Gå til innhold

steking av vårruller


Gjest blue78

Anbefalte innlegg

Gjest blue78

Hei har tenkt å unne meg vårruller i dag, jeg lager de selv og er ikke spesiellt sunne.

Hva er den sunneste måten å få stekt de på. Vil jo gjerne ha de sprø men med minst mulig fett. Bruker til vanlig rapsolje, men er det det som er den olja med minst kal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mezzina

Finnes ingen oljer som er magrere enn andre dessverre... Olje inneholder 900kcal per 100g uansett... Men når det først er sagt så er rapsolje en god og nøytral olje til matlaging!

 

Vet du jeg så akkurat et matprogram på tv. Kokken Niklas lagde vårruller selv. Han la de på stekeplata og penslet rett og slett litt olje over - fin måte å spare kalorier på. Han hadde rapsolje, iblandet noen dråper sesamolje for smakens skyld.

 

Og så stekte han de til de ble sprø og lett gylne i stekovnen! 15 minutter på 200 grader. Ikke visste jeg vårruller kunne lages med så lite fett:-)

 

Gi gjerne tilbakemelding om du prøver dem:-)

 

ja - og du; ved nærmere ettertanke....når man bare pensler med olje...da kan det jo knapt gå med mer enn en halv til 1ss olje tilsammen... Hm...smart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mezzina

Dipsås:

1-2 klyfta(or) vitlök

2 msk limejuice

2 msk vinäger

3 msk fisksås

0,5 tsk salt

1 msk socker

0,5 dl vatten

 

Till servering:

30 salladsblad

färsk mynta

 

Han hakket hvitløken sammen med havsalt og blandet alt i en skål. Når vårrullene var ferdig, la han hver i noen salatblader og et par blader frisk mynte, akkurat som en lompe. Så dippet han i vei. Nå ble jeg svoltin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blue78

nam nam dette var godt, har ikke prøvd med saus enda. Kjøpte en ferdig saus i butikken. Regna på det nå og det er ca 104 kal pr 100g i vårrullene mine, det er vel ikke så ille :| eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja det ble de ' date='hadde resten til frokost i dag. Nam nam

Nå er det bare å finne noe til middag i dag.

 

Er det mye kal i kyllingklubber?[/quote']

 

Går ut ifra at det er kyllingvingeklubber du mener og da kan du bare spise 100 gram,og det er 2-4 stykker så det er lite mat.Lager du vårruller selv eller er de ferdigkjøpte?Siden det var så lite kcal mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blue78

Jeg lager vårrullene selv. Oppskriften er fra Fillipinene. Her er den

 

400g karbonadedeig

3-5 ss østersaus

ca 4 stangselleri

150-200g kålrot

1 egg

salt og pepper etter smak

1-2 ss olje til pensling

Vårrullark

 

Kjør stangselleri og kålrot i foodprosessor tilsett resten av ingrediensene og kjør til en fin farse.

Jeg lager små vårruller, deler et vårrullark i 4 Du kan sikkert legge til noen fler kal for jeg har ikke regnet med vårrullarkene.

Jeg tar ca 1 ts med farse og legger på hvert kvarte ark og ruller sammen.

Stekes på 225 grader i ca 15 min. Pensle med litt olje før steking (ikke nødvendig)

 

Server med dipsaus og evt ris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blue78

Den typen vårrullark jeg bruker er ikke laget på rismel.Her er det jeg fant om den typen jeg bruker på nett. HAr ikke funnet noe næringsinnhold

 

Vårrull pastry Laget av en blanding av hvetemel, vann og salt, rullet ut maskinelt til papirtykkelse. Vårrull pastry brukes i stor utstrekning til innpakking av vårruller laget av svin eller sjømat. Disse pakkes med frisk salat og urter, frityrstekes og dyppes i en sursøt sterk saus. De må håndteres forsiktig, da de har lett for å revne/brekke. Lag dine egene vårruller ved å følge vår oppskrift på oppskriftsidene. Dette produktet skiller seg fra rispapir da dette er laget av hvetemel og ikke rismel, samt at dette produktet ikke er tørket slik som rispapir er. Vi gjør også oppmerksom på at dette produktet er en frysevare, men det er ingen problem med å fryse det ned igjen hvis det tiner opp.

 

Ingredienser: Hvetemel, vann og salt. Produsert i Singapor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

det går og an å varme vårruller i ovnen, der trenger du ikke noe steike olje og slikt. og er den lettaste måten å varme det opp på.

Er godt med ruller.skal kjøpe meg en pakke denne uken, er kjekt å ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...