Gå til innhold

Ned 40kg tilsammen:)


Gjest trinny

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal ned 40kg tilsammen og har hittil tatt av 3 kg. Dette kommer til å bli en lang kamp og helt sikkert en litt humpete vei;) Jeg har tidligere gått på ett GR-kurs, men har desverre ikke råd til å følge kurs nå, men prøver meg på egenhånd. Jeg har hatt en del sykdom i det siste, og derfor har slanking og trimming ligget langt ned på listen (desverre!). Men nå har jeg startet så smått opp igjen med trim som f.eks yoga, sykling og lett aerobic. Prøver å unngå slikt som sliter for mye på ledd osv. , siden overvekten sliter ekstra. Helsen er en stor grunn for å komme ned til normalvekt og det er klart at det å finne klær i normale butikker ikke vil gjøre noe;) Jeg vil også ha en sterk og sunn kropp, er ikke på jakt etter å være syltynn; men heller en kropp som er godt trent og med bittelitt marsipan:)

Håper å komme i kontakt med flere som skal ned såpass mange kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Gjest trucker

Ta det med ro, vi er flere. Jeg startet 9 mai, begynnte internettkurs 6 juni og skal ned 40 kg. Da jeg startet veide jeg 103,4 og det er nå redusert til 97,7. Jeg vet også at det kommer til å ta tid og det er viktig at flere holder sammen. Vet slett ikke om jeg kommer til å gå flere kurs etter dette, til det synes jeg valutaen for pengene er for dårlig, men dette forumet her inne er fantastisk. Her er det mye hjelp å støtte å få... og jammen har disse jentene fått meg til å trimme også;):

Vi er å finne også på motivasjon, tirsdagsklubben med respektive ukenr. Så prates vi på hjertesukk fra en som trenger å ned 40+ ( under ny )

Jeg gleder meg til å følge deg videre. msn til meg er : audnybakke@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinny

Hei Trucker:) Så flott at vi skal samme veien ned:) Jeg er jo med i 20-30kgs klubben, men mange der har vært veldig flinke å godt ned mye, så jeg holder gjerne kontakten med flere som er såpass overvektig som meg. Skal gå inn å lese litt om deres tråder jeg. Tråden deres blir vel antagelig flyttet over hit etterhvert; tror du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

Jeg også føler på det samme som deg trinny.. mange jeg snakker med her inne har vært flink mye lenger enn meg, og har derfor gått ned veldig mye til nå...

Jeg er med i tirsdagsklubben også siden jeg har veiedag om tirsdagene, men er gjerne med dere her også...

 

Jeg skal ned i alle fall 30 kilo, kanskje 40 også.. får se hvordan jeg føler meg på 80 kilo ( har tung beinbygning )

 

Jeg har holdt på siden 1 mai, da var jeg 110,3 kilo. Nå på sist veiing var jeg 102,1. Så det kryper sakte men sikkert nedover... ;)

Lykke til videre til oss alle !!!

 

Ha en fin fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinny

Så koselig at vi er flere! Jeg skal også ned mot 90kg, men jeg veier i utgangspunktet 130kg, men har gått ned 3kg. Så veien er helt klart lang, men dette skal vi få til!

- Skal vi bare fortsett på denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på 130kg, men veier nå 122....har som første mål 90 kg, så får jeg se etter det....

 

har gått veldig sakte nedover...og for tiden har jeg ikke vekt heller...men har planer om å kjøpe meg en slik som viser fettprosent når jeg får lønn om ca. en uke...

 

er student til vanlig...men har sommerferie nå....da jobber jeg på Kiwi ;)

 

kommer fra haugesund, men bor i stavanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinny

Hei B3tty:) Koslig at du og blir med oss:) Du har jo allerede kommet ett godt stykke på vei:)

 

I dag har jeg skeiet helt ut, spiste sjelden og nå har jeg i tillegg spist grandiosa. Får virkelig jobbe med motivasjonen igjen, tror jammen jeg skal få gjort det ikveld alt. Så skal jeg lage ferdig matplanen for noen dager, så blir det ikke så lett å skeie ut.

Hva trener dere andre med? Jeg sykler, trener yoga og stryrketrening med fitnessball og strikker. Er forsiktig med for mye hopp og sprett, siden jeg er så tung- jeg trenger ingen belastiningsskader akkurat.. Gå turer er jeg desverre ikke lenger noen stor fan av; da av diverse grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på siden mars 05 men det har gått treigt da. Veide 138kg da jeg begynte men veier nå 115,7kg. Har veiedag i morgen men har ikke vært flink i helgen ...smugspiste lørdagsgodte til ungene(ikke alt da) og spiste jordbær med is både i går og i dag :D......Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan la være ......jeg vil jo ikke være tjukk!!

Min store drøm og mål er mageplastikk og det skal jeg få henvisning til når jeg kommer under 100kg. Men jeg vil vente til jeg er nede på 90kg da har jeg en bmi på 30. Så etter operasjonen har jeg gått ned over 50kg......blir nok noen kilo i hud og fett som forsvinner der også. Så rundt 85kg håper jeg at jeg vil kunne trives :D

Jeg trener 5 ganger i uken på helsestudio eller med en vennine. Jeg trener styrke, spinning og har testet ut step og bodystep noe som var veldig gøy. Det er ikke så lenge siden jeg meldte meg inn så skal teste flere ting

Har igjen 25 kg til 90kg men føler det er riktig og bli med her siden jeg har tatt av nesten 25kg allerede. Føler meg i samme situasjon som dere andre .......de andre er jo bare lettvektere...hihihihihihi ;)

 

ops....oppdaget at jeg skrev inn på feil forum....men jeg kan vel være her også siden det er flere her i min vektklasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinny

Har ikke veiedag før fredag, men får nok jobbe hardere for å nå målene mine. Mange sier : min kropp er mitt tempel.. men for meg de siste 2 dagene har det vært: min kropp er en søppelbøtte... skjønner? Her kreves det benhard planlegging av måltider for å slippe å skeie ut. Man kan lure på hva som skjer mentalt når man er så motivert..egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

ned 1,4 kilo, og ned 3 cm i midjen...

 

YIPPI!!!

 

Ps må bare si at jeg hadde tante rød oppgang forrige uke, og derfor ikke sikkert dette resultatet i dag er heeelt reelt! MEN: jeg koser meg over nedgangen uansett.. nedgang er nedgang, som igjen gir mer motivasjon...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker
ned 1' date='4 kilo, og ned 3 cm i midjen...

 

YIPPI!!!

 

Ps må bare si at jeg hadde tante rød oppgang forrige uke, og derfor ikke sikkert dette resultatet i dag er heeelt reelt! MEN: jeg koser meg over nedgangen uansett.. nedgang er nedgang, som igjen gir mer motivasjon...:)[/quote']

Lurer på hvem som skal få sy hatten med stutsefjær i til deg :) Vekta forteller...du registrerer....supert resultat !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta

hvis du er flink til å sy så... det er nemlig ikke jeg... :)

 

Eller kanskje burde alle her inne sy hvert sitt sting ??

 

Ha en flott og motiverende uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonton

Trucker og slankelinda, det er jo aldri godt å vite hvor dere dukker opp!! Alltid et hyggelig gjensyn,,, :)

 

Jeg er litt flau nå, for jeg tror jeg må gå tilbake på det jeg sa om veiedag. Jeg får ikke til å forandre trimpoeng-tellingen min, så det ser ut som det bare blir rot hvis jeg forandrer det nå. Men uansett kan jeg jo rapportere i tirsdagsklubben! Jeg gikk ned 400 gram sist uke, og det er jeg rimelig fornøyd med. I overimorgen reiser vi på fjellet for en uke, det skal bli godt det! ....Meeeeen litt skummelt også, for der er min kjære far, og han er SÅ VELDIg glad i sjokolade og søte saker at det alltid står noe fremme....sukk... Jeg skal nok skjeie bittelitt ut men ikke så mye at jeg går opp igjen! Skal bare ta en liten uke i et litt mildere modus. Hvem vet, kanskje jeg ikke blir frista i det hele tatt! Skal iallfall gå MYE i fjellet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta
Trucker og slankelinda' date=' det er jo aldri godt å vite hvor dere dukker opp!! Alltid et hyggelig gjensyn,,, :)

 

Jeg er litt flau nå, for jeg tror jeg må gå tilbake på det jeg sa om veiedag. Jeg får ikke til å forandre trimpoeng-tellingen min, så det ser ut som det bare blir rot hvis jeg forandrer det nå. Men uansett kan jeg jo rapportere i tirsdagsklubben! Jeg gikk ned 400 gram sist uke, og det er jeg rimelig fornøyd med. I overimorgen reiser vi på fjellet for en uke, det skal bli godt det! ....Meeeeen litt skummelt også, for der er min kjære far, og han er SÅ VELDIg glad i sjokolade og søte saker at det alltid står noe fremme....sukk... Jeg skal nok skjeie bittelitt ut men ikke så mye at jeg går opp igjen! Skal bare ta en liten uke i et litt mildere modus. Hvem vet, kanskje jeg ikke blir frista i det hele tatt! Skal iallfall gå MYE i fjellet!!![/quote']

 

Har tre ting å kommentere:

 

- JA, selvfølgelig kan du rapportere på tirsdagsklubben hvis endring av veiedag lager "krøll i sakene dine"!! :)

- NEI, selvfølgelig blir du ikke fristet av sjokoladen! Tenk, ekkel sjokolade da! Fysj og fy!!! ( hmm, skjønner hva du mener, for jeg elsket dette jeg også, men nå later jeg som om jeg ikke kan fordra det :)

- OG JAAA, misunner deg reisen til fjellet! Skulle ønske det var meg! Jeg og mannen skal være med et vennepar og gå på Hardangervidda i høst. Jeg ser kjempe fram til det! :)

 

GOD TUR DA!!! KOS DEG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ ER JEG KLAR. Jeg skal ned 35-40 kg. Blir glad om jeg klarer 35, men litt ekstra hadde vært kjempegøy. Veier akkurat 100 kg nå. Gikk ned 7 kg tidligere i vår men fem av de har allerede lurt seg på igjen.

 

Min største last er sjokolade og så har jeg blitt utrolig glad i masse melange på varme pannekaker og vafler. Fatter ikke hvorfor for jeg har ikke likt smør og margarin hele livet og så startet jeg med det da vekta kom over 90 kg ...

 

Akkurat nå sliter jeg mest med at det er så utrolig varmt her på Vestlandet. Jeg orker verken å gå tur eller trimme, men etter som jeg forstår så skal det bli annet vær fra i morgen av.

 

Jeg har ikke satt meg helt inn i forumet og alt det andre her så jeg håper det er greit jeg spør og graver litt fremover. Er dere forresten aktive på msn ? Jeg har ikke det, men om dere er der så vil jeg gjerne være med. Godt å være flere i kampen liksom.

 

Er det noe dere vil vite om meg så bare spør. Regner med at vi har en lang vei å gå sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta
Begynte på 130kg' date=' men veier nå 122....har som første mål 90 kg, så får jeg se etter det....

 

har gått veldig sakte nedover...og for tiden har jeg ikke vekt heller...men har planer om å kjøpe meg en slik som viser fettprosent når jeg får lønn om ca. en uke...

 

er student til vanlig...men har sommerferie nå....da jobber jeg på Kiwi :)

 

kommer fra haugesund, men bor i stavanger[/quote']

 

Hyggelig at det er flere vestlendinger her inne..:)

Disse vektene som viser fettprosent, jeg har hørt at man ikke kan stole på dem..? At de ikke er stabile..? Og at den ikke tar hensyn til beinbygning og vekt av muskelmasse... Men jeg skal ikke være påståelig altså, har bare lest det på nettet et eller annet sted....

 

Tror den badevekta som de har her inne på GR butikken er ganske bra, har ei venninne som har kjøpt seg den, og hun er ganske fornøyd..

 

Hva studerer du da?

 

Lykke til med jobbingen i sommer.. og du skal vel unne deg litt sommerferie vel....? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Friskus_jenta
NÅ ER JEG KLAR. Jeg skal ned 35-40 kg. Blir glad om jeg klarer 35' date=' men litt ekstra hadde vært kjempegøy. Veier akkurat 100 kg nå. Gikk ned 7 kg tidligere i vår men fem av de har allerede lurt seg på igjen.

 

Er det noe dere vil vite om meg så bare spør. Regner med at vi har en lang vei å gå sammen :-)[/quote']

 

Vet akkurat hva du mener med at kilo har sneket seg på igjen. Jeg tok av 12 kilo i fjor høst, men har smelt på meg igjen ca 7 av de. Før jeg plutselig fant ut at : NÅ ER DET NOK!!! Siden 1 mai har jeg gått ned fra 110,3 til 100,7 kilo, så nå er vi på ca samme størrelse...? Jeg har som mål ( iallefall i første omgang) å komme ned i 80 kilo, kanskje mer dersom jeg føler jeg trenger det.

 

Og ja, vi kan godt snakkes på msn...! Hadde vært veldig kjekt siden vi har samme veien å gå nå fremover... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinny

Hei:)

Standby på vekten denne uken; fremdeles 127,5kg ( er 1.80 høy da). Har i dag handlet meg gå staver og hittil vært ute i 20min. 1 trimpoeng:jippi!!:) Jeg kommer til å bruke disse flere ganger om dagen, får heller bare ta småturer til å begynne med. Ett sted skal man jo starte;)

Mitt første mål er 120 kg og det håper jeg på å ha nådd innen 31 august:) Neste mål da blir 115 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest swingit

Er helt ny i denne klubben og det er på høy tid!!!

Har ønske om å gå ned 35 kilo..... nei skal ned 35 kilo.

Men trenger litt mer enn bare min vilje for å gjøre det siden disiplinen ikke er særlig god! Har gått ned og rast opp igjen 10 kilo i løpet av et år.

Så håper å holde dere med selskap til felles motivasjon og driv til å gjennomføre dette. Ser dere er godt i gang alle sammen! Lykke til videre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at det er flere vestlendinger her inne..:)

Disse vektene som viser fettprosent' date=' jeg har hørt at man ikke kan stole på dem..? At de ikke er stabile..? Og at den ikke tar hensyn til beinbygning og vekt av muskelmasse... Men jeg skal ikke være påståelig altså, har bare lest det på nettet et eller annet sted....

 

Tror den badevekta som de har her inne på GR butikken er ganske bra, har ei venninne som har kjøpt seg den, og hun er ganske fornøyd..

 

Hva studerer du da?

 

Lykke til med jobbingen i sommer.. og du skal vel unne deg litt sommerferie vel....? :)[/quote']

 

 

ja, jeg har hørt det om disse vektene jeg og....men den jeg skal kjøpe har blitt testet av tv2 hjelper deg....altså hvor nøyaktig den var og slikt....og den fikk best i test....så jeg tor den skal være ganske bra....

 

jeg studerer allmennlærer...trives veldig godt....

 

ska egentlig ikkje ha sommarferie nai, men siden eg ofta bare jobbe 3 vakter i ukå, så blir d litt ferie likavel....så eg reise him innimellom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Ser at det er flere folk fra vestlandet her inne. Så kjekt da. Jobber selv i Stavanger.

 

Jeg fikk høre noe litt artig av en kamerat av meg: Om snop og is og slikt. Det er bare godt den stunden det renner ned halshullet. Derfor om du skulle skeie ut så tenk på de ordene så tar du kanskje ikke så mye den gangen du faller for fristelsen. For det er jo mye sant i det. Nytelsen varer jo ikke lenge. Og det er en dyr pris å betale. Syns nå jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se at det er liv i tråden her og at flere har vært innom siden i går. Jeg har klart å spise normal mat i dag og det er lenge siden sist. Vi har nemlig vært på ferie til Danmark og det ble handlet masse snop på båten. Når det stod på kjøkkenbenken ble det til at jeg tok det i stedet for ei brødskive når jeg var sulten. Tilslutt måtte jeg be min kjære om å få spist opp alt fortest mulig - og så ble jeg sur da det var tomt uten at jeg hadde fått ....

 

Vel det gjør det jo lettere for meg å leve sunt i dag da :-)

 

Men en ting - hvor finner jeg ut hvor mye jeg kan spise hver dag??? Hvilket antall kalorier bør jeg ligge på ?

 

Skal opprette meg msn i løpet av kvelden og legge inn adressen min her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...