Gå til innhold

Hva er deres motivasjon for å gå ned i vekt ?


Gjest tihro

Anbefalte innlegg

Mine er

 

- bedre helse

- bedre fysisk form

- bedre selvbilde og bedre selvtillit

- at min datter på 13 ikke skal skjemmes av å vise seg sammen med meg

- være et godt forbilde for mine barn

- å kunne gå og handle de klærne jeg har lyst på - ikke bare de jeg kjøper fordi de passer

- å slippe å gå rundt og føle at folk ser på meg fordi jeg er feit.

 

og dessuten bevise for familien at dette skal gjennomføres. De har hørt det så mange ganger før at de tror ikke jeg klarer det denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinny

Mine motivasjonsfaktorer er:

 

1. Bedre helse og fysisk/psykisk form:)

* under her ligger det selvfølgelig redsel for overvektssykdommer, hvor utrolig

slitsomt det er å være tykk, hvor psykisk nede man kan bli pga overvekt osv.

Kunne gjøre daglige ting uten å bli kjempesliten.

 

2. Bedre selvtilitten og kroppsbildet:)

* kunne gå med rak rygg og føle meg fornøyd igjen med kropp og sinn:)

 

3. Kunne kjøpe "normale" klær igjen.

* slippe nedturen med klær som ikke passer, føle seg usexy, feit osv.

 

 

Jeg også føler sterkt for å bevise for omverdenen at dette kan jeg greie. Jeg satser ikke på min viljestyrke denne gangen, men heller en forandring av vaner. Legge bort de dårlige vanene, fram med de bedre og legge til en god posjon trim:) Støtte søker jeg her, jeg velger heller å ikke engasjere nære venner i mine slankeprosess, når jeg finner mange likesinnede her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest classica

Og mine er:

 

-Bedre helse.

Flaut å gå i trapper og omtrent dø før jeg når toppen.

 

-Bedre selvbilde.

Utrolig ubehagelig å komme inn i en butikk og så få høre at "desverre så har vi ikke noe i din størrelse her...."

 

-Bevise for meg selv at jeg faktisk har nok viljestyrke til å klare dette her.

Har prøvd maaaaaaaange ganger før, og med varierende hell...

 

Sikkert mer jeg kan liste opp, men er liksom ikke helt sikker på hva det er enda. Tror jeg oppdager resten etterhvert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trucker

Dere har sagt det meste :) Jeg er helt enig. Likevel vil jeg legge til en ting til som er viktig for meg: Jeg vil at kroppen min skal få det lettere i den jobben jeg har!

Jeg klatrer ut og inn av en lastebil mange ganger X om dagen og med en ekstravekt på 30-40 kg blir det slitsomt for armer og knær! Helsemessig er det en klar fordel å kvitte seg med all den eksta bagasjen. Jeg er bare 164 cm høy og har veldig spinkel benbygning. Den er det ingen som har sett de siste 10 årene!!!! Men NÅ folkens skal avsløringens time nærme seg :):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Desperat

Her var det mye bra motivasjon !!

 

Min største motivasjonskilde akkurat nå er alle dere her i forumet... ...og alle de tøffe klærne jeg har i skapet som har blitt for små... (har kjøpt litt nytt hver gang jeg har gått ned x-ant. kilo... ...men DESVERRE har det aldri tatt lange tiden før de har blitt for små... GLEDER MEG TIL Å GÅ I JEANS IGJEN ;)

 

Selvsagt er også det helsemessige en stor motivasjonsfaktor - men av en el. annen grunn føler jeg meg i relativt god form, selv om jeg veier 105 kilo...

Har en jobb hvor jeg er i aktivitet hele tiden i tillegg til at jeg går og sykler litt...

Men det er vel en grunn til at jeg føler meg vanvittig trett og helt utslitt om kvelden...

 

Regner med at det kommer noen aha-opplevvelser etterhvert når man oppdager hvor dårlig formen egentlig er / har vært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...