Kari H Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Jeg synes GR slanketips og opplegg er helt toppers. Men jeg kan ikke la være å tenke på om jeg hadde blitt enda sunnere og tynnere naturligvis, om jeg også hadde brukt tabellen for raske blodsukkerverdier og anbefalinger for min blodtype i tillegg. Jeg er blodtype B. Det betyr at jeg heller bør spise kalkun enn kylling og helst ikke sjømat som reker. Når jeg spiser reker nå, merker jeg at jeg har dårlig samvittighet fordi jeg kjenner til teorien om kjemi og blodtyper. Kanskje skulle jeg brukt tid på å samholde disse tre veiledningene. Lage min helt personlige diett? Men det er litt av en jobb, tror jeg. Er det noen av dere som har tenkt sånn? Eller som har prøvd det? Kari H Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Melona Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Jo, jeg tenker litt sånn jeg også, ikke blodtypedietten, den har jeg ikke satt meg inn i, men jeg passer meg veldig for raske karbohydrater, unngår sukker til daglig, bruker heller fruktsukker, selv om det har samme kaloriinnhold. Spiser brød bakt på bare grovt rugmel og hele frø og korn, hvitt brød bare til fest. Holder meg til den ene lille poteten, men det er forsåvidt i samsvar med GR, da poteter også inneholder mye kalorier. Jeg prøver også så godt det lar seg gjøre å spise mest naturlig mat, ikke så mye industrielt bearbeidet mat, ikke kunstige søtningsmidler og alt som kroppen ikke finner naturlig. Urkost, med andre ord. Er det Eat-konseptet som har denne teorien. Jeg tror at det er litt riktig i de fleste teorier, og tenker som så at en riktig kombinasjon av det viktigste fra hver teori måtte være helt ideelt, men ikke bli fanatisk på en bestemt teori. Men sånn i det store og hele syns jeg GR har den beste "totalpakken" Det er viktig å spise mat man er fortrolig med, ikke totalt avstå fra mat man liker godt, som f.eks brød og poteter, det ville jeg aldri klart i lengden. Her spiser man masse sunn og god mat, lite sukker - og i det siste virker det som det sunne fettet har kommet mer i fokus hos GR også - jeg tror ikke man blir fet av å spise sunt fett - heller tvert imot. Og med masse mosjon i tillegg til masse sunn og variert mat, tror jeg at denne måten vil være det beste å kunne leve med resten av livet - et langt og sunt liv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Coco Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Jeg synes GR slanketips og opplegg er helt toppers. Men jeg kan ikke la være å tenke på om jeg hadde blitt enda sunnere og tynnere naturligvis' date=' om jeg også hadde brukt tabellen for raske blodsukkerverdier og anbefalinger for min blodtype i tillegg. Jeg er blodtype B. Det betyr at jeg heller bør spise kalkun enn kylling og helst ikke sjømat som reker. Når jeg spiser reker nå, merker jeg at jeg har dårlig samvittighet fordi jeg kjenner til teorien om kjemi og blodtyper. Kanskje skulle jeg brukt tid på å samholde disse tre veiledningene. Lage min helt personlige diett? Men det er litt av en jobb, tror jeg. Er det noen av dere som har tenkt sånn? Eller som har prøvd det? Kari H[/quote'] Heisann... Jeg er faktisk inne i samme tankebaner som deg. Jeg prøvde meg på blodtype dietten for noen år siden, og merket det godt. Jeg ble smalere, og følte meg bedre. For meg innebærer blodtypedietten å avstå fra bla. sukker, hvetemel og mais. Jeg har derfor sluttet med sukker i teen f.eks. Men jeg er så glad i brødmat, så jeg klarte det ikke i lengden. Men nå har det jo kommet flere alternative produkter på markedet, mange ferdige spelt brød f.eks. Og det synes jeg er bra, for da blir det jo litt lettere å følge opp, når man slipper å alltid måtte bake selv. Har også gått GR kurs, og liker tankegangen, men sliter likevel med å gå ned. Så nå skal jeg følge GR tankegangen mht. daglig inntakt o.l. Men inntaket skal bestå av matvarer som passer blodtypedietten. Nå skal det sies at jeg leste mye om blodtype dietten, samt at jeg prøvde den i samråd med min kiropraktor, så jeg lærte mye, det er nemlig mye å sette seg inn i. Så alle som vurdere å prøve seg på den, de bør gjøre en god del "undersøkelser" først! Det er også delte meninger blandt leger, så en liten samtale med legen er jo greit, for man må jo passe på å få i seg det kroppen trenger. Det man tar bort, må jo erstates med noe som er bedre, ikke bare kuttes sånn helt uten videre. Legen min mente vel egnetlig ikke at blodtypedietten var noe bedre enn GR, men om jeg følte det hjalp for meg, så var det greit. Men tankegangen spise litt og ofte, som man lærer på GR, den er nok den viktigste. Og kombiner med litt fysisk aktivitet. Jeg har også tatt opp igjen trening, etter en meget slapp periode. Og husk: slanking er ikke å kutte ned inntaket over en periode, det er en livsstil endring. Faller du tilbake til gamle vaner når kiloene er borte, kommer de på igjen. Tro meg! Jeg gikk ned etter GR kurs, men så har jeg vært litt slapp, og nå er alt tilbake igjen Men sammen er vi sterke, så med litt dra hjelp her inne klarer vi det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar