Gå til innhold

Ungdomstråden


Gjest jentungen

Anbefalte innlegg

  • Svar 180
  • Created
  • Siste svar
..er det noen som har hatt/har erfaring med noen som helst form for spiseforstyrrelser?

 

Ja, jeg har hat det i 3 år, har vel en snev av det fremdeles...

Hva slags type har du?

Jeg har sliti med alle tre, anorexi, bullemi og overspiseing, så har en DEL kjennskap til det!

Du er ikke alene om det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er det noen som har hatt/har erfaring med noen som helst form for spiseforstyrrelser?

 

Hei!

 

Jeg har hatt spiseforstyrrelser i 7 år. Veksler mellom anoreksi, bulimi og overspising. Prøver å bedre meg, men det er vanskelig..

 

Ny taktikk nå er å spise litt når jeg er sulten, og ikke telle kalorier.. trene en god del. Orker ikke telle kalorier, det er så tungvint synes jeg... Har jo sånn noenlunde peiling på hva det meste inneholder uansett... Lytte til kroppen rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..har vel egentlig akkurat tatt første skrittet med å innrømme for meg selv, og andre (dere) at jeg kanskje har utviklet et spiseproblem..

 

..skjønner det ikke helt, for er kjempeflink i perioder med mat og trening, og så lenge strukturen er der så går det bra.. men ferie for eksempel har en tendens til å vippe meg ut av normalt spise,-og treningsmønster og da sliter jeg endel mer... jeg er vel en typisk trøstespiser som spiser alt jeg kommer over når jeg er lei meg, deppa eller føler meg ensom og alene.. tror dette videre har utviklet seg til overspising/bulimi i perioder.. vanlig mat går bra, men det er viss jeg spiser store mengder snop, godterier altså usunne ting så får jeg så dårlig samvittighet og så ja, slår vel bulimien inn..

 

..noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det har kommet noen innlegg om spiseforstyrrelser. Noen av dere lurer på om dere sliter med en spiseforstyrrelse, mens andre vet at de gjør det. Til alle dere vil jeg oppfordre dere til å søke ordentlig hjelp. Ta kontakt med Interessegruppa for Kvinner med Spiseforstyrrelser (http://www.iks.no). De kan informere om lokale tilbud samt være gode samtalepartnere. Det er viktig å få riktig hjelp til å komme ut av en spiseforstyrrelse, og slanking er sannsynligvis ikke den rette hjelpen.

 

Er du på vei ut av en spiseforstyrrelse (eller du ikke egentlig har utviklet en), kan det å spise regelmessig, sunt og variert være et skritt i riktig retning. Men, det gjelder å gå forsiktig frem sånn at ikke alle de problematiske tankene rundt mat utløses på nytt.

 

Vårt mål er at http://www.vektklubben.no skal være et tilbud til alle som ønsker kunnskap om kosthold og ernæring, motivasjon til å endre vaner og inspirasjon til å lage god mat og oppleve matglede. Håper hver og en tenker gjennom egen situasjon og søker den riktige hjelpen.

 

Kari, ernæringsfysiolog hos Grete Roede AS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Godt å se en tråd som handler om mer enn mann og barn...

Jeg skal bruke denne høsten til å komme ned i idealvekt.

 

Nå:

Vekt: 77,6kg

Midjemål: 79cm

 

Ideal(skal nåes innen jul):

Vekt: 70kg

Midjemål: 70cm

 

Da har jeg ca. tretten uker på å nå målet. Det bør jeg klare! Skal trene aerobics, jogging, styrke og litt svømming. Har også veldig lyst til å prøve spinning, men svetter veldig mye fra før og er nesten litt redd for å nærme meg spinningssalen. Noen som kjenner seg igjen? Bør man være veldig godt trent for å spinne? Har normalt god form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...