Gå til innhold

Sliter...


Gjest minusNikg

Anbefalte innlegg

Gjest minusNikg

Jeg håper at jeg i slutten av denne sommeren skal komme meg ned til ni- ti kg mindre i vekt en det jeg er nå... men jeg kommer meg ikke ned under 70 kg... kjemper og kjemper.. prøver å spise sunt...egentlig redd for jeg spiser for lite... selv om jeg spiser 4-5 måltidet vær dag & masse frukt..

Trenger gode tips te bedre forbrenning & hva jeg kan gjøre for å komme meg ned på en ideal vekt med sunne vaner

 

Takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Du lurer på om du spiser nok. Veier du maten? Du bør i alle fall vite helt sikkert hvor mange kcal du tar inn. Jeg har akkurat lest et par kjerringråd mht å øke forbrenningen. Så lenge de ikke virker farlige, så prøver jeg, med sunn skepsis og et smil. 1 ts kanel pr dag skal være bra! Deilig oppi vaniljeyoghurten. Nøtter er bra av mange årsaker. Selv skal jeg erstatte noen av kaloriene mine med nøtter for ca 200 kcal per dag. Andre matvarer som er bra for forbrenningen skal være bringebær. Ellers er det vel "bare" å ha et jevnt inntak av mat, aldri droppe frokost, og komme seg ut og gå, om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minusNikg

I dag har jeg hatt e sterkt tilbakefall...har klart å spise en & halv rull med center & 1 & 172 boks med cola... nå gjør jeg husarbeid.. og så skal jeg studere litt før jeg videre tar meg en rolig time på trimsykkelen.

 

 

Ettersom jeg jobber i en barnehage, vil jeg vise minst muligt til barna i forhold til min slanking.... ( eller iallefall prøvelse.:) Derfor prøver jeg å spise mindre / og senere, & velge sunne pålegg men også varierende.. deretter spisejeg o masse masse frukt..

Barnehage er en aktiv jobb men forutenom er det med trim labbert... men jeg lurer på om jeg skal få rompa i gir å melde meg inn i sportsklubben som en nabo går i...

Men da stiger jo vekta mi.. foir det blir muskler og det tar jo vekta opp... :8 jeg vil o ha vekta ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anettech
I dag har jeg hatt e sterkt tilbakefall...har klart å spise en & halv rull med center & 1 & 172 boks med cola... nå gjør jeg husarbeid.. og så skal jeg studere litt før jeg videre tar meg en rolig time på trimsykkelen.

 

Drikker du seriøst så mye cola? Håper ikke det for kroppen din sin skyld...For å holde seg unna sånt så må man la være å kjøpe sjokolade og brus, krever mye viljestyrke, men løp forbi de radene i butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt e sterkt tilbakefall...har klart å spise en & halv rull med center & 1 & 172 boks med cola... nå gjør jeg husarbeid.. og så skal jeg studere litt før jeg videre tar meg en rolig time på trimsykkelen.

 

 

Ettersom jeg jobber i en barnehage' date=' vil jeg vise minst muligt til barna i forhold til min slanking.... ( eller iallefall prøvelse.:) Derfor prøver jeg å spise mindre / og senere, & velge sunne pålegg men også varierende.. deretter spisejeg o masse masse frukt..

Barnehage er en aktiv jobb men forutenom er det med trim labbert... men jeg lurer på om jeg skal få rompa i gir å melde meg inn i sportsklubben som en nabo går i...

Men da stiger jo vekta mi.. foir det blir muskler og det tar jo vekta opp... :8 jeg vil o ha vekta ned[/quote']

 

Hei! Det er viktig å trene hvis du vil ned i vekt. Selv om du etter hvert vil øke muskelmassen, så vil du samtidig øke forbrenningen, noe som gjør at du lettere klarer å gå ned i vekt og samtidig holde den. Dessuten så vil trening gjøre at du "krymper" på de rette stedene nettopp fordi du da vil miste fett og ikke muskler mens du slanker deg. Hvis du slanker deg uten å trene mister du mindre fettmasse og dermed vil ikke slankekuren være så effektiv.I tillegg så tar muskler mindre plass enn fett.Det er en super ide å melde seg inn i en sportsklubb, trening gjør at du blir mer motivert og får mer energi til å klare å gjennomføre slankekuren. Trening gir deg dessuten mindre "sug" etter usunn mat da den regulerer hormonnivået i kroppen slik at du lettere kan kjenne forskjell mellom "sug" og "sult". Lykke til videre! Hilsen Suzq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Men da stiger jo vekta mi.. foir det blir muskler og det tar jo vekta opp... :8 jeg vil o ha vekta ned

 

Er det vekta du vil ha ned, eller er det en sunnere og strammere kropp? Du skal ikke være redd for at du får så store muskler at de vises mye på vekta. Det skal noe til! Gjort er gjort og spist er spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minusNikg
Drikker du seriøst så mye cola? Håper ikke det for kroppen din sin skyld...For å holde seg unna sånt så må man la være å kjøpe sjokolade og brus' date=' krever mye viljestyrke, men løp forbi de radene i butikken![/quote']

 

 

Hehe whoops skrivefeil 1 & en halv boks med cola skulle det stå, beklager :) Drikker ikke cola daglig nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minusNikg

Jeg vet at jeg er en jente som spiser med følelser.. prøver å kjempe i mot.. men i ulike studenr er det godt med det noe ekstraet... og dte er nettopp det som er skummelt...

 

Jeg kan finne unskjuldninger for alt..skal prøve å slutte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anettech

I gamle dager så hadde jeg unnskyldninger for å spise alt mulig, men en ernæringsfysiolog fikk meg heldigvis på bedre tanker. Har du vurdert å inngå en avtale med deg selv, hvor du f.eks får lov til å drikke 1 boks cola hvis du på forhånd har gått de kaloriene x2? Da kan du drikke den med god samvittighet også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...