Gå til innhold

15-17 kilo til målet..


Gjest dua

Anbefalte innlegg

Jo jeg er da en dame med god slankeerfaring kan man si! Har gått fem GR kurs, ( men ikke sammenhengende alle da )og tatt av 10 kg til sammen, med de opp og ned "bakkene" mellom. Byttet jobb for et år siden og da til en mye mer stillesittende, og det merkes altså.

Har ikke problemer med å holde matinntaket nå, for det er egentlig innarbeidet. Men, det er jo den hersens tålmodigheten da..........! Vi vil jo gjerne ha alle kiloene av med den eneste gang, og jeg skal ned ca. 12 kg nå. Da er jeg nede i ca 74 kg, og jeg tror det holder. Er ca 1,72 høy.

Jeg har vært nede i mindre, men det er en grådig lang stund siden og før jeg sluttet å røyke for noen år siden. Det er jo kjempekjekt å være med her ivhertfall. Ikke noe er som input fra andre i samme situasjon nei.

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Stå på alle sammen, syns vi er flinke jeg! Vi er jo her... på vektklubben! Det er en god start, og selvom noen dager er litt tøffere enn andre, så må vi huske på at alt er bedre enn ikke noe. Jeg vet at jeg nå kan gå flere dager uten sjokolade, is og annet snop. Det gjorde jeg ikke før. Hver dag uten er en seier! Hver uke vekten synker litt er en seier, og det er fakitsk ikke nederderlag å kose seg litt innimellom! Vi fortjener det!

 

Jeg for mitt vedkommende har måttet stramme inn tømmene litt denne uken, og håper på et litt bedre resultat neste mandag! Det er inspirerende å se at dere klarer det så bra.

 

Kanskje vi skal skrive litt om energiforbruk også. Jeg er lat og trener ikke, men jeg vet jeg må. Jeg trenger bare et puff i baken!!! Noen som vil være med å telle trimpoeng? Skal vi sette oss noen mål der også?

 

5-10 flere enn vi har pr i dag?

 

Jeg starter sit-ups i dag. Skal begynne med 3x20, og håper å øke til 3x25 neste uke. Så skal jeg ta noen rompe og lår øvelser, og komme meg opp på stepmaskinen. Noen som vil henge seg på? 20 min hver dag er vel en fornuftig start?

 

Ha en flott uke, og stå på jenter!!! Neste sommer skal vi kunne kjøpe akkurat den bikini vi ønsker, og smile når vi tar den på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg er da en dame med god slankeerfaring kan man si! Har gått fem GR kurs' date=' ( men ikke sammenhengende alle da )og tatt av 10 kg til sammen, med de opp og ned "bakkene" mellom. Byttet jobb for et år siden og da til en mye mer stillesittende, og det merkes altså.

Har ikke problemer med å holde matinntaket nå, for det er egentlig innarbeidet. Men, det er jo den hersens tålmodigheten da..........! Vi vil jo gjerne ha alle kiloene av med den eneste gang, og jeg skal ned ca. 12 kg nå. Da er jeg nede i ca 74 kg, og jeg tror det holder. Er ca 1,72 høy.

Jeg har vært nede i mindre, men det er en grådig lang stund siden og før jeg sluttet å røyke for noen år siden. Det er jo kjempekjekt å være med her ivhertfall. Ikke noe er som input fra andre i samme situasjon nei.

 

Vi snakkes![/quote']

 

Flott at du henger deg på! Jo fler jo bedre, sammen er vi sterke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig resultater..... Vekten stoppet på 75' date='2 i dag, det er ned 2,3 kg fra forrige uke (tirsdag for å være nøyaktig). Veldig veldig fornøyd.

Da jeg la på meg, var det ca 15 kg på 3 mnd. Medisiner... Så, håper kiloene forsvinner like fort som de kom på.

(jippi jippi jippi jippi)[/quote']

 

 

Klapp klapp klapp for deg!!! Dette er jo strålende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den siden var kjempe.., og jeg har ihvertfall lagt den i mine favoritter. Ellers er jeg også spent på mandag hvordan vekten er. Jeg smugveier meg ikke nå, men det var jeg fryktelig fæl til på tidligere kurs, og gemalen lurte på hva jeg styrte med når jeg gikk opp og ned på vekten ( på soverommet ) både tidlig og seint.

Ikke noe lurt fordi vekten er veldig forskjellig fra morgen til kveld og dag til dag. Har ikke fått trent så veldig mye som planlagt denne uken, men jeg skal skjerpe meg litt i helgen. Må ta inn noen trimpoeng der.

 

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dua - hvis du bruker vekten så mye at den virker som en stepmaskin så er det jo bra.

 

Nei spøk til side - skal se du får en liten overraskelse på mandag. Når du ikke har sjekket før ser du det bedre vet du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke akkurat trodd at jeg ville få så stort vekttap ( etter erfaring fra de første uker ) men - 100 g var i minste laget altså. Jaja jeg får stå på men lurer på om det er noe i veien med menyen.

Men har tapt 9, 5 cm og det er jo veldig bra så det skjer da noe.

 

 

Hilsen

Penny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke der er, kryper stadig nedover. Her i huset har vi fått litt mageproblemer, og jeg har hatt forstoppelse i 3 dager nå- og dermed viste vekten i dag en oppgang på 300 gram. Ja ja better luck neste gang.

 

Flott tap av cm, Penny. OG du rainara, strålende innsats!

 

Stå på jenter, jeg gir ivertfall ikke opp!!! Stepmaskinen er i bruk, lår og rompe skal strammes (og det er ikke vekten jeg skal steppe på nei.. ;)) Magen har jeg ikke trent de siste dagene, for med mitt hell ville det nok gått fullstendig galt. Ha ha

 

Sees om en uke da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her var det mange i sammen "båt" som meg.

167/39/79 og vanntrives med det.

 

Grunnen til min vektoppgang er svangerskap, gikk opp ganske mye men gikk ned 10 kg i vinter. Desverre har det kommet tilbake litt i sommer så de må jeg ta på nytt igjen, ergelig ;)

 

Håper dere har plasss til meg også, jeg trenger virkelig noen følgesvenner og motivatorer.

 

Gikk ned 300 gram denne uken her og har veiing mandager. Er desverre litt dårlig til å trene for tiden men så fort vi er i rutine med henting og levering i barnehage + jobb så skal jeg sette i gang. Er veldig glad i å trene til musikk og går jevnlig på treningstudio, har gjort det i mange år.

 

Ja det var kort om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stod vekten på 74,6. Ned 0,6 siden forrige mandag. Totalt har jeg gått ned 2.9 kg siden 1. august. Ganske fornøyd med det egentlig. Måler meg med målbånd rundt livet. I dag var jeg 81 cm, og jeg har totalt krympet 3 cm totalt. Jeg er igang!!

Mitt neste delmål er 69,9 kg, altså 4,7 kg igjen. Hovedmålet er 65 kg, og jeg har 9,6 kg igjen...

Spiste hummer i dag. Det er jammen kalorifattig! 65 kcal pr 100 gram, og det er jo mindre kalorier enn det er i reker. Tror det er 100 kcal pr 100 gram reker....

Ha en god uke alle sammen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette var motiverende lesestoff!

 

Hiver meg på her, og dette er meg : 173/40/88

 

Jeg startet for meg selv i går, og har veiedag på mandag. Har et problem med å klare å holde meg unna vekta, liker godt å veie meg hver morgen.

 

-tror vi kan klare å hente/gi motivasjon her, så stå på jenter. Dere er flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner vi å bli mange - skal vi starte en ny tråd med resultater syns dere... Blir lettere å følge med på totalen... I så fall - noe forslag til trådtittel. Vi kan jo fortsatt bruke denne tråden til solglimt og frustrasjoner.

 

Dette er jo gøy da... Sliten i dag, men skal ta en tur ut for å møte frøkna som er hos ei venninne. Det blir vel noen skritt til skritt-telleren. Har vært mye møter på jobb i dag, så det har ikke blitt mye bevegelse nei.

 

Rainara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har fått tatt skrittelleren i bruk, kjempefint. Jeg kjøpte en " avansert" med all slags duppeditter og målinger........ men tror du den har vært mye i bruk da!!!

Har gått en eneste tur hvor jeg husker å ta den med, så jeg må skjerpe meg. Ellers liker jeg Pilates og Spinning, men det er noe varierende hvor mye jeg får gjort hver uke. Ellers er jeg i samme situasjon som deg med administrativt arbeid og møter og stillesitting på jobben. ( Ja jeg vet jo ikke det helt sikkert med deg da, men antar noe lignende? )

Prøver å gå opp og ned trapper når jeg må rundt i bygget ( 4 etasjer ) og det bidrar som en bitteliten trimdel men "alt" er med. Vi må tenke at alt teller uansett, enten det gjelder trim, mat el annet. Enige eller?

 

Jeg kommer med resultat neste mandag. Denne uke var jo ikke så spenstig da, så det har jeg kommet over nå.

 

 

Penny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og til Carpa og Heges65 velkommen skal dere være. Alt er lettere når man står sammen.

 

Jeg sliter veldig akkurat nå. Vekten står stille eller kryper oppover denne uken tror jeg. Vi har litt familieproblemer for tiden, og det sliter veldig på, i tillegg har sønnen min startet med to våken timer midt på natten... rutinene mine har helt sklidd ut. Jeg orker ikke frokost, drikker bare kaffe. Orker ikke "stå opp" skikkelig før langt på dag. Sitter og glor ut i luften i mange morgentimer... kommer liksom ikke i gang. Kveldene blir lange og ofte sene, for jeg skal legge to små og så lage middag til en mann og megselv. Mannen min kommer sent hjem for tiden, og jeg vil så gjerne ha litt tid med ham. Uff, for et surr... det er vel snakke om en uke eller to til så blir ting enklere igjen, men akkurat nå er livet et stort virrvarr og dermed eser jeg ut!!!

 

Kontroll!!! Jeg vil ha kontroll!!! Jeg skulle gjerne hatt en liten meny skrevet ned, dette skal jeg spise i dag, i morgen etc. Kanskje jeg hadde klart å følge den. Uff. Gleder meg til 29 august, da starter GR kurset og DA! Hurra da blir det oppfølgning og kontroll.

 

Dere andre da. Like flinke som før? Jeg er stolt av dere... stå på, ikke gi opp, og så kan dere virkelig svinge dere i dansen på nyttårsaften!!!

 

Noen som har forsøkt Reduxin? Tenkte kanskje det kunne være noe å teste fram til GR kurset, sammen med Epleeddik og Krom. Kanskje jeg klarer å spise mer fornuftig og sundt da? Mitt problem nå er for lite inntak av riktig mat, og for stort av salter og søter...

 

Ha en flotters dag og kos dere!

 

Jeg lager en mål og vekt tråd til oss...

 

Smil og positive tanker fra dua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har fått tatt skrittelleren i bruk' date=' kjempefint. Jeg kjøpte en " avansert" med all slags duppeditter og målinger........ men tror du den har vært mye i bruk da!!!

Har gått en eneste tur hvor jeg husker å ta den med, så jeg må skjerpe meg. Ellers liker jeg Pilates og Spinning, men det er noe varierende hvor mye jeg får gjort hver uke. Ellers er jeg i samme situasjon som deg med administrativt arbeid og møter og stillesitting på jobben. ( Ja jeg vet jo ikke det helt sikkert med deg da, men antar noe lignende? )

Prøver å gå opp og ned trapper når jeg må rundt i bygget ( 4 etasjer ) og det bidrar som en bitteliten trimdel men "alt" er med. Vi må tenke at alt teller uansett, enten det gjelder trim, mat el annet. Enige eller?

 

Jeg kommer med resultat neste mandag. Denne uke var jo ikke så spenstig da, så det har jeg kommet over nå.

 

 

Penny[/quote']

 

Strålende innsats dere to. Jeg motiveres av dere!!! Takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei DUA!

 

Ikke gi deg! Bra at du ser fram til kurset, da får du enda mer inspirasjon!

 

Jeg lager middagsoversikt for en uke av gangen. Handler inn på lørdag for hele uka. Da er middagen i boks. Frukt må handles inn hver andre dag - og må variere. Så har jeg en 3-4 forskjellige pålegg som jeg kan spise. Da har jeg valgmulighet og det blir ikke så kjedelig.

 

Stå på - plutselig så retter det seg :-)

 

Klem

Rainara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det mandag igjen gitt. Spent på vekta nå. Synes selv det har gått ganske så bra men føler ikke at noe har forsvunnet altså. Blir spennende.

 

Hva blir navnet på den nye tråden for registrering av vekt og mål da?

 

Biggest loser kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei DUA!

 

Ikke gi deg! Bra at du ser fram til kurset' date=' da får du enda mer inspirasjon!

 

Jeg lager middagsoversikt for en uke av gangen. Handler inn på lørdag for hele uka. Da er middagen i boks. Frukt må handles inn hver andre dag - og må variere. Så har jeg en 3-4 forskjellige pålegg som jeg kan spise. Da har jeg valgmulighet og det blir ikke så kjedelig.

 

Stå på - plutselig så retter det seg :-)

 

Klem

Rainara[/quote']

 

 

Takk for det. Gleder meg veldig til kurs nå, for jeg sliter... uff-a-meg. Tror ikke jeg har lyst til å veie meg i dag, men jeg må vel det. Det har gått i ferdig middager etc siste uken, og ofte veldig sent på kvelden. Det blir slik når timeplanen slår sprekker. Men men, jeg vet jeg kan klare dette....

 

Takk til dere som motiverer!!! En uke til GR kurs oppstart! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det mandag igjen gitt. Spent på vekta nå. Synes selv det har gått ganske så bra men føler ikke at noe har forsvunnet altså. Blir spennende.

 

Hva blir navnet på den nye tråden for registrering av vekt og mål da?

 

Biggest loser kanskje?

 

 

Ha ha synd jeg ikke så det navnet før jeg var så kjedelig å bare kalle den for 15-17 kilo til målet..... vektregistrering

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest �:àï

Dette så ut som en hyggelig, motiverende tråd. Er det mulig å bli med ? Jeg "begynte" egentlig forrige uke, men ettersom nedgangen var 0 kg (etter 2 bursdagsfeiringer uten selvdisiplin forrige uke) så starter jeg med ny frisk igjen denne uka. Kanskje det hjelper å få noen gode råd og motivasjon fra dere ? Jeg håper på det.

 

Her er min oppstartsinfo: 163/32/79,4. Det realistiske målet mitt er under 69,9 kg, men ønskemålet er 62 - 65 kg.

 

Jeg er veldig dårlig på kosthold, men prøver å holde meg i aktivitet med step/spinning/styrketrening/spaserturer. Målet er å trene minimum 3 dager i uka, så sammen med et mer fornuftig kosthold så håper jeg at det kan hjelpe meg rett vei på vektskalaen.

 

Skal jeg selv legge meg inn min oppstartsinfo på den andre lenken med vektregistering ?

 

Klem Bjørg

 

PS - Mitt nick er fra en tidligere periode i vinter på vektklubben (giftet meg i mai i år), så jeg skal få gitt beskjed om ønske om nytt nick etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er dere masmasmas og dere andre som ikke har lagt inn resultat i den andre tråden...

 

Ikke gitt opp vel :-) her er det nemlig bare å stå på og dersom dere trenger oppmuntring så kan vi nok by på det tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er dere masmasmas og dere andre som ikke har lagt inn resultat i den andre tråden...

 

Ikke gitt opp vel :-) her er det nemlig bare å stå på og dersom dere trenger oppmuntring så kan vi nok by på det tenker jeg.

 

 

Løper og leter etter den nå selv om jeg fikk et drittresultat denne uken her.

Hyttetur og mens får ta skylda tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...