Gå til innhold

Mandagsklubb for oss som skal ned 30 - 40 kg...


Gjest Desperat

Anbefalte innlegg

Gjest Desperat

Nå er jeg i gang :)

 

Mine vitale mål i dag var 104,2 kg og 117 cm rundt midjen... ;) ...men det skal jeg og kroppen min gjøre noe med !!

 

Satser på å spise lite men ofte; ca annenhver time - håper jeg klarer å følge planen min og at det virker...

 

Synes på en måte det er behagelig å vite at jeg ikke skal veie meg før om en uke... Spennende !

 

Noen andre her som veier og måler seg på mandager ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Usikker om jeg skal ha veidag mandager. Forrige semester hadde jeg tirsdager, og jeg synmtes det var så greit å ha en dag etter helga... Skal tenke påd et - det er jo hyggelig å være flere sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anette76

.. så hopper jeg med her også.

 

Jeg har veiedag på mandager jeg også. Status mandag 07.08.06 er 107.7 kg og 107 cm rundt maven. Og de skal minske ganske så snart......

 

Jeg er 30 år, gift og har to søte små barn på 5 og 2 år.

Etter at jeg fikk jenta mi gikk jeg ned 20 kg men 10 av de har krabbet på igjen det siste halvåret.

 

Men nå skal de av igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Desperat

Så trivelig at vi er flere ! ;)

 

Gleder meg til jeg kan skryte av å være 107 cm i midjen... :D

 

ØNSKER OSS ALLE EI FIN UKE SOM FORHÅPENTLIGVIS GIR RESULTATER...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veiedag mandager. Er egentlig med på en annen tråd, men her så jeg at det var folk i samme både aldersgruppe og vektklasse som meg selv. Jeg er 29 år, begynte rett etter påske på 109,7 kg og et magemål som ikke ligna grisen. Nå veier jeg 95,1 kg og magemålet er betydelig bedre (husker ikke nøyaktig cm), men langt fra bra nok. Syns det er tungt å tenke på at jeg skal ned mellom 30 og 40 kg - det er liksom for tjukke folk, det.... ;) På tide å åpne øya og innse at en er tjukk..... Man får bare ta en dag og en kilo (eller hekto:D)av gangen. Håper dere har plass til meg på tråden deres...

 

:)spiral

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Desperat

VELKOMMEN skal du være ;)

 

Det er godt å være flere som kan motivere og "backe" hverandre opp...

 

Vi har mange tunge tak (bokstavlig talt) foran oss, men dette skal vi klare !!

Du har jo allerede vært veldig flink :D

 

Ønsker deg og oss andre lykke til fremover !

 

Klem fra ei som synes det er hyggelig at flere henger seg på her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristin30

Jeg trodde det bare var sånne "minus 10 kilo"- folk her, men endelig fant jeg dere.

Begynner på kurs 30. august, etter å ha lagt på meg 30 kilo mens jeg gikk gravid. Det er riktignok 7 mnd siden jenta mi kom ut, men kiloene blei jaggu ikke borte! Skjønner ikke det altså.....*kremt*. Åkæida, det HAR blitt litt stillesittende og mye god mat, men jeg skal tilbake på jobb i januar, og jeg kan jo ikke komme tilbake sånn her???!! NEI TAKK! Jeg slenger meg på med dere flinke mennesker, og håper dere klarer målene deres, også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Desperat

102,6 kilo (ned 1,6 kilo)- 115,5 cm i midjen (ned 1,5 cm)

 

Fett-% = 48,9 - Vann-% = 37,4

Noen andre som har vekt som måler fett- vann- % ? Føler dere at tallene deres stemmer ??

 

Skjønner ikke hvorfor jeg har så diger mage i forhold til dere andre som veier omtrent det samme som meg...??!! ;)

 

Trimpoeng i uke 32: 3 stk (Jeg MÅ bli flinkere !!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i går... minus 0,2kg og ca 1cm (magemål på ca 109 cm)

 

Jeg lurer på en ting når det gjelder de vektene med fettprosent - hvordan kan den vekta vite hva som er fett og hva som er vann? Og hva er det resterende vekttapet? Er det muskler det da? For alt dette avhenger jo av hvor mye man trener, hvor mye vann man drikker, om man har f. eks mensen, om man har klær på seg eller ikke........... Mange faktorer her, jeg bare lurer på hvordan det funker. Har ikke sånn vekt selv, så kanskje noen kan forklare meg?

 

Dere andre har forresten vært kjempeflinke! Det er bare å stå på videre:D

 

Desperat: ser ut som om vi sliter med det samme, jeg har også en diger mage. Jeg fødte trillinger, og huden ble veldig strekt og magen seig ned. Løst skinn etter fødselen har bare blitt "fyllt ut" og det kjennes ut som om jeg har mage til helt ned på knærne (jeg har en flott kropp, som du skjønner:D) Og den vil liksom ikke bort... Jeg har fått tynnere fingre (gifteringen detter nesten av), men magen ser like fæl ut... Utrolig kjipt. Men pilates skal være så bra for magen, så det trener jeg av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig veiedag på torsdag, men pga ferie har jeg kommet litt utav det og skifter derfor til mandag. Synes det er en flott dag. Denne gangen veide jeg meg på søndag da og da var vekt og mål følgende:

 

Vekt 97,3 midje 115 (ser du desperat - jeg har samme digre magamål ;) ) Målet er å gå ned til rundtom 60 kg så det er et stykke igjen (er 160 cm høy)

 

Planen var å komme godt i gang etter ferien i går, men istedet endte jeg opp med å dra på Ikea og handle og så skru sammen møbler i hele går. I dag er det ny tur til Ikea og nye skruer som skal skrus. Jammen ikke mye trim i det :D

 

Jeg lurer også på den vekta med fettprosent og håper at noen av dere gir oss et svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Desperat

Hei Thiro og Spiral !

 

Godt å se at det er flere med store mager... ...uten barn inni...

 

Men jeg har jo ikke født barn en gang...

(En får væra som en er når`n itte vart som`n sku`...)

 

Målet mitt er et magemål på ca.80 cm (32 tommer) - tror dere det er mulig...??

Akkurat nå føler jeg meg litt deppa... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anette76

Selvfølgelig er det mulig:)

Alt man vil kan man klare, det kan ta tid men det har vi nok av....

Det viktige er å spise riktig og sundt, rikelig med trening.

Det viktigste med trening er at det må være en blanding av kondisjon og styrke for å få magen vekk. Kondisjonstrening forbrenner fett og styrke former musklene og brenner det på litt mer spesifikke områder.

I form har ett helt fantastisk mageprogram som jeg følger.Gå inn på iform.nu for tips og råd rundt magetrening.

 

Jeg tror på deg.Dette klarer du;)

 

Ha en fin dag.

 

Klem fra Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Desperat

Takk for oppmuntrende ord og støtte Anette !!

 

I dag er det mandag igjen og jeg har veiedag...

 

Vekt: 103,0 kg (Opp 400g - uff ;) ) Midje: 117 cm

Fett-%: 48,4 Vann-%: 37,8

 

Håper på bedre resultater kommende uke...!!

 

Ønsker dere alle ei fin uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anette76

Var overaskende . Minus 1.1 kg

Vekt :103.6( minus 1.1 kg.)

 

Deilig.Har hatt en slitsom helg og blitt syk så det var deilig å se en nedgang.

 

Ha en fantastisk uke.

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemmer helt av slankinga mi jeg og veiinga er helt fjernt fra mitt hode. UFf nå er jeg skikkelig flau her over at det går an å være så fjern. Det hele skyldes at skolen er begynt både for ungene og meg og det er masse som skjer hele ettermiddagene og kvelden (for ikke å snakke om kaos på bdet om morgenen da...) Jeg kommer tilbake så fort jeg får kontroll over mitt nye liv. Håper det skjer fort da !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Ny i forumet idag, og skal ned 37 kg tilsammen over tid.

 

Jeg startet på egen hånd for 2 uker siden, og veide da 112,3 kg.

 

Vekten stoppet idag på 108,7 kg. Fornøyd med det - alle monner drar da. ;)

 

Har veiedag mandager hjemme om morgnen. Har ikke startet på GR kurs - men regner med jeg etterhvert gjør det. Vil først prøve meg på egen hånd.

 

Så, får jeg den ære? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første veiing i dag etter endt sommer ferie. Gleden var stor da vekta har holdt seg stabil i sommer. begynte på kurs for nesten et år siden. Da var vekta på 130kg!! Det var ikke gøy å se dei tallene. Men nå er vekta nede på 107. Så det går jo heldigvis rette veien, men synes det går litt tregt. Skal bli godt å komme i gang i gjenn. Det forsvant en del gode vaner i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sååå lyst til å bli slank, men for å bli det må jeg ned omtrent 30 kilo...

 

Jeg er 182 cm høy og veier nå 101,8 kilo ( vekten min har slik fett og vannprosent, og jeg syns å huske at det var hhv 48,9 kilo fett (angst!!!)og ca 38 kilo vann).

Startet for 14 dager siden og fører slankeblogg under "gravide og ammende", og etter en fin start står jeg nå på stedet hvil... (startvekt 103,8 kilo)

Var 117 cm rundt magen og er nå 111 cm, så litt har det jo hjulpet.

 

Har også mål å bli 80 cm rundt livet, og det er fullt mulig - har nemlig vært det før! Brukte bukser i str 30 tommer, akk! det var tider.....

 

Håper jeg kan være sammen med dere, trenger motivasjon og pågangsmot i store monn....!

Er det forresten noen av dere som er plaget med vann i kroppen som kommer og går? Jeg blir ikke kvitt vannet i kroppen (spesielt i beina) , og siden jeg ammer kan jeg ikke ta vanndrivende.... Noen tips?

 

Hvor mange kalorier ligger dere på? Jeg forsøker å få i meg ca 1900 kcal om dagen, enn dere?

 

Ønsker alle en flott dag, stå på!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ammende - og tror også jeg fortsatt her en del vann i kroppen.. Jeg her 4 kg til utg.punktet før jeg ble gravid, og får fortsatt ikke på meg gifteringen.. så noe muffins må det være..

 

Jeg prøver også å ligge rundt 1900-2000 kcal pr dag. Fredag reiser vi en uke til Danmark med noen venner, så det skal bli tøft der. Får vel kose meg littebitt - men målet blir da å holde vekten.

 

Lykke til, sikker på at du klarer å nå målet ditt.

 

(har dessverre ingen råd mot vann jeg heller.. skulle gjerne hatt tips også. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pappalille

Heisann! Jeg er 29 og begynte på GR kurs med startdato i går, og fikk vite at jeg nå veier 101,4 kilo, og har akkurat målt meg selv til 117,5 cm rundt livet.

 

Jeg har ikke født noen barn eller noe slikt, men har vært veldig flink til å sabotere meg selv siden jeg har hatt veldig lite selvtillitt å rutte med. Det begynner å bli bedre nå da, og siden jeg endelig har bestemt meg for hva jeg vil bli når jeg blir stor, har jeg masse motivasjon til å gå ned i vekt og komme i form! (Det er vel ikke mange fengselsbetjenter med min noget runde form og labre kondis kan jeg tenke meg).

 

Såh. I gang i dag med veiing og dill når maten skal lages, men det er vel en startfase så går det seg nok til :)

 

Forøvrig bor jeg i Oslo med min fantastiske ektemann som er kjemperedd for at jeg skal bli mager ;)

 

*vinker og hilser pent på alle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg hive meg på her sammen med dere? Jeg er 28 år og fikk en gutt for 10 mnd. siden. Og veier faktisk bare to kilo mindre enn jeg gjorde som høygravid! Så amming har ikke akkurat hatt noen slankende effekt på meg, for å si det mildt. Jeg begynte på Grete Roede forrige mandag, og veide da svimlende 114.9 kilo... I morgen skal jeg på ny kurskveld og håper jeg har greid å snu utviklingen og komme ned noen kilo etterhvert. ;) Målet mitt er å komme ned til 80 kg, jeg har ikke veid mindre enn det noen gang i mitt voksne liv, så vil være godt fornøyd bare jeg kommer ned dit :)

 

Håper vi kan støtte og oppmuntre hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...