Gå til innhold

Fatburners


Gjest ebelle

Anbefalte innlegg

Ja, den sommeren draaar ut i langdrag! Jeg har ikke vært noe særlig aktiv "taster", men jeg har jo vært litt innpå.

 

Treningen er ikke helt i boks. Jeg har problemer med håndleddet, så det stopper meg litt, særlig på Body Balance som jo er min nyyyyyte time. MEN, jeg er i gang med MRL og step og ligger på en rundt 15 poeng i uken (bare trening - ikke husarbeid og bilvasking og sånt med her).

 

Nå har jeg tenkt å utfordre meg selv litt mer (det er på tide å få opp den pulsen!!!) så i dag prøver jeg Body Attack (høypuls arobic time) :eek:. Jeg må få tilbake den tjoheitreningsformen ;).

 

Har ikke veiet og skrevet i sommer. Det har gått sånn bob bob (dvs ikke opp - men heller ikke ned :D).

 

Denne uken har det imidlertid vært full fokus på kosten. I morgen er det veiedag, så da får vi se (har nok gått litt ned, hihihi).

 

Kom igjen jenter [highlight]"Let's burn that fat" :)[/highlight]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 933
  • Created
  • Siste svar

Er med jeg, men klarer ikke få skikkelig motivasjon til og komme igang med trening etter ferien..jobber med saken. Har svømt masse i sommer da..

 

Men jeg vil gjerne fortsette og være med dere:-)

 

 

synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med jeg' date=' men klarer ikke få skikkelig motivasjon til og komme igang med trening etter ferien..jobber med saken. Har svømt masse i sommer da..

 

Men jeg vil gjerne fortsette og være med dere:-)

 

 

synøve[/quote']

 

Er ikke det en viktig grunn til å være med her fortsatt da? Hjelp til å bli motivert? ;) Supert at du blir med videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har tatt meg tid til å sitte foran pc nå, og har dessuten slitt med et virus på maskina. Irriterende greier! Vel fra fredag forrige uke til i går etter arbeidstid har jeg 20,5 trimpoeng. Hadde en rolig helg sist med besøk og fisking, krabbekoking osv som aktiviteter. Lekte med barnebarn og koste meg men synes ikke det ga rett til notering. Vekta viste i dag 91,2 kg og det er ned 1 kg denne uka. Summa summarum er jeg lykkelig og glad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se at flere vender tilbake til denne "stupen ut av sofa'n"-tråden :D.

 

Jeg skulle prøve Body Attack i går også var det Body Combat :eek:. Men det var nok ikke noe for Korsa, nei. Jeg har nok ikke så mye sinne i kroppen som skal ut.... Får nok ut det meste...... hehehe. Fikk i hverfall ikke helt til å samle nok til å bokse og "kicke". Jaja, en erfaring rikere.

 

I dag er det noe som heter Mage/Rygg 30min. Ligger jo litt i kortene hva det går utpå. Tenker jeg tar en sånn time, jeg, og så en MRL i morgen. Det blir "deilig" det ;).

 

Ha en fin og aktiv dag, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at dette kanskje kan være en tråd som jeg kan slenge meg på, hadde vært kjekt å hatt en plass å melde fra hvor mye jeg har trimmet. Kanskje en ekstra motivasjonsfaktor til å trimme skikkelig igjen

 

Dere som er med på denne tråden er i alle fall kjempe flink til å trime.

 

Hilsen Evelyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en august dette har vært. Jobber nå to jobber i tillegg til at august er sinnsykt hektisk i min bransje. Og oppå det hele har vi jo brukt all fritid på å gjøre leiligheten klar til visning. Visning i dag og ny visning i morgen. Og så blir det sinnsykt spennende med budrunde på mandag... kroppen har fått en skikkelig knekk av alt stresset så jeg har sovet og sovet og sovet og sovet.... Og i går ble jeg skikkelig sjuk og lå rett ut i migrene i 12 timer... huff.

Så jeg har nok ramla skikkelig av de gode vanene... blitt lite trim og mye feil mat ;)

Men fra tirsdag håper jeg ting normaliserer seg igjen. Og kiloene de skal av!! Så det så!! Så jeg er med! Og forhåpentligvis mer på nett også nå fremover.

 

Velkommen Evelyn!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har akkurat meldt meg inn på et treningssenter og begynt å trene. Føler at energien vender tilbake.

Sliter med dårlig samvittighet for å overlate barna til bestefar eller mannen min når jeg drar for å trene 3 ganger i uka. Jeg vil jo helst være sammen med ungene også. Jobber 100% og vel så det i tillegg. Samtidig er det deilig å kjenne at kroppen fungerer litt igjen.

 

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha holdt på med dette siden 1. mars så hadde jeg nesten innfunnet meg med at "vektslepp" som så mange her inne har snakket om, det var ikke noe for min kropp. 100 og 200 g i uken har vært gjengs hos meg. Men så! Etter en uke med mye stress, mye søvn og ingen ordentlig trening så viser vekta 900g mindre enn forrige uke!! Endelig har jeg passert den første magiske 5-kilos-grensa ;) Og kanskje var det ikke fortjent etter denne uka (med bl.a. Peppes filmdeal i går), men jammen meg er det fortjent dersom man ser våren og sommeren under ett! Og nå tør jeg igjen tro på at jeg om ikke altfor lenge får se et nytt tall først på vekta :)

 

Svarte: Velkommen hit!! Jeg har jo ikke unger så jeg er vel ikke den rette til å uttale meg. Men jeg tror at generelt har unger det bedre med en mamma som føler seg bedre OG har mer energi. Og den energien kan du jo bruke sammen med ungene de andre kveldene, samt i helgene. Gå turer og kos dere i helgene hele familien. Dette er jo bare et synspunkt fra noen uten barn selv da, men du kommer sikkert til å få svar fra andre her inne som har barn også :)

 

Jenter: I morgen starter en ny uke med nye muligheter! Let's burn that fat!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER, ebelle! Ja, kropp er noe merkelige greier. Jeg blir i hvertall ikke klok på den.

 

Og Svarte, hvis du ikke har det bra med deg selv, blir du jo ikke en god mamma. Dessuten tror jeg ungene har godt av å være sammen med både besteforeldre og mannen din. Vi kan jo ikke holde dem i hånden heeeele tiden (selv om vi kanskje har lyst, da) :).

 

Huff og huff for en helg, dere. Her kommer min "tilståelse". Jeg havnet på fest på fredag, jeg da, og der bøttet jeg innpå med vin :eek:. Lørdagen var jeg "ganske" bakpå (det er lenge siden det - og ikke noe jeg har tenkt å prøve igjen!!!), og det ble nok ikke så sunt, nei. Fikk jo heller ikke trent kl. 10 :). Avsluttet hele seansen med hjemmelaget pizza, hmmmmm....... Startet dagen i dag med brownies (ja, det var jo genialt!!!) (Datter er fjortis i dag) og skal ha lammekoteletter til middag (verdens magrest kjøtt, NOT)!

 

MEN -

 

som straff for i går tok jeg en time Body Step i dag - og som "straff" for helgen skal jeg ta en dobbeltime i morgen - en time MRL og en time Body Step - JEG LOVER. I tillegg kommer det turer med Vov.

 

Så det var min helg! I hvertfall ikke noe nærmere målet mitt nå! Jeg får ta den vekten jeg fortjener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Velkommen svarte, jeg tror at noe av det beste du kan gjøre for deg selv og familien din er å ta vare på kroppen din. Jeg ventet til for ca. ett år siden med å finne tid til meg selv - selv om jeg forsøker å veve treningen inn i det daglige livet mitt. Jeg har også 3 barn og vi er begge i fulle jobber. Jeg er lei av organisert trening etter mange år som aktiv idrettsutøver - går heller raske turer og i alle trapper jeg ser.

 

Vi trener etter at barna sover - går hver våre kvelder og i helgene drar vi barna med oss.

 

Nå er jeg akkurat kommet hjem etter to uker med deilig ferie - mye turer i sanden som gir ekstra effekt - sykkelturer - og boggieboarding (ri på bølger). Utrolig gøy - så sjeldne fugler, sel og samlet mange skjell og stener - og fikk tilbragt mange timer med familien.

 

Spiste nok litt vel mye grillet sjøabbor, tunfisk, laks og grønnsaker til middag og frukt på turer så vekten har så vidt bikket over 62 kg (60-62 er grensene mine) - så jeg begynner å skrive opp igjen både forbruk og inntak. Men har nok høstet mange trimpoeng per dag i ferien - iallefall et gjennomsnitt på vel 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen:) Nytt medlem frem fra glemselen.. På tide å dra igang kroppen igjen! Satser på å få 8 trimpoeng pr uke,, realistisk mål - som er mulig å oppnå.

I dag har jeg trent 20 minutter med lett aerobic:)

 

Fremdeles like mange flinke folk her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takk for peptalken fra flere av dere i forhold til min dårlige samvittighet når jeg reiser for å trene og må reise fra ungene.

 

I går kveld spiste jeg for mye, men til gjengjeld var jeg oppe i dag tidlig og jogget meg en tur. Da syntes jeg liksom det oppveiet - nesten - gårsdsagens utskeielse.

 

Så bra å kunne skrive inn her og skryte litt! Så har jeg liksom noen å glede meg sammen med når jeg har gjort noe bra!

Alternativt få litt støtte når det blir noen nedturer. ..

 

Trinny:

Gratulerer med comebacket. Nå er du i gang!

 

Fru Luna:

må bare gratulere deg med en aktiv ferie! Hele nøkkelen er jo å finne aktiviteter som passer inn i vårt vanlige liv - så blir det en naturlig del og ikke et ork.

Men for meg nå er det faktisk en luksus å få tid alene bare for meg selv og trene. Og drahjelpen fra instruktørene på treningssenteret er bra så langt. Jeg synes det er moro.

 

Korsa:

selvom helgen ble til en fest og nogo attåt så er du jo tross alt i gang igjen i dag. Stå på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg trent 20 minutter lett aerobic sammen med kari jaquesson og syklet forsiktig i 10 minutter. Kjempesliten og svett.. men deilig også da:)

Hadde på meg pulsmåleren og helt utrolig hvor fort min puls kom opp i 140-150.. Tyder det på at jeg er i dårlig form mon tro?? Gjerne litt innspill på det gjerne.. Er jo ikke noe overraskelse, men mulig det er verre med formen enn hva jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg trent 20 minutter lett aerobic sammen med kari jaquesson og syklet forsiktig i 10 minutter. Kjempesliten og svett.. men deilig også da:)

Hadde på meg pulsmåleren og helt utrolig hvor fort min puls kom opp i 140-150.. Tyder det på at jeg er i dårlig form mon tro?? Gjerne litt innspill på det gjerne.. Er jo ikke noe overraskelse' date=' men mulig det er verre med formen enn hva jeg trodde.[/quote']

 

Det er veldig bra å trene med en puls på 140-150. Kroppen får en utfordring. Den bruker mye fra fettlagrene. Går du over 150 begynner andelen med fett i forbrenningen å reduseres.

Fortsett slik! Men en kan også legge inn roligere treningsøkter innimellom. Og selvsagt også litt hardere. Bare for at kroppen ikke skal bli for vant til belastningen for raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Puls frekvensen under trening varierer veldig fra person til person, Trinny. Det kan skyldes dårlig form og da vil hjertet trenge å slå mange slag for å få god oksygentransport til musklene. Atleter har store hjerter som pumper mye mer effektivt enn oss andre og deres hjerter trenger ikke pumpe mange ganger for tilsvarende oksygentransport.

 

Jeg må bite i det sure eplet og aktivere mitt "støttemedlemskap" i universitets treningssenter. Etter ferien merket jeg at det er blitt for mørkt til å kunne trimme trygt ute alene i storbyen hvor jeg bor og idag pakket jeg sekken for treningsstudioet som ligger over veien for jobben. Sukk. Blir sikkert litt variert trening - oppvarming på tredemøllen - litt step maskin, romaskin for armer og rygg og lår og litt gymball for magen. Høsten er kommet så altfor fort selv om det fortsatt er veldig varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Så har jeg vært på treningssenteret (sist gang var i juli i fjor) - skulle prøve å forebygge skulder og armproblemer (tennisalbu og musearm) - men plagene ble værre....

 

Vel nå holder jeg meg langt unna muskelgruppe treningsmaskinene deres. 20 minutters rask gange som oppvarming (150 kcal og 2.5 km), så 4 km roing (210 kcal og ca 20 min), så fjelltur i stepmaskinen (100 kcal og 8 min) for jeg roet ned på stepmaskinen og så situps på treningsball.

 

Det var faktisk ganske deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...