Gå til innhold

De siste kiloene før stabilisering


Gjest Bea77

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg har gått på Grete Roede kurs i ca et år nå, og begynner å bli fornøyd med resultatene. Jeg har gått ned sakte men sikkert over lang tid, et bevisst valg, og har nå gått ned ca 10 kg til sammen.

 

Jeg har bestemt meg for å stabilisere med et Hold vekten-kurs, men vil liksom ned de to siste kiloene først. Et annet problem er at det er så lenge siden jeg skrev ned alt jeg spiste at jeg ikke helt vet hvilket kcaloriinntak som skal danne grunnlaget for opptrapping - så nå prøver jeg meg med arbeidsbok på nett. Tenkte å ta et par uker med Ned i vekt-meny før jeg begynner å følge Hold vekten. (Jeg har allerede vært på to møter i Hold vekten)

 

Et problem jeg har oppdaget er at jeg kan bli litt overmodig. Jeg var 10 dager på Roskilde festival i juni, hvor jeg så og si levde på øl og nachos (hjeeelp). Jeg har ikke gått opp noe av denne eksapaden, og det gjør at jeg innerst inne kjenner at jeg blir litt mer slepphendt nå i grillsesongen. Jeg har over lang tid spist ganske nært opptil Grete Roede menyen, men uten å veie maten. Da dette går som det suser føler jeg meg litt uovervinnelig ;) Jeg vet at faren med dette er at jeg om et år plutselig til mitt livs største sjokk oppdager at jeg er tilbake på startvekten.

 

Er det noen som har noen erfaringer med hvor lett det er å holde vekten til tross for at man går bort fra veiing av mat og menyregistrering? Jeg vet jo at jeg jeg har Roede-prinsippene på netthinnen selv om at jeg ikke skriver opp alt jeg spiser.. likevel merker jeg at jeg lettere enn før tillater meg litt ekstra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Jeg har ikke erfaring uten registrering, men tror det ville gått veldig greit. Jeg har fulgt med fordi jeg ikke går på kurs, men har gjordt dette på egen hånd, og det var ingen her inne som ville dele eller hadde kunnskap om å holde vekten stabil etter nedgang. Jeg fulgte Dr. Birkelands råd i VG's vektklubb, og de har vist seg å fungere så det suser (veldig gradvis opptrapping av kaloriene per dag - 1-3 uker mellom hver gang du øker litt). Jeg skriver en egen blogg under hold vekten. Jeg bruker registreringen mest til å se om jeg har spist nok, jeg må spise rundt 2000-2500 kcal per dag avhengig av trimmingen, og det er lett å spise for lite. Da tar jeg mer av - og det vil jeg ikke.

 

Jeg har gitt meg selv et vektintervall for trivselsvekten (60-62) og begynte å stabilisere da jeg var 62. Jeg veier meg flere ganger for uken og reagerer ikke på ± 1 kg så lenge jeg er innenfor mitt intervall. Men jeg tar affære med en gang jeg går under (skjedd flere ganger) eller over (har ikke skjedd). Det har faktisk vært lekende lett.

 

Lykke til. Hva sier de på holde vekten kursene til GR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...