Gå til innhold

Hei på dere - jeg er ny...


Gjest Desperat

Anbefalte innlegg

Gjest Desperat

Som dere ser av nicket føler jeg meg rimelig desperat; jeg er ei jente på 29 år som har vært konstant på slanker`n de siste 15 årene - noe som igjen har resultert i at jeg har "slanket" på meg MINST 20 kilo siden starten... Har tatt av meg alt i fra 14 til 28 kilo i løpet av hver "kur" - problemet er bare det at jeg går på den samme smellen hver gang: Vektnedgangen stopper opp og "djevelen" inni hodet mitt sier til meg at bare jeg spiser mindre og trener mer så går det bra - som sagt så gjort og det ender like galt hver gang; Jeg slutter omtrent å spise, blir vanvittig slapp og sliten og går på en smell... For å komme meg igjen kutter jeg ut treningen og begynner å spise igjen... Neste problem er at jeg i disse "komme-meg-periodene" ikke spiser særlig fornuftig; siden jeg da i en lengre periode omtrent ikke har spist så blir jeg jo helt utsultet og spiser omtrent alt jeg kommer over... også varer jo denne "komme-meg-perioden" gjerne lenger og lenger for hver gang... Nå veier jeg 105 kilo (så tung har jeg aldri vært før... ...er ca.170 høy) og på mandag har jeg bestemt meg for å begynne et nytt og bedre liv (for endte gang...)...

 

Nok et problem er at jeg MÅ ha kontroll; hvis jeg ikke får målt, telt og registrert ALT jeg spiser og drikker føler jeg at jeg mister kontrollen og da kommer "djevelen" og forteller meg at dette klarer du ikke... ...også er jeg ute å kjører igjen...

 

Tror jeg har prøvd alt; Grete Roede, Div. lavkarbo-dietter som Fedon Lindberg, Skaldemanns diett o.s.v..., Bailine, Blodtypedietten og en rekke "uke-blad-kuerer... Det eneste jeg IKKE har prøvd er rene pulverkurer - for disse klarer jeg bare ikke å få ned ! (Kanskje like greit - for de er vel ikke akkurat sunne...) Tør IKKE å tenke på hvor mye penger jeg har brukt på å gå både ned og opp i vekt !!

 

Et siste problem er at psyken min etterhvert ikke fikser å forholde seg til at andre enn meg skal være med på å kontrollere vekten min... Det går greit på kurs en stund, men plutselig så bare orker jeg ikke mer... Derfor vil jeg nå prøve å være med her så lenge som mulig siden jeg kan være anonym...

 

Hadde vært OK å høre fra andre som har opplevd noe av det samme som meg...

 

Jeg er ca.1,70 høy og tror jeg har en trivselsvekt på ca.68 kg... ...skal i såfall ned 37 kg - håper å klare det på +- et år.

 

Ønsk meg lykke til og støtt meg a`...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. koslig at du vil bli med oss her:) Her skal vi ned mye alle mann og har nok mange utfordringer foran oss.

 

Jeg har gjort som deg mange en gang.. Spist så alt for lite og blitt så utrolig slapp. Kroppen mangler alt den trenger og skriker etter næring. De gangene går man jo ned, men fy fillern så fort opp igjen. Men t.o.m den dag i dag frister det å "sulte" seg for å gå fort ned i vekt.. Skal lissom vise omverdenen og seg selv, men så går man på trynet igjen..

 

Nå har jeg lagt en plan hvor jeg skal spise 6 ganger per dag og drikke 2 l vann. Jeg er ikke opptatt av å veie maten, men derimot at jeg skal få lagt inn gode vaner. Dermed slippe alle disse dagene med null energi og tålmodighet. Jeg spiser vanlig mat, mye grønnsaker, og litt frukt. Jeg velger å legge inn "sprekker" nå, og det helt uten dårlig samvittighet. På denne måten slipper jeg unna masse negative tanker om : at det klarer jeg ikke, du er en taper osv.

I begynnelsen veide jeg alt jeg og, men slik orker jeg ikke å slanke meg.. Nå vet jeg jo sånn ca hva jeg trenger av kcal og lever friere.. Og går ned i vekt:)

 

Men alt dette vet du jo sikkert:) Det er vel få som kan så mye om ernæring osv som oss som har slanket oss mange ganger. Det vi heller trenger er å få orden på tankegangen og vanene.

 

Lykke til! Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Desperat

Så koselig å få svar på innlegget mitt - også så fort :)

 

Godt å se at vi er flere som har gjort de samme feilene og gått på trynet noen ganger... Det er sant som du skriver; fortsatt frister det å sulte seg for å overbevise seg selv og omverdenen at man kan klare det hvis man vil... - men det er vel bare et bevis på at vi faktisk er litt "syke" i hodene våre ;) (spiseforstyrrelsene ligger vel der hele tiden - det handler bare om å mestre dem...) Og denne gangen SKAL jeg klare å følge det opplegget jeg har laget meg: Jeg skal spise vanlig mat minst 6 ganger om dagen (1200 - 1500kcal i døgnet) og unne meg en sprekk i ny og ne UTEN å ha dårlig samvittighet !! (Dette blir tøft, vurderer å søke litt hjelp på det psykiske plan...)¨

De fleste gangene jeg har slanket meg har jeg slitt med at jeg ikke har klart å la være å veie meg hver dag - ofte har det blitt både 2 og 3 ganger i døgnet... - så også det å klare å la være å veie seg mer en en gang i uka blir en utfordring... MEN DENNE GANGEN SKAL JEG KLARE DET !!

Heldigvis har jeg en utrolig snill, tålmodig og ganske forståelsesfull samboer som er like glad meg til tross for mine psykiske nedturer.

 

:) Etter at jeg fant vektklubben.no og diskusjonsforumet her har jeg bare blitt mer inspirert til å komme igang !

 

Vi snakkes :)

 

Forresten Trinny - hvor lenge har du vært medlem av vektklubben.no ? (ser du har skrevet rimelig mange innlegg...)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen går det bra vet du! Vi får forberede oss på at det tar lang tid å gå ned nesten 40kg. Det er også en psykisk prosess å gjennomføre dette, så å søke seg litt hjelp kan være lurt:) Jeg går allerede til det pga andre ting og det er greit å ha litt støtte.

 

Jeg har vært medlem her siden forumet kom igang (ca oktober 05). Skulle etter min plan gått ned 40kg til okt i år..;) Men den gang ei.. Mange grunner til det, Det viser at ikke alt går på skinner bestandig:) Men jeg kan ikke gi opp for det- nå ligger ting bedre til rette for at jeg skal få til vekttap.

 

Stadig innom her jeg får å se:) Det blir nok ennå mer fart her mot høsten.

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Desperat

Vi får støtte hverandre - ALLE SAMMEN ;)

 

JEG ØNSKER OSS ALLE LYKKE TIL :) :)

 

Skal veie meg på mandager og ellers gjøre så godt jeg kan... Rapporter kommer fortløpende...

 

Klem fra ei som tror dette forumt kan være til stor hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Som dere ser av nicket føler jeg meg rimelig desperat; jeg er ei jente på 29 år som har vært konstant på slanker`n de siste 15 årene - noe som igjen har resultert i at jeg har "slanket" på meg MINST 20 kilo siden starten... Har tatt av meg alt i fra 14 til 28 kilo i løpet av hver "kur" - problemet er bare det at jeg går på den samme smellen hver gang: Vektnedgangen stopper opp og "djevelen" inni hodet mitt sier til meg at bare jeg spiser mindre og trener mer så går det bra - som sagt så gjort og det ender like galt hver gang; Jeg slutter omtrent å spise' date=' blir vanvittig slapp og sliten og går på en smell... For å komme meg igjen kutter jeg ut treningen og begynner å spise igjen... Neste problem er at jeg i disse "komme-meg-periodene" ikke spiser særlig fornuftig; siden jeg da i en lengre periode omtrent ikke har spist så blir jeg jo helt utsultet og spiser omtrent alt jeg kommer over... også varer jo denne "komme-meg-perioden" gjerne lenger og lenger for hver gang... Nå veier jeg 105 kilo (så tung har jeg aldri vært før... ...er ca.170 høy) og på mandag har jeg bestemt meg for å begynne et nytt og bedre liv (for endte gang...)...

 

Nok et problem er at jeg MÅ ha kontroll; hvis jeg ikke får målt, telt og registrert ALT jeg spiser og drikker føler jeg at jeg mister kontrollen og da kommer "djevelen" og forteller meg at dette klarer du ikke... ...også er jeg ute å kjører igjen...

 

Tror jeg har prøvd alt; Grete Roede, Div. lavkarbo-dietter som Fedon Lindberg, Skaldemanns diett o.s.v..., Bailine, Blodtypedietten og en rekke "uke-blad-kuerer... Det eneste jeg IKKE har prøvd er rene pulverkurer - for disse klarer jeg bare ikke å få ned ! (Kanskje like greit - for de er vel ikke akkurat sunne...) Tør IKKE å tenke på hvor mye penger jeg har brukt på å gå både ned og opp i vekt !!

 

Et siste problem er at psyken min etterhvert ikke fikser å forholde seg til at andre enn meg skal være med på å kontrollere vekten min... Det går greit på kurs en stund, men plutselig så bare orker jeg ikke mer... Derfor vil jeg nå prøve å være med her så lenge som mulig siden jeg kan være anonym...

 

Hadde vært OK å høre fra andre som har opplevd noe av det samme som meg...

 

Jeg er ca.1,70 høy og tror jeg har en trivselsvekt på ca.68 kg... ...skal i såfall ned 37 kg - håper å klare det på +- et år.

 

Ønsk meg lykke til og støtt meg a`...!![/quote']

 

 

Jeg har begynnt på kurs idag, var 104 kg. min trivselsvekt ligger på rundt 70 kg og det skal jeg klare til neste sommer. jeg har som deg gått alle tenkelige kurer og brukt mange foldige tusen på de. men denne gangen har jeg bestmt meg for at jeg skal klare det.

 

føler det meste ligger inne i hodet, for når jeg merker jeg ikke har viljestyrke til nok en super kur er det bare til og spise for jeg lykkes ikke alikevel.

 

jeg ønsker deg lykke til og håper og høre fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen trøst å høre at du ikke er alene? Jeg er bare litt eldre - litt tyngre - og har holdt på i litt flere år.....

 

Kort oppsummert har jeg vært av og på Grete Roede-kurer i 20 år, og har i disse årene enten vært på vei ned i vekt, eller på vei opp. Det er liksom ingen mellomting.

 

Hvorfor fortsetter jeg da med dette? - Jeg mener at jeg ikke har noe valg. Hvis jeg ikke hadde gjort dette, hadde jeg veid 200 kg tror jeg.

 

- Min erfaring er at GR-kursene er det eneste som faktisk nytter.

 

Det som er frustrerende er at dette er så vanskelig å gjennomføre når jeg ikke går på kurs. Jeg tror faktisk ikke jeg spiser så mye mer når jeg ikke er på kurs, men jeg velger andre matvarer og drikke, og spiser toppen tre måltider om dagen. Jeg vet jo at det er feil, men det er likevel ikke så lett å gjøre noe med det.

 

Men; Etter snart en uke nå på nytt kurs er jeg kjempefornøyd med å ha klart å følge menyen nøye, spise fem måltider om dagen, og med å ikke jukse! Dette er i seg selv en oppmuntring.

 

Så nå håper jeg at jeg skal få fine resultater i høst, og at vi alle klarer å nå de målene vi setter oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører ikke til her...tror jeg men har et lite tips:) Les fru lunas innlegg på åpent forum. det heter Unngå slankefellene. veldig bra!!! Ellers finner dere flere av oss på motiver meg, ned 40 +. Jeg begynnte der i mai, nå har jeg igjen 26,2 kg til målet mitt som var 40 kg ned og vekt 63 kg. Det sitter mye i hodet! Vi får alle støtte hverandre på godt og vondt så skal vi klare det! Regner med å sjekke meg selv min tre ganger pr uke ( matinntak) i min. to år etter jeg har nådd målet. Da bør vel skikkelige spisevaner være innarbeidet eller hva? Anser meg ikke som ferdig når målet er nådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...