Gå til innhold

15-17 kilo til målet..


Gjest dua

Anbefalte innlegg

Du er ikke alene der nei, for jeg gikk altså opp 700 g og er tilbake til en total minus på kun 300g.!!! Jeg kunne skrike høyt for jeg har ikke spist masse snop eller mye annet i det hele tatt.

Jeg tror heller at jeg spiser for lite, og får avvente svar fra kursleder i dag. Er så irritert at..........!

 

Buhhh

 

 

Penny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar
Gjest �:àï

Gratulerer med ukas resultat Rainara !! Blir motivert av sånne som deg !!

 

Jeg har vært på konferanse i Stockholm i noen dager og ikke fått målt/veid meg, men antar at det også har gått feil vei på vekta pga altfor mye god mat, så jeg avventer veiing til neste mandag.

 

I løpet av siste uka har jeg oppdaget at jeg har blitt gravid (JIPPI !!) så da kommer jeg nok til å endre på målet mitt om vektreduksjon. Jeg skal fortsette å være fornuftlig i kostholdet og holde meg i aktivitet, uten å direkte "slanke" meg. Jeg håper da å holde vekten min lengst mulig ut i svangerskapet. I forrige svangerskap gikk jeg opp ca 15 kg (og ca 5 av de sitter fortsatt igjen), så mitt mål nå er å ikke gå opp mer enn 10 kg i svangerskapet.

 

Jeg regner med at jeg kommer til å følge denne tråden likevel, hvis det er i orden for dere ?

 

Stå på alle sammen !!!

 

Bjørg74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest biggmama

Jeg er 165/84/75, og har veiedag på mandager, jeg er en av de late her inne som ikke trener, men som av en eller annen grunn har siden 18 juni gått ned 10,3 kg og skal ned til 63kg, jeg har 12 kg igjen til jeg er i mål....Etter å ha lest deres tråd vil jeg gjerne være med her sammen med dere....;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

godt å se dere henger med, og så flinke dere er! Jeg har hatt et par litt tøffe uker, men nå er jeg tilbake. Startet GR kurs og er motivert igjen- selvom de to første ukene av kurset har vært vanskelig. Har ikke gått ned et eneste gram siste uken, og vekten viser 80.5 men jeg har bare megselv å takke. Det har blitt mye haste løsninger på matfronten og det straffer seg å spise pizza, pølser og snop!

 

Nå er det nok og jeg har et mål om å klare 3 kilo før 1.oktober. Da skal vi ha selskap og jeg skulle så gjerne inn i en litt finere stas!

 

Jenter, stå på!!

 

Nå følger jeg a-boken på nett, så jeg skal nok komme innom her litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå... Har vært litt sløv med registreringa i det siste, men her har det vært liv. Så gøy med flere i gjengen.

 

Sjøl henger jeg litt fast på litt over 70 for øyeblikket, men jeg håper det løsner snart. Må det.

 

Største skuffelsen var at en vennine som jeg ikke har sett på to måneder ikke så at jeg hadde minka (halloooo 8 kg).

 

Vel jeg fortsetter jeg, og har lært at spekemat er ikke noe man spiser søndag før veiing mandag. Binder vannet i kroppen og jeg blir skikkelig hoven!!

 

Men det er godt da og mager spekemat er jo mager.

 

I dag har jeg gått over 10000 skritt - har meldt meg på denne LHL saken sammen med noen venninner. Gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jeg snakker vel egentlig for megselv, for jeg føler endelig at jeg skal kunne klare komme igang. Nå er en trist tid forbi og det blir enklere å fokusere framover. Var på GR kurs i går, og hadde gått ned 1,6 kilo på to uker. Er fornøyd med det. Treningen har buttet litt, men mandag er det full fres!

 

I går fikk jeg med min mor på tur, og vi gikk 1 time i skogen med barnevogn, og 1 time langs veien -på asfalt- tilbake. Deilig!

 

Jukse veide meg i morges, for jeg ville så gjerne se 70-tallet og DET GJORDE JEG!!! 79,6 mot 80,4 på GR kurs i går kveld! Hurra!!! Selvom jeg aldri før har jublet for en slik vekt er jeg kjempe happy nå, dette går rett vei. Har en lang vei å gå før jeg er tilbake der jeg startet før graviditeten men dette er en start.

 

Nå har jeg tenkt igjennom hva jeg vil spise til middag, hva jeg skal ha til lunsj etc. Jeg skal være veldig flik til å skrive opp alt jeg propper i meg, og drikker! Jeg skal bevege meg mer og være litt mer egoistisk- da ¨blir dette enklere. Ikke alltid tenke på mann og barn, og besteforeldre. Vanskelig å forklare, men blir ofte for få måltider, usunn middag, sen middag og lite tid til trening.

 

Delmål en :

 

1 oktober: 77 kg (det er ca 3 kilo fra nå). Burde kunne gå på nesten 3 uker.

 

Få tilsvarende 10 trimpoeng i uken.

Spise nok!

 

Lykke til medslankere... og stå på ikke gi opp selvom det av og til er tungt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... i går fulgte jeg jenta mi i banehagen halv åtte, så bar det hjem til stepping. Opp på maskinen i 20 min, svetten silte. Deilig. Etterpå var jeg så full av pågangsmot at jeg ringte det lokale treningstudio, og nå om et par timer skal jeg på trening. Det er mor og barn trening og jeg kan ha med minste mann. Jeg har til og med fått med en av jentene på GR kurset- kjenner henne ikke egentlig, men nå kan vi kankskje bli kjent. Vi har begge babiser og en til på 3. Dette har vi godt av begge to.

 

Ellers spiser jeg som en hest!!! Menyen sier jeg skal ha 1600 kcal om dagen så da får jeg vel bare spise da. Det blir ganske mye mat, hvis den er mager og sund da. I går drakk jeg 2 dobble kaffe latter i byen, med lettmelk, er det noen som vet kalorier her? Jeg regnet ca 2 dl melk i hver... kaffe er det jo ikke mye kalorier i.

 

Dette er forressten en fin side å ta en titt på når det gjelder forbrendte kalorier. Husk å endre til kilo:

 

http://www.healthyweightforum.org/eng/calorie-calculator.asp

 

-hele forumet til healty weight er bra egentlig... ta en titt hvis du trenger litt inspirasjon.

 

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, har lest igjennom alle innleggene her og er imponert over hvor flinke og standhaftige dere er! Kanskje jeg også kan henge meg på og hente litt inspirasjon og støtte hos dere?

 

Jeg er 160/37/79, og har som mål å gå ned til 70 før jul, og til 65 på sikt. Har gått ned 9 kilo siden jul, ved hjelp av GR nettkurs og eplesidereddik. Egentlig hadde jeg gått ned 13, men har gått opp igjen nå i sommer. Fysjameg.

 

Før jeg fikk barn veide jeg 63 kg og brukte str. 38. Gikk opp 25 kg under svangerskapet, og har på det verste vært oppe i 92. Det er ganske mye for en som bare har 160 cm å fordele det på.

 

Vendepunktet kom ved juletider i fjor, når jeg gikk på Skeidar og en liten jente stoppet opp og stirret på meg - og ropte til mamman sin: "Mamma" Se på DEN tjukke dama!!!" Da var det nok. Jeg gikk rett hjem og meldte meg på nettkurs.

 

Hver gang jeg skeier ut og mister motivasjonen henter jeg frem bildet av den lille jenta på Skeidar. Vil ikke at min egen datter skal være flau over å ha en tjukk mamma...

 

Vanilia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Lurer på om jeg kan henge meg på her...

Jeg er 161/30/78 og mitt realistiske mål er 65kg, selv om jeg skulle ønske å se 62 når jeg går på vekta... Har vel som mål å ta 5-7 kg på denne sida av jul...

 

Etter jeg fikk eldstejenta gikk jeg 3 kurs våren 2005 og gikk ned 17,3kg!?! Så var sommeren over og jeg blei gravid igjen:) Med en merkelig hoste de første 4mnd og bekkenplager de resterende kan en trygt si at bevegelse ble det lite av og vekta føyk til værs. La på meg nærmere 25 kg!?! Nå er minstejenta 8 uker, og jeg har en lang vei å gå før vekta viser det jeg ønsker...

 

Sist ammeperiode gikk jeg OPP i vekt!?! Det har jeg klart å unngå til nå - heldigvis! Har fått med meg en nabo på tur to ganger i uka (1-2 timer hver gang), og skal i gang med trening 1-2 ganger i uka. Håper bekkenet mitt vil være med meg på det!

 

Jeg er litt redd for å miste melka, og ønsker derfor å ta det litt slow, med max et halvt kilo i minus hver uke. Da jeg gikk på kurs sist fulgte jeg meny 3 - 1900 kcal, og kiloene forsvant ganske raskt:) Tror jeg legger meg på 2200 kcal i starten nå, så får jeg justere etterhvert. (Jeg har sikkert inntatt 3000kcal i snitt den siste tiden!?!)

 

Har et enormt søtbehov, så første fase for meg blir "avvenning";) fra de enorme daglige dosene! Har kjøpt hjem druer, banan og vaniljekesam i dag i håp om at det skal kunne hjelpe meg over den verste kneika...

 

"Nå må noe gjøres!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen, og vekten skal måles hjemme, i morgen er GR kurs og det er jo det som teller, men jeg veier meg hjemme mandager forde. HURRA jeg er under 80 kilo. Bare noen gram, men allikevel!!!

 

Nå er jeg på vei til et nytt og bedre meg!!!

 

I dag blir det trening hjemme, i morgen på studio...

 

Ha en flott uke alle sammen og husk å registrere vekt og mål, så jeg kan få dere inn i skjemaet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen morsom uke + 300 gram og det skylles vel en bursdagsfeiring på søndag og ost og vin kveld på fredag da. Trodde jeg hadde vært forsiktig jeg........

 

 

Nå er det 13 uker igjen til jul og på de ukene håper jeg at jeg klarer å gå ned 5 kg. Jeg går tregt ned så tror jeg ikke jeg skal sette meg noe høyere mål enn det gitt. Når julen kommer vet jeg jo at det blir ganske håpløst å gå ned i vekt i hvertfall et par uker i desember. Men satser på å klare å holde vekten. Det har gått greit før i hvertfall. Dvs at jeg da skal veie 72 kg når julen kommer. Klarer jeg å gå ned mer er jo det bare et pluss selvfølgelig.

 

Etter jul er det bare å ta fatt på de siste 5-7 kg og når sommeren kommer er jeg slank og smekker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se du er ved mot, Carpa! 300 gr er jo ingenting- veier du deg i morgen har du kanskje gått ned 600 gr- det er slik det er. Litt salt i maten i går kan være nok til at vekten "øker" pga vann eller noe slikt ? Uansett: ikke gi opp og stå på. Du motiverer oss andre også. Og 5 kilo til jul er et realistisk mål! Det klarer du!!!

 

Klart du klarer målet ditt, og du, smekker og lekker til sommerens bikini mote er jeg helt sikker på at du blir.

 

Smil og masse lykke til denne uken tanker fra

flua aka dua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, det er en del som er med her nå, og jeg har mistet litt oversikten, men har dere lyst til å henge med på måling og veiing er det bare å logge seg inn på vektregistreringstråden vår. Det er ca 5 som har gjort det denne uken.... og Vito, velkommen skal du være.

 

Husk å bruk denne standard når du legger deg inn, mye enklere for meg da:

 

nick høyde/alder/vekt/ cm rundt livet altså flua 165/34/80/ 90 cm

 

Om min uke, jo det har jo gått bra, var på GR kurs i går og hadde gått ned 0,9 sist uke. Veldig fornøyd med det egentlig. Har vært relativt flink til å spise men har litt problemer med å komme opp i nok kalorier... men prøver. Har trent litt hver dag, minst 1 trimpoeng, og det skal jeg fortsette med.

 

Men, jeg er litt skuffet- det er liksom rompe og lår jeg sliter mest med, og her har jeg ikke tapt en cm. Jeg stepper hver dag, og jeg skjønner ikke hvorfor!!! Blir litt deppa av slik. Gikk opp 10 cm på hvert lår under graviditeten, så føler meg vel litt for fyldig der kan du si og kommer ikke inn i noen klær... noen som har gode lår tips????

 

Ha en flott uke, nå får jeg lage meg litt frokost. Yeeeesp- klokken er allerede kvart på syv, men jeg er skikkelig trett enda! Vel vel det er jo tidelig enda da, men må komme i gang før eldsteman våkner og skal i barnehagen.

 

Smil og ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Så har jeg vært på vekta i dag igjen -> -2,1kg!?! Litt i det meste laget på en uke syns jeg, så det gjenstår å se neste uke om dette stemmer...

 

Begynte på trening på onsdag, og det skal jeg si gjorde godt! Var lemster i magen helt til søndag:) Et rimelig sikkert tegn på at det var på tide å begynne å stramme opp igjen..

 

Hadde en syk toåring hjemme store deler av uka, og da blir det av og til litt liten tid til mat, selv om jeg prøver. Derfor stoler jeg ikke helt på ukas resultat...

Nå har jeg selv blitt syk, og den minste på 2mnd er også litt tett i nesa, så vi får se hvordan denne uka blir.

 

Var i bryllup i helga. Tok ammepause under desserten -> reduserte kaloriinntaket litt med det. Derfor koste jeg meg md god samvittighet med et kakestykke, masse frukt og noen sjokoladebiter litt senere på kvelden!

 

Det mest positive den siste uka: søtsuget har ikke fått overtaket, så jeg har holdt meg unna alt av snop på ukedagen:)

 

Hvordan står det til med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt slapp til å registrere, men går sakte men sikkert nedover. Går vel i snitt 8000 skritt om dagen, og følger "boka" så godt jeg kan. Ser at jeg spiser litt lite innimellom, men retter opp sånn smått om senn.

 

Har vært på seminar med jobb forrige uke, mye god mat... og drikke. Og likevel går jeg litt ned. Ganske fornøyd med det.

 

Syns det er greit å komme innom her innimellom å se hvordan det går med dere andre. Satser på å nærme meg målet innen jul, men vil heller gå sakte ned (som noen av dere også nevner) enn å rase ned.

 

Nå har iallefall stretch-buksene mine blitt vide i låra. Da snaker jeg om at de går ikke inntil i det hele tatt, og buksene kan tas av uten å åpne knapp og glidelås...

 

Bortsett fra at noen mannfolk nå leser både "DUM" og "BILLIG" i panna mi så er det jo greit. Opplevde det etter siste runde med nedgang også. Litt frustrerende, men fra å være "rund og blid" er jeg nå slankere og fortsatt like blid...

 

Ja, ja - noe må man vel tåle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gykke!

 

Klart det kan stemme!!! Det kan være mye vann, eller at kroppen rett og slett har kvittet seg med litt ekstra avfallstoffer denne uken! Stå på!

 

- alle dere andre også: HEI!!! Ja ja som rainara sier, kanskje vi nå blir "dumme og deilige" men men, så feil noen kan ta! Vi mennesker er jo eksperter på å forhåndsdømme. Skremmende egentlig. Ha ha litt å le av egentlig, og jeg skjønner så inderlig godt hva du mener! Jeg sliter litt med lår og rumpe jeg da, så ingen stretch bukser slenger her ennå... men det kommer!

 

Ellers har det vært noen litt tøffe dager. Sykdom, jobb, barn, rydding, hage... bla bla bla... Mannen har vært veldig sliten, så lørdag tok jeg med de to små på brannstasjon, kjempeartig. Så passet jeg to barn til en liten stund, og jeg plasserte oss da på en kafe (var litt slitsomt med 2 under året, og 2 på 3 midt i folkemengden i byen). Kafe mat ja, ikke akkurat GR, men jeg tok en latte og en kyllingburger. Så gikk vi på lekeplassen etterpå, så en del kalorier fikk jeg brendt av!!!

 

Søndag ble det hage stell, og rydding i lekestue! Får-i-kål til middag og riskrem til dessert! Slankekost???

 

Treningen har det gått bra med, jeg er kjempe glad jeg kjøpte LTT på TV shop- svetten siler der jeg står i 20-30min hver morgen, men blir nok ikke noe i dag, for jeg har tulla hjemme med feber og oppkast... ikke sikkert det blir noe kurs på meg i kveld heller. Vi får se. Jenta mi kommer først. Mannen min jobber og blir nok sen.

 

Gikk på vekten i dag og den har stått stille, så klager ikke, men jeg må innrømme at jeg er litt skuffet over megselv, for jeg hadde håpet jeg skulle være flinkere enn dette. Jeg får stramme inn tømmene igjen, bruke litt tid på å lese andres innlegg så blir jeg motivert igjen. Takk skal dere ha alle medslankere, dere er gode å ha.

 

PS I dag blir jeg tante!!! HURRA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det hadde jeg ikke trodd! Hun lille sovnet igjen, feberen slår henne ut stakkars. Da ble det tid til mor på steppen- nå er jeg litt stolt av megselv, for egentlig hadde jeg mest lyst til å sette meg ned med en god kopp kaffe, og avisen. Men, det kan jeg gjøre senere. Det som er så fint er at jeg får koblet av foran PCen en del. Jenta mi sitter da og tegner, eller ser litt på tv. Han aller minste kaver på gulvet eller i lekegrinden. Uff, det er ganske kjedelig med sykdom i huset egentlig, men men...

 

BLA BLA BLA om meg som ikke har noe med vekten å gjøre egentlig- bare skriver litt i dag jeg...

 

Nå håper jeg at jeg snart blir tante. Stakkars bror og svigerinne. Fikk beskjed i går morges at det var i gang. Hun var veldig sliten i går kveld allerede, og så har jeg ikke hørt noe ennå... stakkars. Men heldigvis, resultatet er jo verdt alt strevet. Det å få barn er verd hvert sekund med smerte og hver kilo du legger på deg- vel nesten hver kilo da!!! Ha ha, jeg sliter jo med 15 som skal av takket være minstemann! De forsvinner nok, men så får jeg jo sjansen til å skrive blogg her inne da!!! Trene kommer jeg også i gang med pga ham, så det er jo bra!!!

 

Ha en flott dag alle slankere!!!

 

Her er noen linker jeg bruker for å telle kalorier... her finner man alt mulig rart, inkl burgere, kaffe, kaker etc

 

http://homepage3.nifty.com/maryy/eng/calorie.htm#

 

http://www.healthyweightforum.org/eng/calorie-counter/starbucks_calories/

 

http://www.healthyweightforum.org/eng/calorie-calculator.asp

 

http://www.iform.nu/bohp/road/Classic/department/1/jsp/Render.jsp?d=1126&a=3856&ingredientText=sushi

 

... mange timer og mange kalorier senere. Ja ja det har vært litt av en dag. Jeg har to barn hjemme, sliten som er, innviterte jeg en venninne på lunsj. Det ble lagd pytt i panne og egg. 2 kaffe latte, og litt sjokoladepudding og vaniljesaus. Ja ja godt og vel 700 kalorier til lunsj... hva skal man si... blir knekkebrød til middag i dag ivertfall.

 

Heldigvis er denne dagen snart over, skulle jo vært på GR kurs i dag, men får det ikke til. Har ingen til å være med barna! Mannen min kommer ikke hjem før i natt en gang... uff så avhengi man kan bli når man har barn - men det er jo utrolig kos også da. Hmmm tenker på bror og svigerinne, ikke noe nytt der ennå. Uff a mei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, har dere gått lei av chittchattet mitt? Skriv litt om hvordan det går med dere da?

 

HURRA i dag fikk jeg skikkelig motivasjons kommentar fra en annen mamma i barnehagen! Hun sa : så slank du har blitt på så kort tid!!! Jeg måpte for syns ikke jeg har gått ned så mye jeg da. Men tusen takk for hyggelige ord!!!

 

I dag har jeg spist 2 knekkebrød til frokost, et med philidelphia ost med urter og hvitløk og et med leverpostei.

 

Kaffen har jeg inntatt x 3 for det har vært en laaaang natt. Minsten våken halv tolv, halv to, fem og eldstemann våknet klokken 3. Så ringte klokken til mannen min halv seks, så da sto jeg liksågodt opp jeg også!

 

Fått 32 min på steppen i morges da!!! Veide meg i dag også, og 300 gram ned fra i går. Tilfeldig selvfølgelig, men nå er jeg godt inn på 78 tallet!!! Hurra!!! Jeg hadde som mål å veie 77 på 1 oktober men det skal godt gjøres, men kanskje vekten viser 77,xx det hadde jo vært kjempemessig!

 

Hadde jo håpet å klare 70 til jul, men det tror jeg ikke er realistisk, så 72??? Nei, 70!!! Jeg skal klare 70! Følge kurset, minimalt med sprekker, og daglig trening! Dette skal skal skal gå!

 

-flua-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... :)

 

det har gått sånn passe det siste døgnet. Ikke spist nok på morningen, ikke fått trent og spist litt for stor middag. Men, det blir slik nå som et stort selskap nærmer seg. I morgen skal minsten døpes! Jeg stresser rundt, får ikke spist og klarer rett og slett ikke konse om meg!

 

Torsdag måtte jeg til byen å kjøpe klær. Uff og uff det var ikke motiverende. Jeg ser ut som en låvedør i det meste. Virkelig vanskelig å finne noe å ha på seg. Jeg endte opp med et langt skjørt, en topp og en cardigan. Ble jo ganske fin, men jeg må innrømme at jeg nesten begynte å gråte der jeg sto å prøvde ALT! Måtte opp i str. 44 i skjørt! Trist at det er så vanskelig å finne noe fint når man er litt stor!!! Men men.

 

Jeg har ivertfall funnet meg ny snacks. Det er energiblandingen til den lille nøttefabrikken! Nam nam nam og så får man hjerte i boken av den. Men, mye kalorier, så man må passe seg!

 

Ellers er jo en kaffe mocca ikke å forakte. Jeg kjøper espressopulver, blander med Confecta og vipps så har jeg en snadder drikk. Litt ekstralett melk som er steamet på toppen- mmmmmm deilig!

 

I dag skal jeg lage ostekake. Skal bruke Kesam og Lett ost, og heistad gele på toppen. Unngår jeg å spise bunnen, ja så er den ikke så gal. I tillegg skal jeg jo ha masse fiskemat fremme, sild, reker, rogn og laks, så jeg skal nok bli mett i morgen jeg også. Tenk, minstemann skal døpes!

 

Alle sammen, ha en flott helg, og fortsatt lykke til med forsettene...

 

Klem flua a.k.a dua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg 69kg og 80 cm. Samme alder... Jeg har faktisk gått ned 9kg siden vi begynte.

 

Mente du at vi bare skulle skrive vekta her, slik at du skal klippe over til den andre tråden??

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Dere er jo kjempeflinke hele gjengen!!

 

Var litt seint ute med veiing denne uka. Er fremdeles syk og har dermed ikke fått trent så mye siste uka. Fikk meg en luftetur på fredag, but that`s it! Opp 200 gram fra sist uke, men det er jeg rett og slett fornøyd med. Det kunne vært så mye verre etter denne uka!

 

Vi hadde også dåp i helga. Serverte smørbrød. Jeg trykka i meg på verdens beste, nøttekake og gelekake. I uka som gikk spiste jeg også en del is, kjeks og sjokolade. Forstår ikke hva som går av meg til tider. Kan nesten virke som om det sitter et lite udyr i hodet mitt som gjør alt det kan for å spolere fremgangen min:( Når jeg først starter på det søte, så vil det ingen ende ta!! Det som kanskje redder vekta denne uka er at jeg spiser mye av det i stedet for riktig mat og ikke i tillegg. MEN kanskje viss jeg var flinkere til å ta riktig mat først, så ville behovet for fy-maten bli mindre! Tror nesten at jeg tester det denne uka:)

 

Jeg har mobilisert med masse frukt i kjøleskapet. Har skåret opp melon som ligger klar på en tallerken. SÅ når søtsuget melder seg iløpet av dagen er planen å gå løs på det i steden for twisten som ligger i skapet. Hvis ikke denne taktikken hjelper, så går jeg hardere til verks og kaster alle fristelser. Litt drastisk kanskje, men i denne "avvenningsprosessen" fra sukker så må det kanskje til. Ja jeg vet, det er en avhengighet og jeg blir helt hekta når kroppen får for mye sukker. NÅR jeg er "avvendt" kan jeg unne meg noen små doser innimellom, men må passe på at det ikke blir for mye.

 

Jeg har i tillegg noen rare tanker om at jeg ikke skal spise mye kunstige søtningsstoffer nå når jeg ammer den lille. Har ikke lyst å fylle kroppen hennes med det når hun er så liten, så jeg spiser heller mat som inneholder vanlig sukker når jeg spiser søt mat. Det gjør jo kanskje ikke saken bedre..

 

Vil prøve å komme meg på trening i morgen, men det er ikke så veldig godt å bevege seg for mye med denne hodepinen. Bihulene tar nesten knekken på meg! Har tilført en del ekstra paracetamol og nesespray til menyen min den siste tiden, og det kan kjennes ut som om det blir slik en stund til fremover også. Det går nok over til slutt uansett!

 

Skal prøve å holde dere oppdatert i løpet av uka også. Det fører kankje til at jeg tar meg ekstra sammen - forhåpentligvis!

 

Stå på uka som kommer folkens - SAMMEN ER VI STERKE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på ned ti kg,fordi jeg tar noen kg i slengen,men tilsammen skal jeg ned 15 kg til så det passer og være her og. referat: Jeg er 40 år.veier nå 76.6.Var 83.6 da jeg startet opp 26.6.Har gått opp engang 200 gram.

 

Jeg er gift og har 4 store barn,begynte tidlig.3 av de går aktivt på ski,så jeg har lyst å være et godt forbilde,ikke en mamma som sitter i sofa og gomser.

 

Denne kulturen har jeg utviklet ved de siste graviditeter,har vært aktiv og sprek,glad i å ferdes ute.De siste åra mens jeg studerte ble jeg ekstra daff og har ikke eid kondis,blitt redd når noen har nevnt fjellet.Har vært flink å sykle i sommer.

Jeg har fått betennelse under hælene,går på kortison sprøyter og trimmen blir på sykkel og pilates.

 

Håper mange energirike.motiverene mennesker er her inne, eller blir med.

 

Med min kropp 162 høy så må jeg ned mange kilo og trenger mye tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg har virkelig klart å mobilisere mot sukkerhungeren de siste to dagene:) Det har vært verst i dag, men so far so good!! Spiser en del melon, druer etc, men kutter da ut juicen, så det burde gå bra! Jeg tenker som så at jeg helt sikkert vil dra med meg helgas innhogg i kakefatene på vekta til neste uke, men at standhaftighet vil lønne seg! Jeg vet meget godt hva som skal til for å lykkes, MEN søren så vanskelig det kan være å gjennomføre til tider.

 

Bihulene begrenser fremdeles dagene mine i fht. trening, men de må vel snart gi seg så jeg får komme meg i gang igjen. Jeg må fokusere desto mer på kosthold når aktiviteten er mindre, så det er en ypperlig mulighet til å konsentrere meg mer om det!

 

Hvordan står det til med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...