Gjest ~K*L*A*R~ Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 har du en annen webadr' date=' får bare feilmelding...[/quote'] Hvis du ikke kopierer med og [url/], men bare kopierer det som er innenfor dette, vil jeg tro det skal gå bra. (Kommer automatisk opp som en klamme rundt linken jeg legger inn - vet ikke hvordan jeg skal unngå det). Legger inn linken igjen så du slipper å lete det opp i tråden http://oslopuls.no/restaurant/article1313767.ece Hmm.. nå kom den plutselig opp riktig.., jaja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ~K*L*A*R~ Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Hallo jenter! Jeg må bare stemme i med Juhuuu, Buhuuu!!!! Jeg var på vekta i dag morges (glemte i går) og den viste opp, opp, opp!! 02.08.06 = 67 kg 09.08.06 = 66, 7 kg 16.08.06 = 67,5 kg!!! Eneste jeg støtter meg på er at jeg har uken min, men i tillegg har jeg også spist galt - veldig galt (har ikke hatt riktig mat tilgjengelig til enhver tid, og det er tabu for mitt vedkommende. Måååå sørge for dette framover.) Jeg opplever stor forskjell på søtsuget når jeg spiser riktig og jeg vil så gjerne dit igjen. Ellers: Vikki: Det er også godt å ikke tine de frosne bærene helt. Da må man suge litt på dem for å få de til å smelte, og med yoghurt over smaker det nesten som vaniljeis! Syverine: Jeg føler så med deg!!! Føler det sånn også nå, men jeg har som sagt uken min da, men det er forferdelig!! Bare vent - det går over - plutselig får du en opptur igjen, og da er du kjempeglad for at du ikke bare lot det skure og gå! Som Bertinas sier: Ny uke og nye muligheter - og takk og pris for det! Tauza: Jeg har enda ikke fått kommet meg på Lille kalori - var i byen på mandag, men tiden ble for knapp. Er veldig spent på stedet og skal forsøke å få det til neste bytur. jegvil64: Vi veier oss på onsdager. Velkommen til Lavendel, helenemargrethe, Viv, Harmoni, Sorgfri, Demi, fnutte og jegvil64. Nå er vi virkelig en røslig gjeng. Hele 27 stk!! Såvidt jeg kan se er det maks et par stk. som ikke har latt høre fra seg fra starten, så dette er solide greier!! Bra Gratulerer sååååå masse til dere som har fått vektnåla nedover - fantastisk!! Herlig!!! Fortsett slik Til alle dere som sliter og ikke er helt fornøyde: Vi får la oss motivere av alle disse flinke damene i tråden her. Jeg ble så revet med at jeg grøsste noen ganger da jeg leste om de som har vært skikkelig flinke med både mat og trim - og det lyser entusiasme gjennom innlegget - da tenker jeg: Yess!!! Der har dere meg fra og med i dag!! -jeg lover . Sammen skal vi få dette til!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Viv Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Her gjelder det å holde tunga rett i munnen - skal prøve å gjengi regnestykket riktig: (vekt x 10)+(høyde i cm x6,25)-(alderx5) -161 (kvinne) eller +5 (mann)=hvilestoffskiftet. Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (stillesittende arbeid og fritid) (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (stillesittende arbeid og noe aktiv fritid) (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid). Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM. Så skal du legge til (trimpoeng pr uke ganget med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke). Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK. Menyanbefalinger: Totalt energiforbruk: Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal) 1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal) 2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal) 2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal) 3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sissa73 Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 Hei! Jeg er en jente på 33 år som vil gå ned 6-7 kg. Jeg har gått på to kostholdskurs tidligere og har da tilsammen gått ned ca 10 kg. Jeg er 73,8 kg mens trivselsvekta ligger på 67 kg. Jeg har hatt noen late dager i sommer og har lagt på meg i underkant av 2 kg :-( Håper vi sammen kan klare dette! Lykke til:-) 08.08.06: 74,5 kg 18.08.06: 73,8 kg Cecilie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest godte sugen Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 Hallo alle sammen! Så flått at endel gikk ned denne uken også, vi andre må ikke gi opp. Det er lett å ta seg litt snop når vekten allikevel har gått opp litt, men det blir jo helt feil tankegang. Jeg for min del var dum nok til å ta Hval sin marsipan med sjokoladetrekk igår. Angrer veldig når jeg la det inn idag 1 stk = 96 kcal og jeg tok 4. Det er faktisk nesten en middagsrasjon. Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest TauZa Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 Jeg har visty glemt å rapportere, eller unngått det. Det viser nemlig stilstans for meg. JEg har gått ned 200 gram på 2 uker. ikke mye å rope hurra for. Men det er i vert fall ikke opp da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest siv24 Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 Jeg er SUPER motivert etter å ha vært hjemme med minste gutt i 2 år og nå skal ut i arbeids livet igjen:) Har etter 2 år blitt en stl NYDELIG gutt rikere MEN også 10 kg større:)hehe Har ikke helt fått taket i dette vektklubb greiene MEN de 10 kg SKAL AV! ÅKKE SOM! vekt idag: 69,4 Midjemål : 90 NÅR veier vi??? Jeg skal spise SUNDT og trene 3 ganger i uken... Enten fotball ELLER jogging! men kostholdet må endres betraktelig!! eneste gode rutinen jeg har nå er havregrøten jeg og sønnen spiser til frokost:) klems Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikkoline Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Vil bare høre hvordan det går nå som det er helg.Jeg har hatt min lille planlagte utskjeielse på torsdag,min far og jeg var på kafe.Der delte vi en soft is og blåbærpai i to.Det ble ikke så mye ekstra kalorier,hadde ikke spist frukt,melk og kvelds,så jeg kom langt under 1600 kcal.Jeg har nå unnet meg den soft isen jeg har savnet.Nå er det bare å passe på at det blir en engangstilfelle.Ellers så er jeg stolt over og ha samlet inn 9 trimpoeng.Skal ha 14 denne uka så det blir trimtur når jeg er ferdig å skrive dette her.Gleder meg til torsdag.Skal handle sunne varer så jeg kan gå på vekta med god samvittighet.Til deg som lurer på veiedag,de fleste rapporterer på onsdager,velkommen til dere som er ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest juhuuu Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Skulle ønske jeg bare kunne ose energi og spre masse motivasjon, men jeg er helt i andre enden... Har rett og slett unngått vektklubben de siste dagene. Jeg har sprengt alle mulige kalorigrenser, tatt null trimpoeng, og rett og slett ikke skjønt vitsen med noen ting. Det må vel sies at jeg har en sykdom som gjør at både humøret og kroppen fungerer litt i bølgedaler, men likevel - jeg vil ikke være nede. Jeg vil klatre meg oppover igjen! Det er bare så forbaskedes vanskelig å motivere seg selv til å telle kalorier når man bare har lyst til å ligge på sofaen og proppe i seg! ARG! Måtte bare få det ut. Jeg prøver igjen. Ingen grunn til å la det være en negativ spiral - jeg må forandre retningen. Og det er det bare jeg selv som kan gjøre noe med. Men takker for at dere skriver så mange positive innlegg. Nå har jeg lest meg opp igjen - og håper jeg kan få tilbake motivasjonen via deres stå-på-vilje. God helg alle sammen! =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest vikki Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Velkommen til enda flere nye - så artig at vi er så mange!!! Nikkoline spør hvordan helga går....med meg går det både opp og ned. Gikk inn på siden her nå for å motivere meg selv til å ikke skeie ut i kveld. Og det hjelper å lese innleggene deres! Både de som er toppmotivert, og de som er deppa fordi alt går gale veien. Jeg blir faktisk inspirert av begge deler:-) Det er godt å kjenne seg igjen i andres historier om utskeielser og tunge dager, og det er godt å kjenne at motivasjonen stiger når jeg leser entusiastiske innlegg! Jeg startet helga bra, med en 40 min joggetur i raskt tempo rett etter jobb fredag. Men så kom kvelden....og jeg fikk enormt lyst på både rødvin og potetgull. Først tenkte jeg at jeg skulle unne meg et glass vin men ikke noe potetgull. Men så kom mannen min med en pose tortillachips, og jammen hadde jeg spist halve posen i et jafs. Hjelp! Dårlig samvittighet i dag, og var superklar for å være flink i dag. I formiddag var jeg på kafe med ungene, kjøpte kuleis til dem og et rundstykke til meg selv. Følte meg skikkelig flink. Men så ville ikke minstemann spise opp isen sin...og hva gjorde jeg da? Kastet jeg den? Nei, jeg spiste den med god appetitt. Ble helt matt av meg selv!!! Men da var det bare en ting å gjøre: TRIM. Så jeg gikk en rask fjelltur i ettermiddag, 2 timer til sammen. Det hjalp på både humør, samvittighet og forhåpentligvis forbrenning av de hersens unødvendige kaloriene. NÅ satser jeg på en sunn kveld, men BARE FRUKT og KNASKEGULERØTTER! Hjalp å lese her, hjalp å bekjenne mine synder:-) Nå er jeg klar for sunn helg videre! God helg til dere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lavendel Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Jeg er SUPER motivert etter å ha vært hjemme med minste gutt i 2 år og nå skal ut i arbeids livet igjen:) Har etter 2 år blitt en stl NYDELIG gutt rikere MEN også 10 kg større:)hehe Har ikke helt fått taket i dette vektklubb greiene MEN de 10 kg SKAL AV! ÅKKE SOM! vekt idag: 69' date='4 Midjemål : 90 NÅR veier vi??? Jeg skal spise SUNDT og trene 3 ganger i uken... Enten fotball ELLER jogging! men kostholdet må endres betraktelig!! eneste gode rutinen jeg har nå er havregrøten jeg og sønnen spiser til frokost:) klems[/quote'] Heisann siv24 og velkommen med i vektklubben. Vi har veiedag om onsdagene. Det var forslag om å legge inn data på vekt mål og event trimpoeng i samme innlegget (gjerne det første)hver uke så blir det lettere å holde oversikten. En god idè syntes jeg da... Stå på og lykke til med kostholdsendringen:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lavendel Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Jeg har visty glemt å rapportere' date=' eller unngått det. Det viser nemlig stilstans for meg. JEg har gått ned 200 gram på 2 uker. ikke mye å rope hurra for. Men det er i vert fall ikke opp da![/quote']Heisann! Om ikke 200gr på to uker er så veldig mye så må du ikke tenke på å gi opp nå. Du har da gått ned og ikke opp, det er et skritt på veien, det kan ikke alltid gå like lett. jeg er av typen litt utålmodig og skulle helst sett 2 kg i uken, men slik er det bare ikke...Kroppen trenger tid til å kvitte seg med overflødig fett. Så stå på videre, tren og spis sundt så vil det nok løsne og du vil få gode resultater. HUSK: Det er i motebakker det går oppover!!! Lykke til:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest TauZa Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Heisann! Om ikke 200gr på to uker er så veldig mye så må du ikke tenke på å gi opp nå. Du har da gått ned og ikke opp' date=' det er et skritt på veien, det kan ikke alltid gå like lett. jeg er av typen litt utålmodig og skulle helst sett 2 kg i uken, men slik er det bare ikke...Kroppen trenger tid til å kvitte seg med overflødig fett. Så stå på videre, tren og spis sundt så vil det nok løsne og du vil få gode resultater. HUSK: Det er i motebakker det går oppover!!! Lykke til:-)[/quote'] Takk for hyggelig tilbake melding. Sliter litt med motivasjonen om dagen men har trent 4 ganger denne uka og gått masse. så da er det bare det å holde seg på matta når det gjelder kosten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kokko Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Det er søndag kveld. Jeg har spist MASSE krabbe i helga. Vi var ute og plukket fredag kveld. Nydelig og sunt, tror jeg. Men vinen og ølet som følger med, er ikke like magert..... Spennende å veie seg til uka....!!!??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ailo Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Hallo alle sammen! Så flått at endel gikk ned denne uken også' date=' vi andre må ikke gi opp. Det er lett å ta seg litt snop når vekten allikevel har gått opp litt, men det blir jo helt feil tankegang. Jeg for min del var dum nok til å ta Hval sin marsipan med sjokoladetrekk igår. Angrer veldig når jeg la det inn idag 1 stk = 96 kcal og jeg tok 4. Det er faktisk nesten en middagsrasjon. Ha en fin helg![/QU OTE'] hei godte sugen! så bra å les at d e fler som blir godte sugen og får dårlig samvittighet, synes at æ har dårlig samvittighet for et eller annet heile tiden.Så no må æ nok ta mæ sammen har arbeidet veldig mye i d siste og da e d lett å ta til sæ noe som e usundt d e akkurat som om æ ikke klare å tenk klart. Trimmer greit går turer hver dag men d er jo ikke altid at d e like mye fart i kroppen da. Når du e sliten i utgangpunktet da går d ikke så fort, men no har æ bestemt mæ for å si nei til så mange vakter også begynner æ å skriv opp alt jeg spiser. Da må d vel bli fart på fleske. Du får ha ei fin uke og ikke gi opp. Klem fra ailo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Så er hælja nesten over og jeg har kommet meg gjennom den uten en eneste utskeielse,jippi! Har takket nei til både kaker, cashewnøtter,rødvin,is og hj emmelaget potetsalat pluss potetgull. Men jeg koste meg med en New energi på lørdagskvelden med god samvittighet,da det var godt planlagt.Lurt å planlegge sånt for mitt vedkommende.Men det har vært lite med trim,da jeg har maltkjøkkenet og soverommet disse dagene..phu!!Men sit-upsene tas da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lavendel Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Så er hælja nesten over og jeg har kommet meg gjennom den uten en eneste utskeielse' date='jippi! Har takket nei til både kaker, cashewnøtter,rødvin,is og hjemmelaget potetsalat pluss potetgull. Men jeg koste meg med en New energi på lørdagskvelden med god samvittighet,da det var godt planlagt.Lurt å planlegge sånt for mitt vedkommende.Men det har vært lite med trim,da jeg har maltkjøkkenet og soverommet disse dagene..phu!!Men sit-upsene tas da![/quote'] Heisann Honey. Mye god trim i maling.... :-) 30 min med maling = 135 kcal forbrent. Når du da regner ut tiden du har brukt på å male så tenker jeg du har forbrent noen kcal ja, og kan føre noen trimpoeng :-) Ellers må jeg jo si at du har vært kanonflink som bare har spist det du planla!! Kjempelurt akkurat det med å planlegge forresten.... Lykke til videre!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 OI,ja da har jeg forbrent mange kalorier ja!!Godt å høre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikkoline Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Når jeg endelig fikk farta opp og har klart å nå målet om 14 trimpoeng etter uker med laber trim,går det galt i den andre enden.Det planlagte kafebesøket ga mersmak og jeg lurer på om jeg får min første vektoppgang på torsdagom ikke motivasjonen endres.På lørdagskvelden laget jeg min egen meny under kveldskos på jobb fordi maten var usunn.Da jeg kom hjem hadde de her hjemme laget mat og jeg spiste engang til.Plooops så var maten innabords,dette var min første nedtur som sved,dette var overhode ikke planlagt, og nå er jeg redd for å gå opp i vekt,slikt tåles ikke.Nei dette går ikke.Skal sette meg ned i morgen og se tilbake på hva jeg spiste da jeg gikk ned et kg i uka.Det positive er mine trimpoeng.Slet meg opp brattepartier i fjellet,i dag,var søkksvett.Lover å veie meg på torsdag og rapportere uansett resultat.Skal vi stå på,velge magert resten av uka,og drikke mye vann,trimme oss svette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest godte sugen Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Neida, jeg skal ikke gi opp tross en helt tragisk helg. Igår vurderte jeg og ikke veie meg til tirs. for jeg er vel tilbake på startvekta, men har kommet på bedre tanker. Har hatt noen runder med meg selv og håper nå at motivasjonen er på topp. Den ekle bilringen som lurer over buksekanten skal nå vekk. Ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest juhuuu Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Til spesielt nikkoline og godtesugen - JA! Vi må bare stå på å veie oss og bite i det sure eple. Vi vet jo godt hvorfor det evt går oppover på vekta og ikke ned! Jeg er i hvert fall sikker på at vekta har gått sinnsykt mye opp den siste uka - men jeg har starta den nye uka med friskt mot og nye forsøk på å jobbe inn gode rutiner. Ju-huuu! Vi må bare stå på - så klarer vi å nå målet til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest godte sugen Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 God morgen! Jeg hadde gått mye opp, som forventet, men nå er jeg skikkelig gira på å klare det. Lykke til med veiinga utover i uka!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 veiedag i morgen,spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest harmoni Skrevet August 22, 2006 Rapporter Share Skrevet August 22, 2006 Her gjelder det å holde tunga rett i munnen - skal prøve å gjengi regnestykket riktig: (vekt x 10)+(høyde i cm x6' date='25)-(alderx5) -161 (kvinne) eller +5 (mann)=hvilestoffskiftet. Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (stillesittende arbeid og fritid) (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (stillesittende arbeid og noe aktiv fritid) (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid). Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM. Så skal du legge til (trimpoeng pr uke ganget med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke). Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK. Menyanbefalinger: Totalt energiforbruk: Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal) 1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal) 2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal) 2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal) 3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)[/quote'] Takk for regnestykket. Var ikke småtterier, må definitivt holde tunga rett i munnen her. Har ikke vært inne på ei stund pga. travle dager på jobb. I dag fant jeg ut at jeg hadde fått i meg altfor lite kalorier, inntil jeg husket at jeg hadde avsluttet kvelden med en muffins, var 400 kalorier bare den. Jobbet til 20.00, så det har blitt for lite mat, stort sett bare knekkebrød gjennom hele dagen. Må gjøre det regnestykket slik at jeg finner ut hvor mye jeg trenger i løpet av dagen. Kommer tilbake i morgen med vektrapport. Tror jeg står på stedet hvil. Blir for lite trim. Tiden strekker ikke helt til... Lykke til i morgen alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Viv Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 God morgen! Ja, så var det den dagen igjen, da :-) Når onsdagen først er her virker det ikke så lenge siden forrige veiedag, men fra torsdag er det alltid leeeeenge til neste onsdag igjen. Og så har vi denne hersens helga i mellomtida... Ser at mange har helgene som sin største utfordring - så også her hos meg. Men jeg tok den helt ut med tur på byen, x antall alkoholenheter, hamburger til nattmat...! Men dansa i nesten 2 timer i strekk, så kanskje det hjalp litt?? Dessuten er det ikke ofte jeg er å se på byen, så det blir nok ikke så veldig mange sånne utskeielser før 1.oktober... Uansett er mitt resultat denne uka ned 100 gram. Utrolig så lite som skal til for å gjøre meg glad om dagen ;-) Det er ikke akkurat et kjemperesultat, men det hjelper at vekta går den rette veien. I tillegg var jeg 1 cm mindre rundt livet :-) Altså hos meg er resultatet: 13.08: 65,3 16.08: 65, 0 23.08: 64,9 Er spent på resten av gjengen! Viv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar