Gå til innhold

5 kilos-klubben


Anbefalte innlegg

Mitt mål er å gå ned 5 kg før jeg når trivselsvekten min. Går nå GR internettkurs, men det går treigt. Gikk ned 1 kg før kurset begynte og nå har jeg igjen 2 uker så er dette kurset over og har gått ned 1 kg. Totalt 2 kg... Den første uka gikk jeg ned 0,8 kg, og de to neste stod jeg helt stille fordi jeg begynte med trening etter lang tids pause. Så kom det en uke med 400 g nedgang, og denne uka har jeg ikke vært flink og gikk opp 300 g.

 

Begynner på nytt kurs uke 34, og håper at jeg har gått ned 5 kg innen det kurset er over.

 

Er det flere som har som mål å gå ned 5 kg? Da kan vi jo legge ut link hver uke for motivasjon og følge hverandre på veien nedover. Jeg har veiedag tirsdager, men vi trenger ikke alle ha samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil også så gjerne "bare" ned de irriterende 5kiloene:) Har nettopp gått på kurs1, og jeg slår deg vel kanskje: jeg gikk ikke ned ett eneste kilo...Har tidligere gått på kurs hvor jeg gikk ned 4-5 kg og til slutt havnet der jeg er nå, og har holdt meg der siden. Nå er jeg begynt på kurs2, og vil jeg så gjerne klare det på ordentlig og bli ferdig med saken:)

 

Jeg har også rapporteringsdager på tirsdager, i dag var min første på kurs 2. Føler jeg kan trenge litt ekstra motivasjon, ja, hadde vært kjempeflott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat vært på trening og det føles så deilig nå etterpå. Leste akkurat ukesbrevet fra min kursveileder, og har bestemt meg for å legge forrige ukes utskeielser bak meg. Motivasjonen ble bedre etter å ha lest noen oppmuntrende ord, hun synes jeg er flink så da er det vel kanskje sant selv om jeg hadde uregelmessige måltider og skeiet ut forrige uke.

 

5 kg er jo i grunnen ikke så mye, men jeg merker det går seint... Får bare ta tiden til hjelp- er visst ikke gjort i en håndvending.

 

Lykke til med uka, og håper du får en fin nedgang til neste tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forthun

hei jenter (og kanskje nokre gutar)

 

5 kg er liksom ikkje så mykje, men samtidig utruleg vanskeleg å bli kvitt. Har 5 kg igenn (har gått ned 5 på 10 veker) og tenker at eg bruker minst 10 veker på dei 5 siste kiloane og. Men ein skal vel tenke at dette er eit livsprosjekt slik at da handler det om resten av livet. For min del handler det da om at eg er nødt til å kunne skeie ut litt. Is på ferie, smågodt pose på laurdag osv. Men eg vil gjerne vere med på 5 kg ned, men for min del går det nok sakte. Har veie dag mandag, så neste mandag skal eg avlegge rapport. Denne veka har starta bra, men helgene er verst (ligg i blodet at kroppen treng noko godt). Lykke til alle sammen, blir spennande å høyre korleis det går med dykk

 

sogning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror litt av problemet mitt har vært at de endringene jeg trenger å gjøre er såpass små at jeg føler de ikke er så viktige. Dermed lurer jeg meg selv med alle de små tingene hele tiden. I tillegg går det vel saktere når man ikke egentlig er noe særlig overvektig, og da føles det liksom ikke så veldig motiverende å gjøre alle de gode, langsiktige valgene når man ikke merker resultater hele tiden. Men det er jo riktig som du sier, det er et livsprosjekt! Jeg gjør ikke disse valgene fordi jeg vil føle meg bedre bare neste uke, men fordi jeg vil ha gode vaner resten av livet:) Og når det blir gode vaner, kan jeg slutte å bruke tanketid på irriterende kiloer, men mer på alle de andre tingene i livet. Det skal bli deilig:) Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg følte liksom på kroppen at noe var på gang, for jeg kan ikke huske sist magen min var så flat... Jeg har ikke veiedag før tirsdag, og i dag klarte jeg ikke la være å tjuvveie meg... Vekten viste ned 1,1 kg siden tirsdag... Trodde ikke mine egne øyne jeg, så måtte veie meg flere ganger. Det hadde jo bare vært helt supert om det holdt seg til tirsdag. Uansett, så tar jeg ingen gleder/sorger på forskudd- er tirsdag det gjelder! Men motivasjonen for en sunn og aktiv helg økte betraktelig! Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi27

Gikk på internettkurs i høst/vinter og gikk ned 8 kilo, men nå har jeg hatt tre ukers ferie i tillegg til at jeg skeier mer og mer ut... Så nå har jeg lagt på meg igjen og skal begynne på nytt kurs.

 

Jeg vil bare ned fem kilo, men tror det vil gjøre utslaget for meg. Veiet meg i dag igjen, og jeg har bare fortsatt oppover!! Nå har jeg gått opp 4 kg siden april!!! Håper noe av det er vann etter ferien i varme strøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild

Heidu, vil bare ønske deg lykke til, kanskje vi kan prates på msn også. Jeg sluttet mitt 3dje greteroedekurs i april og er nå 3 kg tyngre..dvs vekta har bare gått oppover etter jeg sluttet, så nå vil jeg begynne igjen fpr å ta av disse tre kg. Det kan sikkert høres lite og enkelt ut med tre kg, men jeg har slitt på egenhånd med vektreduksjon ved flere anledninger, men det har mer og mer gått opp for meg at det finnes ingen snarveier for skal man holde vekten er man nødt til å endre kostholdet, man må ofre noe, man må rett og slett bite i det sure eplet!;) Jeg er klar, fit for fight, selvom jeg har sagt dette så mange ganger, så skal dette være den siste gangen jeg slanker meg. Men trenger motivasjon fra andre, det er fint vi har hverandre her i vektklubben. Klem. Noen som har msn: kan de legge meg til: ingvildf20@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...