemte at jeg skulle komme tilbake om to uker (ikke lov å røyke to uker før og etter operasjon!). Hadde på forhånd vært hos fastlegen som sendte meg hit. To uker etter konsultasjonen møtte jeg opp på drammen private sykehus kl.08.00 og kl.11.30 våknet jeg med 1 kg lettere bryst, og kunne bli hentet. Hadde ikke noe smerter og var våken på vei hjem. Deretter fulgte det tre-fire dager med pinex forte (smertestillende) som gjorde at jeg sov flere ganger om dagen. Etter fem dager hadde jeg venner på besøk og gikk over til mildere smertestillende. Strålende fornøyd, anbefales ;)

Gikk fra en 85D til 80B :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert

Jeg har også gjennomført en brystreduksjon. Sytes du fikk det til å høres litt vel enkelt ut. Men selvfølgelig er vi alle forskjellige og kroppene reagerer ulikt på behandling.

Men jeg må ærlig talt si at da jeg våknet fra narkosen føltes det som jeg var blitt kjørt over av en lastebil.

Men det er rett at det går tålig fort over:)

Jeg gikk fra 80e til 80b. Er godt fornøyd nå. Og har ikke vondt i skuldre og rygg lenger.

Men selv om dette er en relativt bagatellmessing operasjon, så er det viktig å huske på at det alltid er en viss risiko.

Så slike avgjørelser må vurderes nøye.

Men nå er jeg også en fornøyd kunde:)

 

Inspirert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor reklamere for plastisk kirurgi? Bare lurer... Jobber i helsevesenet og har sett litt av hvert når det gjelder brystreduksjon.

 

Jeg er selv forholdsvis barmfager, bruker 85 DD eller E. Bruker en halv formue på BHr, men det er verdt det. Har flere genger fått spørsmål om jeg har silicon... Har heller aldri hatt problemer med nakke eller skuldre, utover det som må ses på som normalt i mitt yrke.

 

Jeg har aldri vurdert brystreduksjon. Med mindre pupper hadde jo magen stått mer ut enn puppene og jeg hadde sett ut som en tønne!!!

 

Når det er sakt, har jeg full forståelse for at noen velger å gjøre dette. Har selv alltid skulle ønske at jeg var høy, tynn og flatbrysta, jeg. Er ingen av delene. Så får jeg heller prøve å være lykkelig som liten, tett og barmfager...

 

Katla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal betale for det selv så ligger prisen på rundt 30 000 - 40 000. Det kommer litt an på hvilken klinikk du bruker. Jeg vil anbefale deg å gå til din fastlege og fortelle om dine plager og fremme ønske om en operasjon. Det kan tenkes du får det på folketrygden vettu! Jeg gjorde dette og ble sendt til Colosseum Klinikken for operasjon. Jeg betalte 385 kroner for inngrepet og det inkluderte en sports BH som de tok på meg på operasjonsbordet for å støtte i tillegg til bandasjene.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor reklamere for plastisk kirurgi? Bare lurer... Jobber i helsevesenet og har sett litt av hvert når det gjelder brystreduksjon.

 

 

Katla

Er vel ikke reklame for plastisk kirurgi dette? Må vel si at brystreduksjon er noe jeg ikke ser på som det for de aller fleste. De som får dette dekket har reelle problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok selv reduksjon for 15 måneder siden. Operasjonen gikk kjempefint og jeg gikk fra 80 G/H til 80C. Det var mye som ble tatt. Narkosen reagerte jeg heldigvis ikke på :)

 

Etter inngrepet hadde jeg moderate smerter i 2-3 uker, mye fordi arrene strakk seg.

 

Jeg har hatt noen forferdelige arr, men nå er de begynt å bli bedre. Det er en a bakdelene med denne operasjonen. Men for min del er de verdt det. Jeg er kvitt den evige hodepinen, stive skuldre og vond rygg. Og ikke minst, nå kan jeg trene hva jeg vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker etter konsultasjonen møtte jeg opp på drammen private sykehus kl.08.00 og kl.11.30 våknet jeg med 1 kg lettere bryst' date=' og kunne bli hentet. Hadde ikke noe smerter og var våken på vei hjem. Deretter fulgte det tre-fire dager med pinex forte (smertestillende) som gjorde at jeg sov flere ganger om dagen. Etter fem dager hadde jeg venner på besøk og gikk over til mildere smertestillende. Strålende fornøyd, anbefales ;)

Gikk fra en 85D til 80B :)[/quote']

 

Dette ser jeg på som reklame. Kirurgi er svært sjelden så enkelt. Smerter, infeksjon, forsinket sårtilheling, stygge arr, kvalme osv, osv. Narkose i seg selv er en risiko. Mange mennesker ser på kirurgi som en enkel løsning. Det er det IKKE!!!

 

Og som jeg sa, jeg har full forståelse for at folk med skikkelige plager foretar inngrepet, men da er det viktig å være klar over risikofaktorene.

 

Og som jeg ser av ditt andre innlegg hadde du litt mer å ta av enn det jeg evt hadde hatt. Har en syltynn, 1,60 høy venninne, som bruker 70E. Sliter litt hun, ja.

 

Jeg har ikke nok plager til å i det hele tatt vurdere inngrepet. Så får det heller være at jeg ser litt fortung ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inspirert

Selv opererte jeg på plastisk kirurgisk avd på haukeland sykehus, og grunnet mine rygg og nakke problemer fikk jeg alt dekket av trygdekassen.

Akkuratt denne typen operasjoner er vel ikke så vanlig fra et kosmetisk synspunkt. Det er vel helst for å gjøre livet lettere (bokstavelig talt! ;) )

 

Vi må støtte hverandre! :)

 

Inspirert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.......

 

er veldig ok å få høre litt om erfaringene deres når det gjelder reduksjon. Jeg er i den situasjonen at jeg har fått tilbud om å gjøre inngrepet, dekt av folketrygden... men - jeg er så innmari redd nå når alt kommer til alt....... Jeg har store, tunge, slappe bryster som jeg føler bare blir værre og værre med tiden, og har alltid ønsket meg et liv med "normale" bryster......... Bare det å kunne gå å kjøpe en bh som passer....... For en drøm det skulle vært....... finner jo aldri noe pent.... :-(

 

Jeg ble enig med kirurgen som skal gjøre inngrepet om at jeg skal ned 5 kg før jeg blir satt opp på time ( er nå 72 kg, og 161 høy...) MEN - aldri før har kiloene vært så spikra på kroppen...... lurer på om jeg er i en slags "forsvarsposisjon" fordi jeg vet at det ikke blir aktuelt før jeg har tatt av de der kiloene......... vet sannelig ikke hva jeg skal tro - vanskelig er det i allefall......

 

Tingene ble ikke bedre i dag etter at jeg hadde vært å prøvd bikinioverdeler........ jeg gråt på vei hjem........ Noe så jævlig stygt da!! Og for noen tankesløse designere som lager bikinier i D -cup med tynne tynne stropper, eller knytting rundt nakken..... det går jo ikke an å bruke!! :-( Har jo så vondt bare av å prøve de............

 

Sitter nå å leiter på nett etter litt mere info om inngrepet........ tror jeg kommer til å satse på å få det gjort etter sommeren.... Er bare så redd for at jeg ikke skal føle meg vel........ men - på den annen side - føler jeg meg vel NÅ? Nei...... Greit når jeg finner en fin BH og trykker de oppi - da trives jeg faktisk med store bryster.........

 

Tenk å kunne tatt på en Singlet, uten BH under........... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.......

 

er veldig ok å få høre litt om erfaringene deres når det gjelder reduksjon. Jeg er i den situasjonen at jeg har fått tilbud om å gjøre inngrepet' date=' dekt av folketrygden... men - jeg er så innmari redd nå når alt kommer til alt....... Jeg har store, tunge, slappe bryster som jeg føler bare blir værre og værre med tiden, og har alltid ønsket meg et liv med "normale" bryster......... Bare det å kunne gå å kjøpe en bh som passer....... For en drøm det skulle vært....... finner jo aldri noe pent.... :-(

 

Jeg ble enig med kirurgen som skal gjøre inngrepet om at jeg skal ned 5 kg før jeg blir satt opp på time ( er nå 72 kg, og 161 høy...) MEN - aldri før har kiloene vært så spikra på kroppen...... lurer på om jeg er i en slags "forsvarsposisjon" fordi jeg vet at det ikke blir aktuelt før jeg har tatt av de der kiloene......... vet sannelig ikke hva jeg skal tro - vanskelig er det i allefall......

 

Tingene ble ikke bedre i dag etter at jeg hadde vært å prøvd bikinioverdeler........ jeg gråt på vei hjem........ Noe så jævlig stygt da!! Og for noen tankesløse designere som lager bikinier i D -cup med tynne tynne stropper, eller knytting rundt nakken..... det går jo ikke an å bruke!! :-( Har jo så vondt bare av å prøve de............

 

Sitter nå å leiter på nett etter litt mere info om inngrepet........ tror jeg kommer til å satse på å få det gjort etter sommeren.... Er bare så redd for at jeg ikke skal føle meg vel........ men - på den annen side - føler jeg meg vel NÅ? Nei...... Greit når jeg finner en fin BH og trykker de oppi - da trives jeg faktisk med store bryster.........

 

Tenk å kunne tatt på en Singlet, uten BH under........... *sukk*[/quote']

 

Skal innrømme at det beste var å kunne gå i en butikk og finne seg en bh uten at den kostet 6-700 kroner. Og bare det å kjøpe en bikinioverdel som satt pent - drømmen.

 

Jeg har vært heldig etter operasjonen og har to fullstendig like bryster. Det kan man jo ikke være garantert å få.

 

En del arr blir det jo, men som jeg nevnte i et annet innlegg, jeg synes det absolutt er verdt det. Arrene blir penere og penere gjennom to år. Mine er fortsatt litt mørke, men begynner nå å bli hvite.

 

Om du er usikker og engstelig så ville jeg bedt om en time med kirurgen. Han skal ha før- og etterbilder han kan vise deg. Be om å få all informasjon. Før operasjonen hadde jeg selv også en samtale med min fastlege som har sett bakdelene av plastisk kirurgi. Han fortalte en del, men sa jo også at i de fleste tilfeller går det bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.......

 

er veldig ok å få høre litt om erfaringene deres når det gjelder reduksjon. Jeg er i den situasjonen at jeg har fått tilbud om å gjøre inngrepet' date=' dekt av folketrygden... men - jeg er så innmari redd nå når alt kommer til alt....... Jeg har store, tunge, slappe bryster som jeg føler bare blir værre og værre med tiden, og har alltid ønsket meg et liv med "normale" bryster......... Bare det å kunne gå å kjøpe en bh som passer....... For en drøm det skulle vært....... finner jo aldri noe pent.... :-(

 

Jeg ble enig med kirurgen som skal gjøre inngrepet om at jeg skal ned 5 kg før jeg blir satt opp på time ( er nå 72 kg, og 161 høy...) MEN - aldri før har kiloene vært så spikra på kroppen...... lurer på om jeg er i en slags "forsvarsposisjon" fordi jeg vet at det ikke blir aktuelt før jeg har tatt av de der kiloene......... vet sannelig ikke hva jeg skal tro - vanskelig er det i allefall......

 

Tingene ble ikke bedre i dag etter at jeg hadde vært å prøvd bikinioverdeler........ jeg gråt på vei hjem........ Noe så jævlig stygt da!! Og for noen tankesløse designere som lager bikinier i D -cup med tynne tynne stropper, eller knytting rundt nakken..... det går jo ikke an å bruke!! :-( Har jo så vondt bare av å prøve de............

 

Sitter nå å leiter på nett etter litt mere info om inngrepet........ tror jeg kommer til å satse på å få det gjort etter sommeren.... Er bare så redd for at jeg ikke skal føle meg vel........ men - på den annen side - føler jeg meg vel NÅ? Nei...... Greit når jeg finner en fin BH og trykker de oppi - da trives jeg faktisk med store bryster.........

 

Tenk å kunne tatt på en Singlet, uten BH under........... *sukk*[/quote']

 

 

Det er bare naturlig å være engstelig når det gjelder operasjoner og kirurgi. Jeg var også litt redd, men tok en lang prat med kirurgen og følte meg mye bedre etterpå. Søsteren min tok samme operasjon et par år før meg og hun støttet meg mye.

 

Når det gjelder arr og sårheling så er dette forskjellig fra person til person. Du kan titte litt på dine egne hvis du skulle ha noen arr fra andre operasjoner eller sår. Om de er fine og hvite så kan du forvente at arrene etter operasjonen blir like, selv om det kan ta noen år før de blir hvite. Det var i allefall det kirurgen min sa til meg ;)

 

Gå ut og finn informasjon, snakk med kirurgen din evt. en annen lege og vær SIKKER på at det er dette du vil før du gjør det. Dette er ikke noe du har lyst til å sitte å angre på resten av livet.

 

Som noen andre her sa før meg: det går bra i de aller fleste tilfellene! Det er i tillegg kjempedigg å finne klær som passer til kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...