Gå til innhold

Ned 6 kg +- innen 1. oktober :-D

Gjest ~K*L*A*R~

Anbefalte innlegg

Først - GRATULERER til Honey! Utrolig inspirerende at en nå har nådd målet! Og klart vi andre skal komme etter :-)

Til Nikkoline: Synes det er imponerende at du holder ut på tross av dårlig muligheter for trim!! Skjønner eldig godt hva du strever med, hadde selv betennelse i den ene hælen i hele vinter. Slapp heldigvis kortison, men det var skrekkelig vondt i lange tider. Hadde drevet mye ensidig trim i sal + squash, dvs mye belastning på hælene, og jeg hadde gjort tabben med altfor gamle utslitte aerobicsko... og sier derfor til alle trimmere: DET ER VIRKELIG VERD Å INVESTERE I GODE SKO!! Jeg kunne heldigvis drive litt alternativ trim - jeg gikk på spinnig og svømte. Men savnet veldig den treninga jeg liker best. Så god bedring!

Og til alle dere som har gått ned 300-500 gram - det er jo kjempebra! Vi må være fornøyde med alt bare det går rette veien. Varig vektnedgang krever faktisk at vi går ned sakte. Går vi for fort ned mister vi dessuten muskler - og de vil vi jo ha, eller hva?! he-he...

Og til Kokko, Jogger34 og andre som ser pila feil vei eller den står stille - ikke gi opp! Og du som går på kurs, Kokko - du må jo bare bruke det som motivasjon for alt det er verd! 300 gram er jo faktisk veldig lite. Er overbevist om at du går ned neste gang:-)

Jeg har som tidligere nevnt en vekt med bare hele og halve kilo. Tror jeg egentlig har gått ned 200-300 gram, for pila var litt under 55 kg. Sist uke var den akkurat på 55. Men jeg har dessverre ikke gått ned et halvkilo denne gang. Men jeg er fornøyd. Det er utrolig lenge siden jeg har sett pila på rette siden av 55! Tror dessuten jeg har spist for lite en del dager - har stressa enormt, og glemt å spise. Helt utrolig til meg og være...! Så det gjelder å holde forbrenningen oppe neste uke.

Jeg er også med videre, vil gjerne fortsette med dere som er blitt "kjente" - og synes siste veiedag denne runden bør være 4.oktober.

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 311
  • Created
  • Siste svar
K*L*A*R' date=' jeg synes vi/du skal starte en ny tråd, med samme innhold(mål), men med ny dato.

Vi "kjenner" hverandre jo og er på god vei.

Noen har nådd målet, men de fleste av oss trenger litt mer tid.

Hva med 31.12.? Det er 2 måneder fram. Kan være godt å ha litt støtte før og gjennom jula.

Jeg synes siste veiing og oppsummering skal være onsdag etter 1.oktober, dvs 4.oktober.

[/quote']

Jeg vil gjerne at noen andre starter den nye tråden :)

Da kan vi jo si at siste rapportering er onsdag 4. oktober!

Jeg glemte forresten å fortelle om min "vanlige" utskeielse pga. eggeløsning for noen dager siden. Vanligvis ville jeg kastet i meg alt av sjokolade. Jeg forsøkte virkelig å svinge unna denne gangen. Resultatet var 4 beist av noen gulrøtter dyppet i tilsammen 1/4 av en vaniljekesam-boks. Disse gikk ned på høykant. Etterpå satte jeg til livs 4-5 riskaker med ostesmak. Uansett så kom jeg veldig godt ut av det, i forhold til hva jeg vanligvis gjør når det gjelder antall kalorier :D Og jeg var heller behagelig mett i stedet for kvalm. Litt stolt :cool:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen !

beklager at jeg har vært sløv med rapporteringene og at de kommer for seint inn. Det går egentlig bra med vekt nedgangen selv om det går jævlig tregt har gått ned 1,4 kg siden jeg startet så nå er jeg 70.6. Må bare si meg fornøyd med det, jeg vant et sånn her medaljekort på grete roede kurset så nå har jeg et halv år igjen på vektkontroll. Greier nok å skjerpe meg litt mer med at jeg skal på kurset for å vei meg.Ellers har jeg kommet meg i gang med litt annet trening enn bare gåing, var på trim på stor ball veldig artig trening så det er å anbefal.

Ha ei riktig trivelig helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du er i mål! Nå må du ikke overdrive slankingen da - så du ikke blir for tynn.

Cmona- du har jo mistet 3cm rundt midjen, og det er nok ikke bare der. Har du målt lår og overarmer og slikt? Så ikke gi opp.

Kokko - kanskje du har vært for "flink" - spiser du nok? Jeg hadde stillstand og oppgang på kurs, mest når jeg presset kaloriinntaket ned under 1000 i døgnet. Og så hjelper det utrolig å spise litt jevnt - jeg har en lettyoghurt i kjøleskapet på jobben, den inntas ca kl 15. Da blir jeg ikke så skrubbsulten før middagen kommer på bordet at jeg hiver innpå med cashewnøtter og slikt før middag.

Fint med ny tråd etter 1 oktober (som iår faller på den 4.okt ;-) )..Krysser fingerne for et durabelig hopp nedover innen den dagen - men ser nok ikke minus 6 innen den fristen nei.

Kjenner meg godt igjen i dette med å skli umerkelig inn i mere helfete produkter, pluss litt kake her, og litt "tung" is der osv. Pluss slakke av på vanndrikking og sunne trimvaner..

K*L*A*R - veldig smart taktikk for ikke å falle i den vanlige fristelsen - du må ha følt deg fryktelig fornøyd da du styrte unna sjoko-fellen. Godt gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Litt av noen damer inne her - mye ros til de som går ned og oppmuntring til de som står i stampe eller går opp. Med denne opp-backinga tenker jeg vi kommer oss gjennom alle sammen :-)

Men altså: i helga har jeg gått i alle fellene... Vanndrikking glemmer jeg helt de dagene jeg ikke er på jobb. Jeg har alltid vannglasset stående på kontorpulten, men hjemme er jeg ikke like flink.. Dessuten ble det litt Bocca-sjokolade fredag da min bedre halvdel for ut for å snope... I tillegg var vi i bursdag med pølser og kaker på lørdag + at jeg poppa en diger bolle med popkorn på lørdag kveld og spiste litt mer Bocca. I dag har vi vært i middagsselskap med påfølgende dessert... Jeg kan vel ikke unngå å få svi for dette på onsdag!?!?

Men det er jo litt sånn at noen ganger blir en litt lei av å være så veldig flink pike også - er dere ikke enige? Vi skal være flinke med maten, flinke til å trene - og dette kommer på toppen av alle de andre gangene vi skal være flinke (med huset, på jobben, etc etc...). En må jo få skli ut litt sånn innimellom? ;-) Neste gang snopelysten kommer får jeg kikke gjennom innleggene her og benytte meg av alle gode tips!

Mulig konklusjonen min blir at ja, ja, jeg hadde ei dårlig helg, men jeg har vært flink før helga, og jeg kan prøve å være flink hele uka som kommer :-D

Fortsatt lykke til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi søren så elendig jeg er,jeg er nå et dårlig menneske som ikke klarer å være 100% perfekt,+++ enda mer anklage innstilling tror jeg vi blir tunge.Anklager tynger i seg selv,når vi gir dem til oss selv eller de vi har rundt oss.Så la oss rydde bort anklagestilen.Dytte de ned i en stor svart sekk,knyte godt igjen og kaste den på havet,duger ikke.

Etter anklagen blir vi lettere sinte på oss selv,så trenger vi trøst og trøstespiser.

Jeg tror det som er viktig er at vi ikke gir opp,så blir det resultat over tid.Sant?

Denne helga har jeg kjempet med godtelysta igjen.Må sitte i ro og det kjeder meg.Har lånt meg noen bøker som jeg leser litt i.Også har jeg forsøkt noe spennende, strikke sånne votter som skal toves,de ser store ut så jeg er spent på hvordan de blir når de har vært i vaskemaskinen.

Jeg har drukket mye vann.Spist gulrøtter og kålrabi.Hadde vært en slank helg om jeg ikke hadde regnet feil pizza kalorier på lørdag.har nok bremset vekta.

Rart jeg ikke la på meg i ferien,spiste mye pizza ute på reise,og uten vektregulering.Første gang jeg har homemade pizza siden i vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Gøy dette. Har vært på fjellet, malt vegger og plukket bær. Mye mosjon i det.

Det ble fårikål på lørdag, med øl og en skarp en. Ikke direkte lurt, men veldig godt.

Men på grunn av all jobbingen og bærplukkingen, var vekta ned i morges. Hvor mye vil vise her på siden på onsdag. God uke til dere!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ny veiedag igjen...

eller for meg ny rapporteringsdag, som jeg sa i forige innlegg syntes jeg det passer bedre for meg med veiedag mandag, da må jeg ta meg selv litt i nakken i helgen! Har vært flink å komme meg ut på tur hver ukedag, og som jeg jo egentlig vet fra før så er det nok det som hjelper meg samtidig som jeg har begynt å være nøye på å spise hver 3. time, det har jeg ikke vært sååå nøye på tidligere. Men det er jo ganske logisk; trimme og spise jevnt slik at en holder forbrenningen oppe. Så har jeg faktisk begynt å spise litt mer, ca 350 kcal mer for dagen. Har fått tilbake litt motivasjon og tatt frem stå på viljen. Føler det litt sånn at en må bite tennene sammen og ta frem alt en har av viljestyrke. - 2 kg denne uken og jeg er strålene fornøyd!Klarer nok ikke 6 kg til 1. okt nei, men men... Det er enda en stund til julebord, så det får være et mål.

Var det 4 oktober det ble snakket om at skulle være siste veiedag? Og så begynne på ny tråd.....?

Håper det har gått veien for dere andre også denne uken!!

Stå på videre, dette SKAL vi klare!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg glad, omsider litt som monner -1,4 (-0,8 skrev jeg tidligere idag. Hoderegning er'ke alltid lett).. kilo siden forrige uke. Og -1cm rundt livet. Litt de andre stedene også. Så nå ble jeg skikkelig motivert.

Ja, man blir lei av av å skulle være så forbasket flink i ett sett. Så jeg skeier ut, med mer kosemerker enn kvoten. Men kniper litt på pålegg og prøver å trimme litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo!

Ja, da har nok en uke gått uten noe å skryte av. Men jeg stod ihvertfall stille og får vel være fornøyd med det når snitte lå på 1830 kcal og skulle vært på ca. 1600. Så kommer vel kroppen til å bruke litt tid på å gi slipp på kg. etter alt tullet jeg har holdt på med i det siste. (Som sagt jo-jo). Stå på videre alle sammen, dere er kjempe flinke. Får håpe det kommer noe VARIGE - tall på meg etter hvert.

Ha en flott uke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 0,9 denne uka, og så ENDELIG 5 tallet!!(59,7KG)...Strålende fornøyd!

Ikke bare det,men jeg har fått meg ny jobb i dag også, JIPPII!!!

(Føler meg kjempeålreit i ola-bukse nå!!!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jo prestasjonsangst til morgendagen.He,he.Ikke verste tilstand og ha prestasjonsangst over.Dere er jo mine støttespillere så det kan vel ikke gå galt på sikt med så mange flinke mennesker rundt meg.

Jeg har ikke trimpoeng denne uka,har hatt mye vondt etter kortisonen,og bruker det desverre i tillegg litt som unnskyldning for å være lat.

Har ligget på 1300 kcal inntak,pga stillesitting.Er spent på utslaget av stillesitting og mindre mat + litt for mye kcal på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arghh! Total bomstill på meg idag :D Veide fortsatt 65,2 kilo - og jeg som gledet meg til å se 64-tallet.

Men jeg kan ikke skryte på meg en perfekt uke akkurat heller da. Hadde en dag hvor jeg kastet i meg alt jeg kom over :) Det eneste det hjalp for, var motivasjonen. Ble kvalm og uvel og følte meg helt forferdelig...

Jeg har nå begynt å ta bussen fram og tilbake til jobben og barnehagen (litt sliten for tiden og trenger en pause). Dvs. at jeg ikke har/får noen trimpoeng på å gå raskt lenger. Får se hva jeg finner på.

Håper virkelig at jeg får se 64 tallet neste og siste onsdagen på denne tråden. Det bare MÅ og SKAL og BØR jeg!!

Supert med 5-tallet ditt honey!! Maks bra :) - og gratulerer med ny jobb!!

-2 kg var superdupert, Lavendel! - og 0,8 er topp, unco!! Flinke jenter altså!

Vi får være glad for alt vi ikke går opp godtesugen :) Jeg gleder meg virkelig til å se resultatene deres neste uke. Ønsker dere alle en kjempegod sluttspurt-uke! Nå trøkker vi til og viser hva vi er gode for!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei. Ned 0.5kg så da er jeg på 64... Går sakte men sikkert. Skal til med litt ny trening så da håper jeg det skal merkes og kanskje kg raser................ Merker jeg må ha mål med treninga for da klarer jeg motivere meg bedre. Bra jobba for dere som har godt ned og stå på videre til dere andre. Ny uke og nye mål. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk endelig litt ned etter to uker med stillstand. - 0.6 ned.Jeg har nådd et nytt magisk tall på vekta 76 tallet smiler så vakkert til meg.

Jeg føler meg som ballets dronning,som klippet ut av Hollywood,som å ha vært på bli ny dag,som ei som bestemmer over vekta og har kontroll.Akkurat nå føler jeg meg slik og får hvile litt på laubæret i dag.

Jeg har vært så tung og hatt så vanskelig for å ta løs...komme igang med kostomleggig,derfor denne deilige følelsen.

Jeg har vel et kg igjen til målet,6 kg ned,veier meg neste onsdag sammen med dere,en dag mindre ågjøre det på, så da må jeg være ekstra flink.Har gått ned 7 kg siden 26 juni.

Har fortsatt som mål og gå ned til 65 i førsteomgang,helst 60- 62 engang for da er jeg slank.Men det er langt frem,tar små steg omgangen,derfor fint å være sammen med dere.

Nå venter jeg bare på at beina skal funger så jeg kan begynne å farte litt rundt,må vel ta det med ro,se om jeg klarer å jobbe først så øke på,langtekkelig...

Gleder meg til fortsettelsen,ha ei flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klartvikan

Hei alle sammen.

Jeg har vært borte en stund. Tok meg 1 ukes hoppe på tur til Tyrkia. Har kost meg med masse god mat, og god drikke. Men i moderate mengder!!

Derfor er jeg sen med å rapportere både forrige og denne uken. (dro forrige onsdag) Forrige uke hadde jeg gått ned 0,3 kg. Er fornøyd med det. I morgen får jeg ta frem vekten og se hvordan det har gått etter Tyrkia turen :D

Gratulerer til Honey som har nådd målet. Du er kjempeflink!! Jeg er på vei mot målet, men har enda litt igjen. Totalt nå er 3,3 kg... Så får jeg se i morgen om det blir mere eller et tilbakefall... :)

Stå på videre alle sammen. Vi skal sammen klare målet, om det tar litt lengre tid gjør jo ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike for noen standhaftige damer!! Så vidt jeg kan se har ingen gått opp denne uka - kjempebra! Gratulerer til alle :-)

Jeg var sikker på å gå opp siden uka ikke har vært i nærheten av optimal, men det ble heldigvis 0,2 ned (til 63,7). Ikke mye, men alle monner drar! Og 1 cm i midja :-)

Spørs om tilbakegangen kommer neste uke? Har en følelse av at det ligger litt forsinkelse i vekta. Det tar liksom litt tid før virkningene av god (eller dårlig) innsats vises!? Har bare klart en tredjedel av den vektnedgangen jeg håpa på til 1. oktober, men kjenner likevel stor forskjell på kroppen. Det hjelper bare å vite at en stort sett spiser bare sunt også! Det kjennes mye bedre - og jeg føler meg slankere - bare pga av det.

I morgen er det helg igjen - lykke til med motivasjon og standhaftighet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan vi skal regne kcal i pizza,så jeg søker på pizza,får opp ferdig pizza og ser på ingrediensene så velger jeg det som passer og mengde.

Jeg har hatt en stor kamp med å holde meg unna nei mat.Får så sinnsyk matlyst.Før jeg begynte på kortison kunne jeg lage pizza til de andre og kylling til meg selv, men klarer liksom ikke å tenke helt logisk,ble pizza i går og for andre uke på rad.Holdt meg innenfor riktig mengde,men jeg har lav forbrenning spessielt når jeg sitter så mye i ro, tåler jeg ikke så usunn kost.Har spist litt nøtter og mørk sjokolade i helga,fysj.....

Klarte å gå ned noe sist uke,men er spent på om det holder denne uka.Har holdt på med spinning og styrketrening i dag som plaster på såret,har avlastet foten hele uka,men tok sjangsen på litt trim i dag. Får heldigvis siste sprøyte med kortison i morgen.

Uansett så gleder jeg meg til fortsettelsen,jeg skal ned,ned,og atter ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lavendel.

jeg har ikke fulgt med din vekt fordi den ligger midt i alle disse sidene.

DU HAR JAMMEN GODT NED MYE DEn SISTE UKa!!!!

Jeg går også ned, men det dreier seg bare om noen få hundre gram.

Så gøy for deg!!:):D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lærte på kurs 2 at to stykker pizza = 400kcal. Tror det var Peppes pizza-type det var snakk om, men måten å skjære opp på har jo også litt å si. Nikkolines metode er jo bedre. En annen måte hvis du lager selv er jo å lage en fjerdedel til deg selv med lettost. Magert kjøtt kan vel resten av familien også tåle? Bunnen er tross alt ikke så veldig fet.

Ellers syns jeg du er imponerenede nikkoline. Hunden min går på kortison for tiden, og appetitten er en helt annen enn den pleier å være (da er den nemlig ganske matlei). Så pass godt på å bli bra før du gjør for mye, det er vel tross alt den raskeste veien til å komme seg i aktivitet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for 2 svar angående pizza.

Spennende med veiing denne uka, siste dag til onsdag!!!

Jeg tar opp hansken din, K*L*A*R og starter en ny tråd torsdag, som en fortsettelse for oss på denne tråden, vi som ikke enda er i mål.

Tråden blir hetende:

6 kg denne gang?? - før 31.12.

Vi må jo ta med oss det vi allerede har mistet av gram og kg. Da kan vi klare det sammen.

K*L*A*R, du som er vår "moder", håper du også blir med!!!

Men, nå er det onsdag som gjelder!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig.Vi startet vel opp i lag fordi vi hadde intensjoner om noelunde samme mål.Nå fortsetter vi jo litt mer sammen fordi vi føler at vi ønsker det.Målene kan jo bli litt forskjellige fordi vi har gått ned litt forskjellig,det kan kanskje hver og en tenke litt på,men jeg er enig i at overordnet mål kan være - 6.Fin dato.

Jeg syntes torsdag er fin veiedag,hva med de andre?Flertallet bør vel styre dette.

Jeg bekymrer meg litt i forkant,(he,he) tenker på jula allerede nå,kan vi veie oss til fast tid også da,ikke lurt å ta veieferie,så blir man tvunget til å planlegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' lærte på kurs 2 at to stykker pizza = 400kcal. Tror det var Peppes pizza-type det var snakk om, men måten å skjære opp på har jo også litt å si. Nikkolines metode er jo bedre. En annen måte hvis du lager selv er jo å lage en fjerdedel til deg selv med lettost. Magert kjøtt kan vel resten av familien også tåle? Bunnen er tross alt ikke så veldig fet.

Ellers syns jeg du er imponerenede nikkoline. Hunden min går på kortison for tiden, og appetitten er en helt annen enn den pleier å være (da er den nemlig ganske matlei). Så pass godt på å bli bra før du gjør for mye, det er vel tross alt den raskeste veien til å komme seg i aktivitet igjen.[/quote']

Det verste er at jo mer jeg leser og hører om god apetitt,jo mer sulten blir jeg ha,ha..og voff, voff.For å være litt seriøs,jeg har blitt innprentet her inne at det går å fylle tallerken med grønt,ergo så har fokuset på det magre ført meg til grønnsakfatet,og derfor har det gått bedre enn forventet.

Fremover nå må dere holde meg i nakken og ha kontroll over mitt kjøleskap fordi jeg i tillegg bygger meg opp mot det måntlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...