Gå til innhold

Melonas dagbok


Gjest Melona

Anbefalte innlegg

Gjest Melona

Hei! Tenkte jeg skulle skrive en liten dagbok om min tid her i vektklubben. Egentlig begynte jeg vektreduksjonen tre uker før jeg begynte i vektklubben. Jeg veier nå 78 kg og skal ned 16 kg til 62 - og denne gangen skal det være for godt!!! Jeg setter meg litt mindre delmål for å ha noe å se fram til som ikke er sangt unna. Mitt første delmål er 5 kg før sommerferien. Det hadde vært deilig, det ;)

 

Det tre første ukene på egenhånd:

Uke 19: Vekt 78,0 - midjemål 86cm

Uke 20: Vekt 77,3 - midjemål 85cm

Uke 21: Vekt 76,0 - midjemål 84cm

 

Disse første ukene skrev jeg ikke ned kaloriinntak og trimpoeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melona

Første uka i vektklubben. For en velsignelse det var å finne dette nettstedet. Nå er jeg ikke alene lengre. Her er det jo mange hyggelige mennesker som kan backe hverandre opp. Flaks at jeg fant dere :) Fra nå av begynner jeg å legge inn alt jeg spiser og trimmer. Gøy ;)

 

Vekt denne uka: 75,8 - ned 0,2 - totalt 2,2

Midje: 83cm - ned 1cm - totalt 3cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melona

Første veiing i "Tirsdagsklubben"

 

Det har gått veldig greit denne uka, men jeg har forstått at jeg spiser alt for lite :confused: !!!! Ligger på gjennomsnittlig 1250 kcal og etter formelen skal jeg ha 1600! Ja, ja, får prøve å spise litt mer etterhvert

 

Vekt: 75,1 - ned 0,7 - totalt 2,9

Midje 82cm - ned 1cm - totalt 4cm

Energiinntak: 1250 gjennomsnitt

Trimpoeng: 13,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melona

Vekt: 73,9 - ned 0,4 - totalt 4,1

Midje 79 cm - ned 1cm - totalt 7cm

Energiinntak: 1523 gjennomsnitt

Trimpoeng: 28,4!!! Stegtelleren har gjort sitt inntog ;)

 

Jeg har fått opp energiinntaket og likevel går jeg ned i vekt :confused: Merkelige greier! Nå er jeg veldig spent på veiinga neste tirsdag. Til nå har jeg gått ned 4,1kg. Målet før sommerferien var 5 kg, nå er det to uker til ferien, kommer jeg til å klare det? Alt avhenger av den neste veiingen........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melona

Dette her er heeeelt utrolig!!! Jeg går ned i vekt på mye mer mat enn jeg noen gang har spist!!!! Forstå det den som kan! Jeg tror faktisk jeg begynner å skjønne det :) JEG HAR FÅTT OPP FORBRENNINGEN!!!!!!!!!!

 

Vekt: 73,1 - ned 0,8 - totalt 4,9 (nesten sommermålet mitt)

Midje: 78cm - ned 1 cm - totalt 8 cm

Energiinntak: 1529 gjennomsnitt

Trimpoeng: 15,8

 

Ja, nå er sommermålet nesten i boks, bare 0,1 igjen, og det SKAL jeg klare på en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg gruet meg til å gå på vekta i dag!!!!!! Har vært veldig flink med maten og spist akkurat det jeg skal, men trimmingen!!!! Hjeeeelp! Har sittet på rumpa hele helga. Men, tross alt, det tusler nedover. Her kommer ukens tall:

 

Vekt: 72,5 - ned 0,6 - totalt 5,5

Midje 78 cm - samme som sist - totalt 8 cm

Energiinntak: 1543 kcal gjennomsnitt

Trimpoeng: 7,2 :eek:

 

Sommermålet mitt en nådd :) Nå kan jeg sprade rundt på stranda med god samvittighet. Ikke bryr jeg meg det minste om at jeg nå veier det samme som da jeg BEGYNTE å slanke meg forrige gang - eller da jeg var HØYGRAVID i begge mine to svangerskap. Akkurat nå føler jeg meg slank og pen :) Men jeg skal ikke la meg lure, det er et stykke igjen ennå, neste mål blir 5 kg til før høstferien, når den måtte være... i begynnelsen av oktober, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj!!!!!!! :mad: Syns jeg har vært så flink denne uka, trimmet masse og spist tett oppunder 1600 kcal pr dag. Og så blir det ned 0,2!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ble så sur at jeg tok en ekstra stor porsjon rabarbrapai og is til dessert i dag! Angrer litt nå, men i morgen er det full sjerpings igjen ;)

 

Vekt: 72,3 - ned 0,2 - totalt 5,7 kg

Midje 78- som sist - totalt 8 cm

Energiinntak: 1594

Trimpoeng 22,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann i sommervarmen :) Var veldig spent på vekta i dag siden det gikk så tregt forrige uke. Denne uka har jeg spist mer og trimmet mindre - og gått ned MER!! Merkelige greier ;)

 

Vekt: 71,6 - ned 0,7 - totalt 6,4

Midje: 77,5 - ned 0,5 - totalt 8,5

Energiinntak: 1610

Trimpoeng: 16,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessss!!! Ned 1 kg!!!!!!!!!!!!!! Og så jeg som har vært så slurven siste uka! Har vært på ferie, er bare hjemom for å vaske litt tøy, vanne planter og se til kattene. I dag bærer det av sted igjen, med svigermor på slep denne gangen ;) Ikke det, energiinntaket er helt OK denne uka, gjennomsnittet i det minste, men det har blitt mye gal mat, langt mellom måltider av og til og nesten ingenting trim!!!! Håper ikke det er muskelmassen som har forsvunnet!

 

Tallene mine denne uka:

Vekt: 70,3 - ned 1,0 - totalt 7,7

Midje: 77 cm - ned 0,5 - totalt 9 cm

Energiinntak: 1588

Trimpoeng: 1,6 :eek:

 

Nå venter en ny uke med lite trim og masse god mat. Håper det går bra, har jo lyst til å se et 6-tall først på vekta neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skulle jeg også gå på en smell......opp 1,4 kg siden sist :mad: Har nå sittet og registrert alt jeg har spist siste uka og kom til respektable 1635 kcal i gjennomsnitt, så det er ikke matmengden som er årsaken selv om det ble litt over mine 1600. Men, huff!!! Det har gått i hytt og vær med måltider. Ofte bare tre måltider til dagen, lite vanndrikking og lite mosjon. Nå skal det bli herlig å komme inn i faste matrutiner igjen, få på seg stegtelleren (som har blitt liggende på hylla) og joggeskoene og få fart på beina igjen. Så skal dere se at jeg kommer tilbake med stil neste uke ;)

 

Mine tall denne uka:

Vekt 71,7 - opp 1,4 - totalt 6,3 ned

Midje 78 - opp 1 cm - totalt minus 8 cm

Energiinntak 1635

Trimpoeng 1,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på rett vei igjen. Deilig å kunne spise når det passer meg. Når det gjelder trimminga, så går det fortsatt tregt, men har likevel fått meg et par-tre turer denne uka. Har vært mye i aktivitet, men ikke akkurat så mye jeg syns jeg kan registrere som trim.

 

Vekt: 70,7 - ned 0,7 - totalt 7,3

Midje: 78 - som sist - totalt 8 cm

Energiinntak: 1480

Trimpoeng: 4,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :D

 

Ser du går nedover hver uke du veier deg :)

Så bra! Stå på!

 

Det med kaloriinntak og trimpoeng.. er det fra denne siden?

(vet det er slik mattabell her).

Hvor mye skal en kvinne ha i seg om dagen? Lurer, så da spørr jeg ;)

 

Og hva slags trim driver du med?

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :D

 

Ser du går nedover hver uke du veier deg :)

Så bra! Stå på!

 

Det med kaloriinntak og trimpoeng.. er det fra denne siden?

(vet det er slik mattabell her).

Hvor mye skal en kvinne ha i seg om dagen? Lurer' date=' så da spørr jeg ;)

 

Og hva slags trim driver du med?

 

Ha en fin dag![/quote']

Takk for ros! Hvor mye du skal spise avhenger av alder, vekt, kjønn og aktivitetsnivå. Hvis du søker på formel i diskusjonsforumet, vil du finne en formel der du kan regne ut hvor mye du skal spise. Jeg får det meste av mine trimpoeng ved å gå turer i heia og stavgang. Alt registrerer jeg under "Mat og trim" under "Mine verktøy" Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøver å finne ut hvor mye jeg skal spise om dagen kcal inntak men finner det ikke?

ser du har prøvd å forklare søtnos over her men det skjønte jeg ikke så mye av ;)

ser jo under på diskusjon men finner ikke det jeg skal?

 

kan du hjelpe meg please...jeg begynte her i går 170806 men så har jeg fått startdatoen 210806 vet ikke hvordan jeg har klart det men hmm..

har laget en tråd under: ned 10-20 kg kanskje du kan svare meg på de spm??

 

ha en fin helg

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei dina..

 

kan sikkert prøve å hjelpe deg jeg men lettere å ta en prat på msn for jeg er ikke her så ofte..

 

trine-moss@hotmail.com

 

gått på kurs tidligere?

 

Trine

jeg prøver å finne ut hvor mye jeg skal spise om dagen kcal inntak men finner det ikke?

ser du har prøvd å forklare søtnos over her men det skjønte jeg ikke så mye av ;)

ser jo under på diskusjon men finner ikke det jeg skal?

 

kan du hjelpe meg please...jeg begynte her i går 170806 men så har jeg fått startdatoen 210806 vet ikke hvordan jeg har klart det men hmm..

har laget en tråd under: ned 10-20 kg kanskje du kan svare meg på de spm??

 

ha en fin helg

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn da har jeg lagt deg til på msn ser du er logget ut

jeg vil bare si at jeg står "borte" hele tiden på msn men bare ta kontakt når du er her så ser du om jeg svarer eller ikke....

jeg er mest på nett når sambo er på jobb man-fre 7-1530 er litt innimellom også i helgene så du vet det...

 

vi snakkes senere

 

hei så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe gøy :mad: Huff så vanskelig det skal være å sprenge den 70-grensa!!! Er det dette som kalles en vektterskel, tro? Opp 100 g denne uka, begynner å føle meg som en jojo-slanker :) Opp og ned, opp og..... forhåpentligvis ned neste uke, da ;) Det rare er at jeg har gått ned i midjen og rundt lårene :confused:

 

Vekt: 70,8 - opp 0,1 - totalt

Midje: 77 - ned 1 cm - totalt 9 cm

Kaloriinntak: 1563

Trimpoeng: 9,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det tirsdag igjen. I dag var det bare så vidt jeg gadd å gå på vekta! Hadde mest lyst til å kaste den ut av vinduet :) Har følt meg helt stinn denne uka, følt at forbrenninga har stoppet opp fullstendig!!! Ikke har jeg fått trimmet stort heller.....Men........jeg trødde da på - og det var ikke så rent galt, ned 0,5, kunne vært verre....Nå er jeg endelig tilbake der jeg var for 4 uker siden!!!!! Tenk at en uke med svigermor kan ødelegge sååååå mye ;)

 

Vekt: 70,3 - ned 0,5 - totalt 7,7

Midje 78 cm - opp 1 cm :confused: - totalt 8 cm

Kalorigjennomsnitt: 1468

Trimpoeng: 6,7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg syntes det var artig å lese dette ! Du har jo hatt en kjempeflott nedgang nesten hele tia . Det er ikke rart om det stopper litt opp innimellom , stå på så løsner det nok ! Lykke til videre !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg syntes det var artig å lese dette ! Du har jo hatt en kjempeflott nedgang nesten hele tia . Det er ikke rart om det stopper litt opp innimellom ' date=' stå på så løsner det nok ! Lykke til videre !![/quote']

Tusen takk! Syns det går forferdelig trått akkurat nå! Tar ei ukes pause nå og begynner på nytt neste uke :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Juuuhuuuuuuuuuuuu!!!!!! 69,8!!!!!!!!!!!!!!!!! Tusen takk til dere som har støttet og oppmuntret meg, hadde aldri klart å stå på uten dere! Ååå, så herlig det var å se det 6-tallet! Er klar over at jeg ligger like under, så nå må jeg stå virkelig på for å holde meg der - aldri mer over 70!

 

Vekt: 69,8 - ned 0,7 - totalt 8,2

Midje: 77 cm - totalt ned 9 cm

Kalorier: 1569

Trimpoeng: 11,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...