Gå til innhold

5 kilos-klubben uke 2


Anbefalte innlegg

Hvordan har helga deres vært? Jeg har hatt en fin helg, men det ble 150 kcal utover kosemerkene på lørdag, og i går smakte jeg på litt av hvert av grillmaten- men ble ikke så ille for det tror jeg. Så nå er jeg spent på veiedag i morgen. Har nådd målet mitt med trimpoeng også denne uka, har 7,5 og er fornøyd med det.

 

Drar på ferie til helga, så det blir nok ikke så mange trimpoeng til neste veiedag. Skal også gjøre en innsats i ferien i forhold til et sunt kosthold har jeg bestemt meg for. Krysser fingrer og tær for fin nedgang på veiedagen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forthun

Vart vel eigentleg positivt overraska.. Minus 0.8, har som mål 0.5 i veka fram til ferie 1. august, dvs 1,5 kg, holde seg noko lunde stabil i ferien og så fortsette med gode føresett..etter ferien. Har erfaring med at da er det lett å forsette feriemodusen. Men trimmer i lag med ei veninne og me har lova kvarandre dyrt og heilag at denne gongen skal det bli rett på trim og saltmiddagar etter ferien.

 

Eg ligg på ca 1600 kal for dagen og ca 10 trimpoeng i veka (denne veka to utskeielse dagar med masse kaloriar)

 

Hadde bryllupsdag forrige veke og da vart det ost, kjeks og vin. Lurdagane har eg bestemt meg for å skeie ut og ikkje telle kalorier... Så da vart det mykje digg, så derfor vart eg veldig glad for resulatet. Tilsamen 5.8. Har som mål minus 10 før Jul, men dei 5 fyrste kiloane var mest motiverande (måtte få på meg kledna att). No passer buksene så da gjer det liksom ikkje så mykje, riktignok ikkje likekult å ut i bikini, men men

 

Håper det har gått greitt for dykk andre og er spent på resultata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke noe jeg... Jeg har gått ned 100 gram denne uka... Da jeg veide meg fredag hadde jeg gått ned litt over en kg?!

 

Satser igrunnen på at det er masse vann som holdes igjen i kroppen min pga salt mat, og at menstruasjonen er rett rundt hjørnet.

 

Forthun en nedgang på 800 gram er kjempebra!

 

Skal reise bort til helga og være borte ei uke, så jeg har siste rapporteringsdag på kurset fredag. Har gått ned 1,1 kg på 7 uker hittil... Ikke mye å skryte av, men har jobbet hardt for det og har mistet 8,5 cm og føler meg strammere i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var min andre veiedag på kurs2 kommet. Og for en deilig følelse! Jeg har jo kjent det på kroppen, den føles både strammere og friskere, men jeg har altså gått ned 1,2kg og 4cm. Jeg blir alltid nesten litt bekymret når jeg får slike fantastiske resultater, og føler jeg liksom bare må ta ting litt med ro og huske godt på at jeg ikke kan forvente slike resultater hver uke. I kanskje viktigst av alt: ikke ta det for gitt, og huske på at dette har jeg faktisk jobbet for, og at jeg må fortsette å jobbe med dette skal det holde. Vedlikehold har vel de fleste av oss erfart er den viktigste, men mest undervurderte oppgaven...

 

Likevel, jeg føler virkelig jeg har fått uttelling for å ha tatt meg tid til å trene på treningsstudio, selv om jeg "bare" har fått 6 trimpoeng. Og ikke klarte jeg å holde meg unna de hæærlige drinkene som ble servert rett i hånden min på den deilige grillfesten på søndag hvor alt liksom var perfekt. Derfor ble også gjennomsnittlig kcal-inntak nærmere 1700 enn 1600, men det gikk jo bra.

 

Misunner dere som skal på ferie! Husk å kose dere masse da, men kanskje også huske på at det ikke er så koselig å ta alle de valgene man vet at man egentlig ikke ønsker å ta, sånn sett i retroperspektiv...uansett, ferie høres deilig ut!! Jeg synes dere er flinke, husk at resultatene ofte kommer plutselig og uventet, de kommer jo tross alt etter arbeid man har gjort over tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forthun
Skjønner ikke noe jeg... Jeg har gått ned 100 gram denne uka... Da jeg veide meg fredag hadde jeg gått ned litt over en kg?!

 

Satser igrunnen på at det er masse vann som holdes igjen i kroppen min pga salt mat' date=' og at menstruasjonen er rett rundt hjørnet.

 

Forthun en nedgang på 800 gram er kjempebra!

 

Skal reise bort til helga og være borte ei uke, så jeg har siste rapporteringsdag på kurset fredag. Har gått ned 1,1 kg på 7 uker hittil... Ikke mye å skryte av, men har jobbet hardt for det og har mistet 8,5 cm og føler meg strammere i kroppen.[/quote']

 

Ei stund dreiv eg å vegde meg nesten kvar dag, da opplevde eg det som du. Ned ein dag og opp at etter helga. Mensen og salt mat kan godt virke inn. Er du flink denne veka, så går du meir ned neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få være med i 5-kilosklubben ? Føler jeg trenger å " stå sammen " med noen som har omtrent samme mål som meg selv !

 

Litt om meg : Har klart å ta av 7 kilo - men har nå stått på stedet hvil i det uendelige , iallfall føles det sånn .

 

Skulle gjerne ha tatt av 4-5 kilo til . MEN ; det er jammen ikke enkelt !

 

Jeg vet jo innerst inne hva det skorter på , nemlig nok trim og bevegelse . Det er ikke det at jeg ikke er i aktivitet , men det blir ikke nok og dermed står vekta iro .

 

Det jeg trenger er noen skikkelige økter sånn at jeg blir ordentli svett og sliten ; det funka ihvertfall kjempebra før !

 

Nå er vekta 61 kilo og midjen 82 . ( Har mye " dissende " over magen , jeg ).

 

56-57 er den vekta jeg trives best med , dit SKAL jeg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synøve

Kan jeg og henge meg på?? har gått ned 27 kilo men har igjen en 3-4 kilo som jeg gjerne skulle hatt av, men de sitter veldig hardt,trenger nok litt dra hjelp:p

 

veier nå 70,4 og midjemål 71 cm.. vekta har nå stått stille i flere uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å henge seg på det! Er vanskelig med de siste kiloene. Jeg er 5 kg unna trivselsvekt.

 

Petit: vi har sånn noenlunde samme mål vi ;). Jeg veier 62,4 nå og trivselsvekt er rundt 57 kg. Ikke er jeg spesielt lang heller- 153 på sokkelesten.

 

Synøve: vi kjenner hverandre litt fra sommermål og sommerferiemål, du har gjort litt av en jobb! 27 kg er en utrolig bragd!

 

Jeg har gitt opp å sette noe tidsperspektiv på nedgangen- har funnet ut at jeg tar dag for dag, uke for uke- med andre ord tiden til hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synøve

Takk for det, og fint det er noen"kjente" her. Jeg har også gitt opp og sette noe slutt dato, må ta det over lengre tid,ser jo at de siste kiloene sitter altfor godt fast:p

 

Ha en fortsatt fi sommerkveld:-)

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å henge seg på det! Er vanskelig med de siste kiloene. Jeg er 5 kg unna trivselsvekt.

 

Petit: vi har sånn noenlunde samme mål vi ;). Jeg veier 62' date='4 nå og trivselsvekt er rundt 57 kg. Ikke er jeg spesielt lang heller- 153 på sokkelesten.

 

Synøve: vi kjenner hverandre litt fra sommermål og sommerferiemål, du har gjort litt av en jobb! 27 kg er en utrolig bragd!

 

Jeg har gitt opp å sette noe tidsperspektiv på nedgangen- har funnet ut at jeg tar dag for dag, uke for uke- med andre ord tiden til hjelp![/quote']

 

.... at vi er flere i samme båt .

 

Også slo jeg deg jammen med 4 cm på høyden - hele 157 rager jeg over bakken !! :- )

 

Synnøve , dine minus 27 kilo står det jammen respekt av ! Hurra for deg !!

 

Vi får dytte og oppmuntre hverandre i riktig retning , så går nok dette fint , tror jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo innerst inne hva det skorter på , nemlig nok trim og bevegelse . Det er ikke det at jeg ikke er i aktivitet , men det blir ikke nok og dermed står vekta iro .

 

Det jeg trenger er noen skikkelige økter sånn at jeg blir ordentli svett og sliten ; det funka ihvertfall kjempebra før !

 

Nå er vekta 61 kilo og midjen 82 . ( Har mye " dissende " over magen , jeg ).

 

56-57 er den vekta jeg trives best med , dit SKAL jeg !!

 

Det er aktiviteten og treningen det skorter på hos meg også...Har klart å trene litt mer nå som det er sommer og jeg har bedre tid, men hvordan i alle dager jeg skal få tid til å fortsette med det når høstens travle dager kommer skjønner jeg ikke helt ennå. Men jeg skal. På en eller annen måte:) Ønsker å trene hardere og mer muskler slik at det gir seg mer utslag på "fisken" og forbrenningen generelt, men det er jammen en liten utfordring å motivere seg for og ikke finne unnskyldninger for at jeg ikke har tid!

 

Jeg veier nå 70,4, midjemål 77. Trivselsvekten min er på 67. Det er jo ikke mye igjen, men det er godt å vite at det er andre der ute som også vet hvor hardt de sitter fast:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig samvittighet jeg... Bare blitt 2 trimpoeng på meg siden tirsdag... Det blir ikke noe mer trim heller før jeg reiser på ferie. Skal veie meg igjen i morgen før jeg reiser og bruker aldri trene dagen før veiing. Har i allefall ikke gjort det på dette kurset. Dagen i dag går med på pakking og organisering til ferien. Skal ha med sykkelen min på ferie så jeg håper jeg får litt trim. Blir vel tid til det også. Er jo trim å sykle til og fra steder også. ;)

 

Blir siste dere hører fra meg på en ukes tid. Ønsker dere lykke til videre, og håper helgen ikke byr på for mange utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , makeup .

 

Det er akkurat sånn det er! For lite tid til trening , og det er jammen ikke bare bare med den prioriteringa , heller ! Døgnet har tross alt ikke mere enn 24 timer .

 

MEN ; jeg SKAL og MÅ få tid , vet jo hvor godt det gjør for kropp og sjel !

 

Jeg har også et hode som ikke er helt" patent " bestandig . Er i perioder plaget med migrene og i de periodene blir det dårlig med aktiviteter utenom det

nødvendige.

 

Jaja , får bare brette opp ermene og sette igang !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en kjempefin ferie Jewel! På ferier skal man kose seg masse. Før jeg dro på en tur i vår, mens jeg gikk på kurs, var jeg kjemperedd for å skeie skikkelig ut, selv om det bare var fire dager. Da sa kurslederen til meg: Du vet at du vil, jeg vet at du kan. Så da tenkte jeg på det under turen. Jeg visste jo hva jeg ville, og det er jo mulig. Jeg var bevisst alt jeg spiste, men lot ikke være å kose meg på alle festlighetene av den grunn. Og det hele førte til at jeg var mye mer opplagt og hadde mye mer energi på hele turen, så jeg følte jeg hadde maks utbytte av alt:) Kjempeherlig var det, og ingen bakrus. Uansett, tenkte bare et lite råd om du var bekymret(det er alltid jeg før ferier...) Kos deg så masse masse!!!

 

Og Petit, ermene er brettet opp:) Det er jo bare å hoppe, vannet er bare kaldt i begynnelsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ' date=' makeup .

 

Det er akkurat sånn det er! For lite tid til trening , og det er jammen ikke bare bare med den prioriteringa , heller ! Døgnet har tross alt ikke mere enn 24 timer .

 

MEN ; jeg SKAL og MÅ få tid , vet jo hvor godt det gjør for kropp og sjel !

 

Jeg har også et hode som ikke er helt" patent " bestandig . Er i perioder plaget med migrene og i de periodene blir det dårlig med aktiviteter utenom det

nødvendige.

 

Jaja , får bare brette opp ermene og sette igang ![/quote']

 

 

Jeg hadde også plager med migrene over lengre perioder, men for meg så hjalp det faktisk å begynne å trene!! Jeg har nesten aldri migrene lenger så lenge jeg holder meg relativt aktiv og får nok nattesøvn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også plager med migrene over lengre perioder' date=' men for meg så hjalp det faktisk å begynne å trene!! Jeg har nesten aldri migrene lenger så lenge jeg holder meg relativt aktiv og får nok nattesøvn! ;)[/quote']

 

Jeg er forsåvidt også blitt bedre etter at jeg begynte med et mere regelmessig kosthold og trim .

 

Men så kommer disse dårlige periodene , da . De kan vare opptil en hel uke . Jeg har effektiv medisin som jeg bruker , og den tar smertene , men jeg blir trett avden og går på en måte for halv maskin.

 

Stress er en utløsende faktor hos meg ; så der gjelder å stresse ned !! Ikke bestandig så lett , men jeg prøver !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...