Gjest Cmona Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Det er jo mye ned' date='spessielt siden dere ikke har så mange kg igjen.Du milde måne det må kjennes herlig,gleder meg til jeg har samme følelse av å tråkke så nær målstreken. Cmona skal vi ikke fortsette?[/quote'] Jooo, det skal vi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Viv Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Har ikke skrevet inn så mye denne uka, men har kosta på meg noen turer for å lese om dere! Jeg har hatt en liten knekk på motivasjonen - syns liksom ikke vektnedgangen begynner sjøl om jeg har prøvd å være flink... Men kanskje det kan være at jeg har trena ganske mye mer i det siste enn det jeg gjorde før? Var det ikke noe med at muskler veier mer enn fett ;-) Resultat for meg denne uka er -100gram. Ikke så mye å skryte av, men jeg gikk heldigvis ikke opp! Men har veldig lyst til å se i alle fall en halvkilos nedgang neste uke... Har bare en nedgang på 0,7 kg til sammen! Midjemålet var -1cm nå - dvs -2cm totalt siden starten. Har nok en utfordring foran meg denne uka også, siden jeg har fått influensa... I tillegg skal jeg bort på helgetur... Håper jeg klarer å være flink likevel!! Denne uka har det vært ekstra viktig å kunne lese innlegg og holde koken, så takk for det :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikkoline Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Det blir ingen dådyr øyne på meg i helga.Altså ingen maskara i premie.Har gått opp 200 gram.Fikk mensen i dag så håper oppgangen ligger her,kanskje jeg får to maskara neste uke ha,ha. Jeg tenker en hel uke til neste gang,blir utålmodig.Men det hjelper ikke å bli utålmodig.Hva er alternativet,gi opp spise seg opp,legge på seg,komme i dårlig sirkel hvor man slett ikke blir fornøyd. Spising som trøst funker ikke.Da hjelper det bedre med 20 min spinning på sykkelen i kjelleren. Ha en god mager helg,så snakkes vi til uka glade og fornøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest vikki Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Måtte bare inn å lese litt her for å finne litt motivasjon til sunn lørdagskveld på sofaen...Det er nemlig mange fristelser tilgjengelig: Skålen med ungenes lørdagsgodt er ikke tom, det er potetgull i skapet og jeg kjenner usigelig lyst på rødvin. Sukk. Hva er det som gjør at det jeg har mest lyst på ,er nettopp det som er det jeg har minst godt av... Tenkte derfor det var greit å lese siste dagers innlegg:-) Det hjelper litt. Jeg SKAL la potetgullet ligge urørt, og skal rydde bort restene av godteriet før jeg putter noe som helst av det i munnen. Og når jeg tenker over hvor mange kalorier det er i et glass rødvin....så er det vel best å satse på te i stedet. Men du verden hvor jeg har lyst på vin.... Har vært en laber uke på trimfronten, vært alt for mye i ro. Men har vært på step-trening i dag, og må prøve å få til litt trim i morgen også. Målet er et halvt kilo til denne uka. DET SKAL JEG KLARE. God helg til dere - hørtes ut som det var mange fristelser for flere av dere i helga. Både reiser, bryllup og andre feiringer. Lykke til:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Ja lørdagskveldene er så absolutt verst når det gjelder fristelser.Jeg har selv vært på jobb i kveld og har derfor unngått de fristelsene jeg ville ha stått ovenfor hjemme.(så en fordel ved å kveldsvakt )Har selv hatt lite trim denne uka,men skal trene mye mer fra mandag av.Vi får stå på!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikkoline Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Hele helga har vært den verste siden vi starta.Jeg sovnet på sofa etter og ha vært hos legen og fått kortisonsprøyting i begge hælene.Våknet med godtesug,jeg tåler ikke å sove middagslur. Noen i huset her hadde handlet smågodt,spiste kosemerkene mine opp der. På lørdag var det noe som vi omtrent aldri kjøper mer min favoritt potetgull ihuset,min datter hadde kjøpt og satte den foran meg i sofa.2-3 never potetgull gikk ned. Så har jeg spist 2 muffins i stede for kveldsmat. Jeg kan ikke trimme,har nesten ikke tråkket på gulvet pga smerter i hælene,får dermed ingen trimpoeng så må være forsiktig med maten.Humøret er på topp,mensen er over og har tatt meg friskt inn i gjen.Har jo ikke spist så alvorlig mye ekstra,men jeg tåler lite med lite trim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 God bedring til deg Nikkoline! Jeg hadde en dum dag torsdagen som var.Da hadde jag hatt bursdagsfeiring her for sønnen min.Forferdelig hardt å motstå alle kakene, vaniljesaus osv. Men jeg klarte det sånn vidt,Men senere den dagen så fant jeg plutselig en pose cashewnøtter etter mannen min,og vips...så hadde jeg kastet i meg en håndfull neve med nøtter.(2 mnd siden sist) Også ble det litt for mange knekkebrød deretter.Pyton dag!!!!!!!!!2 biter grandiosa til middag som var rester fra barnebursdagen. Men det er bare å hente seg inn igjen,og ta seg sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Sitter her og er forferdelig "sulten",eller rettere sagt lyst på noe godt.Har brukt opp alle måltidene mine for i dag.Og jeg har spist bra med mat.Heldigvis skal jeg snart på kick-boxing,og da kommer jeg på andre tanker.Etter den timen så skal jeg ut å gåmed ei venninne i 50 min.Uff det er så fælt å føle at jeg har så lite kontroll akkurat nå.Jeg får vel helle nedpå litt vann og deretter kaste innpå en tyggis!! Det pleier å hjelpe litt å titte inom her også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest unco Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Hele helga har vært den verste siden vi starta.Jeg sovnet på sofa etter og ha vært hos legen og fått kortisonsprøyting i begge hælene.Våknet med godtesug' date='jeg tåler ikke å sove middagslur. [/quote'] Syns ikke det var det minste rart at du fikk godtesug når du hadde fått kortisonsprøyter. Det er en velkjent bieffekt av kortison at apetitten går kraftig opp. Ikke for å gi deg fritt spillerom, men jeg syns du var flink jeg. Når du er helt låst med vonde ben og ikke får beveget deg for å jobbe bort godtesuget.. En sprekk gir ingen varig vektoppgang. Og husk at kortison binder vann, så ikke fortvil om vekta er helt vill neste gang du veier deg. Bare bivirkninger! God bedring og ikke mist motet, hverken med slankingen eller bena. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest klartvikan Skrevet September 18, 2006 Rapporter Share Skrevet September 18, 2006 Heisann alle sammen! Da er nok en helg over. Jeg føler jeg klarte meg bra, men var som sagt i bryllup på lørdag. Ble ingen kake og ingen snacks, men derimot ble det en del flytende kcal som hvit og rød vin... Og en drink eller to Men det var veldig kjekt da!! Det teller jo for noe det også?? Søndagen var jeg ute og gikk en rask tur i 1 time og 20 min med staver. Prøvde og svette ut alkoholen... Vet ikke om det hjalp! Håper dere andre har hatt en fin helg. Jeg ser spent frem mot veiingen på onsdag. Håper jeg ikke står stille denne uken også... Eller det som verre er, at vekten har gått oppover!! Jeg krysser fingrene for meg selv og alle dere andre Og jeg gleder meg til fortsettelsen etter 1 oktober (for jeg ser at mitt mål ikke kommer helt i havn... Satset på ned 5-6 kg, men er foreløpig bare oppe i 2,7 kg) Stå på alle sammen, sammen er vi sterke!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest godte sugen Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Hei alle sammen! Ja så gikk det rett opp igjen, men akk helt selvforskyldt. Sklei totalt ut fra tirs-fre. Enig med deg Honey det er pyton å ha så lite kontroll. Jeg blir helt klart med videre for å nå målet, har jo ikke sjans til å klar det inne 1. okt. Nå bare MÅ jeg skjerpe meg, det går tross alt veldig fort mot jul og da er det jo en skjensgjerning at man koser seg litt ekstra. Det var forresten mange som hadde vært flinke forrige uke, håper det går like bra med dere denne uken også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikkoline Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 unco og honey,godt og vite det der med kortisonen.Spesielt hvis vekta har gått mye opp. Må bare gjenta,bruk gode skotøy,lurer på om det var et par dårlige innesko som har laget kvalmen jeg nå må gjennom. Skal kjøpe meg fulldempede utesko koster en formue 2000 kr.Har skaffet grete waitz innesko,fantastiske sko. Har 2 runder til med kortison,på fredag og en dag til. Nei,det er pyton og få en snev av følelsen av å være på vei mot gamle vaner.Lurer litt på om det er mindre farlig nå som man tar klærne på og er mindre synlig,men hva skjer så når man tiner fram igjen? Skal vi i januar starte å tyne kiloene?.Det er en dårlig ide iallfall for meg som skal gå ned masse. Alle må ha ei fin uke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikkoline Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Sitter her og er forferdelig "sulten"' date='eller rettere sagt lyst på noe godt.Har brukt opp alle måltidene mine for i dag.Og jeg har spist bra med mat.Heldigvis skal jeg snart på kick-boxing,og da kommer jeg på andre tanker.Etter den timen så skal jeg ut å gåmed ei venninne i 50 min.Uff det er så fælt å føle at jeg har så lite kontroll akkurat nå.Jeg får vel helle nedpå litt vann og deretter kaste innpå en tyggis!! Det pleier å hjelpe litt å titte inom her også.[/quote'] Vi har et dramatisk spennende liv, har mat nok i kjøleskapet men kan ikke spise fordi vi har tellt og spist opp det lovlige.Magen og lysta som kommer fra et eller anna sted vil ha mer,vi må kjempe tappert mot disse fiendene.Jeg sitter også og er sulten,angrer at jeg spiste nøtter det ble så lite tygging og kortvarig hygge.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest unco Skrevet September 19, 2006 Rapporter Share Skrevet September 19, 2006 Kjøleskapet fullt av mat vi ikke har godt av, og skapet fullt av klær som er blitt litt trange.. Vel vel, det skal vel ikke være bare enkelt å være menneske. Kloke hoder mener jo at vi er bygget for å hive i oss når det er godt med mat, så vi har litt å møte svelt-i-hjel-tidene med. Men så kommer de "aldri". Så vi er heldige, men viljestyrken settes på prøve. Noen her som klarer å spise langsomt nok? Sliter fortsatt med å lære meg den vanen. Men: Stå på - klart vi kan! Jeg er veldig spent på veiingen imorgen - og målebåndet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Viv Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Hei alle! Ser ut som om jeg er den første til å melde fra i dag. Det har ikke akkurat gått så "enkelt" som jeg trodde det skulle med denne vektnedgangen - det har jammen vært både opp og ned, og ikke akkurat et imponerende vekttap... Men denne uka ble det heldigvis nedgan: minus 0.5kg :-) Og det var jammen bra, for det sliter på motivasjonen å holde ut når ikke vekta spiller på lag! Det vil si at jeg siden starten har gått ned fra 65,3 til 63,9. Ikke mye, men det var herlig å se 3-tallet!! Håper virkelig jeg klarer å holde meg der, og slippe oppgang igjen neste uke... Men å komme ned på 60 blank til første oktober vil nok holde hardt, så jeg håper det blir plass til meg også i den nye tråden...! Midja har også gitt fra seg 1 cm denne uka, dvs 3 cm til sammen. Hurra for det :-) Men jeg synes egentlig det er litt merkelig. Denne uka har jeg vært syk, jeg har vært hjemme hos mamma og spist fårikål og cashew-nøtter og anna godt, og jeg har 4 treningspoeng mindre enn jeg pleier... Mens de andre ukene da jeg virkelig har stått på mye og hatt en god følelse, har vekta vist pluss!? Er spent på å se hvordan det går med dere andre, og har flira godt til innleggene over. Vi går nok gjennom mye av det samme alle sammen! Jeg har forresten prøvd ut snopet de selger på apoteket i helga - tror kanskje noen andre her har nevnt det også? Veldig godt og kjekt å ha å ty til når suget blir som værst!! Lykke til med veiinga alle sammen :-) Og god bedring til nikkoline! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest unco Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Heldigvis, jeg kan melde om litt nedgang. "Hele" 400 g -- det er en pakke bordmargarin det! Men er nok litt skuffet, snikveide meg tidligere i uken, da var det større nedgang. Men sånn er det, opp og ned fra den ene dagen til den neste. Målebåndet kom mer til unnsetning, -1,5 cm i midjen, og det kjennes på buksene. Men nei det er ikke akkurat så lett å gå ned. Bra å ha denne tråden, eller hadde jeg nok gitt opp alt. Veldig motiverende å se at jeg ikke er alene om å slite litt. Jeg blir nok med etter 1.oktober også. Og skrekk og gru, skal ut på to ukers ferie, må bygge meg skikkelig opp mentalt i forkant så ikke alle kiloene kommer tilbake da. IMen i kveld skal jeg gå en ekstra lang tur med hunden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Mine 6 kg er borte,hurra!!Jeg har gått ned 0,4 denne uka. I dag viste vekta 60,8,og jeg startet her inne med 66,8 kg,så det nytter ja!!!Utrolig ålreit å ha dere her inne!!Men jeg gir meg ikke her,nei. Det er veldig hardt mange ganger,men vanvittig god følelse å se at det virkelig skjer noe, og at man får igjen for strevet.Klæne er behagelige å ha på seg og jeg føler meg såååå mere vel!!! Bare jeg ser 5 tallet på vekta snart nå så kommer jeg til å stor juble!!! Lykke til alle dere andre,når jeg klarer...så klarer dere også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kokko Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Dette var trist. Var på GR-kurs med veiing idag. OPP 300g, etter mye strev og møye. At det går ann. Skal jeg gi opp? Fikk beskjed om å passe på å ikke ha mer enn 3 timer mellom hvert måltid. Skal spise 1600 kcal hver dag, så her må det veies litt nøyere. Hjelp meg, gi meg mot. Holdt på å gi opp i dag. men det er nok likevel for dumt. Jeg SKAL klare bedre enn dette! Nedtrykt hilsen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ~K*L*A*R~ Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Fy flate så morro, Honey!! Grattis!!! Fantastisk å se at det går an! Og det FØR 1. oktober Du er mitt forbilde! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ~K*L*A*R~ Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Kjære kokko! Skjønner godt at du føler deg nedtrykt, men husk; Som Nikkoline også understreker så MÅ man egentlig bare være tålmodig. Fortsette i samme baner, "lene seg tilbake" og være innstilt på at matinntaket skal være slik en god stund framover i tid. Av og til må jeg bare fokusere bort fra det (gjør det riktig, men har bare fokus et annet sted), og andre ganger fokuserer jeg veldig på det og lar det gå litt sport i det. Alt ettersom hvor lei eller ivrig jeg er. VI SKAL NEMLIG KLARE DETTE!!!! Uansett om det tar 2 eller 8 måneder!!! VI SKAL NED!! Noen "oppturer" underveis bryr vi oss ingenting om! Det er alt vi går ned vi bryr oss om Jeg har forresten allerede glemt at du har gått opp 300 gram og er veldig spent på rapporteringen din neste uke Det var jammen ikke bare-bare for deg med denne kortison innsprøytingen, Nikkoline. Jammen har du måttet slite litt ekstra!! Håper det går bra med deg! Du klarte deg jo kjempefint Viv - sykdom er en ustabilitet i hverdagen som gjerne tipper rutinene ganske bra, ikke minst på menyen! Godt jobbet! Jeg har samme vektnedgang som deg denne uken, Unco - 0,4 kg, og vi må jo bare si oss fornøyd med det! Egentlig litt surr hos meg da. Dagen etter at vi hadde hatt veiedag forrige uke, gikk jeg på vekta igjen og veide en kilo mer enn jeg hadde rapportert dagen før. Litt distre og stresset for tiden. Altså blingsa jeg forrige uke og veide 66,6 og ikke 65,6. Så egentlig har jeg gått ned 1,4 kg. men den ene kiloen regnes ikke så veldig da siden jeg hadde mensen da og går normalt opp en kilo pga. det - og går jo da automatisk ned det igjen når den er ferdig. Uansett; gleder meg i hvert fall til å se 64-tallet - det lar virkelig vente på seg!!! Nå er det siste sjans for å se hvor langt vi kan komme før 1. oktober!! 1. oktober er en søndag har jeg fått med meg. Jeg vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det - om vi tar siste rapportering til onsdag, eller om vi i tillegg tar en oppsummerende rapportering lørdag 30. november? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lavendel Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Hei på dere igjen. Jaha det var en stund siden ja.... Bare beklage at jeg har sviktet dere i det siste, ja det blir vel de siste ukene... Årsak; sykdom i familien ,flere stor dager som jeg har vært med på å planlegge og motivasjon på bånn!!! Har ikke orket å tenke vektreduksjon... Følge av det; Jo at vekten har gått opp og ikke ned,...hm.. Men nå må jeg klare det!! Orker ikke å kjenne klærene mine alt for trang lenger. Denne uken ja fra mandag altså, har det gått greit, spiser normalt og trimmer litt. Har erfart at tur på fjellet gjør godt :-) Har begynt å veie meg mandag, tenker at da må jeg ta meg sammen i helgene... Tror jeg fortsetter med det, håper det er greit for dere andre, at jeg ikke lager for mye krøll mener jeg. Bare nødt for å klare det nå, ikke så lenge til julebord, tross alt, og jeg som kjøpte den fine kjolen i fjor, (6kg lettere da) Det må være målet mitt. Lykke til alle sammen:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Cmona Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Først og fremst: Gratulerer honey, du har vært kjempeflink! Jeg er full av beundring Glemte å rapportere i går, og det er nesten litt merkelig, for jeg har faktisk gått ned 0,5 kg siden forrige uke Og midja har smalnet med 3 cm. Tallene mine er dermed som følgende siden vi startet 1.8.: 1.8: 64,5 9.8: 64,0 16.8: 64,5 23.8: 64,4 30.8: 64,6 6.9: 64,5 13.9: 64,7 20.9: 64,2 Oida, jeg har jo regelrett stått stille. Her er det jo ingen reell nedgang eller oppgang. Hmmm... er det flere som meg, eller? Det har vært slapt på treningsfronten i det siste, men jeg prøver til stadighet å ta meg sammen. Blir litt sliten av det også da, og i det hele tatt: mislykket slanking tærer på humøret. Men jeg prøver å ikke ta det så tungt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikkoline Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Først vil jeg gratulere VIV med minus 12 kg og - 1 cm i midja.UNCO med - 400 gr,vi er sure når vi går opp 400gr. vi bør være like glad over å få vekk 400 gr. Honey- 60.8.Jøss her har det vært sjøldisiplin.Og når du sier at klærne sitter behagelig og du føler deg mye mer vel,kjente jeg det skjedde noe med min motivasjon til å stå på vidre. KOKKO- 0.3 opp,det er lov å være litt lei,vi strever jo for å gå ned,legger inn innsats og forventer noe tilbake.Men vi gir oss ikke. K*L*A*R- Se hva du har stelt i stand med og starte tråden,mange fine og mer veltrente damer som guttene må se langt etter.Stakkars dem. LAVENDEL- Bra du er tilbake.sammen er vi unike. C MONA- Det går tregt med meg og enda jeg synes jeg er bra flink og skal ned mange kg.Hva er alternativet til og fortsette?Når jeg tenker slik er det i allfall ingen vei tilbake. Har gått ned 200 gr.Men siden dette er livsstilsendring som skal vare for alltid tar jeg tiden til hjelp.Jeg har forsøkt og gå igjennom mine vaner nå, og da jeg gikk fortere ned.Oppdaget at jeg langsomt har gått mer over til vanlig ost,drukket mindre vann,spist mer av vanlig youghurt. Så gikk jeg mye fortere ned i perioden jeg økte trimmen.Nå er det svært begrenset med trim pga hælene. Skal ha nye kortisonsprøyter i morgen,matlysta skal bli tilfreds med gulrøtter,kålrabi i dip laget av12 dl mager kesam og 1ss pulver fra purreløksuppepose-oppskrift i et hefte slank uten sult.Lørdag blir det blåbær og lettyoughurt--- Ingen godterier det har jeg jo i utgangspunktet klart å slutte å spise i helgene,må ikke få innpass igjen. Ha ei fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jogger34 Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 ja ja her går det opp venter det mndlige så da går jeg opp litt... . GRATULERE HONEY MED AT DU HAR NÅDD MÅLET PÅ 6 KG. Gleder meg til det er min tur å kunne skrive minus 6 kg......... Vi andre får bare stå på . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kokko Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 K*L*A*R, jeg synes vi/du skal starte en ny tråd, med samme innhold(mål), men med ny dato. Vi "kjenner" hverandre jo og er på god vei. Noen har nådd målet, men de fleste av oss trenger litt mer tid. Hva med 31.12.? Det er 2 måneder fram. Kan være godt å ha litt støtte før og gjennom jula. Jeg synes siste veiing og oppsummering skal være onsdag etter 1.oktober, dvs 4.oktober. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar