Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Nå har jeg avslappende dager. Har bestemt meg for å gi kroppen litt fri, startet nok litt for tidlig og litt for hardt. Resultatet ble at alt stoppet opp, kroppen lagret alt vann og ble full av ødem.

 

Jeg er ganske lei av hovne føtter som er vonde å gå på, samt at min solide innsats ikke gir resultater, derfor skal jeg gi meg selv et par uker før det er på'n igjen.

 

Jeg har også bestemt meg for å følge et kurs, slik at jeg er sikker på at jeg gjør ting riktig. Det blir min egen julegave til meg selv, i stedet for mer klær eller ting til huset....

Blir veldig demotivert av å ikke gå ned til tross for et sunt kosthold og maaaange trimpoeng, så for å ikke miste motet må jeg gå frem på riktig måte heretter.

 

Denne uken har jeg slappet av og kost meg, har gått turer i rolige tempo og spist det jeg har hatt lyst på. Har stort sett spist sunt fortsatt, men har også tillatt meg en sjokoladebit i ny og ne. I dag ble turen gjennomført i det verste regnværet på lange tider, så jeg er litt stolt av innsatsen i dag.

 

Gleder meg til kurset starter, håper kroppen er mer villig og beredt til da!

Det som blir veldig spennende å se nå, er om kroppen krymper "av seg selv" nå som den får "fred", eller om jeg går opp i vekt igjen.....! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar
Gjest Solskinnsbolla

...at jeg tror dette går veldig bra! Du har det du trenger oppi hodet for å klare dette, og har nok helt rett i at det ble en altfor brå start. Jeg tror rett og slett at kroppen ikke vil innfinne seg med å bli slanket så fort etter fødselen, det er andre ting den vil du skal bruke kreftene på.

Kjempesmart å melde seg på kurs, det har jeg gjort, og da får man skikkelig oppfølging underveis. Og blir kanskje litt ekstra motivert, man "må" jo bevise ovenfor kurslederen at man fikser dette her, jeg føler det iallefall sånn selv om det kanskje ikke er det som er meningen.

En annen liten teori er at når man slapper av og ikke TENKER slanking hele tiden, så har vi ammende mange fordeler. Så lenge vi spiser noenlunde vettu, drikker masse vann, og passer på å få gått en del turer, så tror jeg kiloene forsvinner ganske lett, uten å måtte jobbe like hardt som vanlig slankende. Bruker jo tross alt 650-750 kalorier hver dag til å produsere melk. Skikkelig treningsøkt det!

Tror du gjør helt rett i å glemme slankingen nå i et par uker, tror helt sikkert både du og kroppen din er mer klar for innstilt slanking litt senere, når bebis nærmer seg 2 måneder så har man liksom nådd en milepæl, man er ferdig med den mest krevende starten.

Nei, slapp av litt du nå, du fortjener det etter den jobben du har hatt de siste månedene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte jeg dagen med å tømme godteskålen fra i går kveld... Dette går ikke helt den vegen jeg hadde tenkt, jeg ender opp med 3 kilo opp i løpet av en uke med dette inntaket....

I morgen skal jeg leve sunt igjen, og NÅ i kveld melder jeg meg på kurs, slik at jeg er sikker på at jeg får plass. Blir bare internettkurs på meg, men tror det skal gå bra. Har fulgt et internettkurs tidligere, men var ikke direkte imponert over kurslederen, derfor velger jeg en annen denne gangen.

Håper jeg får det sosiale presset jeg behøver via disse sidene, for jeg trenger noen som sparker meg bak når jeg er for slapp...

 

Har vært flink til å gå turer denne uken også, men har gått i et rolig og behagelig tempo. Jeg har ikke orket å presse kroppen så mye, og allikevel er jeg helt utslitt etter denne uka! Skjønner ikke hva som skjer med kroppen min, kjenner den ikke igjen i det hele tatt.

 

Nå skal jeg forsøke å fokusere på studiene mine som startet forrige uke og som jeg ennå ikke har kastet et blikk på... Blir spennende å se hvordan dette går, så lenge bebis forlanger å ligge på puppen eller på fanget hele dagen.. Er ikke så streng med henne ennå, hun er bare 5 uker, men om en mnd tid må jeg nok innføre noen rutiner. Så får hun bare gråte litt før hun sovner om kvelden, for jeg kan ikke ha henne på armen HELE dagen.... Noen andre som har gode råd ang puppeavhengig baby? Hun nekter å ta smokken....

 

Håper dere flittige slankere holder det gående, jeg kommer snart etter!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

jeg skriver mer her enn jeg gjør på min egen "dagbok"! Sikkert fordi jeg synes det er morsommere å lese andres dagbøker enn å skrive i min egen. Pupp er veldig godt det, i starten! Jenta mi hang ofte i over 20 minutter på hver side, og gjerne annenhver time. Men det stabiliserer seg jo etterhvert, nå er hun førnøyd etter 5-6 min på hver side, og noen ganger bare på en side. Og iallefall ikke oftere enn hver 3.time. Smokk ville hun absolutt ikke ha, før hun var 4-5 måneder! Plutselig en kveld hun gråt så fælt så tenkte jeg at nå skal jeg prøve smokken igjen, og da satt den! Hun bruker den bare når hun skal sove.

 

Hvis du er sugen på søtsaker på kveldene så bør du prøve heistads gele og sjokoladepudding, veeeldig gode begge to, og minimalt med kalorier. bruk yoghurt med vaniljesmak til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, godt å høre at det er mulig puppe-avhengigheten minker etterhvert!

Tulla har faktisk vært mye mindre på puppen i dag, når jeg tenker meg om - faktisk såpass at jeg har skikkelig spreng!

Hehe, alltid noe å klage over, blir aldri fornøyd....! ;-)

Jeg skal i hvertfall ikke gi opp smokken riktig ennå, skjønner jeg - her er det bare å være standhaftig!

 

Syns det er flott at du gidder å skrive til meg, Solskinnsbolla, det er jeg kjempeglad for! Jeg er dessverre ganske makelig anlagt, for å si det forsiktig - så jeg trenger noen spark bak i ny og ne. Det å vite at noen følger med meg hjelper veldig på motivasjonen! Tusen takk skal du ha! :-D

 

Jeg meldte meg på kurs i går, og jeg gleder meg innmari til å sette igang. Tror aldri jeg har vært så motivert for å slanke meg noengang. Og jeg har vært overvektig i ganske mange år nå...

Det er på tide å se str 46-48 i øynene, nå er det nok! Jeg skal kunne passe inn i str 40-42, det er målet!

 

Håpet er at når jeg nå starter på kurs, så skal jeg greie å gå ned 0,5 - 1 kilo pr uke.

Har innsett at målet om å gå ned 11 kilo innen barnedåpen i oktober kun kan oppnås gjennom et alvorlig tilfelle av anorexi, og det er jeg nok ikke i stand til...! Er altfor glad i mat, er jeg redd... (og er egentlig litt takknemlig for det)

Jeg håper jeg er nede i matchvekt i løpet av ca 40 uker, det vil si utpå våren engang. Da kan jeg i det minste gå sommeren i møte med nye, snertne klær! juhu!

Dessuten har jeg en konfirmant til våren, og jeg MÅ inn i bunaden innen den tid. Så det burde ikke stå på mangelen av motivasjonsfaktorer, det er klart!

 

Etlite spørsmål, forresten: dersom man trener mye en dag (går en lang, hard tur og brenner av 700 kcal, f.eks) skal man da spise mer den dagen, i tillegg til dagsrasjonen?Eller skal man bare være glad for at man har brukt opp mye av kaloriinntaket?

 

Jeg misunner deg, Solskinnsbolla, som er i gang! Etter at jeg slappet av, har jeg allerede gått opp enda mer! Enda en halvkilo har sneket seg på, og denne gangen VET jeg at det er godis som er årsaken! Så nå strammer jeg inn igjen, jeg kan ikke ha lagt på meg mer når kurset starter - det blir litt for pinlig! Snakk om mangel på selvkontroll *host*

¨

Hvordan går det med nedgangen din, by the way? Må ta en tur innom siden din etterpå og sjekke! Krysser fingre og tær for deg!

 

Nå skal jeg putte bebis til sengs, hun har sovnet i vippestolen etter at hun nektet å legge seg i sengen sin... Bløt som jeg er, tok jeg henne opp igjen når hun begynte å ule, må kanskje bli litt strengere der etterhvert... *kremt*

Da er det natti-natti!

Lykke til alle som har veiedag i morgen! Ser frem til å kunne veie meg "sammen" med dere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvor raskt man greier å venne seg til dårlige vaner og hvor ufattelig vanskelig det er å erstatte disse med sunne, gode vaner! Hjelp...!

 

Jeg merker at jeg har slakket av på kravene, og tillater meg både den ene og andre utskeielsen, nå som jeg bare venter på at jeg skal begynne på kurs.

Det er jo ingen unnskyldning, egentlig, for jeg burde absolutt greie å holde meg unna godis og overspising nå i "venteperioden".....

 

Her på mandag var jeg i bursdagsselskap hos en venninne. Hun er også nybakt mamma og der i gården forsvant 16 ekstra kilo i løpet av de første to ukene etter fødsel. Det er blodig urettferdig *misunnelig!!!!*

 

Uansett, hun hadde laget daimiskake og "verdens beste", og den daimkaka er simplethen den beste kaka jeg NOENSINNE har smakt. Skulle bare ha en bitteliten bit, naturligvis, men endte opp med å spise nesten halve kaka helt på egen hånd!!!! Lurer på hvor mange tusen kalorier det var i den, sikkert nærmere 10000 kcal!

Var så kvalm da jeg dro hjem at jeg nesten omkom, men den kaka var jaggu verdt det! Men, var den verdt alle kaloriene? Hmmmmmm......

 

I dag er det lunch med venninner som har fått bebis siste halvåret, og der blir det vel utskeielser igjen. Men, nå SKAL jeg være flink! Jeg skal kjøpe salat, og ingenting annet! Utenom kaffe, kanskje...

Gleder meg til jeg har begynt på kurs, da er det enklere å si nei. Ingen kan uansett tvinge i meg mat, det er helt opp til meg selv hva jeg putter inn! Av og til føles det som om jeg MÅ ha den-eller-den utskeielsen, men er det noen som truer meg med et håndvåpen for å få meg til å spise disse tingene?! Nope!

Ingen ville dessuten prøve seg på å si at jeg ikke behøver å gå ned i vekt nå, jeg er DIGER og alfor svær - og det er ganske tydelig for alle! *sukk*

 

Gleder meg veldig til kurset starter! Har lest masse positivt om kurslederen jeg har valgt meg ut, og håper hun er typen som både motiverer og kan gi et fortjent spark bak!

Jeg gleder meg sinnsykt til å gå på vekten og se at den viser mindre enn sist! Og som jeg gleder meg til å kjøpe meg en grå bukse, hvit skjorte og en koksgrå vest - og masse smykker! I størrelse 40-42! Det er nok en stund til jeg kommer dit, men jeg har ikke tenkt å gi meg før jeg er i mål!

Leste et intervju med Jorunn Ekdal, som har gått ned 50 kilo, og det var veldig inspirerende. Den dama har bein i nesa og ser utrolig flott ut nå.

Hun hadde ingen hemmelighet, men sa at hun måtte ta valget mellom å gå ned i vekt eller å fortsette å skeie ut i matvegen. Når alt kom til alt, var ikke valget vanskelig. Håper det går like greit for meg....!

 

Senere i dag skal jeg på nevrologisk avdeling på sykehuset. Jeg har fått time for å sjekke dette tunnel-syndromet jeg fortsatt har i hånden. Blir spennende å se om de finner ut av hva som er årsaken, selv om jeg tror det er ganske åpenbart at ødemet jeg fortsatt har i kroppen er grunnen....

Håper de ikke må operere, jeg ser for meg at det blir vanskelig å håndtere en baby med én hånd og dessuten kan jeg ikke gå turer da..!

Dersom jeg har så mye vann i kroppen som jeg tror, bør det jo forsvinne etterhvert. Håper inderlig det ikke bare er fett! Wææææ! Men, det kommer og går både i føttene, leggene og hendene, så det må være noe med mindre substans enn fett - håper jeg...

Men, når alt dette vannet en vakker dag forsvinner så må jeg vel gå ned et par kilo?! Det er jo lov til å håpe! :-D

 

Håper det går bra med alle andre slankere og at vekten går riktig veg. Gleder meg til å kunne rapportere nedgang hver uke, jeg også! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg henvist til operasjon, huff!

På den ene siden håper jeg det skal skje snart, slik at jeg får hånden min tilbake til normal tilstand, men på den andre siden håper jeg det er laaang venteliste... Hvordan i alle dager skal jeg greie å ta meg av en baby, når hånda må være i ro i ca en mnd?!

Noen med erfaringer?

 

Ellers så starter jeg hver dag med havregrøt og sunn lunch. Deretter går sunnhetsskalaen nedover ettersom dagen skrider frem...Ikke at jeg spiser søtsaker, heldigvis (tør ikke ha det i huset, engang..), men store mengder med mat. Jeg holder meg fint til over middag, da er det kvelds-sulten som setter inn... og jeg spiser både 5-6 brødskiver, frukt, grønnsaker osv. *sukk*

 

Gud, som jeg gleder meg til kurset starter! Bare halvannen uke igjen!

Bra jeg ventet litt med slankingen, tror jeg. Både for kroppens skyld, men også fordi Fride, kurslederen, ikke lar ammende starte på kurs før de har vært på 6-ukers kontroll hos legen. Jeg skal dit på tirsdag neste uke, så jeg rekker det akkurat. *puh*

 

I dag skal jeg gå meg en rolig tur med bebis og bikkja, deretter har jeg planer om en ridetur i ettermiddag! Håper jeg greier å samle meg noen trimpoeng disse ikke-slankende-ukene, tross alt greit for kroppen å få rørt litt på seg...

 

Snart er vi slanke, folkens!!!! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Uff, så ekkelt med den hånda. Jeg slet med akkurat det samme de siste ukene før fødselen, men det forsvant så fort den var over. Lykke til med operasjonen. blir vel ikke lett å skifte bleier eller å holde i tøylene med bare en hånd, siden du må holde hånda i ro etterpå. kanskje det blir vanskeligere å spise også??? hadde kanskje vært fint det :-) bra du får en kursleder som følger opp det at du nettopp har vært gravid, og ammer osv. Fornøyd med kurset så langt jeg også, er faktisk halvveis nå.

 

Jeg også er mest sulten på kveldstid, det er da utfordringen er størst for min del. Jeg klarer oftest å "glemme" det ved å nippe til en pepsi max, som jeg også er veldig glad i - da får jeg liksom litt trøst, og fyller munnen med noe jeg liker, uten kalorier. Men det skal heller ikke være sånn at man legger seg skrubbsulten. Man må finne ut om det er psyksisk eller om man virkelig er sulten. Hvis jeg er skikkelig sulten selv om jeg har spist oppunder hele kvota, så spiser jeg en brødskive eller to allikevel. Hender også jeg lager en god smoothie på kvelden, etter at vesla har sovnet. kan anbefale vaniljeyoghurt med presset appelsinsaft, eller annen frukt.

 

Nå begynner vel snart kurset ditt? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

ble ingen 5kiloshipphurrafeiring denne uka sånn som jeg hadde håpet på. Ble derimot en 100grammerennforrigeukedepresjon.....som jeg nok snart er over, kan ikke ta det så tungt heller...

 

Jeg følger meny 3, noe mer enn det tror jeg ikke jeg verken rekker eller orker å spise :-)

 

Du hører fra kursleder litt før kurset starter, du får alle meldingene på siden din. Hadde jo vært gøy om du fikk veiedagen på onsdager sånn som meg.

 

Hvor høy er du egentlig? Jeg er bare 160 cm, det er derfor jeg ikke kan si meg fornøyd før jeg nærmer meg 60 kg. Men jeg vet jeg kommer til å føle meg vesentlig bedre når jeg kommer under 70. Er nok noen uker til det.

 

Nei, tror jeg må se å komme meg i et bryllup igjen jeg, så blir det nok fart på sakene igjen tenker jeg! ;-)

 

Lykke til videre, og hold deg på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare dager igjen!

Neste uke blir innholdsrik, først og fremst starter GR-kurset, i tillegg skal jeg opereres på tirsdag! (pga Carpal Tunnel Syndrom)

Ikke nok med det, på torsdag og fredag er det obligatorisk oppmøte på studiene jeg tar ved siden av, og hvordan jeg skal få til dét med nyoperert arm samt å bo på hotell med bebis alene, aner ikke jeg!

Ender vel med at jeg blir kastet ut av studiene, tenker jeg... *sukk*

 

Når det gjelder vekta, så er jeg like oppgitt... Jeg spiser verken godis eller drikker brus, allikevel rører ikke vekta seg. Jeg spiser stort sett GR-mat, men har kanskje spist mer brød enn jeg skal ha. Tror ikke jeg spiser for mye mat totalt sett, men har ikke vært så nøye de siste ukene. Men, fra neste uke blir det veiing av all maten, helt klart!

Jeg har fått beskjed om at jeg skal følge meny nr 3, 1900 kcal, pr dag på kurset. Satser på 7-10 trimpoeng i uka, orker ikke late som om jeg skal bli noen "superwoman" sånn plutselig.... Må innse at jeg ikke har allverdens til tid. Det er utrolig hvor tidkrevende det er å ha en baby! :-)

 

Jeg gleder meg veeeeldig til å komme i gang, men skal dessverre ha rapporteringsdag først på torsdager. Det vil vel si at jeg ikke starter på kurset før neste torsdag? Og det blir sikkert kjeeeeeempeenkelt å holde dietten de første to dagene, når jeg må bo på hotell i nabobyen pga studiene..NOT!

Med en nyoperert arm blir det nok allfor enkelt å ty til enkle løsninger....

Men, vil gjerne være flink, så det blir spennende å se hvordan det går!

 

Jeg svarte deg inne på bloggen din, Solskinnsbolla. Ikke gi opp, dette greier du! Neste uke blir det 5kilosfeiring på deg, trust me!

 

Nå skal jeg nyte en dårlig tv-serie mens bebis sover søtt i vuggen sin. Deretter tar jeg kvelden, er stuptrøtt av å gjøre ingenting i dag...!

 

Lykke til videre, alle sammen! Gud hjelpe meg som jeg gleder meg til jeg også er underveis!!! Hurra! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

..sier jeg bare ;-) Skjønner godt at det blir en vanskelig start med hotellopphold med en arm og baby. Største jobben blir vel å få i seg 1900 kalorier jevnt fordelt utover dagen. Jeg har full tro på at du kan klare det! Men dersom du skulle få en litt keitete start på kurset så er det jo bare snakk om noen få dager, du er kanskje hjemme igjen etter helgen? Du får ta en runde i butikken og kjøpe ferdig oppskjært brød, og litt pålegg. Middagen kan du kanskje ta på hotellet, kanskje de har buffet? Da kan det være j...lig vanskelig, men også veldig mye sunt å velge hvis man lukker nese og øyne for alt det usunne (hør på grete roede eksperten her, huff, føler meg litt sånn iblant)

 

Skal vel bli greit å bli ferdig med operasjonen og tenker jeg, selv om du blir litt lammet en stund.

 

Jeg kommer meg fortsatt IKKE under 74 kg, men i dag veide jeg iallefall 74 blank. Vi får håpe på en bra nesteuke begge to! Lykke til med operasjon, studier og grete roede kurs!! Får spise litt kveldsmat jeg nå.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Gud bedre, så kjedelig det er når vekta nekter å bevege seg dit man ønsker, skjønner godt frustrasjonen din! Men, det er bare snakk om 100 gram, så er 4-tallet *borte* :-D

 

Jeg har forresten en litt bedre dag i dag med hensyn til opersjonen. Fikk høre det at så lenge jeg blir operert har jeg krav på sykemelding, selv om jeg er i permisjon. Det vil si at jeg kan levere sykemeldingen til skolen, slik at jeg slipper å møte opp neste torsdag/fredag!

Tror det blir betydelig enklere å få hverdagen til å fungere med bare én hånd her hjemme, samt MYE lettere å holde GR-menyen.

 

Ellers så kikket jeg meg i helfigur-speil i dag, og det skulle jeg virkelig ønske at jeg IKKE hadde gjort. Trodde jeg skulle spy! Herregud, så svær jeg er.

Kroppen min er rett og slett helt motbydelig, forferdelig stygg! Jeg har aldri vært så svær før, og gud forby at jeg noensinne skal bli det igjen!

Håper INDERLIG at kurset fungerer, for dersom jeg står bom stille slik som jeg gjorde på egen hånd, da dør jeg! Kan ikke gå rundt og se ut slik som dette, herregud!

Gruer meg intenst til barnedåpen, siden jeg kommer til å være omtrent like svær da. I tillegg blir det så mye kaker og jeg bare VET at det blir en kjempesprekk av dimensjoner...

 

MEN, når alt kommer til alt - det er bare jeg som kan avgjøre om jeg skal se ut slik som dette resten av livet. Og det skal jeg sørge for at jeg ikke gjør, helt klart! Jeg skal inn i bunaden min til mai, og helst med gooood margin!

Come what may, så fremt kroppen nekter slik som den har gjort hittil, så SKAL jeg klare dette! Så det så!

 

Snart begynner kurset, da begynner nedturen! Hurra!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare timer igjen før jeg begynner!

Har riktignok ikke kurs-veiedag før torsdag, men syns det blir altfor lenge å vente. Derfor begynner jeg i morgen tidlig, og har noen bonus-slankedager helt på egen hånd.

 

Jeg tror jeg er ganske motivert, og bare for å ha noe å glede meg over underveis lager meg jeg derfor noen delmål!

 

Startvekt 18.09: 103,5 kilo

Mål 1: 99,9 kilo

Mål 2: 95,0 kilo

Mål 3: 90,0 kilo

Mål 4: 85,0 kilo

Mål 5: 80,0 kilo

Mål 6: 78,0 kilo

Mål 7: 75,0 kilo

Mål 8: 73,0 kilo

Mål 9: 70,0 kilo

 

Har et håp om å nå mål 1 og 2 i løpet av internettkurset.

Deretter håper jeg at jeg er i mål med mål 3 innen jul.

Mål 4 er ønsket innen midten av februar, deretter mål 5 og 6 innen påske.

Innen 6 mai håper jeg at mål 7 og 8 er i boks, da er det nemlig konfirmasjon og bunaden MÅ passe!! ;-)

De siste tre kiloene har jeg fram mot sommeren på å bli kvitt.

 

Jeg tror at disse delmålene bør være mulig å nå, uten at kroppen protesterer for mye. Har planer om å belønne meg selv underveis, og foreløpig er ønskelisten som følger:

* massasje

* fotpleie

* ansiktspleie

* nye klær (først etter at mål 6 er oppnådd)

* tur til Stavanger for å besøke en venninne

 

Får se hva jeg får tid og råd til, det viktigste er tross alt at jeg kan gå på kurs og at jeg går ned i vekt.

 

Gleder meg til å begynne, nå er det bare timer igjen før jeg starter mitt nye, lettere liv! juhu!

 

Håper det står bra til med alle dere andre slankere, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å lese om andre med gode fortsetter!

 

Jeg har også en datter på to uker, eller nå to og en halv. Hun er født 3. september. Fra før har jeg en datter på 20 måneder og en gutt på 16 år. Rart det der med så stor aldersforskjell, synes du ikke? Blir litt forskjellige problemstillinger...

 

Skal også ned en del for å komme tilbake til klær og match-vekt. Har meldt meg på kurs, men har ikke fått gått så mange ganger, fordi jeg gikk over tiden, og mellomste jenten har vært syk. Og så har jeg vært så innihampen sulten...

 

Men det er jo bare å fortsette å prøve. Hadde heldigvis gått ned litt selvom jeg ikke hadde vært så flink i matveien.

 

Lykke til!

Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg begynt for alvor! Juhu!!

Har startet relativt bra, tatt i betraktning at jeg har vært hjemmefra i forbindelse med skole både i går og idag. Har hatt med matpakke, noe som var VELDIG lurt! Skeiet ikke ut en eneste gang, greide å stå i mot alle fristelser. *flink*

Har riktignok spist for lite i går, men skal forhåpentligvis greie ca 1900 kcal i dag. Jaggu er det mye mat, skjønner ikke at jeg kan gå ned i vekt med så mye mat??!

 

Nabo'n fikk barn for 4 mnd siden, og hun raser nedover i vekt. Hun har ikke gjort noe spesielt for nedgangen så langt (typisk!), men nå satser hun på å få av seg resten av kiloene ganske raskt. Hun spiser langt mindre enn jeg skal gjøre; en skive til frokost, to til lunch, middag og en del frukt innimellom,men ikke noe ut over det. Tror ikke hun spiser mer enn max 1300 kcal om dagen....

Blir spennende å se hvem som går ned i vekt.. Trim får vi når vi går turer sammen, så antall kcal som vi forbrenner er omtrent likt.

 

I dag er forøvrig tulla mi allerede TO MND! Herregud som tiden går, det er helt skummelt!

Tenk at det er 8 uker siden hun ble født, og så liten som hun var! Nå har hun vokst masse både i vekt og lengde, og smiler og babler hele tiden. Kommer til å savne baby-tiden, helt klart! Rart å tenke på at hun skal bli like stor som søsteren sin om ikke så altfor lenge, hun er jo så voksen allerede. helt vilt!

 

Har forøvrig ikke fått et eneste trimpoeng hittil. Men, skal sanke trimpoeng som en ekte jeger de kommende dagene, promise! Hadde planer om å ta noen sit-ups og slikt i kveld, men er såpass trøtt at jeg ikke gidder. Foreløpig, i hvertfall....

Skal gå laaang trilletur i morgen, så fremt hånden min godtar det. Den er fortsatt ganske sår og tåler nesten ingenting, men jeg skal bare trille vognen - ikke bære den! så det bør gå bra...!

 

 

Uansett, det er deilig å være i gang, nå er det bare en veg og det er nedover! (Håper det går veeeeldig raskt, hehehe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vente lenger, måtte sjekke vekta i morges. Og gjett hva, ned 1,8 kilo ALLEREDE!! Hvordan er det mulig?

Jeg har til og med fått tilbake mensen, så jeg kan ikke helt forstå hvordan det går ann. Måtte gå på vekta et par ganger til, bare for sikkerhetsskyld.

Blir veeeeldig spennende å se om nedgangen fortsetter eller om det går oppover heretter....

 

I morgen er vi invitert på reste-fest etter en barnedåp, og jeg kan ikke komme på noen god unnskyldning for å slippe og dra. Kanskje jeg skal skylde på bebis? Tror det ender med katastrofe dersom jeg dukker opp der, så tror jeg må sende resten av familien og bli hjemme selv. Kun kaker og annet godt,hvordan skal jeg kunne la være å skeie ut der??? Det er nesten fullstendig umulig...!

Har allerede spist kosemerkene mine denne uken, og her er det ikke rom for flere utskeielser for øyeblikket, no thanks!!

 

Gud bedre som jeg gleder meg til å komme inn i mine egne, gode, gamle klær igjen. Egentlig gleder jeg meg veldig til min nyeste bukse passer, kjøpte den dessverre litt for trang.... Jeg begynner å bli ganske lei de få klærne jeg har som passer, så det haster litt med å komme ned i vekt... *host*

 

Anyway, her er det bare å stå på! Håper det går bra med alle dere andre! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, femalia!!!

 

Du har HEILT sikkert ete for lite kcal tidlegare. Kroppen din lagrar reservar, veit du, viss du ikkje er flink til å fylla opp etter kvart. Når kroppen din etter kvart lærer seg at du er flink til å koma med påfyll med jamne mellomrom, kan den våga å gje slepp på det overflødige, og dermed så forsvinn feittet. Så prøv å koma opp i 1900 kcal kvar dag, slik du skal!

 

Eg har no lese gjennom tråden din, og du verda for eit aktivitetsnivå du har! Du må vera forsiktig og ta vare på deg sjølv, altså... Studier og nyfødd baby I TILLEGG til slanking og eigne forventingar om å trena masse?! Flink pike-syndromet er IKKJE sunt, altså... Du må vera fornuftig oppi alt dette, og prøva å ta deg tid til å vera berre mamma og nyta denne tida med bitteliten baby - for det er ei tid du ikkje får igjen; iallefall ikkje med DENNE babyen...

 

Lykke til vidare!

Klem, -net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Net!

Tusen takk for svar :-D

 

Jeg har nok kanskje litt høyt tempo til tider, men jeg er ganske makelig anlagt sånn egentlig, så jeg slapper av innimellom øktene. Er veldig glad i sofaen, noe som har vært med på å la kiloene samle seg på kroppen.. *kremt*

 

Foreløpig har vi bare såvidt startet med studiene, så det er mulig det kommer til å bli noe i overkant av hva jeg orker etterhvert, men den tid den sorg.. Har akkurat kjøpt bøker for over 3000 kroner, så nå bare MÅ jeg forsøke, i det minste...

 

I dag har jeg vært flink til å gå tur, i går ble det ikke noe av noe som helst.. Hadde store planer som bare forsvant ut i det store intet i løpet av dagen.. Tok meg sammen i dag og svettet meg gjennom en times tur med bebis og hunden, og tjente 1,8 trimpoeng. Neste tur skal jeg huske pulsklokka, den er en skikkelig motivator! Artig å se hvordan kaloriene "renner" av ettersom man beveger seg.

 

Jeg er veeeeeldig spent på om vekta vil vise mer nedgang på torsdag, eller om den bare lurte meg i går. Turte ikke sjekke igjen i dag, dessuten vil jeg ikke venne meg til å veie meg hver eneste dag. Har ikke tenkt å bli helt besatt, heller...

Gleder meg så innmari til denne svære magen er borte og når lårene ikke gisser mot hverandre mens jeg går. Herregud, det skal bli så deilig!

Derfor har jeg bestemt meg for å IKKE gå i etter barnedåp-selskapet i kveld, for jeg kommer ikke til å greie å holde meg...

Det hadde vært hyggelig å møtt en del venner, men dessverre er det ikke verdt alle kaloriene...!

 

Tenk at nå er jeg på veg nedover, og ALDRI skal jeg veie så mye igjen!!!! Hurra!!!

 

Stå på alle sammen, nå skal jeg kose meg med bebis! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på vekta igjen i dag (at jeg aldri lærer....!) og den viste selvsagt OPP igjen noen hundre gram. Totalt nedgang hittil er 1,2 kilo og veiedagen nærmer seg med stormskritt, angst!

Håper jeg går ned igjen til minus 1,8 kilo men tar ingenting for gitt. Har imidlertid vært relativt flink i dag, selv om jeg spiser for lite kalorier. Greier ikke komme opp i 1900 kalorier uansett hva jeg gjør, og i kveld oppdaget jeg at antall kalorier hittil i dag var 1100... Slengte innpå flere brødskiver med masse pålegg bare for få inn nok mat, og endte på ca 1600 totalt. Nå er jeg stappmett og orker rett og slett ikke mer mat...

 

Gikk tur i dag også, selv om det var både kortere og mindre intenst enn i går. Skal ut på tur i morgen også, må sørge for å ha 7 trimpoen i løpet av uka! Ellers er det for dårlig av meg, helt klart.

 

I morgen ettermiddag skal jeg gjennom enda en fristelse.. Gjengen fra studiene skal møtes i morgen på Dolly Dimple, og hvordan skal dette gå?

Har et bilde i hodet av meg selv sittende og stappe nedpå det ene stykket etter det andre mens de andre stirrer på meg i avsky... herregud, jeg eier jo ikke viljestyrke når jeg får servert fristelser! Dette ender i katastrofe.....!

 

Tenk om jeg sprekker fullstendig og hele uka med slanking er forgjeves? Det er nesten så jeg vurderer å melde meg syk eller noe slikt, men jeg innser jo at jeg kan ikke unngå sosiale sammenhenger i all evighet. Det er vel noe av grunnlaget for et varig vekttap at man lærer seg måtehold...

Får forsøke å møte opp på full mage, slik at jeg greier å holde igjen. Det er jo ganske ille at jeg skal grue meg til slike ting, bare fordi jeg er livredd for å bli enda feitere....

 

Noen med gode forslag om hvordan jeg skal kommer meg over disse problemene, så mottas de med takk...! :-)

 

Ellers så er finner jeg stadig nye motivasjonsfaktorer for å gå masse ned i vekt. Det er bare å ta en titt inn i klesskapet, det.

Der yrer det av topper, bukser og skjørt som bare skriker etter å bli brukt igjen. I dag måtte jeg finne fram noen gamle linbukser som jeg hadde lagt vekk for lang tid tilbake, de er de eneste buksene som passer foruten den nye i str 46 som jeg kjøpte (og som fortsatt er ganske så trang....) og mammaklærne *sukk*

 

Kjøpte imidlertid et nytt skjørt for en mnd siden, og da var det milevis fra å passe. Men, i dag fikk jeg det faktisk igjen uten at glidelåsen var nær ved å sprenges. Det betyr jo at kroppen trekker seg tilbake til tross for at vekten har stått bom stille den siste mnd. (hurra!)

Nå skal imidlertid vekten nedover, også. NEMLIG!

 

Ønsk meg lykke til i morgen og turen på Dollys. Trenger alle gode tanker...!

 

Hei og hopp så lenge! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Såvidt jeg husker fra sist jeg var på Dolly D så har de dårlig utvalg av salat der??! Peppes er bedre på det. Men hvis de har så er det kanskje en ide å bestille det. Husker en gang jeg var med ei som skulle slanke seg, så hun bestilte vegetarpizza.....den bestod da av dobbelt så mye ost, og ikke noe skinke. Nå har jeg i mine basiskunnskaper lært at ost er en del mer fetende enn skinke, men sånn var ikke tankegangen hennes ;-) Du kan vel spise et par biter (og ikke mer!!!!!) som middag den dagen, og heller gå en lang kveldstur. Det er bedre å tillate seg litt enn å holde igjen helt, har jeg funnet ut.

Nå skal ikke JEG skryte av prestasjonene de siste par ukene, men.....

 

Nå skal jeg i barseltrett.....blir vel en utfordring det og tenker jeg! Nei, vi kan ikke sperre oss inne, dessverre....

 

Face the facts, stå på!!! Du har gjort en strålende innsats hittil synes da jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Turen til Dollys ble avlyst og vi gikk til en kaffebar/restaurant og der har de mange flotte salater!

Jeg spiste en kyllingsalat, stappet med grønt. Til tross for at de nederste salatbladene dryppet av oljedressing, så var det myyyye sunnere enn å spise Dollys-pizza.

Er så glad for at jeg kunne være sosial OG sunn i tillegg, juhu!

 

Har vært på jobben en tur i dag hvor alle (selvsagt, hehe!) beundret bebis. Der hadde de disket opp med kake (igjen!) men denne gangen stod jeg imot. Fortalte at jeg var på slanking og dermed var det slutt på maset. Tenk så enkelt!

Neste gang jeg utsettes for en fristelse som jeg bør si nei til eller ikke vil ha, skal jeg enkelt og greit fortelle at jeg holder på å slanke meg, men takk for tilbudet. Det er da vitterlig ikke vanskeligere enn det!

Ville ikke truet en person som slanket seg til å få i seg kake selv, så hvorfor skulle jeg tro at andre gjør det...?

 

Nå er jeg veldig spent på vekta i morgen, krysser fingrene for en positiv opplevelse..... gruer meg for å et negativt resultat, da er det så lett å miste motivasjonen..

Men, har fått enda en motivasjonsfaktor! Det er julebordet på jobben! Har bestemt meg for å delta der, slik at jeg må inn i en kjole innen den tid! Da nytter det ikke å komme drassende med denne magen...! ;-)

 

Litt kjedelig at jeg ikke fikk gått tur i dag, det er tragisk lite poeng denne uka - kun 5,2!! Skjønner ikke at det går ann med tanke på hvor mye jeg gikk bare for et par uker siden. Fra nå av SKAL jeg ut hver dag,uansett! Trim må til....!

 

Kryss fingrene for i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! 2 kilo ned og minus 7,5 cm...! Er selvsagt en stor andel vann, men er i det minste på rett veg.

 

Nå er det bare 31,9 kilo igjen til målet, i stedet for 33,9 - deilig!

 

Har fått beskjed fra kursleder om at jeg kan gå over til meny 2. Har forsøkt å spise meny 3, men har stort sett ikke greid det. Ikke én eneste dag kom jeg opp i mer enn 1850 kcal, og da syns jeg at jeg spiste godt og mye..

Ergo skal jeg nå ligge på ca 1600 kcal, og det tror jeg passer bedre. Dersom det stopper opp litt får jeg heller forsøke meny 3 igjen en periode.

 

Snittet mitt uka som var har vært 1500 kcal, så det høres fornuftig ut å bytte meny. Er ikke sikkert vekttapet hadde vært såpass med meny 3, så jeg er bare glad til....!

 

I dag har jeg fått mine trimpoeng allerede, det ble en trilletur på ca 1 time. Dersom jeg har overskudd skal jeg trimme litt styrkeøvelser i kveld, ser at magen heeeenger ned - så den trenger alvorlig oppstramming....

 

Heldigvis er hånden min bedre! Så nå kan jeg skjære brød, kutte grønnsaker og rive ost uten å måtte bed om hjelp.. Har fortsatt mange sting, de skal ikke tas før etter tre uker. Men nå som det ikke gjør vondt glemmer jeg ofte såret og stingene, og vrir håndleddet i alle retninger uten å tenke meg om, DET gjør vondt dét.

Men, skal ikke klage - jeg ble jo fikset og så snart såret er grodd så er hånden helt bra igjen.

 

Nå er jeg TOPP motivert for videre slanking! Gleder meg som besatt til jeg kommer inn i mine gamle klær, og håper at jeg slipper å kjøpe ny kjole til julebordet. Aldri, aldri, aldri skal jeg veie så mye mer!

 

Nå skal tulla få litt pupp, hadet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så koselig å høre at det går så bra!! Herlig start på kurset tenker jeg. Jeg synes det er litt interessant å høre at kurslederen din gir deg klarsignal for å prøve meny 2, jeg har nemlig vurdert det mange ganger, og særlig i det siste fordi det stagnerer litt, men min kursleder har ikke foreslått dette. Så det tror jeg nesten jeg bare skal gjøre! Nå er det bare en uke igjen av kurset mitt, så er jeg på egen hånd, så da tenker jeg at jeg kommer til å ligge på rundt 1600 om dagen jeg og. noen dager blir det kanskje litt mer, noen dager mindre.

 

Jeg er faktisk litt skuffa over feedbacken jeg har fått de siste par,tre ukene, jeg synes jeg får "bra innsats!" og "dette går kjempeflott!" uansett hvordan resultatet har vært. Jeg skulle gjerne hatt flere tips og råd når det går oppover og ikke nedover - hva gjør jeg feil, hva kan jeg prøve osv. Men men, jeg er som sagt snart min egen sjef.

 

Uansett er det hyggelig å lese at du gjør det bra! Jeg får lese litt om hva du gjør framover så kanskje du kan hjelpe meg hvis det fortsetter å ikke gå nedover. Det gikk jo så bra i starten....

 

Ja ja! Bra innsats! Dette går kjempeflott! som kursleder ville ha sagt ;-) og det gjør det jo også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg helt utslitt, og kroppen er blytung...

Startet med lite søvn i natt, ikke pga bebis men pga hånden min som plutselig verket slik. Heldigvis er det ikke noe galt med operasjonssåret, så det var nok bare forbigående.

Stod tidlig opp fordi vi, tulla og jeg, måtte passe butikken i dag - og det var slitsomt. Alene med butikken og med bebis på armen ble det en slitsom affære, for å si det mildt...

 

Da butikken endelig kunne stenge og oppgjøret var under kontroll, var det å handle før jeg kom hjem og måtte lage middag. Innimellom måtte selvsagt bebis få mat, nye bleier, klær osv...

På toppen av det hele fikk hun skikkelig mageknip, så første del av kvelden gikk med til å trave rundt i stua med bebis på armen.

 

Nå er jeg SLITEN!

Skal bare rydde kjøkkenet -igjen- før jeg tar kvelden.

Har forresten vært flink med maten i dag, kanskje med unntak av middagen.. ble nok litt for mye spaghetti, men det b-l-å-s-e-r- jeg i! ;-)

 

-leste innlegget ditt, Solskinnsbolla. Vi skal virkelig sette pris på det vi har, det er uendelig mye å være takknemlig for her i livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...