Gå til innhold

For oss som skal ned under 5 kg


Gjest Ingvild

Anbefalte innlegg

Gjest Ingvild

Jeg har opprettet mitt eget forum her inne, hvor jeg kommer til å skrive ned mine erfaringer og spm. Og kanskje komme med intr. kunnskap om jeg finner det.

 

Jeg skal ned 3 kg til 65 kg, og har gått på 3 greteroedekurs i løpet av det siste 1.5 året.

 

Dette er ment som et sted vi kan dele erfaringer. kunnskap etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild

Første uke på slanking igjen er overstått og vekten står stille til tross for 9 trimpoeng og 1300 kcal per dag. Skal sies at mensen (eller nissemannen) som er på besøk har gjort sitt denne uken..Ikke akkuratt kjempe motivasjonsgivende, men men, håper på bedre resultater neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Invild,

Jeg har gått på to Grethe Roede kurs i løpet av det siste halvannet året. Nå har jeg nettopp startet mitt tredje internettkurs etter et års pause på Grethe Roede. Jeg skal ned 4-5 kg og målet er ca 57 kg. Da jeg leste innlegget ditt ble jeg litt forbauset over at du ligger så lavt som 1300 kcal pr dag med 9 trimpoeng. For å unngå sparebluss vil jeg anbefale deg å ligge litt høyere - opp mot 1500 kcal. Forutsett at du har "normal" forbrenning, noe de fleste har. Opplever forøvrig selv at mensen virker inn på vekttapet, noe som gjerne fører til stillstand på vekten. Måler du deg, og i så fall merket du endringer der? Hvis du står stille på vekten kan jeg anbefale deg å endre litt på kosten, slik at kroppen får "ny" mat å jobbe med. For eksempel, hvis du vanligvis ikke spiser bønner/kikerter, så kan du med fordel bytte de inn med annen mat som for eksempel ris, poteter og brød. Min erfaring er at å bevisst variere kosten gir et ekstra puff og det samme gjelder jo å variere treningsformer og starte med noe som kroppen ikke er vant til. Det er et lite triks for å "lure" kroppens forbrenningsmekanismer. Lykke til videre og så er det jo stor sjanse for at vekten vil gå ned et hakk neste gang :-) Vennlig hilsen Suzq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild
Hei Invild' date='

Jeg har gått på to Grethe Roede kurs i løpet av det siste halvannet året. Nå har jeg nettopp startet mitt tredje internettkurs etter et års pause på Grethe Roede. Jeg skal ned 4-5 kg og målet er ca 57 kg. Da jeg leste innlegget ditt ble jeg litt forbauset over at du ligger så lavt som 1300 kcal pr dag med 9 trimpoeng. For å unngå sparebluss vil jeg anbefale deg å ligge litt høyere - opp mot 1500 kcal. Forutsett at du har "normal" forbrenning, noe de fleste har. Opplever forøvrig selv at mensen virker inn på vekttapet, noe som gjerne fører til stillstand på vekten. Måler du deg, og i så fall merket du endringer der? Hvis du står stille på vekten kan jeg anbefale deg å endre litt på kosten, slik at kroppen får "ny" mat å jobbe med. For eksempel, hvis du vanligvis ikke spiser bønner/kikerter, så kan du med fordel bytte de inn med annen mat som for eksempel ris, poteter og brød. Min erfaring er at å bevisst variere kosten gir et ekstra puff og det samme gjelder jo å variere treningsformer og starte med noe som kroppen ikke er vant til. Det er et lite triks for å "lure" kroppens forbrenningsmekanismer. Lykke til videre og så er det jo stor sjanse for at vekten vil gå ned et hakk neste gang :-) Vennlig hilsen Suzq[/quote']

 

Hei! Hyggelig med noen som har har holdt på like lenge og er omtrent der jeg er. Hvordan går det med deg på slankekur?Vanskelig å begynne igjen?;)

 

Ja, jeg er egentlig klar over at 1300 er litt lite, men av erfaring så har jeg pleid å ligge på 1450 på de andre kursene, noe jeg skal gjøre heretter. Det har vært endel stress i det siste, mye trening, og jeg har rett og slett glemt å spise!Nå skal jeg prøve ivertfall 1450, og litt annen type mat, syklet 1,5 time i dag og det tipper jeg gjorde susen på forbrernningen, det blir spennende å se til uken!Da skal jeg måle og se om det er noen endringer der også

 

Hvordan har det seg at du begynte igjen forresten? For min del skyldes et nytt greteroedekurs at opptrappingen gikk skeis, la på meg 2 kg på to uker, hehe! Ikke lett nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hyggelig med noen som har har holdt på like lenge og er omtrent der jeg er. Hvordan går det med deg på slankekur?Vanskelig å begynne igjen?;)

 

Ja' date=' jeg er egentlig klar over at 1300 er litt lite, men av erfaring så har jeg pleid å ligge på 1450 på de andre kursene, noe jeg skal gjøre heretter. Det har vært endel stress i det siste, mye trening, og jeg har rett og slett glemt å spise!Nå skal jeg prøve ivertfall 1450, og litt annen type mat, syklet 1,5 time i dag og det tipper jeg gjorde susen på forbrernningen, det blir spennende å se til uken!Da skal jeg måle og se om det er noen endringer der også

 

Hvordan har det seg at du begynte igjen forresten? For min del skyldes et nytt greteroedekurs at opptrappingen gikk skeis, la på meg 2 kg på to uker, hehe! Ikke lett nei![/quote']

 

Hei igjen!

 

Høres ut som du gjør en strålende jobb! Trening gir alltid hyggelige resultater, men ofte kommer de en uke forsinket, så tror du har noe å se frem til neste uke :-) Som du selv nevner så virker stress negativt inn og sammen med andre fatorer som for eksempel mensen, da opplever man ofte ikke den ønskede vektnedgangen. Synes det er en god ide å måle seg. Da får man flere holdepunkter når det gjelder å se resultater. Jeg heier på deg og kjekt hvis vi kan holde litt kontakt og følge hverandre litt opp.

 

Som jeg skrev så tror jeg at du vil se resultater av å være konsekvent på å variere kosten. Jeg sørger dessuten for å spise "masse" sunt fett og fornekter meg ikke når det gjelder avocado, røkelaks, olivenolje og nøtter! Av det jeg har lest så kan det bidra til at kroppen lettere frigjør eget fett pga tilførsel av nok fett i hverdagskosten. Har lest at på den andre siden, så vil det å spise for magert og fett-fattig føre til at kroppen "holder" mer på kroppsfettet.

 

For min del, så var på tide å "hente seg inn igjen" og var godt motivert da jeg startet på internett kurs for en uke siden. Akkurat som deg så legger jeg på meg igjen etter endt Grethe Roede kurs. det positive er at jeg likevel klarer å holde meg på et lavere nivå enn den høyeste vekten jeg hadde før første kursstart. Hadde veiedag i dag og hadde gått ned i overkant av 2 kg med 14 trimpoeng og gj.snitt 1650 kcal pr dag. Tenkte det var greit å starte på et litt høyere kalorinivå enn jeg vanligvis gjør og heller redusere litt etter hvert hvis det blir nødvendig. Nå er det vanlig for meg å gå ned ganske mye første uken og det blir spennende å se resultater etter nok en uke.

 

Høres ut som du er motivert og målrettet og jeg tror du kommer til å klare å nå målet ditt. Hvis du trenger litt oppmuntring, så kan jeg nå alltids bidra med det her inne! Jobber turnus, så ikke alltid jeg kan svare like raskt, men jeg er inne på nettsidene her med jevne mellomrom og gir gjerne tilbakemelding hvis jeg kan bidra med noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild

Ser frem til en melding av og til! Skal på hytta fram til neste helg, men vi snakkes ivertfall etter det da, om jeg ikke får vært på nett før! Du står virkelig på og oppnår resultater deretter, bra jobbet! Skal si du trimmer du også! Ønsker deg lykke til dagene som kommer. Når rhar du veiedag forresten!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild
Takk takk :-) Jeg har veiedag mandag' date=' du da?[/quote']

 

Jeg også, fra før liksom:) Målte meg nå, har bare gått ned 1 cm (en halv på mage og en halv på lår);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også' date=' fra før liksom:) Målte meg nå, har bare gått ned 1 cm (en halv på mage og en halv på lår);)[/quote']

 

Nedgang er nedgang og synes du skal være stolt over innsatsen din! Hvis du fortsetter å gjøre de riktige valgene så vil det gå din vei. Du har jobbet godt og med litt utholdenhet så kommer det til å gå bra :-) Ha en fin tur og kos deg på hytten! Snakkes her innpå etter hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...