Gå til innhold

Fatburners


Gjest ebelle

Anbefalte innlegg

På tide å starte ny tråd, da den gamle var veeeldig full....

 

For de som ikke kjenner tråden Fatburners så er dette en motivasjonstråd for trim og aktivitet! Målet er å få stumpen ut av sofaen og i aktivitet oftest mulig. Her inne hersker antijanteloven; vi rapporterer egen aktivitet og skryter uhemmet av oss selv, og vi gir ros og klapp på skulderen til oss selv, samt til hverandre :(

Alle er velkommen :)

 

P.S. En liten advarsel. Det har vist seg å være en del smittefare på denne tråden. Dette har bl.a. resultert i at svorne antitreningspersoner har blitt "treningsnarkomane" og at landets sportsbutikker har hatt god fortjeneste da så og si alle fatburnerne har kjøpt seg nye joggesko det siste halvåret ;)

Det er herved bevist: Motivasjon og godt humør smitter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 933
  • Created
  • Siste svar

man får trim av å pusse opp!! I går skrapet jeg av maling i over 3 timer. Selv om det er tøffere enn å male så registrerte jeg det som 2,5 timer maling for ikke å overdrive... og jammen meg ble det 4,7 trimpoeng!! Jeg trodde ikke mine egne øyne! Så nå har jeg fått god motivasjon til videre oppussing :( Men det stemmer nok, for jeg er veldig sliten i kroppen og støl både her og der....

I kveld blir det videre skraping (litt igjen), etterfulgt av pussing og forhåpentligvis rekker vi også første runde med sparkling.

Trucker: 18,1 trimpoeng med 3 hviledager? Vi er spent på hva du kan gjøre på en full uke da! ;)

Fru Luna: Er det i Sør-Spania du er? Høres ut som litt av en hetebølge! Hold deg innendørs, slapp av og drikk mye vann!! Du kan jo evt. ta litt situps etc dersom du får kjølt ned luften innendørs :)

Her i moderlandet er temperaturen mer behagelig, men jeg er jo uansett innendørs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Ikke Spania, men vi har også hatt over 40°C og med høy luftfuktighet føles det atskillig varmene :eek:

Idag er det atskillig bedre - rundt 27°C - slike behagelige temperaturer stopper meg ikke :).

 

Det jeg trenger/liker er å lange ut - sit-ups og push-ups gjør jeg som endel av turen. "Sirkeltrening" hjemme er nok ikke noe for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?! I dag har jeg skrapt og pusset vegger i 5 timer, for å ikke overdrive har jeg skrevet det som 3,5 timer maling. Og med 25 min rask gange tidligere i dag får jeg da 7,5 trimpoeng...?! Er oppussing virkelig så god trim eller lurer jeg meg selv nå?

Uansett så er jeg i alle fall veldig sliten... så nå er det bare å hoppe i loppekassa. Men det går da fremover med oppussingen i alle fall :)

Godt at hetebølgen er over for denne gang fru Luna! :(

Bra at du slapper litt av og nyter hagen din også Lubina! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trimpoengene har du nok fortjent ja. Å skrape veggene er dessuten mere slitsomt enn å male så du kunne vel strengt tatt skrevet opp alle timene. Oppussing er fin trim, men pass godt på rygg og armer! ...snakker av erfaring..... ;)

 

Jeg greide ikke å sitte i ro en hel dag i går...... :) Kjørte og hentet et lass til med sand - frem med alle bøttene atter en gang. Burde egentlig få kjøpt meg et pannebånd for svetten rant ned i øynene - ikke spesielt godt. Men sanden kom på plass og jeg fikk også lagt ferdig belegningsstein i og rundt portalen. I dag skal jeg egentlig harpe og hente mere jord, får se hva ryggen tåler. Men det er deilig å ha kommet så langt at jeg kan sitte å nyte hagen min, tenne grillen og åpne en vinflaske...... Tror ikke jeg kommer i gang med treningen før været endrer seg, men det er helt greit. Sommeren er likevel så kort så det er lov å prioritere litt anderledes på det varmeste så lenge en ikke tar helt av i matveien, og holder på med andre aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Endelig kan jeg rapportere 2,3 poeng og et nytt eple på treet - det 13. på 4. treet. Vi var ute og gikk en rask tur hele familien etter middag før vi gikk hjem og hadde varm blåbærpai med iskrem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, så var vi her igjen, da! Men nå tror jeg faktisk at jeg detter av stolen her jeg sitter, Lubina????? Slutte å røyke????? TJOHO! Du kommer ikke til å angre et sekund ;) (jeg går inn på den andre tråden etterhvert og skryter litt!!!)

 

Har hatt deilige to uker på Platanias på Kreta. Startet dagen med en deilig rask tur, litt jogging og noen kooose øvelser på gulvet! Det ble ikke HELT den store uttellingen, men ca 14 trimpoeng har jeg lagt inn. I tillegg ble det noen gode turer både ned i raviner og opp til festninger.

 

Det er utrolig deilig å kjenne at kroppen faktisk funker. Jeg kjenner at den er i form og er sterk og god. Jeg trenger ikke nødes for å være med på både det ene og det andre og det er deilig å slippe å puste og peste og svette og føle seg som en hvalross!!! :(

 

Nå er det full fart med Body balance om litt (hvis det er noen som kommer, da) og full fart med vanlig treningsprogram!

 

Super artig å se at denne tråden holder seg så godt og at dere er snille med dere selv og kroppen deres og er i aktivitet.

 

U GO GIRLS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært!

Har siden onsdagen skaffet meg 10 trimpoeng, m,ed å fiske og gå tur. Har skrevet 1 time fiske i stede for 3 timer, for jeg står jo ikke å hiver ut hele tiden.

Men jeg er fornøyd. Denna ukas siste trim poeng blir dratt inn på mandagen med squash..

Blir bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å ha deg tilbake Korsa!! :)

Her blir det ikke uventet knallrekord på trimpoeng denne uka, til tross for at jeg langt fra har registrert all aktivetet... men 46 poeng så langt og er ennå ikke ferdig. Dører, dørkarmer og lister skal males + en del rydding og sjauing før det er kveld og en ny uke står for tur. Men begynner å se bra ut her nå da :(

Blir nok ikke tid til noe ordinær trening neste uke heller, men uken etter der er jeg vel back on track.

Skjebnens ironi at det er overskyet i dag forresten, har vært sol hver dag denne uka. I dag har vi noen timer fri midt på dagen mens malingen tørker, men da er det ikke sol nei... jaja... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det som nevnt full fart. Begynte fredag med en time Body Balance og lørdag med en time MRL. I dag var det ikke noe tilbud, men har vært en god tur med Vov både i går og i dag.

 

Mandag, tirsdag og kanskje onsdag morgen blir det sjangs til å ta en økt ;).

 

Så blir det noen camping-dager. 1. august er det full jobb igjen, så da er det vanlige rutiner :eek:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

3,4 poeng høstet idag - hele familien veldig aktiv på apostlenes hester - aldeles deilig - litt overskyet så temperaturen var nesten behagelig. Lurer på om jeg har fylt 4. treet idag - har ikke skjekket etter at jeg la inn trim og mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i gang med ny uke, og det er bare 5 måneder igjen til julaften...! ;) Det ble 18,9 trimpoeng i uken som gikk, fornøyd med det med tanke på den intense varmen. Har nå 2 fine gullepler på mitt 5. tre. :) Nå blir det noen dager fri fra hagearbeidet, unner meg litt ferie, forhåpentligvis med noen gåturer.

 

Ha en super uke! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mandag - igjen - og LUBINA...... Julaften????? Alvorlig talt :):!

 

Er nok blitt liggende litt etter med denne epleknaskingen, jeg da. Tydelig at ferie er et ukjent ord for mange?!?! Vel, vel. Har et eple igjen på det fjerde treet mitt, jeg da ;).

 

Har vært på en kjapp morgentur i dag og skal på MRL kl 10.

 

Ha en fin, fin dag, alle sammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok jo som kjent et kjempemåltid av epler forrige uke så nå har jeg fått opp mitt femte tre! WOW! Er litt stolt over meg selv. ;)

Denne uken blir også aktiv, men litt mindre fysisk da de tungste løftene nå er tatt (les: skraping, pussing og maling). Så blir no atskillig færre poeng denne uka.

Så nå blir det rydding, pakking og vasking igjen. Gangen er nå ferdig oppusset og i går skrudde vi opp nytt IKEA-skap. Regner med å få soverommet ferdig i dag.

Sliten nå og drømmer om å få litt tid i sola, kanskje jeg skal unne meg en halvtime på balkongen i kveld. Har også lyst til å lange ut litt så dersom vi er effektive så rekker vi kanskje en kveldstur og kanskje et bad...? Vi får se.

Ny uke, nye muligheter i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Første eple på 5. treet ;), 2,6 poeng samlet idag - noen av rundene gikk vi alle, noen tre av oss jenter, jeg noen alene. Nå sitter jeg og fyller opp med kalorier - har litt igjen selv om jeg har spist yogurt, bringebær, sukkererter, fersk aprikos, plommer og nektarin og eple. får fylle opp litt med nøtter for nå er jeg ganske mett. Nå er herr Luna ute og freden har senket seg over huset, alle småjentene sover.

 

Lykke til med epleknaskingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå 4 epler på trimtre nr. 5. Skal si at denne oppussinga får fart i epleknaskingen ja. Men nå gjenstår bare en grundig vask av leiligheta og det skal gjøres i morgen. I dag bevilget vi oss faktisk formiddagen fri og brukte den til å tusle omkring i sola. Var herlig ;)

Gleder meg til ting blir mer normalt slik at jeg kan få trent litt ordentlig. Vel og bra med oppussing, men jeg savner pilates...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Jeg er tilbake etter tre ukers ferie. Har hatt to ukers tur i båt i vestlandets skjærgård i et fantastisk sommervær. Har storkost oss med masse bading, fisking av både krabber, makrell og torsk. Masse god mat og drikke og vekten, har heldigvias ikke gått opp i løpet av de tre ukene jeg har hatt ferie. Litt aktivitet har det jo vært med to viltre gutter.

Har trent både i går og i dag, ble 2 poeng i går kveld etter at vi kom hjem fra turen.

I dag har jeg været på treningssenteret med guttene. En litt forsiktig start etter ferien gav 5,9 poeng. Har jobbet masse hjemme i tillegg i dag, masse som må gjøres når man har vært bortreist i to uker.

Neste uke er det på 'an igjen med sykling til jobb.

Ha en strålende helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...