Gå til innhold

Ned ca. 15 kilo

Gjest Melona

Anbefalte innlegg

Oi-sann, her var det visst et nytt forum. Ja, jeg skal ned rundt 15 kilo, har kvittet meg med 4,1 - 10,9 kilo igjen. Flere i samme situasjon? Heng dere gjerne på ;)

Melona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar
Gjest Melona

Fint at dere blir med. Jeg er også med i andre tråder, tirsdagsklubben og stegtellerklubben, trives veldig godt der, og vil holde på de trådene, men syntes det var en god ide å ha litt kontakt med dere som skal ned ca like mye som meg. Nå har jeg veiedag på tirsdag og er veldig spent denne uka. Har nemlig begynt å spise mer, inntil 1600 kcal. Dette er andre uka, forrige uke gikk greit nok, ned 0,4, denne uka har jeg ikke vært så flink til å trimme, bare 10 trimpoeng til nå, i forhold til 28 forrige uke. Kryss fingre for meg på tirsdag, da ;)

Når har dere veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt for flittig på vekta.

Flere ganger i uken...

Dette er selvsagt ikkje bra - en blir litt fortvila dei dagane vekten har gått opp.

Derfor har jeg bestemt meg for at jeg skal veie meg til helga (skal vere fryktelig flink denne uken...) og så skal jeg prøve å la det gå 2 - 3 uker før neste gang.

Dette bare for å normalisere forholdet til vekten igjen...

Har holdt på en stund og alle disse opp- og nedturene en får ved å gå på vekten flere ganger i uken har gått utover motivasjonen.

Lykke til med veiing tirsdag!!!

Trultemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 30 kg fra januar og til nå. Har planer om å holde på fram til jul med vektnedgang og så får vi se hvor mye resultatet ned det har blitt. Håper på en 20- 25 kg , men skal være fornøyd med alt over 15 ;)

Jeg går nå på internettkurs og skal ha veiedag onsdager i sommer.

Etter sommerferien starter jeg opp igjen hos min lokale veileder:)

Vi holder kontaken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å slanke meg for en måned siden, har gått ned 2,7 kg til nå. Veier meg på tirsdager. Nå siste uke sto jeg helt stille, så nå er det full skjerpings igjen. Jeg skal ned 12-15 kg til, og har planer om å ende opp på 55-57 kg.

Synes det er veldig motiverende å ha noen som jeg skal raportere til hver tirsdag, blir litt enklere å være flink da. For meg går dette med å være flink i matveien uproblematisk i ukedagene. Men jeg sliter noe vannvittig i helgene. Jeg klarer bare ikke å la være å røre godteriet som da kommer innomhus. Kan jo ikke nekte de andre å kose seg heller. Jeg må bli flinkere i helgene altså.

Stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ned 15kg. Begynte på kurs for 1 år siden , gikk ned 10 kg. Så ble jeg litt sløv etterhvert og gikk opp igjen 5kg. Har begynt på nytt kurs igjen, men denne gangen på nettkurs. Nå er jeg på vei ned igjen. Med sider som dette føler en seg ikke alene, og det gjør at motivasjonen blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gjerne være med hvis det går greit.

Jeg har holdt på i ca 3.5 uker nå og har gått ned 3.1 kg. Veier meg på torsdager. De to siste ukene nå har jeg gått ned 0,5 kg pr. uke. Stabiliserer det seg der så er jeg temmelig fornøyd. Skal ned rundt 15-20 kg. Så her er det bare å stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg er også med på en annen tråd, men vil gjærne være med her også:0) så fint at de har laget nye diskusjonsrom... Jeg veier 88 kilo og er 1,72 høy. JEg skal ned til ca 75+-... så har da igjen litt å ta av...

JEg har veiedag på tirsdag nå gjennom sommeren... Iallefall nå som jeg ikke følger noe gr roede kurs.. Venter veldig på høsten... Men hadde håpet at jeg skulle være såpass disiplinert at jeg skulle klare litt selv også.,..

Stå på allesammen... Dere er flinke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melona

Nå er det endelig kommet link til de nye forumene i hurtigmenyen. Husket nesten ikke på å se på denne tråden. Så gøy at vi blir flere her.

Trultemor: Nei, tyvveiing er ikke av det lure. Har gått på den før jeg også, vekta flyr opp og ned som en jojo i løpet av uka, og en kan miste motet av mindre. Det beste er å veie seg en fast dag i uka, til et fast tidspunkt.

Tirben: Så flink du har vært! Ned 30 kg siden jul! Stå på, så klarer du de siste kiloene før det blir jul igjen.

Johnny: Velkommen i gjengen :) Hva er dine mål i vektklubben?

Ariann: Så fint å treffe deg her også

Cile: Ja, det godteriet er en prøvelse. Prøv å ha noe annet på lur til deg selv, noe ekstra god frukt, eller tørket frukt, litt nøtter.....Alt er bedre enn chips og sjokolade

Asne: Så flott at du tok deg selv i nakken og begynte på kurs igjen! Selv gikk jeg ned 10 kg - og opp 15 :eek: Så nå er det på'an igjen, nå er jeg snart nede i den vekta jeg begynte å slanke meg på forrige gang :)

Zusanne: Akkurat som meg! Jeg har gått ned 4,9 kg - 10-11 kg igjen. Det blir gøy å følge hverandre mot målet!

May2: 0,5 kg i uka er perfekt! Prøv å holde deg der, det er ingen grunn til å forhaste seg. Det som går fort av, kommer veldig ofte enda fortere på igjen.

Litt om meg selv: Har veiedag på tirsdag. Denne tirsdagen veide jeg 73,1, det er ned 4,9. Midjemål 78 - ned 8 cm, det er veldig godt fornøyd med. Målet mitt er å komme ned i 62-63 kg.

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melona
JEg er også med på en annen tråd' date=' men vil gjærne være med her også:0) så fint at de har laget nye diskusjonsrom... Jeg veier 88 kilo og er 1,72 høy. JEg skal ned til ca 75+-... så har da igjen litt å ta av...

JEg har veiedag på tirsdag nå gjennom sommeren... Iallefall nå som jeg ikke følger noe gr roede kurs.. Venter veldig på høsten... Men hadde håpet at jeg skulle være såpass disiplinert at jeg skulle klare litt selv også.,..

Stå på allesammen... Dere er flinke..[/quote']

Så fint du ble med. Jeg er helt sikker på at du klarer dette fint på egenhånd. Har du gått kurs før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen.

jeg er en trønderjente som skal ned til 65-68 kg . Dagens vekt stoppet på 78.8 .

Jeg er også med på en annen tråd men håper jeg kan følge denne også

Det føles som gjengen her inne er en del av vennene mine, blir inspirert å se hva de utretter. Samtidig blir jeg selv motivert til ikke å gi opp.

Jeg sliter med at kroppen reagerer raskt på stress og lign med å stoppe alle mine planer om nedgang. Jeg har gått ned ca 7 kg siden jul og er i bunn og grunn fornøyd med å ha klart det- Våren er en stresset tid for meg men det var etter at stresset forsvant at alt stoppet opp og jeg gikk fra et snitt på 0,5./uka til 0,4/uka og nå 1 kg i mnd.

Jeg bruker i perioder cortison og da går jeg alltid opp 4-5 kg og de sitter som bare..

Så jeg kommer nok til å tilbringe en god del tid her inne så vi snakkes nok :)

Lykke til alle sammen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymona

Heisann!

Jeg skal også ned samme antall kg som dere her inne, og kan trenge litt support! Begynte for meg selv på mandag, og har vært flink å ikke veie meg ennå. (Selv om vekten står og geiper til meg)!

Jeg vurderer å gå til "innkjøp" av personlig trener for å komme i gang med en skikkelig motivator, noen som har erfaring med det?

Stå på alle sammen, dere er kjempeflinke!

Klem fra en sommervarm Anonymona=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du ble med. Jeg er helt sikker på at du klarer dette fint på egenhånd. Har du gått kurs før?

Hei hei... JA jeg har gått på to kurs før... Så da skal det vel gå greit. HAr fått en god del vaner som har blitt innarbeidet.. Men jeg har så lett for å skli ut når jeg ikke har noen til å holde meg i nakkeskinnet.. Men det er derfor vi er så heldige å ha hverandre her allesammen. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen...

Det er vel noe av det største problemet jeg har at jeg ikke klarer å la den vekten stå... Det går nesten litt over stokk og stein noen ganger.. Veier meg nesten etter hvert måltid for å se om det er noen endring der... Men jeg skjønner at jeg sliter litt med det, så har bedt samboeren min å beslaglegge vekten og kun la meg få den en gang i uken.. he he...

HA en fin dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet!

Kan gå på vekta både morgen og kveld for å se om det ser bedre ut enn i går, men det ender bare med at jeg blir irritert og fortvilet.

Har nå sett bort vekten, slik at jeg ikke ser den når jeg er på badet.

Det har vært til stor hjelp nå; så lenge det varer!

Sliter litt med motivasjonen, har holdt på så lenge og kjenner nå at det tærer på.

Men jeg sier til meg selv at om jeg bare klarer å vere skikkelig flink i ei uke vil resultatene vise og motivasjonen vil nok da komme tilbake...

Trultemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg lurte på noe som dere sikkert kan helpe meg med.

På jobben når flesteparten tar ferie, så er det ikke noe lunsjbord her og de som er igjen bestiller på finbakeriet. Jeg kommer også til å bestille mat der. De har jo jo salater - det er vel det jeg kan spise derfra tror jeg?. Det jeg da lurer på er - hvordan finner jeg ut av hvor mye kcal jeg skal skrive opp? Jeg får jo ikke veid den her. Kan selvfølgelig ta med mat selv også, men sånn i tilfelle.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ariann
Har det samme problemet!

Kan gå på vekta både morgen og kveld for å se om det ser bedre ut enn i går' date=' men det ender bare med at jeg blir irritert og fortvilet.

Har nå sett bort vekten, slik at jeg ikke ser den når jeg er på badet.

Det har vært til stor hjelp nå; så lenge det varer!

Sliter litt med motivasjonen, har holdt på så lenge og kjenner nå at det tærer på.

Men jeg sier til meg selv at om jeg bare klarer å vere skikkelig flink i ei uke vil resultatene vise og motivasjonen vil nok da komme tilbake...

Trultemor![/quote']

Hei Trultemor

"stikk innom" tirsdagsklubben. Der er vi igang med et premieringssystem, der vi skal unne oss noe for hver 5 kilo vi går ned. Det øker kanskje motivasjonen.

Når vi har nådd en premie - forteller vi til de andre hva premien ble, da får andre tips til sin premie.

Hilsen ariann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og nå har jeg gått ned 1,3- nettopp begynt- dvs spiste for lite i beg. for jeg hadde gått på GR for noen år siden- og da var jeg ikke obs på den der formelen om hvor mye man kjunne spise og dermed gikk jeg faktisk opp!

Vel nå veide jeg meg på n ytt etter at jeg hadde skjønt greiene og der sto det faktisk 1,3 kg mindre- JIPPI....:-)

Lykke til alle sammen!!!!!

Viv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vero86

hei

Eg er en jente på 20 som ønsker å gå ned 12 kg.

Er ca 171 cm, og veier 89 kg, pga mye kampsport trening før i tiden så veier forsatt musklene litt..eg ikke så tungt på 89 men det er liksom den magen som stikker ut, eg begynner med et mål som eg vet eg kan nå, så kan jo det hende at eg går ned mer seinere tid.

ønsker dere alle lykke til

MVH Vero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...