Gå til innhold

Ned ca. 15 kilo


Gjest Melona

Anbefalte innlegg

Kjempesjokk etter å ha kommet hjem fra ferie - vekten stoppet på 81 kg.(170 høy) Så tung har jeg aldri vært før. Ble kjempedeppa og gikk inn på på GR siden etter å ha lest om to superslankere i Hjemmet. Har meldt meg på Internettkurs.

Kiloene har sneket seg på sakte, men sikkert de siste 2 årene og jeg har ikke hatt noen å dele min fortvilelse med før nå??? Jeg orker ikke se på meg selv i speilet og kamuflerer meg mest mulig i vide gevanter.

Jeg er "medlem" på et treningsenter, men pga jobb og andre dumme unnskyldninger har det gått ukesvis imellom hver gang jeg har vært der. Etterhvert som treningsbuksa blir strammere er det mer og mer ubehaglig å gå der blandt sprettne og veldreide kropper.

Noen ganger MÅ jeg bare støvsuge skapet for alt godt, kan spise til jeg nesten spyr. Da føler jeg meg enda verre etterpå. Jada, jeg vet at det er noe psykisk som ikke er som det skal - det er rett og slett trøstespising som jeg tyr til når jeg er stressa og lei meg.

Har nå tatt et skritt i riktig retning - nemlig innse at jeg har et problem og det gjør utrolig godt å se at jeg ikke er alene om å kjempe med kiloene. Det skal bli godt å ta følge med dere og dele gleder og sorger i tiden fremover. Har ikke kommet lenger enn å konstatere elendigheta. Har akkurat kastet i meg en pose med godteri, det var selvsagt ikke noe lurt.

 

I morgen er det en ny dag med nye muligheter...

 

Hilsen elseba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar
Kjempegøy at du også så 7 tallet først - sant vi aldri skal over 80 igjen ?!

 

Nå får vi kjempe videre ned mot 75' date=' da skal jeg unne meg en premie.

Jeg har ikke vært så flink til å trene i ferien, og det ble noen pizza på meg også. Skulle likt å visst hvor mange kcal. det er i noen stykker med Peppes Pizza - sikkert ikke få.

 

Men nå er vi igang igjen, begge to. Det skal bli gøy å følge deg.

 

Klem fra ariann[/quote']

HEI.Det er sant aldri mere 80 kg.Skal kaste buksene når de blir for store.Det skal aldri være et alternativ og ta noen av dem på igjen.KOSTOMLEGGING for resten av levetida.Vi kan aldri gå tilbake til den kosten og mengden vi hadde.Jeg mener å starte på nettkurs for å holde vekta når målet er nådd.De sier det er vanskeligere å holde vekta enn å gå ned.Hva skal du premiere deg med?Jeg tror det blir en overdel eller bukse,vil prøve å se finest mulig ut i klærne underveis for å holde motivasjonen oppe.Regner med å være i mål i januar,det går ikke så fort fremover,men så slipper man i allfall ulvehungeren.Burde være mulig å holde på uten å gå opp i vekt,hvis man klare å tenke klart,vi er hva vi tenker.Har stått tidlig opp,støvsuget og tørket av utemøbler.Skal gå ut i sola.Ser det er 14 grader stortsett over hele landet på morgenkvisten,håper alle her inne får brunet seg litt i dag,regner med at temperaturen stiger,i allfall her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen' date=' nå er ferien over og de prøvelser det innebar. Men jeg er førnøyd med å ha gått ned. Det ble ikke mer enn ca 0,3kg pr uke, men alt er bedre enn ingenting. Nå har jeg 13 kg igjen til målet mitt.

 

Jeg synes det er litt enklere å følge meny og kalorier når jeg jobber, blir tvunget til fastere måltider og planlegger litt mer i forhold til middag etc.

 

Hvis ingen andre sier det får vi vel si det selv.

 

Jeg synes vi er flinke jeg.[/quote']

Jeg mener og at vi er flinke når vi greier å holde vekta i ferien,det er lett for at det blir uregelmessig levestandard.Vektnedgang er ingen lek,noen ganger føles det heldigvis lettere,men ofte må vi avstå fra våre gamle vaner,hjernen har ikke alltid forstått dette og motarbeider oss.Har foresten veiedag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg er en jente på 36 som hadde tatt av 11 kilo men desverre lagt på meg igjen 6 kilo i sommer

 

vekten stopper i dag 85 men skal ned til 70

Ja slå følge med oss her.Har du fast veiedag?Har i morgen.Både gleder og gruer meg.Jeg la på meg ti kg,fikk sukkerkick sist høst for vi fikk konfekt på jobb,etter det var spist opp måtte jeg bare ha mer og mer...lett og få på,verre å få det til å fordufte,det klamrer seg liksom fast og roper hjelp mamma,ikke forlat meg.Nei for å være seriøs,det hjelper at vi står sammen og vekker hverandre opp til å tenke at å unnvære en liten godtebit egentlig ikke er jordas undergang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått for lenge på stedet hvil,er ikke fornøyd.Men pågrunn av dere så blir jeg bare mere motivert.Leser her inne og finner tips.Ei dame sa at selv om noen står stille så er vi på vei mot målet.Har jo klart å endre kotsholdet og mengden mat,+ at hodet dreies i en retning hvor den i allfall tenker på mer trim.Alt begynner jo med en tanke...Har en vond hæl å kan ikke gå så mye,skal finne frem sykkelen.Begynne å spise litt oppskjært grønnsaker om kveldene,om sulten melder seg så dette ikke blir så tung vei og gå. Så skal jeg gjennoppta lørdagskosen.Halv pose frossen frukt med lavkalori youghurt inneholder bare 70 kcal,fint å servere når en får besøk og.Alt dette har jeg funnet ut fordi jeg har lest tips her inne takk til dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hå!

jeg skal ned 15 kg! startet igjen på mandag, så det blir veiedag for meg neste mandag igjen:)

men har smugveid meg av og til og har faktisk gått ned 1,8kg!! deilig å være på'n igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste et eller annet sted om vektkjøpet ditt.Tillater meg å skrive noen ord til deg.DRIT i hva nyvekta viser' date='hovedsaken er jo alle kiloene du har gått ned.Skriv noen ord så jeg vet at du fortsatt følger oss....[/quote']

 

 

Så fint at du savnet meg, Nikkolone !

 

Jeg har bestemt meg for å følge den nye vekten, så når jeg er 65 på den - da er jeg jo egentlig litt lettere på den gamle - og da skal selvfølelsen bli bra, altså!

 

Ellers har uken bestått av restaurantbesøk og bursdagsbesøk, og det har vært noen fristelser!

 

På restauranten valgte jeg reinsdyrfilèt med sorbet til dessert, og i bursdagsbesøket nøyde jeg meg med 2 tynne kakestykker.

Føler jeg er kommet inn i riktig tankegang, jeg velger de sunneste alternativene - istedenfor å bare spise ivei.

 

Veier meg på tirsdag, så jeg har jo noen dager å ta meg inn igjen på.

 

Håper det går fint med deg, og alle andre her inne.........husk så fine vi skal bli til slutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er ny på diskusjonssidene... har tenkt meg ned 12 kg... har gått ned i vekt før, men alltid gått opp igjen. Elsker å trene. Løper og trener styrke. Driver også med aerobic. Problemet er at jeg ETER mer enn jag skal. Jeg simpelthen elsker ost og kjeks, godterier osv... noen hørt det før??? Vel, hadde tenkt å "avgi rapporter" her på sidene, kanskje jeg får litt drahjelp av dere andre.... Ønsker alle en flott høst, hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trultelure

Her var det mange positive sjeler:)

slenger meg på jeg også.. Har som flere her gått på kurs tidligere men syns det blir dyrt å følge i lengden. Gikk da ned nesten ti kilo men det var fort gjort og hoppe opp igjen fem.. Så nå er det nakketak på meg selv for å gå ned ca ti-tolv kilo. Vet det skal gå!

Lykke til alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yes!! jeg haddde veie dag igår og der var det overraskende -1,9kg:)

KOM IGJEN ALLE SAMMEN!! VI KLARER DETTE HER!!

 

(ok.. da.. det var ikke så overraskende.. har jo smugveid meg hele tiden:))

 

Kos og Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

logget meg inn og slang meg på og dro så på ferie.

var vel kanskje ikke akkurat overbevist om at jeg kom til å klare å tenke fornuftig i feriemodus, men, voila! har faktisk greid å tenke ganske riktig i løpet av ferien og det viste seg at jeg har klart å gå ned over 4 kg selv om jeg har hatt ferie!

juhuuuu....

happy happy.

nå inn i aktiv høstperiode.

målet blir å komme fortest mulig i gang med trening.

hadde med meg gym-ball på tur, og brukte den faktisk, i kombinasjon med lange gåturer.

blir inspirert av at vi er flere i 'samme båt'

 

snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du savnet meg' date=' Nikkolone !

 

Jeg har bestemt meg for å følge den nye vekten, så når jeg er 65 på den - da er jeg jo egentlig litt lettere på den gamle - og da skal selvfølelsen bli bra, altså!

 

Ellers har uken bestått av restaurantbesøk og bursdagsbesøk, og det har vært noen fristelser!

 

På restauranten valgte jeg reinsdyrfilèt med sorbet til dessert, og i bursdagsbesøket nøyde jeg meg med 2 tynne kakestykker.

Føler jeg er kommet inn i riktig tankegang, jeg velger de sunneste alternativene - istedenfor å bare spise ivei.

 

Veier meg på tirsdag, så jeg har jo noen dager å ta meg inn igjen på.

 

Håper det går fint med deg, og alle andre her inne.........husk så fine vi skal bli til slutt :-)[/quote']

HEI,Jo er det ikke herlig at man vet at man er på rett vei.Jeg velger og sunne alternativer.Og når jeg ikke gjør det og tar en rå sjangs som på avslutningsfest for en sommervikar,vi kjøpte frukt etter oppfordring fra meg.Men så var der en luring som hadde kjøpt fløte og laget krem.Jeg tenkte ok jeg tar 2ss krem til fruktsalaten,regnet med kcaloriprogrammet her etterpå at det var144 kcal,jeg kom over dagsrasjonen.Heretter blir det mest kesam til fest.Iallfall, uten kostomlegging hadde jeg nok spist det dobbelte og ikke forstått hvorfor vekta stiger.Har inntatt mer mat denne uka,blir så sulten mensuka.Men søtsuget er ikke så sterk.Har kun spist ekstra knekkebrød og frukt.Er oppblåst og har hodepine.Men jeg vet at når denne uka er på hell så blir jeg "normal" igjen.Mener jeg skal klare å gå ned 1.2 kg til neste torsdag,har veiedag i morgen.Jeg hører gjerne om hvordan det går med de klærne du kjøpte utover høsten.At vi går i oppoverbakker og sliter eller har stillstand trenger ikke bety at nå er håpet ute.Det er ofte her en lager strategier som funker,en oppskrift for nedoverbakken(vektnedgangen).Må holde fokuset på vektnedgang til neste uke,har stått i hvilemodus altfor lenge,føler at nå er jeg mer og mer motivert for vidre vektnedgang.Har trimmet litt denne uka men ikke nok til bodyskulpting.(er det slik det staves).Nei nå står vi på, like ivrige som vi var i begynnelsen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere med vektnedgang,jeg skal og ned, 1.2 kg til neste veiedag som er torsdag om en uke.Har tullet lenge med samme vekt,må ned for å hente motivasjon.Skal spise rent fisk,kylling og skinke.Groveste sort brød.Kesam fromasj som mellommåltid av og til.Pålegg kun magre alternativer.Tips til middag på søndag oppskrift i Gammel grethe roede bok.

 

REINSDYR GRYTE: halvt kg finnebiff.salt pepper.1 dl skummet melk,2dlskummet kultur,en løk i skiver,1ss sennep helst usøtet(jeg bruker ikke sennep).4 ss strøken hvetemel.en dl buljong.stek kjøtt og løk.bland melk,sennep,mel rist i boks hell over kjøtt.surre i 20 min.75 gr potet til hver.Her kan man jo supplere med posegrønt.Lykke til dette er super godt.

 

uka skal planlegges.Vannflaska skal frem.skal ha 14 trimpoeng fra nå og til neste torsdag. Ha en strålende sommer dag,nyt den og livet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye ned.Håper det er meg neste torsdag.grattis

 

Det går alltid så fort med meg de første ukene.. så dabber det ned etter en stund.. det er alltid de siste ti kiloene som er de vanskeligste, de som har sittet på rompen og magen min de siste ti årene, men nå er det nok!!

Håper det går bra med deg på torsdag!! Du klarer det du og!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. var ikke så flink som i forige uke.. hadde bare 7 trimpoen (14forige uke) men gjorde det eg skulle og gikk ned 0.6kg! jeg er fornøyd jeg.. skal gjøre det bedre denne uken håper jeg..

Takke være Grete Roede gikk jeg ned 30kg, som jeg la på meg ved fødsel, nå har jeg stått stille lenge i min oprinnelige vekt, det jeg veide før jeg ble gravid, som er 15kg for mye.. men det går nedover:) Etter å ha fått gullet mitt har jeg fått en ekstra motivasjon! ikke bare til å være slank, men nå strever jeg mer etter å være sunn og sprek og være der for han og være moren han virkelig fortjener.. Føler jeg er på rett vei! Før han, foret jeg meg med junk food, snoop og røykte som en skorsten (20pk hver dag), og drakk litervis med kaffe.. da ble det bare til at jeg satt på sofaen og bare så dagene fly forbi... nå er jeg blitt mer aktiv.. vi går turer vær dag, to ganger for dagen, spiser sunt og RIKTIG og har ikke røykt siden jeg fikk mistanke om at jeg var gravid og jeg føler meg bedre enn noensinne! selv om ikke målet er nådd enda.. poenge mitt er at man må ha en motivasjon til stil og livsendring! bli gla i seg sjøl og kroppen vi er blitt tildelt!

den er ikke i ustand.. det er bare vi som har kjørt den i grøften med dårlige spise og levevaner! å få den reparert er vårt (i hvertfall mitt) viktigste oppgave!

For min og for min lille familie sin skyld.. så pass skylder jeg mine nærmeste..

Mitt barn, min mann... men mest av alt meg sjøl!!

 

Lykke til alle sammen:)

kos og klem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt når man kjenner at motivasjonen er på topp :)

da skal vi hjelpe til på labre dager. synes nå 2,5 på to uker er fantastisk, så du skal ikke kimse av 0,6 ;)

jeg jobbet som et helvete forrige uke og gikk ned fort, jobben nå er egentlig ikke å gå ned så mye denne uken, men ikke hoppe opp litt igjen. holde meg stabil, igrunn....

har alarm på hver 2,5 time så jeg skal huske å spise lite og ofte.... funker så lange man ikke har for dårlig tid, og har noe enkelt for hånden.

det som reddet ferien min igrunn :)

nå må jeg tilbake etter en ukes kaos, og så på treningsstudio... imorgen den dag.

arrester meg om jeg ikke går, anyone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tips det der:)

Jeg blir reddet av planlegging og matpakker.. det blir liksom ikke alltid det sunneste alternativene, men så lenge man spiser de riktige kaloriene så går jo det greit:) starter dagen med Cornflakes (det raskeste å få med seg for jeg er alltid forsinket til jobb) som jeg tar med på en liten matboks.. spiser det på jobben før jeg begynner med litt melk, så, ca. 3 timer etterpå spiser jeg en banan og noe frukt.. i 12 tiden spiser jeg lunsj.. og da er det sånn at når jeg lager middag sparer jeg alltid litt til lunsjen dagen etter.. det funker kjempe bra! så er det hjem og spise middag, så kvelds og VIPS!! der var dagen gått og ca 1500 kalorier spist! det beste med hele opplegget er at man spiser så ofte at man ikke klarer å tenke på snop:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som om motivasjoen er på topp ang spising og trimming her inne..Jeg har ikke vært på vekta i det siste,tror jeg har hatt stillstand lenge.Har ment å gå videre ned nå.Startet med 3 timers rett opp fjelltur i går.Fikk i gang forbrenningen antar jeg. Det var en seier å klare og gå så langt.veier meg på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 trimpoeng!?!?!?!? er du vill!?!?!?!?!?

jeg har stått stille de siste to ukene... hadde bursdag i forige uke, og sliter med konsekvensene enda:) helt utrolig!

 

gratulerer! fortsett slik! jeg skal folge ditt eksempel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...