Gå til innhold

15-17 kilo til målet..


Gjest dua

Anbefalte innlegg

nå er jeg 69kg og 80 cm. Samme alder... Jeg har faktisk gått ned 9kg siden vi begynte.

 

Mente du at vi bare skulle skrive vekta her' date=' slik at du skal klippe over til den andre tråden??

 

R[/quote']

 

Dette er jo strånde. Nei jeg mete skrive i vektregistreringsloggen... ;)

 

Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar
Heisann!

 

Dere er jo kjempeflinke hele gjengen!!

 

Var litt seint ute med veiing denne uka. Er fremdeles syk og har dermed ikke fått trent så mye siste uka. ......................................

 

Vi hadde også dåp i helga. Serverte smørbrød..................................

......................

 

 

Skal prøve å holde dere oppdatert i løpet av uka også. Det fører kankje til at jeg tar meg ekstra sammen - forhåpentligvis!

 

Stå på uka som kommer folkens - SAMMEN ER VI STERKE!!

 

Ja ja, som om jeg skulle skrevet det selv. Vi hadde også dåp i helgen, og jeg må innrømme at det å lage koldtbord kanskje ikke var det lureste for en på slankeren. For jeg er sikker på at jeg fikk 2 trimpoeng bare ved å føre den høyre hånden inn i til munnen der jeg sto å lagde i stand fat på fat- det startet lørdag, og raidet varte helt til mandag. Det gikk i spekemat, sauser, kaker, kjeks, laks, mere sauser og tilbehør og enda mere kake! Jeg holdt meg til Farris da, så den delen klarte jeg bra!

 

Men nå er det ny uke, nye muligheter og ingen flere unnskyldninger.

 

Skjønner tankene dine ang amming, men jeg tror det er greit med alt så lenge det er med måte. For mye søtt i noen form er ikke bra for noen av dere, men fruktsukker er jo greit. Uff ikke lett det der..

 

Men, uansett ikke gi opp, du er flink!! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på ned ti kg' date='fordi jeg tar noen kg i slengen,men tilsammen skal jeg ned 15 kg til så det passer og være her og. referat: Jeg er 40 år.veier nå 76.6.Var 83.6 da jeg startet opp 26.6.Har gått opp engang 200 gram.

 

Jeg er gift og har 4 store barn,begynte tidlig.3 av de går aktivt på ski,så jeg har lyst å være et godt forbilde,ikke en mamma som sitter i sofa og gomser.

 

Denne kulturen har jeg utviklet ved de siste graviditeter,har vært aktiv og sprek,glad i å ferdes ute.De siste åra mens jeg studerte ble jeg ekstra daff og har ikke eid kondis,blitt redd når noen har nevnt fjellet.Har vært flink å sykle i sommer.

Jeg har fått betennelse under hælene,går på kortison sprøyter og trimmen blir på sykkel og pilates.

 

Håper mange energirike.motiverene mennesker er her inne, eller blir med.

 

Med min kropp 162 høy så må jeg ned mange kilo og trenger mye tålmodighet.[/quote']

 

Velkommen skal du være, jo fler jo bedre. Du er jo kjempeflink!!! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, godt å se det er mange som henger med. Vi er jo sterkere når vi står sammen.

 

Jeg har vært litt slapp siden helgen, med alt. Vel, det er ikke helt sant, for hverdagen har virkelig gått i ett, men matinntaket er jeg ikke særlig stolt av. Ja ja spist er spist og gjort er gjort, nå må jeg bare stramme inn tømmene, rette meg opp i ryggen og ikke gi opp!!!

 

Var på GR kurset tirsdag- 200 gram ned på to uker. Var jo bedre enn forventet for slik som jeg fråtset i helgen var det rart jeg ikke hadde gått opp. Men nå:

 

trene hver dag.

spise 4 måltider om dagen.

ikke spise snop!

legge meg tidelig, få litt søvn igjen..

 

VÆRE POSITIV!

 

Så får vi se da, jeg tror håper og vil klare dette!

 

Uff, måtte shoppe til dåpen, klær altså. Ganske deprimerende.. endte med 44 i skjørt. Fytte rakkeren, det har jeg aldri måttet ha før. Er som en låvedør over baken, veldig god å rund. Ja ja, men jeg er jo her da, og gjør noe med det. Jeg SKAL bli smekker til sommeren. Nå går jeg til innkjøp av rokkering også- fikk smaken av tanken på GR kurset denne uken.

 

Noen med rokke erfaring? Steppen min er i daglig bruk, vel kremt, den skal være i daglig bruk... er ganske flink!

 

Ha en flottings dag og lykke til!

 

Veier og måler meg senere i dag...

 

-flua-

 

Nå har jeg veid meg, 78,5 og 88 rundt livet. Jeg er veldig fornøyd. Jeg ble litt ekstra glad og fikk litt drive, så jeg tok 30 min på steppen!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flua!

 

Du er jo kjempeflink på den treningsgreia!!! Er det sånn vanlig stepp du har hjemme - sånn som brukes på stepptimer på treningssenter? Har du i såfall et program du kjører, eller finner du på ting etterhvert?

 

Rokkering virker jo litt kjekt da. Tenk den stramme midjen en kan få etter noen runder:) Har du prøvd sånn stor treningsball noen gang? Det har jeg vurdert, men er litt usikker på hvor jeg skal oppbevare den når jeg ikke bruker den. De er jo temmelig digre!

 

Stå på! Det viktigste etter en helg med utskeiielser er å ta seg inn igjen til uka. Det pleide min kursleder å si da jeg gikk på GR kurs. Det bærer ihvertfall galt avsted om en nedtur en helg skal spolere hele opplegget. Bare å rette seg opp i ryggen igjen, brette opp erma og gå på med friskt mot!! Du får det til!!

 

Gykke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

ja du kan tro jeg står på for tiden, Gykke. Jeg stepper meg til fastere rompe og strammere lår. Det er faktisk en slik step fra TV shop. Vet mange klager på denne men jeg er super fornøyd. Jeg følger ikke noe program, bare gir alt jeg har... litt mer enn jeg egentlig orker. Har lette vekter i hendene halve tiden, løfter ut til siden og over hode, og bruker de i joggestil.

 

Nå har jeg kommet i gang med treningsprogram på studio- for et opplegg. Det er noe nytt de har startet med, 15 min på oppvarming, to hovedmuskler på maskinene, 12 min på oppvarmingsmaskinene, to maskiner igjen, 8 min på oppvarming, to maskiner igjen og så 5-15 min på fettforbrennings maskin... ohhhh skal love dere jeg føler denne i dag. Jeg trente både armer, mage, rygg, ben og rompe i går, og mandag er det tilbake. Det var faktisk kjempeartig. Mandag blir det Pilates også. En halv time bare, men da får jeg prøvd det også. Jeg tror jeg er bitt av basillen.

 

Ball ja, jeg har prøvd. Fungerer kjempebra, men jeg som deg har ikke noe sted å gjøre av den her hjemme så har ikke kjøpt. Litt dumt det der... men nå har jeg jo kjøpt rokkering, stepmaskin, skritteller og meldt meg inn på studio, så forsvinner ikke cm nå, vel så tror jeg ikke en ball ville hjulpet heller ;)

 

Gleder meg til onsdag, da skal jeg måle cm. Dette må jo ha virkning!!!! Vekten står stille, men kanskje blir det resultater snart.

 

Ha en flott helg alle sammen. Jeg skal forsøke innta mat med omhu! Tok en baylis i går... kosemerke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det er søndag, samvittigheten er slik passe. I går var jeg hjemme, og inne hele dagen, med sykt barn. Var så sliten og lei på kvelden at det røk med et par kose merker. En sjokoladekjeks- veldig søt og stor! Og et glass rødvin til middagen! 2 vaffler langet jeg i meg også... jepps spiste som gamle vaner tilsa i går!

 

For en forandring man kan oppleve fra en dag til en annen, ref innlegget over !!!

 

Jeg var også dum nok til å trå opp på vekten og dommen falt i morges. Opp en halv kilo, men jeg vet jo at det ikke betyr noe, men allikevel gjør det litt vondt innvendig. Så en logg her om dårlig selvbilde, og uff, det har jeg for tiden. Det er ingen god følelse... jeg er jo ikke blind, og når jeg ser meg i speilet ser jeg både bulker, bobbler, bilringer og appelsinhud!!! Til og med noen rynker rundt øynene har jeg fått! Det er dager hvor jeg har mest lyst til å gå tilbake i sengen, trekke dynen over hodet og glemme at jeg er mor og har ansvar! Heldigvis gjør jeg ikke det, er det for ille, ja så gråter jeg kanskje en skvett i dusjen, og lar tårene renne ned i sluket sammen med vannet!

 

Men, alt i alt har jeg vel ikke så mye å klage over, og jeg er jo her, i vektkubben og går på GR kurs, så jeg vet at det kan og skal bli bedre. Det er uvant for meg å ikke finne klær som passer, det er vanskelig å godta at jeg har blitt så gammel at rynkene har kommet for å bli, ikke bare er et gjennspeil av helgens utskeielser (som det heller ikke blir mange av for tiden).

 

Ja ja vi kvinner er noe for oss selv, vi blir vel egentlig aldri helt fornøyd. Jeg husker godt at jeg som 15 kilo tynnere, syns at rompa mi var for brei, og lårene for store. Midjen var jeg fornøyd med- nå er den vekk etter to fødsler...

 

Men, slutt å klage. Jeg har det jo bra. Jeg har to flotte friske (vel litt forkjølete nå da) barn, et flott hjem, en mann som elsker meg (selvom han jobber mye og er trett når han kommer hjem). Jeg har alt jeg trenger og mer enn det... jeg er den eneste som kan gjøre noe med selvfølelsen min, og det skal jeg! Jeg må se meg selv i speilet, si jeg er flott, uansett og smile til meg når verden ser litt trist ut. Jeg smiler nå!

 

Ha en flott dag og kos dere med familie og venner. Det skal jeg i dag!

 

PS Jeg har startet dagen med litt korn, ekstra lett melk og en kaffe (som kunne vært for to). Jeg har båret ved og startet fyr i peisen. Til lunsj skal jeg vekke mannen min og så skal vi kose oss foran peisen med gode rundstykker! Barna er friskere i dag, så kanskje kanskje kanskje det blir en tur ut også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å spise foran peisen.

 

Jeg har mer eller mindre bevisst hatt ei usunn helg.Får middagsgjester,noe usunn middag og.Vi bruker å ha ribbe en høstdag før jul.

 

Jeg mener du er tøff som går på vekta etter utskjeielse,jeg er glad torsdagen er langt unna.Men det er kort tid å gjøre det på.Etter den søte kløe... vet dere.

 

Jeg er vanligvis en person som ikke gjør imot min egen overbevisning,har kun gått opp 200 gr en gang siden jeg startet opp.

 

Vet dette ikke er så lurt,men må bare gi litt blaffen denne helga føler det bare slik.Blir det flere slike helger daler nok motivasjonen,jeg har mange kilo til som skal bort.

 

Jeg har vært superflink allikevel har jeg gått kjempelite ned i det siste. Enda jeg vet at når jeg går på kortison er det vanskelig å gå ned,minsker motivasjonen.

 

Har i grunnen ingenting å klage på,kortisonen slutter jeg med denne uka.

 

Så får jeg leve med min eventuelle vektoppgang,vet jo hvorfor.Har absolutt ikke tenkt å gi meg før målet er nådd.Slank sommer 07.

 

Så får jeg kose meg med litt bitter smak denne helga og komme sterkt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen, tirsdag rett før GR kurs. Jeg har tro på denne uken, mest fordi jeg har vært kjempeflink til å trene. 17 trimpoeng har det blitt, og jeg vet at cm forsvinner. Nå blir det spennende å se vektresultatet...

 

Ønsker meg selv lykke til. Jeg er ved mot igjen ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kurs i går, og hadde gått ned en kilo! Kjempehappy! Nå måler GR vekten 78,3 og min vekt 77,9 i morges!!! Hurra hurra... det går rette veien.

 

i dag har jeg klart å få inn 4 trimpoeng og jeg syns det er ganske bra, med tanke på at jeg har en 14 mnd gammel krabat å ta vare på i tillegg til min på 5 mnd. Puh det er ikke bare lett. Jeg dro på trening, men måtte gi opp etter 40 min, for de to bare bråkte. Så vi dro hjem, begge sovnet, og jeg tok fram LTT og steppet i 20 min!!! Ikke ille det! Flink var jeg... nå har jeg spist lunsj, suppe, og en av gutta har våknet.

 

Skal i bursdag i kveld, derfor suppe til lunsj... skal prøve å være flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jeg har jo vært flink. Spiste veldig lite kake i bursdag, et veldig tynt stykke med ostekake, og et minimalt med marsipankake. Drakk derimot masse kaffe!!! Var helt gira når jeg kom hjem.

 

Torsdag gikk det i ett, jeg var på helsestasjon med minsten etter å ha levert gulljenta i barnehage. Så måtte jeg ha lunsj. Det ble en foccachia toast med ost og skinke og en salat. Veldig godt!!! En kaffe latte måtte jeg jo ha også, og så var det rydding i hjemmet før turen gikk til Oslo for å besøke oldemor og foreldre.

 

Ble laks til middag. Knall godt! Styrte unna vin for det var jo ukedag...

 

Fredag startet tidelig, og etter å ha levert jenta mi i barnehagen dro jeg rett på trening. Glad jeg spiser kornfrokost hver dag, for det blir fort tempo fra morningen av. Jeg har skaffet meg skrittteller så dette har jeg endelig kontroll på. Etter å ha pådratt meg 4 trimpoeng dro jeg for å spise lunsj med en venninne. Salat! Nam nam skalldyr salat og ferskt brød! Kanskje litt mye brød på tallerkenen, men men ikke noe smør da!

 

Så ble det uheldigvis Pizza til middag. Der sprakk den dagen!

 

I dag er det bursdag igjen, og jeg kommer nok til å slite i kveld. Det blir mye god mat og drikke... men jeg skal moderere meg!

 

Ønsk meg lykke til. Veier meg igjen i morgen, for det er lurt å ha litt kontroll. Jeg har gått ned mange cm siden sist, men er ikke veldig overrasket for med mye trening går jeg kanskje ned mer cm enn gram! Uansett, deilig er det! Livet måler 9 cm mindre enn for 7 uker siden, og jeg er ikke lenger i faresonen. Deilig.

 

Har fremdeles 12 kilo til det endelige mål, men det er håp og jeg har meldt meg på et nytt GR kurs. Må følge kurs jeg, for ellers blir det bare tull ball på meg.

 

Ha en flott dag dere!

 

Vekt i dag 78 kilo, livvidde 85 cm på utpust

 

PS Rokkeringen er på plass så nå får vi se.

 

Antall skritt fredag: 11301 hvorav 4316 var aerobic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter og trykker litt her,det er så stille i huset.Guttene sover.Jenta er på treningsamling barmarkstrening.

 

Kallen har vært på to timers fjelltur i går.Den ene gutten på fotballturnering.Den eneste som virkelig behøver å røre på seg,meg,har sittet i sofaen denne helga.

 

Jeg har avlastet mine bein,men nå tør jeg snart begynne å tråkke på spinningsykkelen.Er veldig bra i beina så nå ser det lysere ut.Hadde meint å trene i helga men bestemte meg for å sitte i ro,det er bedre å bli helt bra.

 

Jeg blir nok ikke å begynne å jobbe før trygdekontoret gir meg medhold i å få fotsenger,såler som bygger opp under føttene.Har vært hos ortoped som sier jeg trenger såler.

 

Jeg har startet vektrapport hver søndag,har ennå ikke vært på vekta,men prosjektet har vært meget vellykket denne helga.

 

Jeg har hatt fokus på det sunne,ikke smakt noe usunt.Rapporterer i min link om vekta litt seinere i dag.

 

 

ha en fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jeg er helt ny i vektklubben og med grethe roede. Målet er totalt ned 20 kilo,- i første omgang ned 10 kilo.

162/42/85. Har gått ned flere ganger før, men vanskelig å holde vekten i perioder når stersset i hverdagen over lang tid kommer å" tar meg". Travle dager med tre barn , mann lite hjemme og liten ingen tid til å tenke kjenne på egne behov. for meg er løsningen mere aktivitet i hverdagen. Trener stort sertt to til tre ganger i uken, men beveger meg for lite i hverdagen. Skritttteller bevisstgjør!

ER optimistisk denne gangen om en varig livsstil endring. Gleder meg til kursstart på nettet 23 oktober.!

MVH SUNHEL

 

... 12 uker etter fødselen. Jeg gikk også ned i en fei sist' date=' mens denne gang har det stoppet helt opp. Jeg har fortsatt 15/17 kilo igjen!!! Ikke ammer jeg mer heller, så ingen hjelp der. Jeg startet vektklubben i dag, og går samtidig på CLA og Eplesider med Krom. Krom er et must for meg også, og det fungerer ivertfall bra mot søtsuget. Jeg har meldt meg på et vanlig GR kurs som starter i slutten av august, men håper jeg har klart å komme igang skikkelig før det.

 

Treningen blir det så som så med med to små hjemme, men når barnehagen starter igjen... da blir det mer tid!!!

 

Tror det eneste som hjelper er å skrive ned alt, og jeg mener ALT man spiser og drikker, samt bevege seg litt mer enn man pleier. Jeg har ikke noe særlig tro på pulver og slikt, men det kan ofte være en kick start- derimot har jeg tro på å spise nok- bare det er sundt. Spis hver 3-4 time for å holde forbrenningen oppe, ikke hopp over måltider, ikke ha dårlig samvittighet, og kos deg innimellom. Liker du dessert, er det godt med Heistad sine geleer sammen med friske bær og vaniljesaus (også fra Heistad). Få kalorier, men knall godt! Ellers har jeg gått 2 GR kurs tidligere og er kjempefornøyd. Kjenner ikke det nye kursopplegget så godt, men det fungerer sikkert bra. Gleder meg til å komme i gang jeg nå, for helt ærlig, det som fikk meg til å starte var noen bilder jeg så i går!!! Hjelpe meg som jeg ser ut... ikke gøy å få slike bilder inn i albumene til venner og bekjente- selvom jeg akkurat har fått barn, må det ikke bli en hvilepute! I tillegg passer jeg ikke inn i noen av klærne mine, og jeg hadde masse lekkert jeg før jeg ble gravid (17 kilo mindre enn jeg er nå!). Da er det jo bare en ting å gjøre, TA MEG SAMMEN!!! Jeg vet jeg kan, men jeg vet også at det kommer til å bli tøft. Jeg har vært her før, men denne gang starter jeg høyere på vekt skålen enn jeg noen gang har gjort. Grøss og gru, jeg veier det samme som mannen min!!! Mage, rumpe og lår må reduseres betraktelig, og for en rygg jeg har fått!!! Det er fettvalker på ryggen når jeg har på bikini/ bh. Uff a mei! Men men nå er jeg i gang. I dag har jeg spist 40g korn, 1 ts lett jordbærsyltetøy, 1 dl ekstra lett melk og kaffe til frokost. Luns blir knekkebrød med ost og paprika. Middag har jeg ikke kommet til ennå. Drikke for dagen blir vann.... jeg har frosset ned litt frukt som jeg kan ha oppi som isbiter- det er knall godt! Mosjon i dag, ja det blir leking i hagen, luking og en trilletur på 30 min.

 

JEG ER I GANG!

 

Er det noen andre her som vil henge seg på? Vi kan motivere og tipse hverandre. Dele godiser og menyer? Felles ukes veiing?

 

VEKTREGISTRERING HER:

 

http://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=4290[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer!!! Du har jo tatt et stort skritt ved å melde deg inn... jeg er sikker på at du kommer til å bli motivert og ha glede av vektklubben. Jeg har det i vertfall. Jeg starter nytt GR kurs den 24oktober, så vi kan jo holde følge? Jeg er av bloggertypen, må liksom få ut frusterasjon etc og syns det å skrive hjelper. Heng deg gjerne på!

 

Har du gode tips og råd, takker vi for det. Ellers, lykke til og dette klarer du!!! Bli med på skritt teller tråden også da vel, kanskje et ekstra dytt for å bevege seg- hjelper på meg i alle fall ;)

 

Ha en flott dag!

 

Niccoline- det er dager man trenger å hvile, og denne helgen var din tid. At bena trenger avlastning, ja så gjør de det. Du får kvipe og bruke armene ekstra på slike dager :) Du er jo så flink ellers.... jeg skle ut i helgen, igjen!!! Neste helg skal jeg klare meg... jeg skal!

 

Smil og ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg endelig har klart å kutte ut brunosten.Jeg har gått veldig sakte ned i vekt,og i den siste tiden veldig veldig sakte ned.Har ikke kunna trent,spist ca1300 kcal på grunn av stillesittende liv.

 

Nå har jeg altså sagt farvel til brunosten,den magre og for en stund.

 

Fikk lyst å fantasere litt.se meg foran dere på veien neste sommer.Da veier jeg 62 kg,jeg har lagt om kosten,spist mye grønnsaker i stede for usunne ting.Nå har jeg vært uten godter og tull så lenge at jeg ikke higer etter slikt søppel,at jeg kunne ha det som hverdagskost i fjor,fy da.Jeg går raskt fordi jeg er lett,også har jeg så god kondis,har gått turer i vinter og tråkket på spinning sykkelen selv om det ble litt kjedelig.

 

Skal nå inn på mange butikker hele garderoben må byttes,feriepengene gleder seg over å bli brukt på størrelse 38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott du har blitt Nikkoline. Str 38 og i knall god form. Rutinemessig trening og masse deilig sunn og frisk mat i skapet. Hmmmm Ingenting er vel bedre enn å sitte på bryggekanten i en lekker liten shorts og med en liten topp- skrelle reker og nippe til hvitvin mens man får sommererens solstråler i annsiktet, og kikke litt på alle som streber forbi både til sjøs og til lands!

 

Du er kjempe flott!!!

 

Vet du, jeg er sikker på at du kommer deg dit-- og jeg med deg. Mitt mål er 66 kilo, veltrent og sund innen mai! Det skal jeg klare, og mine feriepenger skal også brukes på klær! Masse lekre klær!

 

Brunost- uff ja, det er en skikkelig kaloribombe. Jeg har ikke klart legge den fra meg helt, men nærmer meg. Bruker den fremdeles i sauser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det på tide og lage slagplan.Ny helg nye fristelser,men også mulighet for å svi av endel gram,vil jeg tro.

 

Jeg er og en stor blogger,men når man skal ned mange kilo er det viktig å holde fokuset over tid på kostomlegging, så for å hele tiden minne meg på hva jeg holder på med, er jeg ofte inne og leser,og skriver.

 

Spessielt viktig har det vært og holde tunga rett i munnen når jeg har gått på medisiner som gir vektøkning.Vektklubben har vært god hjelpemiddel til å ikke gi opp.

 

Nå har jeg lyst å miste litt av meg som er overflødig,håper kortisonen er ute av kroppen og at jeg begynner å gå ned,tålmodighetsprøven må da snart være over for en stund.

 

Har ligget på 1300 kcal,og vet ikke hvordan det har slått ut,med lite trim har jeg ikke spist mer.

Du flua når du begynner å surre i mai er du sikkert i mål,ikke sant,vi er i mål hvis vi gjør det som skal til,holde oss til det magre?

Er sunhel med videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he klart jeg er i mål når våren kommer! Jeg har ikke gått ned noe den siste uken, men gikk på vekten i går, og da visste den samme som torsdag sist uke. Det er bra det! Syns du er kjempeflink. Ikke bare bare når mediner "styrer" mye. Stå på og ikke gi opp!!! Smil og fortsett å motivere oss andre også--- :(

 

På tirsdag kl tolv skal jeg møte andre slankere på et GR kurs. Det blir bra for meg. Jeg trenger slikt jeg, litt motivasjon og hjelp fra andre. Ikke minst noen kritiske blikk når vekten har stagnert eller pila peker i feil retning.

 

Jeg ligger på ca 1300 kcal jeg også, men har dobbelt sjekket meg litt, og ser at jeg flere ganger har ligget på under 1200 og det er jo ikke bra! Fy!

 

Denne helgen SKAL jeg holde meg til kosemerkene, og ikke sprekke. Jeg skal spise sundt og veie meg søndag!

 

Stå på... og du, fra neste uke er jeg å finne under slankebloggene... - håper det kan motivere meg ekstra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tra la la la la la la, det er søndag... og ja, det vil si at helgen er på hell, og kremt, ja nok en gang klarte jeg ikke dy meg. I går gikk hele dagen med til å pusse opp rommet til jenta mi. Jeg malte i over 5 timer, og må innrømme at når mannen spurte om han skulle bestille en pizza mens jeg dusjet, at fristelsen ble for stor. Så selvom jeg hadde vært flink fram til da, ja så sprakk jeg på lørdagskvelden, og straffen ble noe slikt som 800 usunne og påfølgende dårligsamvittighetskalorier. Et glass rødvin undte jeg meg allikevel og så ble det en duo til dessert også. Ja da ja da ja da... hva skal man si???

 

Nå er det fram med friskt mot og nye smil til megselv i speilet slik at jeg ikke skal gi opp helt. Jeg skal veie meg i morgen og er jeg ikke tilbake der jeg var på torsdag da, ja så vet jeg ikke hva jeg gjør. En ting er sikkert og det er at jeg angrer.

 

Tirsdag begynner jeg nytt kurs og samtidig å blogge, jeg tror det blir bra for meg, trenger å strammes inn og at noen følger meg med argus øyne, for dette går ikke bra! Jeg sprekker jo hver helg! ??? Er flink i uken men hva hjelper vel det?

 

Ha en fin dag og uke dere!

 

Hilsen Flua aka Dua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger fortsatt med og håper flere som vil ha en slank sommer 07- henger seg på her.Jeg vil være under 68 kg til sommeren.Da må jeg tenke hva jeg putter i munnen.Sunne alternativer i riktige mengder,veie maten for å få passe mengder.Tåle og se at de andre spiser hva som helst og vite at dette ikke gjelder meg.Jeg må drikke nok vann,og trene minst 3 ganger i uka.

 

Jeg mistrives som overvektig så mye at det går utover humøret og livskvaliteten er nedsatt fordi mine bevegelser er så mye tyngre enn før.derfor med små enkle knep som nevnt over kan jeg oppnå målet.Må ikke gjøre det verre enn det trenger å være.

 

Ordene kom rett fra levra,i en vanskelig tid hvor vekta ikke har sluppet taket selv om jeg har levet etter oppskrifta,men jeg kan ikke gi opp ,dette er livsstilsendring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo fortsatt med jeg da... og jeg som deg mistrives med mine ekstra kilo. Ble litt deprimert i dag, for på andre kursdag hadde jeg gått opp 0.6 kilo. Jeg skjønner jo at inntak av mat rett før kurs og andre klær enn sist gang har sin påvirkning, men allikevel ;)

 

Men, klart man ikke skal gi opp, og både du og jeg skal være smekkre når vårsolen skinner og det er tid for mindre og lettere klesplagg. Vi skal klare det- det er jo en selvfølge. Det er lett å føle motgang når regnet pisker mot ruten, og det blåser slik at løvet fester seg på de regnvåte vinduene, men ikke gi opp! Klarer du å trene dine tre ganger i uken, drikke nok vann og ikke minst spise sundt og nok, ja så er jeg sikker på at du skal klare deg. Viljestyrken er jo der inne et sted, ellers hadde du jo ikke vært her inne på vektklubben!!

 

Jeg følger med deg, og lusker i bakgrunnen... :)

 

Hilsen Flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...