tempo Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Kan eg slenga meg på? trudde lenge at eg skulle klara dette på eiga hand, men innser no at det ikkje går. og det verste er at eg ikkje forstår kvifor det ikkje går. 1. eg jogger/sykler/går rask tur (=svett!) KVAR dag i 30-45 minutt. 2. eg et ei skive rugbrød med makrell til frukost, knaskar gulrøtter, selleri og tomatar før lunsj, 3. et to skiver til lunsj (grovbrød), drikk berre vatn. 4. til middag passer eg på å eta lite karbo. til kvelds frukt, cultura og kanskje ei skive brød. Likevel står det stille. har gjort det ein månad no. Det hender eg skeier ut med brie og i helgene er eg påpasseleg, men unner meg litt godt for ikkje å bli fanatisk. unngår cola, men når ungane skal ha laurdagsgodt er det lett å stikka handa nedi. 22.08: 68.8 vil ned i 62. det er der eg trivst. kva gjer eg galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest nadine Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Hallo alle sammen. Håper alle har hatt en sunn uke med mye god trim. Det har jeg, hvis jeg ser bort fra litt vingummi på søndag:-) Uke 0: 66,5 Uke 1: 64,4 og 22,6 trimpoeng Uke 2: 63,6 og 20,1 trimpoeng Lykke til med veiingen:-) Nadine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jogger34 Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 uff uff. Opp en kilo, skikkelig kipt, men men hadde meg ei ukes ferie hos venner og da var det ikke lett å ikke kose seg. Lang biltur med snacks.. Har hvert flink å kommet skikkelig i gang med trening denne uka så neste uke skal gå BEDRE med vekta. Lykke til til dere andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jogger34 Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Her gjelder det å holde tunga rett i munnen - skal prøve å gjengi regnestykket riktig: (vekt x 10)+(høyde i cm x6' date='25)-(alderx5) -161 (kvinne) eller +5 (mann)=hvilestoffskiftet. Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (stillesittende arbeid og fritid) (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (stillesittende arbeid og noe aktiv fritid) (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid). Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM. Så skal du legge til (trimpoeng pr uke ganget med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke). Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK. Menyanbefalinger: Totalt energiforbruk: Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal) 1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal) 2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal) 2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal) 3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)[/quote'] Hei hei. Ser at jeg får i meg for lite kcal. Hvor finner du meny for slagene? jeg ligger mellom meny 2 og 3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Så var det meg. Jeg har gått ned 0,5 denne uka.Det er da noe selv om jeg syns det går tregt. Vekta viser nå 64,3.Da ser jeg 63 tallet neste uke.Skal trene mye mere denne uka så jeg satser på en større vektnedgang om få dager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Og hvordan har det gått med alle dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Idag Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Jeg har gått ned 400 g og er veldig fornøyd. Pleier å være vanskelig å ha to uker på rad med fin nedgang. Liker det best når det går sakte ned og ikke i store hopp fordi da er det så lett at jeg nyter framgangen og putter i meg sjokolade... Heller et halv kilo i uka, enn en uke med 1 kg og en annen med 0 kg - mener jeg - lettere å holde motivasjonen da. Mener å ha hørt at det er mer varig også dersom man går sakte ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest klartvikan Skrevet August 23, 2006 Rapporter Share Skrevet August 23, 2006 Heisann. Jeg har gått ned 0,6 kg. Er veldig fornøyd med det. Går jo rette veien da Jeg rapporterer på første innlegget mitt... Der skriver jeg vekt og trimpoeng. Han en fin ny uke, og stå på folkens!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest vikki Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Jippi - en halv kilo ned denne uka også. Var redd det skulle gå andre veien, for det sklei litt ut i helga som jeg skrev om tidligere. Men har vært flink etterpå, så det viser at det er mulig å hente seg inn igjen! Ingen grunn til å gi opp håpet, selv om man sprekker - alltid nye muligheter neste dag:-) Rapport blir: 2.august: 57 9.august: 56 16. august: 55,5 23. august: 55 Lykke til med neste uke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest vikki Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Kan eg slenga meg på? trudde lenge at eg skulle klara dette på eiga hand' date=' men innser no at det ikkje går. og det verste er at eg ikkje forstår kvifor det ikkje går. 1. eg jogger/sykler/går rask tur (=svett!) KVAR dag i 30-45 minutt. 2. eg et ei skive rugbrød med makrell til frukost, knaskar gulrøtter, selleri og tomatar før lunsj, 3. et to skiver til lunsj (grovbrød), drikk berre vatn. 4. til middag passer eg på å eta lite karbo. til kvelds frukt, cultura og kanskje ei skive brød. Likevel står det stille. har gjort det ein månad no. Det hender eg skeier ut med brie og i helgene er eg påpasseleg, men unner meg litt godt for ikkje å bli fanatisk. unngår cola, men når ungane skal ha laurdagsgodt er det lett å stikka handa nedi. 22.08: 68.8 vil ned i 62. det er der eg trivst. kva gjer eg galt?[/quote'] Hei Tempo! Du spør hva du gjør galt - og jeg tror rett og slett du spiser for lite! F eks spiser du bare en skive til frokost, og kanskje for lite også til middag? Jeg kjenner meg igjen, har gjort det samme selv før. Anbefaler deg å veie maten, og passe på at du aldri er under 1300 kcal pr dag, og kanskje skal du spise enda mer enn det også (du kan regne ut din kalorimengde ut fra høyde, vekt, aktivitietsnivå her på GR-sidene, der er det ulike menygrupper ut fra hva som passer din kropp). Hvis du spiser for lite begynner forbrenningen å gå ned, kroppen går på sparebluss, og du går dermed ikke ned!! Jeg trodde selv at jeg aldri verden ville gå ned med å spise "så mye", men overraskende nok, vekta går sakte men sikkert nedover. Så det er verd å prøve å veie maten og notere hva du spiser!! Fordelen med å veie maten og skrive ned, er også at man får med de "tomme" kaloriene man noen ganger putter i seg uten å legge merke til det. Det er f eks veldig mange kalorier i en håndfull lørdagsgodt... Hiv deg med oss, og lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ~K*L*A*R~ Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Da har en uke gått og vi har forskjellige opplevelser alle og enhver på både godt og vondt. Det viktigste er at vi bare står på og ikke gir oss! En kake her – en is der – vi gjøre en god jobb så lenge vi ikke faller tilbake i det gamle mønsteret og bare hiver i oss alt uten å tenke!! Hver eneste utskeielse vi unngår eller sier nei takk til er en seier Velkommen til siv24 og Tempo! Hyggelig at dere vil være med oss! Jeg er kjempeglad og fornøyd denne uken. Forrige uke veide jeg 67,5 (har nå fått meg en ny vekt som veier det samme uansett hvor jeg setter den på badegulvet) og i går morges viste vekten 65,7!!! Jeg hadde jo perioden min forrige uke som nok var hovedgrunn til at jeg gikk opp, så vektnedgangen er jo inkludert denne da. Tallene blir nå: 02.08.06 = 67 kg 09.08.06 = 66,7 kg 16.08.06 = 67,5 kg 23.08.06 = 65,7 kg Buksene sitter løsere og humøret er på topp!!!!! Jeg blir jo mer og mer klar over at jeg kan kontrollere alle valg helt selv, det kommer kun an på hvor sterk eller svak jeg er i gjerningsøyeblikket og jeg må konsentrere meg hele tiden . Jeg sier at når jeg har eggløsning har jeg et behov jeg bare må tilfredstille, har ingen kontroll. Men, i mitt tilfelle er det nok kun viljen det går på (sa jeg det høyt?). Vil jeg nok, så klarer jeg det – jeg skal virkelig sette meg ned og tenke meg om, neste gang det skjer (sa jeg det også høyt??). Det viktigste for meg er at jeg alltid har tilgjengelig bra mat. Har jeg ikke det og jeg blir fysen/sulten, så er løpet kjørt. Noen som vet hvem som fører vanilje kesam? Hører Sans har kommet med vaniljeyoghurt og vil gjerne prøve den også, men finner ikke den heller noe sted Gleder meg til å fortsette videre med dere alle sammen. Er spent på å se hvor dette bærer hen. Tenk om man faktisk kunne klare å nå idealvekten!!! Uææææh – tør nesten ikke tenke på det *fniser*. For en fantastisk følelse, juhuuu – stå på videre jenter!! Jeg sender over noen ekstra positive vibrasjoner til dere som sliter – HUSK!! – en ny uke med nye sjanser!! La oss bruke den sammen og gjøre den til en flott uke med bra innhold! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Cmona Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Startvekt: 64.5 Veiing 09.08: 64.0 Veiing 16.08: 64.5 Veiing 23.08: 64.4 Snakker om stabil vekt da, dere! Tror ikke jeg egner meg til dette, gitt Det mangler litt på innsatsviljen, og jeg skeier ut altfor ofte, jeg får liksom ikke til å endre livsstilen min, jeg. Men om jeg fortsetter å trene styrke og kondisjon, og i tillegg ikke skeier ut hver _eneste_ kveld, så må jeg da se noen endringer? Til dere som har gått ned: Applaus! Hmm... er det ikke snart bare en måned igjen til 1. oktober? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sans1 Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Jeg tilhører egentlig ikke linken deres men drister meg til å skrive allikevel Jeg har sett at Ica har vaniljekesam, der har de også sans m/vanilje. Lykke til alle sammen og gratulerer med vektreduksjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lavendel Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Ja ja så har det vært veiedag igjen da dere. Stillstans denne uken ja..... Må vel kunne skylle litt på de kvinnelige grunnene.... men så alt for mange trimpoeng hadde jeg vel heller ikke nei :-) Får prøve å skjerpe meg litt denne uken. Må innrømme litt utskeielser med to bursdagsbesøk på rad også og litt for lite vilje til å ta meg inn igjen i dag, hmmm......Men i morgen dere!! Da er det full pedal......Lykke til alle sammen med en ny uke :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Viv Skrevet August 24, 2006 Rapporter Share Skrevet August 24, 2006 Hei hei. Ser at jeg får i meg for lite kcal. Hvor finner du meny for slagene? jeg ligger mellom meny 2 og 3. Hei! Lurer på om man må gå på kurs for å få tak i forslagene på meny 1, meny 2 osv? Jeg bruker kun utregnet antal kcal som retningslinje når jeg teller opp det jeg har spist :-) Jeg har også hatt noen dager nå da det rett og slett blir for lite kcal i løpet av dagen.. Men har mye å hente på å få i meg mer frukt og grønt - blir alt for lite av det - + at middagen har blitt litt for spinkel. Men øvelse gjør mester! Viv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet August 25, 2006 Rapporter Share Skrevet August 25, 2006 Ja så står helgen for tur og det samme gjør fristelsene.Jeg skal kose meg med en new energi sjokolade og cola light, og foruten det helt vanlig sunn kost.Sånn da var det sagt!Til middag skal jeg ha kyllingwok med masse grønnsaker,gleder meg visst alt jeg.God helg til dere alle!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest harmoni Skrevet August 26, 2006 Rapporter Share Skrevet August 26, 2006 Startvekt: 64.5Veiing 09.08: 64.0 Veiing 16.08: 64.5 Veiing 23.08: 64.4 Snakker om stabil vekt da' date=' dere! Tror ikke jeg egner meg til dette, gitt Det mangler litt på innsatsviljen, og jeg skeier ut altfor ofte, jeg får liksom ikke til å endre livsstilen min, jeg. Men om jeg fortsetter å trene styrke og kondisjon, og i tillegg ikke skeier ut hver _eneste_ kveld, så må jeg da se noen endringer? Til dere som har gått ned: Applaus! Hmm... er det ikke snart bare en måned igjen til 1. oktober? [/quote'] Du sier noe. føler at jeg er i samme situasjon som deg. Sluttdatoen min nærmer seg også faretruende. Har ikke gått ned et gram siden jeg begynte, men heldigvis heller ikke opp. Kanskje det har noe med røykeslutten å gjøre. Merker at jeg av og til fyser veldig på noe søtt, og noen ganger blir det is eller litt sjokolade, et par ganger i uka, en stor soft-is med krokan i dag. Vet jeg ikke burde, men jeg klarer ikke å være så sterk når det er helg. Har gått to timers fjelltur i dag, og torsdag ble det en time og et kvart. Har avtalt en ny fjelltur med ei venninne i morgen, så det er ikke manglende trim som ødelegger. Spiser knekkebrød eller speltbrød, magert pålegg, tre frukt om dag, grønnsaker til hver middag, og prøver å spise ofte og lite, men allikevel står vekta helt bom stille. Føler jeg veier for lite over matchvekt (6 kg) til å begynne på noe kurs. Får bare være tålmodig og prøve å styre unna fristelser. Fikk ikke veid meg på onsdag. Her er resultatet, nedslående, men sant... Veing 1. uke : 66 Veing 2. uke 66 Veing 3 uke: 66 Lykke til videre alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ~K*L*A*R~ Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Jeg går i byen på, vill søken etter bursdagspresang til min kjære, plutselig så sier kroppen min bare at: Nå har du søtsug!! Jeg går som en robot inn i nærmeste Narvesen, mens jeg tenker at "jeg vet jo j***** godt at jeg ikke skal gjøre dette!!" Kroppen enser ikke hjernens fornuftige tanker og jeg tar meg selv i at jeg står og vurderer smaken på hver og en sjokolade i sjokoladehyllen for å finne akkurat den jeg føler for akkurat nå... Firkløver - nei.... Troika - nei.... Daim - jaaaaaa! Går kaldt og beregnende mot kassen, betaler - pakker opp - putter i munnen og nyter uhemmet... For deretter å stikke innom Nille når Daimen er ferdig fortært - kommer ut igjen med en stor ris-sjokolade (god, men kjempekvalmende) som jeg spiser litt over halvparten av... Dette var da månedens utskeielse i forbindelse med eggløsning. Jeg vet jo at jeg skal snu meg en annen vei og finne på noe annet, men jeg føler meg helt styrt. Jeg får forsøke å ta opp kampen igjen neste måned - da blir det krig Det har litt lett for å skli litt ut når jeg først har gjort slik. I dag skal vi ha bursdagsfest for sambo og det blir mye kaker og godis. Kjører beinhardt på fra mandag morgen og håper på et ikke for nedslående resultat onsdag morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lavendel Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 K*L*A*R : He he he :-) Helt vittig, ikke meningen å le- men...... Det er omtrent som det skulle være meg som beskrev situasjonen...... "Suget" overstyrer totalt fornuften!!! Den eneste oppmuntringen jeg kan gi deg er at vi er flere i samme båt... Stå på!! og lykke til med bursdagsfeiringen i dag:-) harmoni: om ikke du er strålende fornøyd med å stå stille så har du som du selv sier sluttet å røyke. Kjempeflott i seg selv:-) Snakket akkurat med en i går som hadde sluttet å røyke og var lagt på seg 10 kg. Så....ut ifra det og ut ifra at vi vet det er lett å gå opp i vekt ved røykeslutt så syntes jeg faktisk at du er kjempeflink. Applaus til deg!! STÅ PÅ!! Ta rotta på kiloene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Ja så er helga nesten over,og det har vel egentlig gått greit. Men jeg må innrømme at jeg syns det er forferdelig hardt å motstå alt jeg egentlig har lyst på. Har ikke trent noe og litt dårlig samvittighet over det,men trøster meg med at jeg trente 5 dager forrige uke og det er da noe.Ellers så venter jeg veldig på onsdag og håper inderlig at jeg har mista noen gram...helst mange!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Må bare legge til at jeg nå får på meg min nye ola bukse uten problemer-jippiiii!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ~K*L*A*R~ Skrevet August 27, 2006 Rapporter Share Skrevet August 27, 2006 Å, tusen takk, Lavendel. Det er kanskje den eneste, men allikevel en god trøst Helt utrolig at det går an altså Gleder meg til morgendagen - forsøke å høste litt trimpoeng, pluss bra mat. Så at du også hadde litt kvinnelige årsaker til stillstans forrige veiing - spennede å se til onsdag, da Håper du har hatt en ålreit uke! Honey: Så deilig med passende ny olabukse! Det er en av de beste belønningene synes jeg. Jeg har endel klær som jeg ikke får brukt, pga. de ekstra kiloene - så utvidet garderobe er veldig motiverende Utrolig bra at du har motstått fristelsene i helga - en heder til alle som har gjort det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikkoline Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Hei jeg har vært borte på seminar.Etter uker med stillstand er jeg tilbake for fullt.Et problem er at jeg ikke greier å spise mer enn rundt 1000 kcal,akkurat nå.MEN det ble litt mer på fatet bodde på hotell.Jeg tok av det litt fete kun en gang,en porsjon sjokoladepudding på fredag.Ellers var det herlig å spise sunt.Lot potetgullen og goodisene på hotellrommet stå uåpnet.Vet dere hva,jeg hadde nesten glemt at et krus øl gikk ned,der var vel ikke så lite kalorier.Jeg drikker å lite at jeg glemmer at det er mye energi i øl,fyda.Håper det hjelper at jeg var på 3 timers rett opp fjelltur i går.Kjenner i dag gangsperren,og vet at det blir verre i morgen.Det var en personlig seier å klare å gå så langt,og så bratt,småtrimmen som har gitt småpoeng har plutselig blitt til en laaang tur og 11 trimpoeng.Avslører en hemmelighet,mensen skal ikke få meg til å spise mere kcal,i allfall så blir jeg aldri slankere når jeg bruker dette som en unnskyldning til å spise. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kokko Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Nå gir jeg opp dataslankingen. Jeg har meldt meg på kurs i byen der jeg bor. Da blir det felles veiinger og dermed større kontroll og flauere å spise for mye eller trimme for lite!! Hjelper dette ? jeg er spent. Skal fortsatt rapportere til dere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Lykke til kokko!!!Det kan nok hjelpe det, ja.Hører gjerne fra deg att!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar