Gjest honey Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Ny dag i morgen!!Lat som om ingenting har skjedd,Spis sunt igjen og prøv å komme fort i gang med treninga.Jeg venter det månedlige og er no fryktelig snopsjuk nå så jeg gomser lakerol for harde livet. Hvor høy er du forresten?Min trivselsvekt er nemlig57 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kokko Skrevet September 3, 2006 Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Jeg klarer ikke komme opp i denne mengden. Da må jeg spise en masse nei.mat og bruke kosemerker for mange uker. Hva skal jeg gjøre? Hilsen - Mett og god med 1100 kcal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest juhuuu Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Til alle dere som støtt og stadig rapporterer og motiverer hverandre og forteller om synder og gode opplevelser; Dere er med på at jeg har kommet tilbake til bedre tanker, og skal fra i dag hoppe innpå igjen etter to ukers "pause". Har vært en del andre ting inni bildet som har gjort at jeg ikke har orket å bruke tid på riktig mat/trening, for det å gå ned i vekt krever jo en god del konsentrasjon og planlegging... Har vurdert å starte på internettkurs, men som min kjære samboer sa; "Du vet jo hva du skal gjøre - bruk heller pengene på deg selv til ny garderobe når du har nådd målet ditt!" Og det var faktisk veldig motiverende! Om det er om 5 kilo eller 7 blir spennende å se, men ja, jeg skal investere i nye klær og velvære når det nærmer seg julebordsesongen! 1. oktober er altfor nært nå, men jeg sier 1. november til meg selv, DA vil jeg være på 72 (jobber meg ned mot 70, kan ikke huske når jeg veide under 73.... nå er jeg på 76,6, men var på 86 i fjor 1. september, så jeg har vært flink periodevis siste året likevel!=)) Gratulerer til dere som har vært flinke med kaloriene, og dermed fått resultater! Og til dere som sliter - kjenner meg veldig igjen i det dere skriver også. Har lest gjennom de siste to ukers innleggene nå, og føler at andres motivasjon og viljestyrke smitter over til meg også. Tusen takk! Kokko: Hva med og fylle opp med drikkende kcal? Et glass juice passerer jo fort 100 kcal (finnes jo så mange forskjellige smaker også - har du prøvd Coop sin eple(?) med kamomille og peppermynte??? mmmmmmm) vel, dagen er i gang, og det er sannelig jeg også! Ha en flott dag og god uke folkens! Rapporteres på onsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kokko Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Takk for tipset om diverse fruktdrikker! Jeg skal gå i butikken i dag! Ellers er det jo så altfor lett å få mange kcal på "mat" jeg ikke skal ha mye av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikkoline Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Det du beskriver er som å lese om meg selv.Slik kan jeg og finne på.Jeg spiser itakt med frykten for hvordan dette ender.Jeg jobber med selvkontrollen,at ingenting skal inn i munnen som ikke har vært veloverveid i tankene og er godkjent.Slik øver jeg meg på å få det til å bli at det er jeg som bestemmer over matinntaket. Troen på at det går vokser i takt med at jeg denne sommeren har hatt sein men jevn vektnedgang,har ikke gått opp.Så det går an og endre vaner,men det er vanskelig. Trur det er viktig å ha små mål og mye tålmodighet.Jeg har i allfall blitt mindre streng på hvor mye jeg må ned for å være fornøyd,det hjelper. Tro nå ikke at det har vært enkelt,har slitt og tvilt på om dette går denne gangen da.Har f.eks spist smågodt på lørdag,og lurer litt på hvordan det slår ut på vekta. Ellers så må trøsten bli at det bare er å glemme og gå videre.Vekta er en velsignet sak,det er lett og gå opp,men vi trenger ikke bli der,det tar bare litt lengre tid før vi når målet,ikke så kjempefarlig,eller hva? Neste gang kan det være meg som trenger refs eller trøst,men janteloven er død vi må få lov og være glade og fornøyd med oss selv når det går bra og trenge litt trøst når det går motsatt vei,uten å skamme oss.Vi står på jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest bilring Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Lo godt da jeg leste ~K*L*A*R~ sin beskrivelse av usymmetri med litt for mange kilo plassert rundt midjen, kjenner meg igjen der... Håper det ikke er for sent å henge seg på i dette forumet, trenger støtte siden jeg sliter litt med egenmotivasjonen. Er for tiden hjemme i permisjon (har 2 barn på 3,5 og snart 1 år), har hatt problemer med et enormt sjokoladesug i ammeperioden. Skal begynne å jobbe igjen i begynnelsen av oktober, har lyst å se litt mer fresh ut til da. Innser at jeg ikke klarer å ta av 6 kg så raskt, men håper å være godt på vei. Startet med kaloritelling i dag, er 67.8 kg, målet er 62 kg. Gikk på et Grete Roede kurs for et par år siden, den gang var anbefalt kaloriinntak 1150-1250 kcal pr dag for grunnmeny. Gjelder dette fremdeles? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kokko Skrevet September 4, 2006 Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 Nei. De vanligste menyene er på 1600 kcal. det avhenger av høyde, vekt, alder og spesielt aktivitetsnivå. Dersom du er lite i aktivitet, må du få menyen med 1300kcal. Jeg begynte på kurs for 1 uke siden, da opplyste kurslederen at de hadde gått opp i anbefalt kalorimengde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 jeg gikk på Roede kurs for et år siden,og skulle spise opptil 1300 kalorier. Jeg er 166 høy og veide da 69 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest lischa Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Idag har jeg startet et nytt og lettere liv..tror jeg da! jeg har slitt med 5-6 kilo for mye siste 4 år, men nå skal de bort. har lånt meg kurs bok med ei venninde, og dagen har blitt litt deprimerende ettersom summen av kcalorier har steget jamt og trutt!! det var vel ikke den beste dagen å bake kanelsnurrer.... har så vidt passert 1000 kcal - kan jeg virkelig spise 300 til? ser dagens anbefalinger er noe høyere enn de referansene jeg har. og det er jeg sannelig glad for. slutta å røyke også ... femte dag uten... oj,oj jeg er god på timing!! kan jeg klare begge deler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kokko Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Det kan du!!! Vi er mange som vet at når du virkelig VIL dette, så klarer du det. Men om du skulle sprekke litt, så ikke fortvil. En sprekk betyr IKKE at du må gi deg. Da skal du tenke at "nå går jeg videre, det blir bedre etter hvert"!!! Lykke til. Her finner du trøst og oppmuntring. Les og skriv. Hilsen ei som nå endelig går nedover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest godte sugen Skrevet September 5, 2006 Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Hei! Denne uken hadde ihvertfall ikke vekten gått opp, den hadde stått stille, tross nok en uke med for mye nei "mat" og det mnd.lige.Har ihvertfall kommet godt i gang med div. trim. Det er "fint" å lese at andre sliter med det samme som en selv. Så gøy at du har gått ned kokko, LYKKE TIL VIDERE!! Ha en super uke alle sammen, håper og lese om mange MINUS kg utover i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Cmona Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Vekta står bom stille, men jeg har gått ned enda 1 cm rundt livet, hurra! Siden juni har jeg nå gått ned 1 (!) kg, men 3 cm rundt magen. Trener styrke 2-3 ganger i uka, og jeg håper at det er musklene som legger beslag på kiloene... Treningen gjør meg godt, merker jeg. Føler meg rakere i ryggen og mer fornøyd med meg selv, selv om antall kilo ikke er minket. Selvsagt er det dager hvor jeg rett og slett ikke gidder, men jeg har alliert meg med ei venninne, så vi vet å pushe hverandre av gårde Stå på videre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kokko Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Nå har jeg vært på min andre kursdag. Gledet/gruet meg på forhånd. Er helt sikker på at langbuksa i dag er tyngre enn den jeg hadde sist uke....... Likevel hadde jeg gått ned 700g. Hurra hurra!! Det har vært gøy å føre opp alt jeg spiser, men vanskelig. Vanskelig også å spise så mye som jeg skal og å drikke så mye vann som jeg skal. Kosemerkene forsvant utrolig fort! Nå starter en ny uke. Håper den går like bra og er like utfordrende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jogger34 Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 0.5 kg ned i dag. Deilig når det beg å gå den rette veien selv om det ble for mye ut skeilser i helga. Men har fått kommet godt i gang med trening så da hjelper det lit. uff det er bare alt for vanskelig å kutte sjokoladen til kaffen . lykke til dere andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Viv Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Jeg var visst litt kjapp forige uke med å snakke om hvor flink jeg var til å være streng med meg sjøl. Denne uka glapp det visst! Har både vært litt slappere i forhold til hva jeg har spist + at jeg hadde en "planlagt" sprekk søndag. Syklusen får ta skylda for det - klarte rett og slett ikke motstå! Så da bestemte jeg meg for å kose meg med god samvittighet :-) Koste meg med "Søvnløs i Seattle", litt smågodt og litt mer potetgull... Hvis jeg så legger til at treningsmengden ble heller dårlig denne uka, er det kanskje ikke så rart at vekta i dag viste 0,4kg opp!? Ikke noe å hente på cm rundt midja heller.. Men det er jo da dere her inne utgjør hele forskjellen! Hadde jeg rota med dette for meg sjøl hadde det vært lett å miste motivasjonen nå. Men når jeg ser at folk har dårlige uker innimellom men likevel klarer å hente seg inn igjen - og komme i rute igjen - så tenker jeg at det skal jeg klare også. Takk skal dere ha :-) Dessuten må jeg også henge meg på de som strever litt med å komme opp i nok kalorier. Det blir rett og slett for lite første delen av dagen, og dermed litt for mange kalorier som skal fylles opp når kvelden kommer. Jeg får prøve å få opp mengden frokost og lunsj - vil ikke ha noen kropp på sparebluss, nei! Som alltid: fortsatt lykke til alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest unco Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Hei folkens, må ta fram stor-smilet idag, ned 1,2 kilo.til 66,2. Og jeg har ikke vært veldig flink. Det har vært så utrolig mye kake på jobben i det siste. Klarer ikke å stå over.. det var denne viljestyrken da. Men nå er dagsrasjonen på 1600 kal (hvorfor har den gått opp?) Har prøvd å holde meg på 1200 per dag. Så kaanskje er det litt fortjent likevel? Og veldig motiverende å vite at jeg skulle legge inn vekten ikveld. Det har nok hjulpet godt til å holde kakemengden nede - selv om fristelsen tok overhånd. Trimpoeng: Husker ikkke helt, men ca 15? Mest rask gange, til og fra jobb og turer med hunden. Men er enda ikke igang med trening - kanskje det skal være neste ukes mål? Vet fra GR kurs at uke 2 og 3 kan være tunge, med stillestående vekt på tross av OK kaloriinntak. Takk for tipset om lacryl etc, det hjelper veldig når jeg er søtsugen. Eller noen tips om hvordan jeg kan legge inn nytt starttidspunkt? Får ikke forandret på det jeg startet med i desember 2005. Har hatt et laaaangt opphold, og ligger fortsatt over startpunktet fra dengang. Litt lite motiverende. Cmona- er det ikke centimeterene som er vitsen da? Klærne sitter ikke så trangt og formen blir bedre. Du skal se at kiloene kommer ned etterhvert. Nå skal jeg sannelig finen frem målebåndet også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Jeg har gått ned 0,6 denne uka og er fornøyd med det.Har det månedlige nå ,og det er alltid en ekstra utfordring for meg,men foreløpig har det gått bra.Klærne mine begynner endelig å sitte litt mere behagelig på meg..jippii!!Det går da den rette veien,så 6 kg innen 1.oktober virker oppnåelig. Er sååå glad for å ha funnet denne linken her ....veldig motiverende for meg at vi er så mange med det samme målet!!Føler meg ikke så alene med dette vektproblemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest bilring Skrevet September 6, 2006 Rapporter Share Skrevet September 6, 2006 Utrolig kjekt å se at så mange klarer å ta av, godt gjort! Har bare telt kalorier i 2 dager, og har tatt av 0.4 kg. Må nok vente til neste uke for å få et bedre inntrykk av hvordan det går, om jeg ligger på et ok kaloriinntak. Prøver å holde ca. 1300 kcal pr dag, men sliter med å få i meg nok og må spise meg "opp" om kveldene. Forresten - noen som vet om Bel Vita sjokolade er "lov"? Markedsføres jo som sunn med musli etc, kun 125 kcal (håpe, håpe)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikkoline Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Ja da mener jeg altså med vekta.0.9 ned.Da har jeg gått ned 4 kg siden vi starta opp her.Tro om to til renner i sanda før september er ute. Har gått ned totalt 6.1,jippi... når jeg klarer det er det håp for alle... Ser at mange har gått ned i vekt denne uka,til dere som står stille,det gjorde jeg i tre uker.Men har altså gått ned 2.3 de siste to ukene.=tålmodighet. Vektoppgang- smaker ikke så godt,men det er viktig og ikke begynne å tenke negative tanker,vi er her for støtte og oppmuntring.Ikke verdens undergang,vi er uansett i riktig spor,det kan ikke bortforklares. Har jeg sagt at fishermans friend mint,tar søtsuget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Hvordan går det med deg KLAR?? Lenge siden vi har hørt noe i fra deg.Håper det går bra!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest unco Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Ser at mange har gått ned i vekt denne uka' date='til dere som står stille,det gjorde jeg i tre uker.Men har altså gått ned 2.3 de siste to ukene.=tålmodighet. Vektoppgang- smaker ikke så godt,men det er viktig og ikke begynne å tenke negative tanker,vi er her for støtte og oppmuntring.Ikke verdens undergang,vi er uansett i riktig spor,det kan ikke bortforklares. Har jeg sagt at fishermans friend mint,tar søtsuget?[/quote'] Utrolig viktig å ikke miste motet fordi om man står stille eller går opp noen 100 gram! Husker kurslederen min i 2004 var veldig nøye med dette: Det er helt vanlig at vekta står stille innimellom, så plutselig - poff - renner det av mye på kort tid. Hvis man ikke mister motivasjonen.. Annen lært visdom fra 04: Når vekta står stille viser ofte målebåndet at det går riktig vei. Så stå på folkens både dere som har vinket farvel til en halve kilo eller tre denne uken, men især til dere som syns vekta ha hengt seg opp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest vikki Skrevet September 7, 2006 Rapporter Share Skrevet September 7, 2006 Først må jeg takke både honey og nikkoline for veldig hyggelige, oppmuntrende svar! Det hjelper UTROLIG med slike hilsener:-) Og det hjelper å lese om alle dere andres oppturer og nedturer, og se at alle holder ut og ikke gir seg. Det gir meg masse motivasjon!!! Til Honey: Jeg er bare 158 cm høy... Måtte jo snikveie meg mandag når jeg kom hjem fra "sprekk"-uka i oslo, og vekta viste da 56...dvs at jeg hadde gått OPP 1 kilo, og det betyr bare ned en kilo totalt siden 2.august. Det er jo deprimerende lite. Men jeg har tenkt som dere sa: Her er det bare å starte på ny frisk. Så jeg har vært superflink de siste dagene, både med mat og trim - og veide i dag 55,5. Dvs ned 1,5 kilo totalt. Fortsatt lite, men jeg merker forbedring på klærne. Har også trent en del styrke siden vi startet, så noe er forhåpentligvis blitt til muskler? Trøster meg med det iallfall. Har hele tiden glemt å måle meg, så jeg vet ikke hvordan målene går ned. Anbefaler alle nye å måle seg, for det tror jeg er kjempemotiverende. Starter med det nå! Ang kalorimengde, på mitt forrige GR-kurs fikk jeg anbefaling om 1300 kcal, men jeg er som sagt ikke særlig høy. Min erfaring er også at det er lurt å hive inn på mat tidlig på dagen, så man ikke får for mye mat å ta igjen på kvelden. Hvis jeg har rest-kcal på kvelden, så bruker jeg enten å drikke juice, ta en banan, et knekkebrød eller yoghurt. Gratulerer til alle dere som har gått ned! Synes mange har vært superflinke:-) Og vi som sliter litt, vi kommer garantert sterkere tilbake - ikke sant?! Et tips til søtsug: Mentos frukt er kommet i sukkerfri-utgave i eske! Litt kalorier i den, men atskillig mindre enn i vanlig godis! Kan hjelpe når søthungeren overmanner... Lykke til neste uke - nå gir jeg meg IKKE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest honey Skrevet September 9, 2006 Rapporter Share Skrevet September 9, 2006 Så stille det er her inne da!!!Hvordan går det med alle her?Jeg syns det alltid er litt vanskelig å få trent i helgene,og får dårlig samvittighet av det.Alltid noe og få dårlig samvittighet av vettu!!Satser på å få gått en tur i morgen.Kostholdet har det gått greit med.Har kost meg med en belvita idag....den er kjempegod!!Det var litt i fra meg for i kveld. Vi "snakkes". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest juhuuu Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Helt enig - vanskelig å få trent ordentlig i helgene. Men lørdag gikk med til å male utendørs neste hele dagen, så det er klart at noen kalorier ble forbrent tross alt. Synes det er litt juks å føre opp X antall timer maling som trimpoeng, for det blir sinnsykt mange trimpoeng... Uansett, så tror jeg at helg skal få lov til å være helg noen ganger, og at man kan tenke litt kose-trimpoeng (gå tur i skogen eller shopping, hehe), eller nødvendighetstrimpoeng (male, vaske, whatever). Jeg gleder meg til onsdag for første gang - tror endelig det har løsnet litt! =) Ha en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kikkelione Skrevet September 10, 2006 Rapporter Share Skrevet September 10, 2006 Vi er forskjellige. Jeg synes jeg har god tid i helgene, og da får jeg trimmet godt. Men så skal det være sagt at jeg prioriterer det også! Helga har mange timer. Trening gir mening! Er det ikke sånn at vi gjerne lager oss unnskyldninger...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar