Gå til innhold

Dette med kcal og sånt.. jeg er ny:)


Gjest Bertinas

Anbefalte innlegg

Gjest Bertinas

Jeg regnet ut at jeg skulle spise ca 1600 kcal per dag, men lurer på hvilken konsekvens det har om jeg spiser færre kcal enn dette? Ble helt sjokkert når jeg skrev inn det jeg hadde spist forrige uke (når jeg meldte meg inn her), hadde over 5000 kcal ene dagen... en liten vekker kan man si:) ikke rart jeg har lagt på meg 13 kg siden oktober, hjalp vel heller lite på at jeg fikk kjæreste i januar. Skal alltid kose oss sånn:) problem..

 

Noen som har noen gode tips til en som ikke vet hvordan man går ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har funnet en meny basert på en del data, og sannsynligvis passer denne deg. Men - den må kanskje prøves litt ut først, er min erfaring. Det kan hende den passer deg godt og at du tar av som ønskelig, men det hender også at man må regulere inntaket litt opp/ned. Jeg snakker ut fra egen erfaring, etter flere kurs. Prøv 1600, men vær nøye med å skrive ned det du spiser. Tror det er oftere vi "bommer" der ( som du nevnte om det inntaket før ) dersom det ikke passes på. Pass på å få i deg masse vann hver dag, og få deg gjerne en flaske som du tar med deg.

Lykke til!

 

Penny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet ut at jeg skulle spise ca 1600 kcal per dag' date=' men lurer på hvilken konsekvens det har om jeg spiser færre kcal enn dette? Ble helt sjokkert når jeg skrev inn det jeg hadde spist forrige uke (når jeg meldte meg inn her), hadde over 5000 kcal ene dagen... en liten vekker kan man si:) ikke rart jeg har lagt på meg 13 kg siden oktober, hjalp vel heller lite på at jeg fikk kjæreste i januar. Skal alltid kose oss sånn:) problem..

 

Noen som har noen gode tips til en som ikke vet hvordan man går ned i vekt?[/quote']

 

Hei og velkommen ! Dersom du spiser for lite, stiller kroppen seg inn på sparebluss. Kroppen innbiller seg det er "hungersnød" og vil spare på kaloriene. Dermed går forbrenningen ned, og vektreduksjonen vil utebli. Jeg gikk på Grete Roede kurs selv for noen år tilbake og holdt meg fin i flere år. Mye medisiner og altfor lite mosjon gjorde til at jeg tilslutt hadde lagt på meg 15 kg på et år. Jeg har nå 11,6 kg igjen til jeg er i min trivselsvekt.

Det med å alltid skulle kose seg kjenner jeg godt igjen ! Det finnes alltid en god grunn for å spise noe ekstra godt...NOT. Du kan faktisk kose deg med "Grete Roede" mat hver eneste dag. Men jeg bruker lørdagen til å kunne spise noe ekstra. Det fungerer godt for meg. Alt av snop er forbudt resten av uka. Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertinas

jeg skal ha ca 1600 kcal per dag, men hvordan bør dette være fordelt? jeg tror jeg har fordelt det feil. Spiste f.eks 425 kcal til lunsj idag, det er vel ikke bra? I tillegg har jeg fokusert bare på antall kcal, ikke hvor mye fett det er i produktene. Er dette vesentlig for det å skulle gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne senke den lunsjen litt ja, og heller legge den på 400 + til middagsrasjonen. Jeg tror det blir litt i overkant, for det er vel middagen som skal være det største måltidet. Det er viktig at du også ser på fettinnholdet for ellers kan det være fryktelig vanskelig å få i seg nok riktig mat. Noe inneholder jo enormt med fett og da er det minimalt du kan fortære før du er i overkant. Det finnes jo lettere alternativ for all mat i dag også snop. Du bør kikke litt bak på innh. fortegnelsen når du kjøper ukjent mat, så får du liksom litt mer kjennskap etterhvert.

 

Sett opp en plan for dagen, og lag et oppsett sånn ca på hvert måltid og kalori innholdet. Da blir det lettere å se hvor du kan øke/senke dersom behov.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...