Gå til innhold

Hvor langt skritt har du?


Gjest morild

Anbefalte innlegg

Gjest morild

Jeg kjøpte meg en skritteller å målte opp så godt jeg kunne mine steg. Jeg er ganske kort, med korte ben, men mine steg ble alikevel 75 cm. Ser det er flere her som opererer med skritt som er 50 cm og under det. Det er jo utrolig små skritt, ikke rart man kommer opp i et utrolig høyt antall skritt om dagen. Man skal jo måle fra hel til hel, eller tå til tå. Bare en fot er jo ganske mange cm.

Så hvor lange skritt har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir det samme om du har målt til 50 cm, eller som meg 80 cm.

Derimot blir jo ikke lengden på det vi går helt riktig med feil skrittlengde.

Men noen går med små skritt, andre langer ut med store. Det viktigste er jo ikke skrittlengden, men at vi er i bevegelse, vi GÅR!:-)

 

Ha en aktiv fin helg alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morild

Jeg forstår jo det er antall skritt som teller, men jeg for min del liker å se hvor langt jeg har gått også, og da er det viktig at den er riktig innstilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik finner du gjennomsnittet av skrittlengde ut:

 

gå 10 skritt på den måten du ville gå som vanlig, eller når du trimmer

 

så måler du hvor langt du har gått på de 10 skritt og regner meter gjonnom 10skrit = gjennomsnittslengde per skritt

 

det fungerer hos meg, ser det spesiellt når jeg går på jobb, det er pluss/minus noen få meter (som ikke er så veldig betydelig) avhengig av dagsform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lubina
Jeg kjøpte meg en skritteller å målte opp så godt jeg kunne mine steg. Jeg er ganske kort' date=' med korte ben, men mine steg ble alikevel 75 cm. Ser det er flere her som opererer med skritt som er 50 cm og under det. Det er jo utrolig små skritt, ikke rart man kommer opp i et utrolig høyt antall skritt om dagen. Man skal jo måle fra hel til hel, eller tå til tå. Bare en fot er jo ganske mange cm.

Så hvor lange skritt har dere?[/quote']

 

Jeg har sti****rt skrittlengden til 50 cm. Langer ikke ut pga dårlig rygg, men går raske skritt og mye bakker. Ser kun på antall skritt da jeg vet hvor lang runden min er. Og ut i fra det er ikke 50 cm så mye feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...