Gå til innhold

Ned ca. 15 kilo


Gjest Melona

Anbefalte innlegg

Jeg er vel ikke så flink til å belønne meg selv som det jeg burde... Sitter liksom å bare venter på å nå hovedmålet mitt.. og da skal jeg virkelig leve og da skal jeg virkelig forandre hele garderoben og da og da... Men i mellomtiden skal jeg liksom ikke leve. JEg har nok litt vanskeligheter med å fatisk tenke på hvor fint jeg har det akkurat nå og at jeg nå også fortjener en ny og fin topp fordi jeg har vært så flink å gå ned det jeg allerede har gjort..

 

For en mnd tid siden gav jeg meg selv en veldig god belønning da.. JEg tok ansiktsbehandling med litt masasje... det anbefaler jeg virkelig alle å dra på. SÅ deilig og avslappende.

 

--- Grunnen er: Fordi vi fortjener det!

 

HA en fin dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar
hei

Eg er en jente på 20 som ønsker å gå ned 12 kg.

Er ca 171 cm' date=' og veier 89 kg, pga mye kampsport trening før i tiden så veier forsatt musklene litt..eg ikke så tungt på 89 men det er liksom den magen som stikker ut, eg begynner med et mål som eg vet eg kan nå, så kan jo det hende at eg går ned mer seinere tid.

ønsker dere alle lykke til

MVH Vero[/quote']

HEi hei..

 

Det er nok riktig som du sier å ikke sette seg altfor høye mål med engang. Det er viktig å ikke miste motet på veien. Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo og hei!

 

Skal ned 25 kg, da vil jeg veie 55kg. Tatt av 3.7kg siden begynnelsen på juni. Regner med det stopper opp litt etterhvert. Gått på Grete Roede kurs før. Ble for dyrt i lengden. Gikk ned 10kg der,gått ned 6kg selv.

Men vil gjerne få være med her, blir så motivert av å lese innleggene her. Godt å se at andre har samme mål. En vet jo at andre også har samme mål som en selv, men det er annerledes å se det- det gjør at man får noe felles med andre selv om man ikke kjenner dem. Man får tro på at jeg også kan klare det.

Stå på folkens!!

Ps! Helgen er mitt problem å, men har sluttet å spise potetgull-klarer ikke stoppe å spise når jeg først har begynt.

God helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned 12 kg.

Har holdt på en stund' date=' men med dårlige resultat - tror jeg stresser for mye med det...

Men målet er der og kanskje hjelper det med litt støtte fra andre???

 

Stå på!!

 

Trultemor[/quote']

 

Hei!

Jeg tror det er viktig å klare å være litt layback når man skal slanke seg. Være fokusert og samtidig klare å slappe av litt. Det er ikke lett, for jeg selv har vært stresset veldig lenge, men så begynte jeg å senke skuldrene og da begynte vekten å gå ned også. Stå på videre! Du klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ariann
Jeg er vel ikke så flink til å belønne meg selv som det jeg burde... Sitter liksom å bare venter på å nå hovedmålet mitt.. og da skal jeg virkelig leve og da skal jeg virkelig forandre hele garderoben og da og da... Men i mellomtiden skal jeg liksom ikke leve. JEg har nok litt vanskeligheter med å fatisk tenke på hvor fint jeg har det akkurat nå og at jeg nå også fortjener en ny og fin topp fordi jeg har vært så flink å gå ned det jeg allerede har gjort..

 

For en mnd tid siden gav jeg meg selv en veldig god belønning da.. JEg tok ansiktsbehandling med litt masasje... det anbefaler jeg virkelig alle å dra på. SÅ deilig og avslappende.

 

--- Grunnen er: Fordi vi fortjener det!

 

HA en fin dag..

 

Jeg har også tenkt at bare jeg når målet mitt, så skal livet bli godt å leve og da skal jeg gjøre både det ene og det andre.

 

Problemet er at livet, det er her og nå..........og det er viktig å "leve mens man lever" og ikke sette livet på vent.

 

Vektproblemet ble stort etter første fødsel. Jeg gikk opp 21 kilo, og etter det har vekten gått opp og ned som en jojo, det er tydelig at kroppen har innstilt seg på at den kan være 20 kilo over det som er idealvekten min. Og når jeg tillater meg mye søtt og fett, samt ikke passer på å spise regelmessig, ja så hjelper jeg jo kroppen å være 20 kilo for mye.

 

Nå har jeg innsett at dette kan ikke fortsette, jeg må ta styringen over dette mentalt, og tenke på hva jeg putter i munnen.

Jeg er ofte missunnelig på andre som er slanke og fine, spesielt om sommeren når vi går med lite klær. Da blir jeg deprimert og spiser enda mer.

 

De siste ukene når kiloene har gått ned, så har jeg klart å glede meg over småting igjen - og ser at jeg skal klare å komme i mål hvis jeg vil.

 

Tror at viljestyrken har mye å si, og motivasjon til å klare dette får jeg her inne med så mange koselige mennesker!

 

 

Stå på alle sammen, dette klarer vi! Men vi må unne oss litt premier underveis, og ikke bare vente på DET STORE MÅLET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt at bare jeg når målet mitt' date=' så skal livet bli godt å leve og da skal jeg gjøre både det ene og det andre.

 

Problemet er at livet, det er her og nå..........og det er viktig å "leve mens man lever" og ikke sette livet på vent.

 

Vektproblemet ble stort etter første fødsel. Jeg gikk opp 21 kilo, og etter det har vekten gått opp og ned som en jojo, det er tydelig at kroppen har innstilt seg på at den kan være 20 kilo over det som er idealvekten min. Og når jeg tillater meg mye søtt og fett, samt ikke passer på å spise regelmessig, ja så hjelper jeg jo kroppen å være 20 kilo for mye.

 

Nå har jeg innsett at dette kan ikke fortsette, jeg må ta styringen over dette mentalt, og tenke på hva jeg putter i munnen.

Jeg er ofte missunnelig på andre som er slanke og fine, spesielt om sommeren når vi går med lite klær. Da blir jeg deprimert og spiser enda mer.

 

De siste ukene når kiloene har gått ned, så har jeg klart å glede meg over småting igjen - og ser at jeg skal klare å komme i mål hvis jeg vil.

 

Tror at viljestyrken har mye å si, og motivasjon til å klare dette får jeg her inne med så mange koselige mennesker!

 

 

Stå på alle sammen, dette klarer vi! Men vi må unne oss litt premier underveis, og ikke bare vente på DET STORE MÅLET.[/quote']

 

Veldig enig med deg.. Må nok omstille hodet litt og prøve å tenke litt annerledes.. Tenke på hvert enkelt grep vi faktisk gjør og sette pris på det...

Jeg fant en liste på nett med 50 tips til økt forbrenning og motivasjon.. der stod det blandt annet: Bestem deg for å gå ned i fettvekt fordi du er en bra og fantastisk person, ikke forsi du skal bli èn..

Her ligger det mye riktig...

 

Ha en fin dag alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå er helga nesten over og jeg har greid å stå imot ganske mange fristelser. Mannen min har spist potetgull flere ganger, men jeg har ikke spist noe av det... I tillegg så var jeg ganske nær å kjøpe meg en sjokolade i går, men så tenkte jeg at NEI - den trenger jeg ikke:)

Håper jeg nå greier å vere like flink fremover..

Vet at jeg kommer til å bli mye mer motivert enn jeg har vært i det siste om jeg bare får noen uker med vektnedgang!

 

Stå på alle sammen i uken som kommer!

 

Trultemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.. så flott.. Det er så deilig følelse når man klarer å stå imot...

 

I motsetning til hva jeg har klart i kveld. HAr vært en tur hos min mor.. OG jeg har overspist.. masse middag, pølser og sjokolade... buhu.. skikkelig dårlig samvittighet nå... ÆSj..

Den værste følelsen å legge seg med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempfint trultemor. Potetgull er det størst problemet mitt også. Hjemme til oss er det derfor bare lov til å sette fram små skåler om gangen og ikkefylle på flere ganger.

Vi bruker å spise kl 20.00 på fredager og lørdager og siden vi spiser så sent blir det naturlig å ikke spise noe gotteri etterpå. Fungerer fint til oss - ulempen er at barna har blitt kresene og vil ha rent kjøtt eller kyllingfilet... blir jo så dyrt etter hvert haha. Det er litt rart med unger som heller vil ha biff enn pizza eller taco?

 

snurpa legg bare fra deg den dårlige samvittigheten .. gjort er gjort og du har sikkert kost deg i dag :) Bedre lykke til med uken som kommer, det er hva du gjør med den som teller

 

 

i dag har vært en fin dag, først kjørte jeg og kallen samt to av jentene på en lang mc tur og etterpå har jeg gått en rask tur på en time så nå har jeg god samvittighet og er kjempefornøyd med livet.

 

ha en fin søndagskveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi allesammen..

 

Det var virkelig ingen god følelse jeg la meg med i går, men men...

 

Men.. i dag er det nye da, ny uke og nye muligheter som sagt.. Det er deilig at man hele tiden får en ny dag med nye muligheter...

 

Nå skal jeg ut å gå tur for å bøte på gamle synder.. he he

 

HA en fin dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!!

 

Jeg slenger meg med her jeg.. Skal ned en del kilo.. Siden februar har jeg gått ned 10 kg, men har stoppa og stabilisert seg siden mai.. Har gått på GR for en del år siden og kan jo egentlig det jeg skal kunne, men.. trenger kun motivasjonen til å fullføre det da...

 

skal nå ta meg sammen og brenne bort de neste 10 også.. eller 15 kg :S

 

Jeg veier i dag 85,8 kg og skal helst ned til 70, men har et delmål på 79 kg..

 

Skal bli spennende å følge dere alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at det er mange som skal ned noen kilo. syns mange er flinke. syns selv det er vanskelig å være standhaftig. håper det går bedre til høsten, men prøver hver dag i sommer og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg satser på å gå ned 15 kg,melder meg derfor på her.Vekta viser 81 kg,håper å nå 62 kg engang... men er råfornøyd med 15 kg mindre. Det kan jo være et mål langt der framme. Har gått på Grethe Roede kurs før,men når man tror at man endelig er ferdig med den der slankinga, fyker man jo før eller siden opp igjen,når man går tilbake til gamle vaner. Håper jeg har lært. Drømmer om å slippe å ta så altfor mange slike kurer.Man må vel endre livsstilen. Vet ikke om jeg må kutte ut potetgullen eller klarer å normalisere det til kun litt på lørdager, blir ikke enig med meg selv.Jeg er så stolt av alle dere som har klart å gå ned i vekt, det gir håp for oss som starter opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg satser på å gå ned 15 kg' date='melder meg derfor på her.Vekta viser 81 kg,håper å nå 62 kg engang... men er råfornøyd med 15 kg mindre. Det kan jo være et mål langt der framme. Har gått på Grethe Roede kurs før,men når man tror at man endelig er ferdig med den der slankinga, fyker man jo før eller siden opp igjen,når man går tilbake til gamle vaner. Håper jeg har lært. Drømmer om å slippe å ta så altfor mange slike kurer.Man må vel endre livsstilen. Vet ikke om jeg må kutte ut potetgullen eller klarer å normalisere det til kun litt på lørdager, blir ikke enig med meg selv.Jeg er så stolt av alle dere som har klart å gå ned i vekt, det gir håp for oss som starter opp.[/quote']

 

Hei Nikkoline

 

Du har akkurat samme vekt som meg, og jeg vil også ned 15 kilo - vi klarer dette, det skal bli gøy å følge deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Ser at vi er blitt mange flere siste uka. Så gøy!!!!! Nå har jeg vært på vekta igjen, og er ganske så fornøyd. Særlig med tanke på at jeg har trimmet veldig lite denne uka. Her er tallene:

 

Vekt: 72,5 - ned 0,6 - totalt 5,5

Midje 78 cm - samme som sist - totalt 8 cm

Trimpoeng: 7,2

Energiinntak: 1543 kcal gjennomsnitt

 

Spent på å høre fra dere andre. Nå har jeg 10,5 kg igjen til jeg er i mål!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr gått opp 0,6 kilo.. så nå veier jeg 87,2 kilo... MEn har allikevel gått ned 16 kilo til sammen... OG har da 12 kilo igjen til målet mitt....

 

Buhu.. det er så fælt altså.. Men vi var hos svigers i går og jeg stappa masse.. sikkert det som gir utslag nå...

 

Håper det er litt bedre neste tirsdag...

 

Klem fra snurpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært utrolig flink,tenk på det når du nå er litt misfornøyd.Tenk når jeg har gått ned ti kg,da skal jeg være bra stolt over meg selv. Hva skjer når jeg gjorde som i dag,spiste min første is på tre uker. Har holdt meg innenfor 1500 kcal,men går jeg ned når jeg spiser is? Har du eller noen andre erfaringer å dele?Jeg har noen svake øyeblikk nå når jeg venter mensen. Har lyst til å spise først å tenke etterpå.Fysj å fy må ikke la det bli en unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først til deg Snurpa! Ikke mist motet! Det går alltid litt opp og litt ned, og for din del har det så absolutt gått mest ned. Neste uke er du på rett vei igjen, bare vent og se :) Bare legg denne uka bak deg og tenk fremover, du er over halvveis til målet ditt!!! Du har vært kjempeflink!

 

Nikkoline: Jaaaaaaa!!! Du kan gå ned i vekt selv om du unner deg litt is! Jeg bruker mine kosemerker flittig, og de går ofte til is, jordbær med EKTE FLØTE eller en liten bit mørk sjokolade. Tror det er viktig å spise litt godsaker, ellers er det lett å sprekke fullstendig, men forsyn deg med litt, spis sakte og nyyyyyyt!

 

Lykke til begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå skal det være slutt med å ha 7 dager helg,det er over hode ikke bra for kroppsfasongen.

Startet på skjerpings i dag,å planen er å spise sundt og trimme i uken,å kose meg litt mer i helgene.

Såtenker jeg at en eller annen gang må jeg vel klare å komme meg ned til rundt 65 kg,,,,,bare man ikke gir opp.

 

Lykke til alle sammen!

Har forresten veiedag hver fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.6 er en fin nedgang Melona med slikt et snitt er 10.5 snart i boks

 

Min veiedag er på torsdager så jeg lever fortsatt i spenning denne uken.

Drar på ferie til helgen og blir borte uten internett tilgang i allafall i 2 kanskje 3 uker men så er det tilbake til normalen igjen.

 

det er som sagt at vi må ta helgene tilbake . Dvs kosemat og litt gotteri hører helgen til og ikke ukedagene. men samtidig er det viktig å bruke kosemerkene for å motvirke stor sprekk fordi man aldri kan unne seg noe- og hva er det man fokuserer mest på da?

Man må noenganger tenke på at dette er en livsstilsendring og ikke bare kun en slankekur. Nå mener jeg ikke å ta fokuset bort fra slankeprossessen men en tanke endring kan være til hjelp med å fjerne noe av fokuset på hva man ikke kan spise til hva man faktisk kan spise. og jeg tenker de fleste her inne er ikke interissert i å gå tilbake til gamelt spise/trim mønster med dertil mulig vektoppgang.

Jeg har måtte endret min holdning til faste måltider og ikke minst kveldsmat. Jeg har aldri hadt fast måltid etter kl 16.00. Jeg liker godt god mat men blir så lei av å spise... så min største bøyg her inne har vært å få i meg nok mat.

Nå føler jeg at jeg begynner å få et naturlig forhold til måltidene :)

Tidligere på GR kurs gikk jeg ned 17 kg men hva hjelp er det i det når jeg etter kurset slutt gikk ned til et snitt på 900 kcal pr dag igjen. jo hvergang vi hadde en utskeielse med litt alkohol - opp 100-200 gr og de gikk jeg ikke ned igjen. Jeg går også opp i vekt av kortison og de gikk ikke vekk igjen- så til jul (2 år etter) så var 10 av kg på igjen. Har nå krympet de med 7 kg og håpe å klare 10-12 kg til i løpet av høsten. Og det vil jeg nå klare :)

 

dette ble et langt hjertesukk men til avsluttning vil jeg bare ønske alle en fin kveld og ikke minst sommer videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag veide jeg meg og vektem viste 80,5 kilo, det er 1 kilo ned fra forrige uke og 3 kilo totalt på de to ukene jeg har gått på GR.

 

Jeg er kjempefornøyd og håper det fortsetter slik.

 

På lørdag kjøpte jeg boken "Tenk deg slank" - og etter å ha lest litt i den, så tror jeg at jeg har funnet litt av årsaken til at jeg hele tiden går opp og ned i vekt.

 

Vi må lære hjernen til at å være passe mett, velge de sunne alternativene og være i aktivitet er positivt. Da vil hjernen utskille noe som heter Dopamin, og det gir oss en god følelse.

Synes dette virker logisk og gleder meg til fortsettelsen av boken - der jeg kan lære teknikker for å få hjernen "med på laget"

 

Boken kan anbefales!

 

Stå på jenter - vi klarer å bli kvitt noen "smørpakker" neste uke også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan....

 

Jeg er ei jente å snart 21 år, som startet slanke prosjektet mitt i juni i fjor..... Jeg er 167 høy og veide 86 kg ved oppstart, og er nå nede på 72,5 kg. Jeg kunne tenkt meg å gå ned rundt 10 kg til, og har gitt meg selv en tidsfrist på 1 år. Vil ligge under 70 når sommeren er over.

 

Synes alt har gått utrolig tregt og har ikke vært noe spesielt flink med kostholdet ettersom jeg er veldig glad i mat. Men jeg trener sykt mye, trent alt fra 3-6 ganger i uka siden jeg begynte. Jeg får ofte en følelse av at vekten stagnerer og at alt går så tregt og blir deppet pga det, men er det egentlig noe galt i at det går sakte?

 

De siste mnd. har jeg fått laget egne styrke program for rygg, bryst, forside arm, bakside arm, rompe og mage, hvor jeg kjører 2 muskelgrupper sammen 1 gang i uka hver. Dette har fungert utrolig bra, forbrenningen min er mye høyere, kan spise det jeg gjorde før og samtidig går jeg ned. I tillegg blir ting fastere. Dette anbefales på det sterkeste¨å prøve folkens.

 

Lurte på om noen har prøvd kosttilskudd i form av protein pulver? Jeg har prøvd med sjokolade smak, som jeg drikker en time etter trening. Dette gjør at musklene blir kraftigere( tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg gratulere alle som har hatt vektnedgang denne uka, man har jobbet for hver eneste gram.Jeg vet av erfaring at den ekle uka med vektoppgang ligger og lurer. Har erfart tidligere, da jeg gikk på kurs på 90 tallet,hvor lite som skal til. Vi må bare stå på videre. Har forsøkt hurtigkurer, men har forstått at det ikke går når man skal ned så mange kilo.Dette er veienå gå.Vi starter på ferie i morgen,og jeg er litt bekymret. Mine matvaner glir lettere ut når stabiliteten rundt forsvinner.Forsøker å planlegge hva som er lurt å ha med i bilen,men har ikke så god fantasi.Målet denne uka blir og ikke gå opp i vekt.

 

Har vært på vekta, den viser 80,4,- 600 gr på 6 dager. Har gått ned 3 kg på 3 uker.Jeg er svært fornøyd,en ferietur skal ikke få ødelegge. Skal tenke på den sure svie om jeg må rapportere om vektoppgang......

 

Styrketrening er sunt, jeg tar 20 min x 3 i uka med pilates,er blitt sterkere så nå bruker jeg mere muskler under trening. Fin styrketrening for nybegynnere.

Proteinpulver- har lite erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

Jeg er 24 år jeg da, men har 10-15 kg igjen som jeg endelig skal prøve å bli kvitt etter mange snodige forsøk på å oppnå "idealvekten"..

 

Jeg er ei jente på 24, singel med verken barn eller mann, bikkje eller campingvogn men med bostedsadresse i Ålesund og Østlandsjente opprinnelig!

 

Er selv 168,5 uten stilett, og har i første omgang et drømmemål om 65 kg, kanskje 60 hvis jeg kommer så langt. Til første mål har jeg 10 kg igjen, og motivasjon trengs i aller høyeste grad! Startet på 80 kg i mai, og er idag 74 kg. Har aldri vært under 70 så lenge jeg kan huske, så skal prøve igjen nå..

 

Er med i Torsdagsklubben og Ungdomstråden også, men tenkte å stikke nesen innom her også! :)

 

Apropos trening; jeg trente tidligere både kondisjon og styrke - men jeg synes personlig at jeg verken ble spesielt mye sterkere eller i bedre form. Jeg trener nå bare kondisjon og det funker som bare heisann! Vet at det er lurt å trene styrke for å øke basic-forbrenningen, men vet ikke hvordan jeg skal få det til når jeg trener spinning 4 ganger i uken. Skal jeg trene styrke i tillegg kommer jeg til å ta livet av beina mine..:) Men bena har ihvertfall blirr strammet opp, og tjoho - de ekle cellulittene er borte! Ikke noe bedre belønning enn det spør du meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...