Gå til innhold

15-17 kilo til målet..


Gjest dua

Anbefalte innlegg

... 12 uker etter fødselen. Jeg gikk også ned i en fei sist, mens denne gang har det stoppet helt opp. Jeg har fortsatt 15/17 kilo igjen!!! Ikke ammer jeg mer heller, så ingen hjelp der. Jeg startet vektklubben i dag, og går samtidig på CLA og Eplesider med Krom. Krom er et must for meg også, og det fungerer ivertfall bra mot søtsuget. Jeg har meldt meg på et vanlig GR kurs som starter i slutten av august, men håper jeg har klart å komme igang skikkelig før det.

 

Treningen blir det så som så med med to små hjemme, men når barnehagen starter igjen... da blir det mer tid!!!

 

Tror det eneste som hjelper er å skrive ned alt, og jeg mener ALT man spiser og drikker, samt bevege seg litt mer enn man pleier. Jeg har ikke noe særlig tro på pulver og slikt, men det kan ofte være en kick start- derimot har jeg tro på å spise nok- bare det er sundt. Spis hver 3-4 time for å holde forbrenningen oppe, ikke hopp over måltider, ikke ha dårlig samvittighet, og kos deg innimellom. Liker du dessert, er det godt med Heistad sine geleer sammen med friske bær og vaniljesaus (også fra Heistad). Få kalorier, men knall godt! Ellers har jeg gått 2 GR kurs tidligere og er kjempefornøyd. Kjenner ikke det nye kursopplegget så godt, men det fungerer sikkert bra. Gleder meg til å komme i gang jeg nå, for helt ærlig, det som fikk meg til å starte var noen bilder jeg så i går!!! Hjelpe meg som jeg ser ut... ikke gøy å få slike bilder inn i albumene til venner og bekjente- selvom jeg akkurat har fått barn, må det ikke bli en hvilepute! I tillegg passer jeg ikke inn i noen av klærne mine, og jeg hadde masse lekkert jeg før jeg ble gravid (17 kilo mindre enn jeg er nå!). Da er det jo bare en ting å gjøre, TA MEG SAMMEN!!! Jeg vet jeg kan, men jeg vet også at det kommer til å bli tøft. Jeg har vært her før, men denne gang starter jeg høyere på vekt skålen enn jeg noen gang har gjort. Grøss og gru, jeg veier det samme som mannen min!!! Mage, rumpe og lår må reduseres betraktelig, og for en rygg jeg har fått!!! Det er fettvalker på ryggen når jeg har på bikini/ bh. Uff a mei! Men men nå er jeg i gang. I dag har jeg spist 40g korn, 1 ts lett jordbærsyltetøy, 1 dl ekstra lett melk og kaffe til frokost. Luns blir knekkebrød med ost og paprika. Middag har jeg ikke kommet til ennå. Drikke for dagen blir vann.... jeg har frosset ned litt frukt som jeg kan ha oppi som isbiter- det er knall godt! Mosjon i dag, ja det blir leking i hagen, luking og en trilletur på 30 min.

 

JEG ER I GANG!

 

Er det noen andre her som vil henge seg på? Vi kan motivere og tipse hverandre. Dele godiser og menyer? Felles ukes veiing?

 

VEKTREGISTRERING HER:

 

http://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=4290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar
Gjest rainara

Kanskje henge meg på... Men hvor høy/gammel/tung er du da

 

Jeg startet i forrige uke med 167/34/78... HAr ikke tenkt å endre høyde og alder kan du si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jamen da sier vi det sånn da... Hvordan går det i starten. Har du finni ut hvilken meny du skal bruke - hvor mange kalorier liksom?

 

 

Nei, men jeg tror jeg skal ligge på lavt inntak. Har jo ikke startet på kurs ennå. Nå holder jeg meg rundt 1600 pr dag. Hadde en sprekk i går, det ble peppes til middag.

 

Du da, hvordan ligger du an, menyer og er du godt i gang? I dag starter jeg for fullt, det er mandag og jeg er ved godt mot! Nå skal kaffe kokes og korn med ekstra lett melk inntas. Jeg har vært i hagen og plukket blåbær og bringebær, dette erstatter syltetøy!

 

Ha en flott dag, og lykke til!

 

Skal vi veie oss inn hver mandag eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rainara

Jeg har mandag som veiedag, og ja jeg synes jeg er godt i gang. Har holdt på i to uker og har veid meg i dag - gått ned tilsammen 4,1 kilo. Antar at en del av det er vann.

 

Strever litt med å få nok kalorier.... Har i snitt 1350 forrige uke. Er ikke sulten jevnt over, men blir skikkelig hissig hvis jeg ikke får mat "til tida" f.eks hvis middagen blir utsatt en halvtime.

 

Stressa litt torsdag - var på McDonalds og tok en burger - ingen chips. Men burgeren utgjorde jo 265kcal og jeg ble langt fra mett! Det skal jeg "aldri" gjøre igjen. Nei takke meg til to skiver grovt rugbrød med godt pålegg.

 

Har ferie nå så da er det greit å lage god middag. Har du lyst på noe godt anbefaler jeg også gele laget av fun ligt med en 0,1% yoghurt over. Mmmmm.... yoghurten tar du av melkerasjonen.

 

... og nå fikk jeg også lyst på kaffe. Stå på

 

Hilsen Rainara

167/34/73,9kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra nedgang! Jeg veier meg ikke idag siden jeg startet lørdag. Venter med veiing til mandag. Skjønner McD burger ikke var verdt det, det var ikke de Peppes skivene jeg tok i går heller. I dag har jeg vært flink igjen, har holdt meg til "boka" og ikke skeiet ut så langt.

 

Geleen din skal nok prøves.

 

Vanilje Kesam med friske bær er også knall godt! Melkerasjon og fruktrasjon regner du da.

 

Var hos legen i dag, litt sen seksukers kontroll etter fødsel. Alt var bra, men han sa jeg var litt fyldig! Nei sier du det ??? Men, tenk å si det da, til en som er sprengt med hormoner etter en fødsel, jeg er jo veldig klar over at rompe, lår og mage er meget større en tidligere. Har faktisk gått tilbake i tid og sett på målene mine, og hjelpe meg. Hvert lår er 10cm større enn i mars 2005! Her må det tilltak til, og det er jeg heldigvis i gang med!

 

Ha en flott dag, og lykke til. Vi veies ivertfall inn til uken igjen!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 176/31/77. Skal ned til 65. Var 62 for 2 år siden, og vil tilbake !!!! Men, jeg trenger sårt motivasjon. Jeg starter hver dag like optimistisk, men klarer ikke å holde motivasjonen oppe... Nesten hver kveld tenker jeg over hva jeg gjorde feil denne dagen, og hva jeg skal gjøre neste dag. Men, er svært dårlig med å forholde meg til det jeg har planlagt. Jeg skjønner egentlig ikke hva som har skjedd. Vanligvis er jeg en utrolig bestemt person som ikke gir meg før jeg kommer i mål. Kanskje jeg er lei av å slanke meg...

Nei. Egentlig vet jeg probelemet. Jeg veier meg hver morning. De dagene jeg står opp og har gått ned noen gram fra dagen før, er jeg i strålende humør. Dersom vekten står stille, eller jeg har gått opp noen gram, blir dagen litt ødelagt. Det jeg tror jeg MÅ fokusere på, er at jeg ikke skal veie meg mer enn en dag i uken, gjerne mandag. Da er det kanskje lettere å ikke skeie for mye ut i helgene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rainara

OK - du har rett.

 

Herved innfører jeg forbud mot at du går på vekta mer enn en gang i uka *myndig stemme ;-)*

 

Så må du glemme det du gjør feil - og fokusere på det du gjør rett!

 

Jeg skriver opp alt jeg spiser her inne, og prøver å lage en ukes middagsplan. Da slipper jeg å stå ved benken å ha den desperate følelsen som jeg hadde tidligere.

 

Da regner vi med deg da - skal vi "møtes på vekta mandag"?

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rainara

Ned 1,2 kilo... HURRA

 

Nå stopper nåla på 72,7 og jeg har gått ned totalt 16 cm... (4 rundt livet).

 

And on we go! Hvordan er det med dere andre??

 

Rainara - som sikkert ligger an til en utflating i neste uke... Altså ikke magen med vektnedgangen *he, he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er !!!!

Jeg har vert veldig flink i helgen, men gikk ikke helt som forventet likevel. Skulle veie meg mandag, men fikk ikkje gjort det. Veide meg i dag tidlig. Vekten var da 77,5. Vel. Uansett, jeg holder motet OPPE ! I går var jeg i aktivitet nesten fra jeg stod opp til jeg la meg. Etter jobb var jeg i hagen og plukket bær, deretter en trim-tur på nesten 1 1/2 time. Deretter var det bærplukking igjen.

I dag skal jeg i skogen og plukke blåbær når jeg er ferdig på jobb.

Gleder meg til å rapporterte tilbake til dere på mandag, for da har vekten gått NED.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert - viktig å holde seg i aktivitet. Har begynt min egen gå til jobben aksjon:-) og med to arbeidsplasser med 2,2km mellomrom og skifte i løpet av dagen kan det bli bra.

 

God bærtur!

 

 

PS...dua hvor er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... 1,5 kilo ned, og 1,5 cm ned rundt livet. Knall fornøyd. Våknet i morges, tirsdag, med mensen, så da kan jeg jo tilogmed håpe på god nedgang neste uke også.

 

Jeg har hatt noen sprekker, pga bursdager og slikt, men er ved godt mot.

 

Så flinke dere er her inne! Stor grunn til å være fornøyde dere!!!

 

Ha en flott uke, så blir det veiing igjen mandag!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert - viktig å holde seg i aktivitet. Har begynt min egen gå til jobben aksjon:-) og med to arbeidsplasser med 2' date='2km mellomrom og skifte i løpet av dagen kan det bli bra.

 

God bærtur!

 

 

PS...dua hvor er du?[/quote']

 

-det må jeg si! Stå på så flink du er... all grunn til en liten applaus for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

 

 

Flott- dette klarer du! Vi skal hjelpe deg med motivasjon, og som det ble sagt her, la vekten stå og stig opp bare en gang i uken, da ser du resultater! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert begge to og lykke til med en ny uke. Må ut å kjøpe mat - det blir raskere tomt nå... Jeg spiser og spiser *he,he*

 

Anbefaler forresten Kyllingfilet med bulgursalat (når jeg endelig fant bulgur) som ligger under oppskrifter. veldig fort gjort å lage.

 

"ser" dere på mandag.

 

Rainara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... mmm høres spennende ut. Kanskje det blir lørdagsretten. Gleder meg til veiing på mandag, selvom jeg tror det blir lite nedgang, så har jeg vært kjempeflink til å skrive opp ALT, så det blir nok ingen store overraskelser!

 

God helg og stå på- vær stolt av her dag som gjør deg litte bitte granne lettere og sunnere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veid og funnet...enda lettere. Riktignok bare 0,6, men jeg hadde jo snart forventet en utflating av kurven :-)

 

.. og ytterligere 2cm ned rundt livet. Hurra!!

 

Så vekten er nå 72,1 - totalt ned 5,8 siden 11 juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang på noen hundre gram denne gang, og vekten stoppet på 80,1 !!! Det går i det minste nedover. Må innrømme at jeg har drukket vin i hele helgen og spist og kost meg. Ikke overrasket over resultatet, men ved godt mot!!

 

Flott innsats rainara!!! Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kost meg så mye i helgen, kun et par glass vin inkl i menyen, men gikk bare ned 300 gr denne uken, og til sammen er det da - 1 kg på to uker. Jaja......... man får ikke gi opp som du sier for det går nok sakte men sikkert. Så da litt resultat på målene ihvertfall, og det er vel så viktig.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kost meg så mye i helgen' date=' kun et par glass vin inkl i menyen, men gikk bare ned 300 gr denne uken, og til sammen er det da - 1 kg på to uker. Jaja......... man får ikke gi opp som du sier for det går nok sakte men sikkert. Så da litt resultat på målene ihvertfall, og det er vel så viktig.

 

Lykke til[/quote']

 

Joa . dette er bra. Vil du kanskje si litt mer om deg sjl penny? Så henger du deg på..

 

Og dua og masmasmas. Dette greier vi - vi er egentlig ganske goe spør du meg. Og her siter jeg med bandsajert hånd og prøver å skrive... :-b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...