Gå til innhold

Første kvinne ut her nå ser jeg :)


Anbefalte innlegg

Jeg skal ned ca 9-10 kg. Jeg har klart fem så langt, og jobber hardt for å nå målet mitt. Er kjempe fornøyd akkurat nå, men kjenner jeg har litt til som skal vekk før jeg har nådd ideal vekta. Har gått på kurs til nå, men i sommer må jeg holde på på egenhånd, men sammen med ei venninne. Så vi skal holde oss slanke sammen.

Vanskelig å motivere seg hele tiden nå som det er fint vær, og har lyst å kose seg med grillmat og is, og kanskje ei kald øl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anettech

Hei:-)

 

Vet ikke nøyaktig hvor mange kg til jeg skal ned, men maks 8-9 kg vil jeg tro. Har ikke gått på kurs nå, men har gått ned bortimot 10 kg med personlig trener. Må også greie meg på egenhånd i sommer, så gi meg gjerne tips til hvordan jeg skal holde meg unna for mye mat til middag, mitt store problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned ti og skal ned mellom 5-10 til. Alt ettersom hvordan jeg ser ut med den vekta.

 

Er enig i det med sommerens fristelse. Det frosvant en sjokolade ned i gapet her i sted uten at jeg tenkte over det. Drikker masse vann og får da søtsug. Har dette en sammenheng mon tro? eller er det kroppen min som tror at den har søtsug men egentlig er tørst? Aner ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på veiing hos min venninne, og til stor glede så hadde jeg gått ned 0.8 kg. Det hadde jeg ikke trodd, siden jeg har vært på lang helg i oslo hos ei venninne, og både spist bra og drukket alkohol. Selv om jeg har prøvd å spise ofte. Hatt med meg et lite mellom måltid i veska blant annet. Så da har jeg 3,2 kg igjen til jeg har nådd målet mitt. Tror ikke jeg trenger å gå ned så mye mer. Men vanskelig å si da det er lenge siden har vært der. Så jeg tar det litt som det kommer. Men jeg er jo uansett kjempe fornøyd, og har gått ned en størrelse i klær også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skytte75

Jeg har til nå gått ned 10kg på egenhånd, men har nå meldt meg på internettkurs for å kvitte meg med de 4 siste kiloene jeg har ned til målet mitt. Nå skal sant sies at dersom det går greit, så tar jeg gjerne og kvitter meg med et par kilo ekstra også.

 

Er kun to dager inn i første kursuke, men vekta har allerede (ved snikveiing) vist en gledelig nedgang på 600g. Måtte det bare fortsette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til nå gått ned 10kg på egenhånd' date=' men har nå meldt meg på internettkurs for å kvitte meg med de 4 siste kiloene jeg har ned til målet mitt. Nå skal sant sies at dersom det går greit, så tar jeg gjerne og kvitter meg med et par kilo ekstra også.

 

Er kun to dager inn i første kursuke, men vekta har allerede (ved snikveiing) vist en gledelig nedgang på 600g. Måtte det bare fortsette :)[/quote']

 

Kjempe bra :) Ingen ting er bedre enn når man går på vekta og har hatt nedgang. Man føler seg så utrolig mye bedre, og man er stolte av seg selv. Og det gir selvfølgelig mer pågangs mot til å stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og kaanskje 2 til? Får se hvordan jeg føler meg når jeg har klart de siste 5 (har gått ned en del hittil).

 

Har meldt meg på Hold vekten-kurs som begynner 31. august, så da SKAL jeg ha blitt kvitt de 5 kg'ene ihvertfall!!

 

Fint med et eget underforum for oss som sliter med de gjenstridige siste kg'ene :)

 

PS, hei, Skytte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til nå gått ned 10kg på egenhånd' date=' men har nå meldt meg på internettkurs for å kvitte meg med de 4 siste kiloene jeg har ned til målet mitt. Nå skal sant sies at dersom det går greit, så tar jeg gjerne og kvitter meg med et par kilo ekstra også.

 

Er kun to dager inn i første kursuke, men vekta har allerede (ved snikveiing) vist en gledelig nedgang på 600g. Måtte det bare fortsette :)[/quote']

 

Hei Skytte 75,

Først vil jeg si at synes det er godt jobbet av deg å gå ned 10 kg på egenhånd. Internett kurset vil absolutt kunne gi deg det ekstra "puffet" og hjelpe deg til å gå ned de siste kiloene. Jeg har god erfaring med internett kurs for et år siden og har holdt vekten sånn noenlunde. Jeg har nettopp meldt meg på et nytt internett kurs som starter neste uke og håper det vil hjelpe meg å gå ned de siste 6 -7 kiloene. De siste kiloene er ofte de vanskeligste å gå ned selv om det ikke er så mange kilo det er snakk om. Tror det handler om at man når en slags psykologisk vektterskel når man er nærmt det endelige målet. Det høres kanskje litt rart ut, men det er ialle fall min erfaring. Uansett tror jeg sommeren er en fin tid å gå ned i vekt på fordi man ikke kan "gjemme" seg i store klær og så er man jo gjerne mer ute og i bevegelse. Jeg vil benytte anledningen til å ønske deg lykke til! Hilsen Suzq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

 

Vet ikke nøyaktig hvor mange kg til jeg skal ned' date=' men maks 8-9 kg vil jeg tro. Har ikke gått på kurs nå, men har gått ned bortimot 10 kg med personlig trener. Må også greie meg på egenhånd i sommer, så gi meg gjerne tips til hvordan jeg skal holde meg unna for mye mat til middag, mitt store problem...[/quote']

 

Hei!

Et tips kan være at du bestemmer deg på forhånd hvor mye du skal spise, så ta det opp på fatet og ikke spise mer enn det som ligger på fatet. Det er viktig å bestemme seg på forhånd hvor mye du skal spise og ikke underveis i måltidet. Et annet tips er å drikke et stort glass vann og spise en stor salat før middag slik at du "fyller" deg opp og dermed får en opplevelse at du har spist mer enn du egentlig har. Videre er det viktig å forsyne seg godt med grønnsaker, dvs at grønnsakene utgjør halvparten av middagsmåltidet. Hvis du likevel føler for å spise mer, kan det være en god løsning å spise en frukt eller yoghurt etter måltidet. det er bedre enn å forsyne seg med mer middag hvis du har en tendens til å overspise. Og ikke minst, husk å spise sakte og legg ned gaffelen etter hver munfull. Lykke til! Hilsen Suzq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anettech

Hei suzq,

 

Takk for gode tips, skal absolutt prøve det! Sliter litt med motivasjonen etter å ha nådd første delmål som var 55 kg, mulig jeg bare må bestemme meg for hva det nye målet skal være, men vil vel egentlig heller se det an i forhold til hva jeg synes ser bra ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...