Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...

Hei EliseV og alle andre!

Er fortsatt oppegående jeg, om enn like uslank som før... ;-)

 

Har nesten glemt av forumet her de siste mnd, utrolig at det går ann egentlig. Var jo her inne hver eneste dag tidligere. Men, det krever sitt med full jobb og to unger på egen hånd, så jeg er egentlig litt unnskyldt - hehe. :-)

 

Jeg er altså ikke blitt slank ennå, men nå har jeg kommet igang igjen etter jul - og nå har jeg ikke tenkt å gi meg før kiloene sniker seg av. Det får ta den tiden det vil, jeg kan bare ikke gi opp nå...!

 

Hvordan står det til med alle gamle slankere (og nye)?? Dere er kanskje i mål, hele gjengen?

 

Heretter skal jeg være flittigere med å holde kontakten her inne, det er veldig greit å ha forumet her for både utblåsninger, feiringer og bekymringer - så nå blir dere ikke kvitt meg på en stund...! :-D

 

Håper alle har det bra!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så godt det var å høre fra deg igjen. Jeg har vært innom her mange ganger for å sjekke om det sto til liv.

 

Er dagene dine like travle som de var? Hvordan går det med lillejenta di, og selvfølgelig storejenta di også? Har de det bra og har du det bra?

 

Mine dager er blitt veldig mye roligere enn de var før jul. Jeg har virkelig gått inn for at det skal bli roligere rundt meg og jeg tror det har hatt sitt å si for at vektnedgangen er uteblitt. Nå har jeg bare to kvelder i uka hvor jeg har forpliktelser og de dagene prøver jeg å komme hjem litt tidlig slik at jeg rekker å spise middag i ro og fred før jeg skal avgårde. Jeg har også tenkt å få sovet mer om natten, men der sliter jeg litt enda. Jeg klarer jo ikke å komme meg tidlig nok i seng, men jeg jobber med det så forhåpentligvis får jeg det til etterhvert.

 

Mitt lille gull har det bare bra. Hun er en skikkelig løper. Hun går aldri, bare løper rundt og hun er ganske så høylytt og endel utålmodig. Nå er hun begynt å hoppe også. Hun klatrer opp på en liten skammel, står og teller 1, 2, 3 (eller ihvertfall noe som ligner på det) før hun hopper ned på gulvet. Skravla går selv om det ikke er veldig mange forståelige ord ennå, men hun skjønner alt vi sier til henne. Hva de? er stort sett det hun sier mest. Hun begynner å nærme seg 22 mnd nå. Blir det 1. febr. Tenk, snart 2 år allerede.....

 

Nå tar vi tak i vår overflødige kilo og får dem fjernet fra kroppen en gang for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

JUHUUU, sååå gøy å høre fra deg igjen! Det er flere som har vært fraværende de siste månedene, men nå er vi igang igjen! Jeg har egentlig fortsatt medlemskap i VG vektklubben, men jeg synes forumet og dagboken her er mye mer oversiktelig. Så jeg kommer til å være her framover igjen, på "ned 10-20" forumet.

 

Du har jammen vært igjennom mye i det siste, operasjon og allting! Må innrømme at jeg ikke er så god på diagnoser, men var det noe mageproblemer? Hørtes ikke særlig hyggelig ut, håper du er på beina igjen nå.

Smart å henge seg på veninna di nå som hun går på kurs. Alltid greit å ha noen som ikke har noe negativt å si om nye forsetter. Måtte nikke for meg selv da jeg leste leder'n i nyeste Iform, hun satt i kantina og åt sunt, og fikk slengt kommentarer om "hva slags kur HUN var på, som åt bare kaninfor" osv - ER IKKE DET UTROLIG IRRITERENDE??! Hvorfor skal man enten føle seg som en fråtser som eter seg feit når man spiser hamburger åpenlyst, eller som en fanatiker når man spiser sunt og føler seg vel? Man må jo nesten slanke seg i smug, har jeg fått inntrykk av! Heldigvis er det flere og flere som får opp øynene for sunn livsstil framfor slanking, og at man ikke trenger å spise bare spinat for å gå ned i vekt.

Ja ja, der fikk jeg lagt ut litt meninger på din side jeg og ;-)

 

Jeg håper ikke du oppfatter deg som masing, men jeg må bare spørre hvordan du har det på privatfronten, har du kommet over det store sjokket? Jeg synes nesten det er bedre å spørre enn å ikke nevne noe, virker litt teit det og...

Det er sikkert tøft å ta seg av to barn, jeg har jo bare ett og har slitt med barnehagesykdommer siden august - jeg kan bare tenke meg hvor krevende det må være å deale med oppkastrunder og legebesøk når man ikke er to som kan dele oppgavene. Håper du har venner og familie som trår til når det trengs!

 

JAAAAAA, du var sinnsykt ivrig (flink) når du startet dagboka di, det tror jeg at jeg kommenterte også! Jeg begynte ikke før jentungen var 5 mnd, mens din var bare noen uker!??! Jeg husker at jeg var helt målløs :-)

 

Det som er helt sikkert, er at uansett hvor mye stress og mas som omgis oss så er vi best rustet med en sunn livsstil. Jeg var så trøtt og daff etter jul, men føler meg allerede mye mer pigg. I tillegg til sunn mat og trening så tar jeg en sånn ginseng gerimax (med vitaminer og mineraler) hver dag, og jeg merker det spesiellt på jobben at jeg er mer konsentrert og "inspirert", på en måte.

Trening, ja jeg trener, men den har ikke helt overhånd. Det å gå en hyggelig kveldstur er like mye en godkjent treningstur som 90 min spinning. Det viktigste er å ikke sitte i sofaen fra 19-23 hver kveld, med godteri og kjeks. Jeg tar ukene som de kommer, trener når jeg kan, og trener det jeg har lyst til.

 

Du, nå er vi igang igjen! Truuur du vi blir lekre til sommern eller? Gleder meg allerede :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig planer om å starte en ny blogg under en annen tråd, kanskje "Ned 20-30 kilo" er noe for meg. Men, så syns jeg det er litt trist å forlate denne laaange tråden her, den er jo faktisk som en ganske nøyaktig dagbok gjennom permisjonsåret mitt. Vi får se, jeg flytter nok - men skal gi beskjed om hvor jeg gjør av meg. :-)

 

Så artig å høre at jenta di også er en "løper", EliseV. Det er nemlig min også. Ikke stille et sekund og i barnehagen sier de at hun løper mer i løpet av én dag enn andre unger gjør på én uke. Det er full fart hele tiden, klatre og hoppe og "la-la-la-la" over en lav sko. Veldig morsomt og litt slitsomt innimellom,heheh.

 

Hun har hatt bronkitt siden august, jenta mi. Siste dagen før jul satte jeg meg på legekontoret og nektet å gå før jeg hadde fått antibiotika til henne. Hun har hatt forhøyet CRP hele tiden, fra 40-100, men vi har blitt nektet medisin. Tilslutt nektet jeg mer, ungen verken sov eller spiste, satt bare på fanget og skulle lese bok mens det pep i brystet. Etter 14 dager hadde jeg en ny unge, antibiotika må være den beste oppdagelsen i verden! Etter det har hun spist, lekt, danset og sunget av full hals, uten å måtte hvile seg hvert 5.sekund.

Nå er det imidlertid i gang igjen, regner med at vi må til legen igjen på mandag... Vi hadde derfor en ganske tøff natt her i går, hun hostet faktisk så mye at hun kastet opp i senga! Stakkars lille bebisen min!

Jeg sov omtrent ingenting, derfor er jeg nå klar for å legge meg allerede. Ungen er litt bedre og jeg MÅ sove litt..

 

Er jo fortsatt fullstendig alene med henne, eks-kavaleren har vi ikke sett snurten til siden han stakk, gitt. Noe til type. Så jeg greier meg med hjelp av en ufattelig snill tenåring og en fantastisk mor. Takket være dem får jeg både anledning til å trene litt, være med i kor og ta ferdig studiene mine.

Forsøker å ikke la meg stresse, har fått samme filosofi som EliseV. Før jul stresset jeg noe ekstremt, jobb, praksis i forbindelse med studiene (urck!) smerter og operasjon (endometriose er noe som oppstår i forbindelse med mensen, man blør inne i bukhulen og blodet samler seg i store klumper. Sykt vondt under mensen,men heldigvis er det borte nå) + en sjuk unge. Ikke rart at jeg la på meg 5 kilo på én mnd. Hadde nemlig vært flink og gått ned litt, og VIPS var på tilbake..

 

Men, bare for å skryte litt; jeg måtte være hjemme med bebis i dag siden hun kastet opp i natt (i tilfelle det skulle være spysjuka, men det var det heldigvis ikke...) og jeg har i løpet av dagen bakt speltbrød, laget hjemmelagede fiskekaker (har filitert og renset fisken selv) og har laget fiskegrateng fra bunnen av, for første gang! Jeg er definitivt ingen utpreget husmor, faktisk har jeg skaffet meg vaskehjelp hver 14. dag (HURRA!!!! jeg bare elsker henne!!) men i dag kom husmor-genene fram, skal jeg si. Brødet ble helt fenomenalt og jeg spiste ikke noe som helst mer enn jeg har "lov" til. Slå den, det er ganske utrolig for å være meg.

 

Husker ikke helt hvem som sa det, lurer på om det var inne på EliseV eller Solskinnsbollas blogg, men der ble det ytret noen kloke ord om at det faktisk er VI selv som ødelegger og saborterer slankingen vår! Det gled liksom inn i hodet mitt og ligger der og lurer når jeg har en fristelse foran meg.

Det er faktisk bare JEG som kan gjøre MEG slank, og så lenge jeg ikke liker kroppen min slik den er i dag (feit-feit-feit) må faktisk JEG legge om livsstilen.

 

På veg hjem fra undervisning i kveld (hadde barnevakt, selvsagt), fikk jeg styggelig lyst på rekruttkarameller fra kiosken jeg måtte kjøre forbi. Men, jeg holdt stø kurs, dro rett hjem og lagde meg kveldsmat i stedet. Det er jo ikke verdt kaloriene, herlighet. Smågodt er ikke SÅ godt. Spiste bringebær med yoghurt naturell i stedet, og det er jo faktisk minst like godt. Jeg må kvitte meg med "må-ha"-trangen min, det er den som får meg ut og kjøre gang på gang.

 

Men, nok om det. Nå er det bysselalle og det skal bli deilig. Øynene mine har svidd hele dagen pga søvnmangel og jeg gleder meg veldig til å lukke dem igjen noen timer. Krysser fingrene for en rolig natt *bank i bordet*

 

Foreslår forøvrig et møte i dagslys når slankingen er unnagjort. Hadde vært moro å se hvor flotte vi er! :-D

 

Natta fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei på deg!

Så rart at det skulle være så vanskelig å få antibiotika da? Tror det varierer veldig hva slags lege man har, vi har en som er litt eldre, og han skriver kanskje ut antibiotika litt oftere enn man muligens trenger. De "nye" legene mener at barna klarer å komme igjennom sykdommen uten medisin, og at det er bedre. Men, personlig så tror jeg ikke det gjør noe om de går på kur innimellom, det er forskjell på mye og noe.

 

Snuppa mi løper masssse hun også, og prater som en foss :-) Kopierer alt vi sier for tiden, så det er bare å passe på hva som kommer ut av munnen. Jeg merker at jeg snakker veldig "pent" for tiden, hehe... Er en del trass og "klare søl!" for tiden, men det er jo aldern for det nå. Har vært mye syk siden barnehagestart hun også, var en tøff høst. Men veldig mye kos også selvfølgelig :-)

 

Måtte inn og lese litt i kveld, er veeeldig godtesugen. Var kjekt å lese det du skrev om at "godteri egentlig ikke var SÅ godt", så nå er jeg snart kommet over suget - for er det egentlig verdt det? I morgen får vi middagsgjester så jeg skal "holde meg" til da.

 

Du, kan jeg ikke få oppskrift på det speltbrødet da?

 

Hehe, nå spurte akkurat samboern om jeg "drev med sånn slankesympati"....."slankesympati" kom det fra snuppa da, hun er jo søt da :-)

 

Nå oppdaget hun at jeg sitter og knotter, så jeg får avslutte her...snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajamen, her går det for seg...!

Forrige uke ble snuppa tettere og tettere, og på fredag ringte jeg legen i håp om å få en time denne uka. Fikk time på dagen, utrolig nok og kom inn til en turnuslege. Han tok ungen veldig på alvor og ringte sykehuset for å konferere med barnelege. Og før vi ante ordet av det var vi på veg til sykehuset for å være til observasjon noen timer. Regnet med å bli sendt hjem igjen utpå kveldingen, men dengang ei..

Etter et par timer med lytting, testing, blodprøver og røntgen ble vi sendt rett på isolat... Og kom hjem først i går på kveldingen! Lille gullet hadde astma (som er kronisk, dessverre), lungebetennelse på ene lungen, øreverk, alvorlig grad av atopisk eksem og RS-viruset.

Så dermed startet en intens runde med medisiner og inhalasjoner, som hun fikk annenhver time hele døgnet. Vi har tilbrakt 5 døgn inne på et bittelite rom med pleiere som såg ut som marsboere, så tildekket var de av verneutstyr. Men, skjønner jo at de vil beskytte små babyer fra RS-smitten, den kan jo være dødelig for dem.

 

Anyways, nå er vi endelig hjemme igjen og er utstyr med svære apparat og en diger haug med medisin. Lille gullet skal ha inhalasjons-medisin hver 3-4 time hele døgnet samt at hun skal bade hver kveld i spesialolje og smøres med sterk kortison i en ukes tid, morgen og kveld... Herregud, for et styr..

Men, ungen er MYE bedre nå og huden hennes er for første gang helg babyglatt.

 

På sykehuset var de sjokkert over at det har tatt så lang tid før vi fikk hjelp. Vi har vært hos lege 7-8 ganger i løpet av høsten og har tatt opp problemet med huden både der og på helsestasjonen. På sistnevnte fikk vi beskjed om at vi overhodet IKKE måtte smøre henne med hydrokortison eller lignende, bare bruke gode kremer fra apoteket. Har brukt en formue på ulike kremer som ikke har hjulpet i det hele tatt, og så kommer sykehuset og bruker den nest sterkeste kortisonsalven som finnes på markedet! Snakk om forskjeller!

Blir så eitrende forbanna på helsestasjonen og på de ulike legene vi har vært innom. Tenk at det GÅR ann??? Ungen har vært underbehandlet i et halvt år, så nå tar sykehuset over med kontroller og oppfølging. Takk og lov, sier jeg bare. Endelig er vi i trygge hender...!

 

Ellers var jeg veldig spent på hvorvidt jeg hadde lagt på meg eller ei, siden jeg ikke har fått veid verken maten eller meg selv mens vi var på sykehuset. Har forsøkt å spise forsiktig, holdt meg unna godis - stort sett. På søndag spiste jeg litt kosemerker, rett og slett fordi jeg glemte det på lørdag. Resultatet av halvannen uke på GR-kosthold er foreløpig 2 kilo ned! :-D

Veldig glad for det og det gir giv til å fortsette.

Får jeg godtesug (som i går...) så er det veldig kjekt å være på isolat, men det duger jo ikke i lengden.. Så jeg forsøker å tenke som før; det er faktisk ikke SÅ godt. Helt ærlig, det er jo ikke det! Skulle jeg velge mellom frukt eller godis for resten av livet hadde jeg helt klart valgt frukt! Så godtesug burde ikke være noe problem lenger, heheh!

 

Nå ligger gullet og sover formiddagsblund og jeg spiser litt mellommat. Deilig å slappe av, håper dere får en fin dag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hjelpes meg! For en periode du har vært igjennom! Krysser fingrene for at lille jenta di ikke har fått skrekken for "marsboere", og at ho slipper en slik innlegging igjen! Stakkars liten som ho må ha slitt før ho ble lagt inn og stakkars deg som har kjempet i lengre tid for at ho skal få den hjelpen ho trenger!!!

Og når det gjelder helsestasjonen så tror jeg jammen i meg at jeg hadde tatt meg en liten tur og forklart dem akkurat hva jeg mente!!

Min datter har atopisk eksem og bruker kortison krem (14 dagers kur når utslettet kommer) og bodylotion oppå den. Ellers klør ho seg fordervet til tider.

 

Kjempebra vektnedgang for deg ihvertfall!!! Lykke til med neste veiedag

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Skrekk og gru! Hadde det vært dattera mi hadde det nok ramlet et par skyllebøtter over legekontor og helsestasjon ja! Veldig trist å høre at hun har fått kronisk astma (blant mye annet), men godt å høre at dere endelig har fått den hjelpen dere trenger! Finnes ikke noe verre enn at sine egne barn er syke.

Jeg har ikke vært så uheldig som deg, men jeg også har opplevd å få ulike svar fra leger når det har vært noe. Jeg vet at hvis jeg virkelig er i tvil en gang så ringer jeg direkte til sykehuset! Det regner jeg med at du også gjør heretter. Heldigvis har vi et dyktig personell på helsestasjonen, og legen er ikke av verste sort (har vært borti mange rare tidligere).

Det er forståelig at du ikke har ork til å tenke på trening 6 dager i uken når du har bading og medisinering å konsentrere deg om. Da hadde jeg heller prøvd å spise riktig, rett og slett for å ha størst overskudd. At du har gått ned 2 kilo er jo helt fantastisk med tanke på alt du har å styre med.

Det er i akkurat sånne situasjoner jeg tror jeg ville ha satt meg ned med godteriskåla på kveldstid etter at knøttet hadde sovnet. Det vil jeg jo få lov å påstå at du også fortjener et par kvelder i uka. Men det er selvfølgelig både smart og sterkt å la være, og heller fylle opp fruktfatet. Det er jo i grunn mye bedre når man tenker seg om. Tror det bare ligger og ruger i bakhodet at godteri er en slags "trøst" eller belønning, etter en slitsom dag. En gammel og dårlig vane som jeg jobber med å bli kvitt!

 

Joda, jeg kom meg på spenst i dag tidlig, en time kondis. Men jeg tror jeg må droppe pilates i kveld, har så dundrende skallebank at jeg ikke orker. Kjente at beina var tunge etter å ha trent hver dag i det siste - noe det er lenge siden sist jeg gjorde! Så jeg tror jeg unner meg en hviledag eller to, blir vel ski på søndag. Det er fast så lenge det er snø (vi må reise en time unna, for her er det ikke annet enn slaps for øyeblikket). På lørdag blir det handletur til Sverige, skal handle inne til 30 års laget mitt om en måned. Hadde før jul ambisjoner om å veie 60 kilo på den dagen, men det kan jeg nok se langt etter nå.

Veier meg i morgen, så får vi se hvor langt unna jeg er :-)

 

Lykke til med smøring og bading videre, god bedring til snuppa di! Du får tenke litt på deg selv også framover, femalia, ikke press deg for hardt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei på deg Femalia! Hvordan går det med gullklumpen din? Er det mye styr med bading og smøring? Håper det gir resultater, det er vel verdt å se at hun blir bedre, da er det verdt strevet. Så jeg håper det går den veien!

Ville bare stikke hodet innom før jeg reiste på trening, har fri fra jobben idag og snuppa er i barnehagen. Ganske deilig dag, i grunn :-) Til og med det å rydde og vaske er "godt" når jeg ikke har noen som hyler etter oppmerksomhet.

Når du får tid får du legge inn en rapport om hvordan det går, eller ikke går ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dææiå! Halloen Solskinnsbolla! Fortsatt like sprek, altså? Får nesten litt fnatt av deg, du har jo blitt rene super-hot-mammyen nå? Jeg er mektig imponert!!

 

Her går det framover og litt bakover igjen, alt ettersom...Har gått stort sett i ett siden vi kom hjem fra sykehuset med medisiner og smøring, flere medisiner og enda mere smøring. Men,belønningen er at bebis endelig springer rundt slik hun gjorde før hun ble syk, er strålende glad hele dagen lang og spiser masse. Syns nesten jeg kan se at hun vokser fra dag til dag nå, hun har nok litt å ta igjen etter en sykelig høst...

 

Nå har derimot jeg blitt syk. Igjen. Var hos legen i dag og fikk bekreftet lungebetennelse, dobbeltsidig. Fikk heldigvis mirakelmedisin og er allerede mye bedre, men fyttikatta så sjuk jeg har vært i helga. Over 40 i feber tre døgn i strekk, jeg har ikke beveget meg ut av sofaen uten å nesten svime av på veg ut til doen. Det er utrolig deilig nå som jeg kjenner at sykdommen slipper, gud bedre - det er kjipt å være syk!

Men, til helgen skal jeg på shopping-jente-tur til Trondheim, så innen den tid SKAL jeg være frisk. Heldigvis har legen sagt at det er fullt mulig, så lenge medisinen fungerer - og det gjør den jo! :-D

Gleder meg hemningsløst, det er en evighet siden jeg har gjort noe spennende...!

 

Ellers så har min venninne som går på GR-kurs gått ned 7 kilo (!!!!!!!!!!!!!!!) på fire uker! Jeg hadde ikke greid å gå ned like mye om jeg hadde latt være å spise i fire, jeg! Nå skal det sies at hun har hatt magesyke i halvannen uke, stakkars jente - og derfor har kiloene rast av henne. Men, 7 kilo på 4 uker? Helt utrolig!

 

Jeg har ikke orket å veie meg siden forrige uke og da hadde jeg ikke gått ned et eneste gram siden uka før. Takket være et par poser Pops, litt M, pizza (som jeg ikke tåler lenger,engang) og masse karameller gikk jeg ikke ned et eneste gram, gitt..

Har derfor hatt litt gjennomgang i mitt eget hode, og gjett hva? I helgen kjøpte vi inne en del godis og ingen rørte noe! Verken jeg, tenåringen eller bebis. Ganske utrolig. Håper det fortsetter slik....

 

Vel, nok for i dag. På tide å ta kveld for en sjukling som meg... Natta, vi snakkes snart! Lykke til videre med trening og slanking...! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Det var godt å høre at bebis er i farta igjen! Her er det også full fart :-) Vesle papegøyen min (det kaller barnehage"tantene" henne, hun prater veldig mye, og gjentar alt andre sier) fyller 2 år om under en måned! Hjelp! På tide å komme igang med nr 2 eller? Nå som jeg endelig er på vei NED i vekt?? Neeei, venter litt til tror jeg.

Du da, har du vært syk igjen, du da. Syns du det var så lurt da? Nei, tror ikke du ønsket det altså. Forferdelig sånn uflaks du har hatt da, det er ingenting som knekker motivasjonen mer enn sykdom. Men, nå håper jeg du er på bedringens vei, og koser deg på veninnetur. Det har du virkelig fortjent!

Hun veninna di er jo helt rå! 7 kilo på 4 uker, wow! Det kan nok ikke jeg slå i bordet med, selv om jeg har vært "flink" noen uker nå. Nå er jeg derimot inne i et par ekle dager, med masse matlyst og sukkerbehov! Har akkurat vært på trening, så nå kan jeg iallefall spise kveldsmat med god samvittighet! Er nok ingen yummi-mummi enda gitt, men må innrømme at det har gått greit en stund nå. Men da har jeg jammen levd livet ved siden av også! Kanskje det ER løsningen faktisk? Utrolig at man skal bli 30 før man oppdager at det er så enkelt! Men, på en annen side så kan det hende at dette funker nå, men ikke om en stund. Virker som kroppen er litt sånn - altså umulig å skjønne seg på! Noen ganger funker pulver, noen ganger funker Atkins, noen ganger funker trening, noen ganger funker ingenting!

Nå har jeg hatt "party" hjemme 2 ganger siden nyttår, men trent og spist vanlig mat i sannsynligvis riktige mengder hele uka ellers, og nedover går det.

Jeg skjønner at det ikke er lett å tenke meny, matlaging, motivasjon og trening når du har hodet fullt av andre viktige ting. Jeg skjønner VELDIG godt at det er fristende å slappe av med sjokolade osv når kvelden kommer og sofaen roper.

Jeg vet ikke hvor motivert du er til å gå ned i vekt akkurat nå, men hvis du har lyst til å komme igang etter veninneturen, så skal jeg gjøre mitt beste for å motivere deg!

Mine beste råd er iallefall å unne deg noe godt når du blir f.eks. invitert i bursdaglag (det er tross alt ikke såååå mange man går i i løpet av et år), unn deg en vaffel og latte på kafe med en venn, unn deg litt ekstra godt i helgen (når du er streng i ukedagene får du ikke så dårlig samvittighet i helgen), LEGG VEKK dårlig samvittighet, og prøv å trene et par ganger i uka. Da får du iallefall en sunn livsstil, uansett om du går ned 1 kilo eller 200 gram i uka.

Du skal få flere gode råd fra ei som virkelig har peiling (Oh yes), men nå mååå jeg ha kveldsmat!!!

Vi snakkes, god bedring, hade bra så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg blir til stadighet inspirert av folk som har slanket seg, og setter i gang med liv og lyst selv. Denne gangen er det en tidligere nabo som har inspirert meg, hun har blitt regelrett råflott! Hun startet med omtrent samme tragiske utgangspunkt som meg, like før jul for 15 mnd siden. Altfor stor livvidde, grevinnearmer, lår som gnisset og en form som var verre enn hos en med Kols.

Jeg var innom henne i helgen og gjett om jeg fikk sjokk, dama ser helt fantastisk ut!! Smekker midje, veltrente og faste armer, en sprettrumpe av en annen verden og en form som jeg bare kan drømme om! Denne damen er 3-barns mor med siste ungen like gammel som min bebis, 18 mnd.

 

Må innrømme at jeg er ufattelig misunnelig på kroppen hennes, den er akkurat slik jeg drømmer om. Men, jaggu har hun jobbet for den! Hun har trent steppuls/intervall og steppuls/stryke 4 ganger i uke siden jula i 2006 og hun har spist ofte og sunt. At hun har tid til å trene fire ganger i uka med tre unger går over min forstand, men hun har en snill og forståelsesfull mann. Han er veldig happy nå da, samlivet har nådd nye høyder -heheh!

 

Jeg sitter nå her med ikke-gravide-magen min og venter på at den skal forsvinne - helt av seg selv, helst. Jada. Men, i dag har jeg faktisk mer energi enn på lenge - vanligvis legger jeg meg innen kl. 22 - slik at det vært siden jul. Det er deilig å kjenne at jeg faktisk er litt mer våken nå, håper det vedvarer. I morgen skal jeg på Yoga igjen, det er LENGE siden sist men jeg gleder meg til å komme igang. Ondag er det matkurs på jobben, av alle ting. Der skal kokken til Fedon Lindberg komme og lage mat for oss, selvsagt etter GI-prinsippene. Skal bli veldig spennende og se om jeg kan plukke opp et tips eller tre, jeg har nemlig supertro på dette med blodsukker, hvetemel- og sukkerbegrensninger, og GI.

 

Uheldigvis er det utrolig mye reising med jobben om dagen og det er nesten umulig å spise riktig mat til riktig tid. Av en eller annen grunn at samtlige skoler i Møre og Romsdal en vane å servere nybakte boller eller wienerbrød til de som kommer på jobb-besøk, og jeg strever virkelig med å takke nei. I dag greide jeg meg bra, men var helt utsultet da jeg kom hjem. Da hadde jeg ikke spist på 6 timer og det er altfor lenge mellom måltidene.

I morgen skal jeg ha med meg både frokost og lunch - og mellommåltider, så får jeg håpe at jeg får tid til å spise alt sammen. Ting pleier å være litt hektiske mens vi er ute på slike besøk..

 

Anyway, jeg snakket jo om å starte en ny blogg under et annet forum, men har ikke kommet så langt ennå. Aller helst vil jeg ta med meg hele bloggen min og flytte den, men det ser ikke ut til å gå ann. Noen som vet?

 

Nå er der lage-lunch-tid, ha en flott kveld!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EliseV

For noen uker du har hatt! En syk liten tulle og så skikkelig dårlig selv.... Godt å lese at dere er kommet dere, begge to.

Jeg skjønner godt at det ikke er lett å styre matinntak og trening oppi alt det du har hatt å streve med i det siste.

 

Jeg har hatt en sykdomsrunde selv, men i forhold til hva du har stritt med er min sykdom bare peanuts. Jeg fikk ødelagt vinterferien min da, og var syk hele uken etter ferien (bortsett fra et bitte lite oppmøte på fredag). Er nesten helt bra igjen nå, men er fremdeles litt tett i bihulene og stemmen har litt snev av tåkelur ennå. Akkurat det med stemmen er det verste. Jeg er utrolig glad i å synge og har til vanlig en ganske fin sangstemme, men den siste måneden har det vært helt umulig å synge. For det første høres den jo helt feil ut og for det andre så holder den sånn ca to takter og da er det bare pip som kommer ut. Jeg blir gal av det..... jeg som er musikklærer på skolen og som dirigerer et pikekor, klarer ikke å synge en hel sang for tiden. Jeg savner stemmen min veldig.

 

Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier om å bli inspirert av andre og gjerne vil oppnå det samme selv. Hos meg stopper det gjerne med at jeg klarer ikke å være aktiv nok på riktig måte. Aktiv er jeg jo så det holder, men det blir liksom ikke noe trimpoeng ut av lange arbeidsdager og fau-møte og slike ting. Jeg strever litt med å klare å stresse ned nok. Nå har jeg funnet frem et puslespill med 1500 brikker som jeg koser meg med. Det er ganske avslappende, bortsett fra at det er lett å bli litt stiv i skuldrene. Prøver å løse dem opp litt nå og da, så foreløpig går det greit. Begynner straks på den vanskelig himmelen, så da blir det vel litt kortere perioder med pusling, men jeg satser på å ha det ferdig om ikke veldig lenge. Det opptar jo spisestue-bordet nå og det går jo ikke i lengden.

 

Hvordan er det nå da? Like travelt på jobben? Håper virkelig at ingen av dere er blitt syke igjen. jeg sender masse varme tanker til deg og jentene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest femalia

Her sitter jeg inne i påskesola og nyter dagene. Det blåser is-vind ute og bebis skal ikke ut i slik vind pga astmaen, så vi koser oss inne helt på egen hånd.

 

Ellers går alt så mye bedre nå! Alle er friske (bank i bordet) og vekta går nedover!! Og på toppen av det hele nærmer det seg vår, sommer og varme. Helt utrolig!

 

Jeg har endelig tatt meg selv i nakken og kommet inn i en god matrytme. Jeg måtte legge fra meg alle ønsker om å spise som før og har innsett at en helomvending er helt nødvendig for resten av livet. Siden jeg har endometriose (som jeg ble operert for like før jul) har jeg lest masse på nettet for å finne mest mulig informasjon og der er konklusjonene ganske klare; alt av sukker (raffinert) og lyst mel MÅ bort. Jeg har nå lagt om kostholdet i litt over tre uker, har spist ofte og lite, og har vært veldig flink med mellommåltider. Resultatet er 4,5 kilo ned pr i dag!

Endelig beveger den forhatte vekten på seg, deilig!!

 

Mitt nye kosthold er mye inspirert av Lindberg, som jeg alltid har hatt tro på, og jeg har lest boken "endelig slank" med stor interesse. Kjente meg veldig igjen i det hun skriver og har brukt noen av hennes råd på vegen.

Så nå spiser jeg skikkelig grovt rugbrød (en halv skive) til frokost, resten av dagen holder jeg meg fullstendig unna brød, hvetemel, stivelse ( inkludert potet, mais, kokt gulrot og kokt kålrabi). Jeg spiser fruktose i veldig små mengder dersom jeg skal søte bær eller noe slikt, men vanlig sukker spiser jeg overhodet ikke. Ellers spiser jeg masse frukt og bær, grønnsaker, nøtter, fisk, kjøtt og kylling, peanøtter o.l. Jeg drikker melk, spiser Yoplait yoghurt 0,1% et par ganger om dager og bruker både kesam, rømmekolle og matfløte.

Faktisk så spiser jeg (med disse begrensningene) akkurat det jeg har lyst på, når jeg har lyst på det. Er faktisk aldri sulten, noe som sikkert kommer av at blodsukkeret mitt endelig er under kontroll. Og jeg teller ikke en eneste kalori! Spiser helfet Jarlsberg med den beste samvittighet! :-)

 

Slet masse første uka, både med sterk hodepine, kvalme og søvnproblemer - men det gikk over. Antageligvis var det sukkersuget som forårsaket alt sammen, ganske sykt å tenke på. Jeg spiser etter klokka, ikke etter magen, og det medfører altså at jeg ikke er sulten lenger. Skikkelig deilig!

 

Nå skal jeg ikke påberope meg en åpenbaring av de helt store og at jeg nå har liksom funnet nøkkelen til slankeproblemet mitt. MEN, dette fungerer i hvertfall foreløpig og jaggu er altså 4,5 kilo borte på tre uker og én dag. Jeg syns det er bra, jeg - tatt i betraktning at jeg ikke har gått ned et gram siden i sommer (SUKK).

Det som også er veldig deilig er at jeg ikke tenker slanking 24/7 slik som tidligere. Mat vedgår meg ikke så intenst lenger og jeg føler at mitt forhold til mat begynner å normalisere seg.

Tror jeg skal greie å holde meg til dette kostholdet lenge, og jeg har lovet meg selv at jeg IKKE må skeie ut - koste hva det koste vil. Jeg kjenner meg selv såpass godt og vet at dersom jeg spiser én sjokolade, et kakestykke, loff eller bit geitost, så kommer sulten og suget tilbake og jeg sitter atter en gang og eter som aldri før. Nå har jeg bestemt meg for å ikke spise noe feil fram til jeg er i mål. Det er ganske enkelt ikke verdt det! Svikter jeg nå, svikter jeg kun meg selv - og det er det slutt på.

 

Til uka håper jeg å få anledning til å begynne så smått med treningen igjen, den har ligget i dvale siden tidenes morgen - da alle ble syke her i huset. Energien er på veg tilbake, jeg syns det er utrolig kjekt at jeg endelig er kvitt noen kilo på en riktig måte (ingen Noka - diett denne gangen, nei! - URCK!!) og det gir mer giv til å stå på videre.

 

Håper bare motivasjonen holder seg og at jeg greier å holde meg til kostholdet til tross for at jeg skal på ørten reiser med jobben i ukene som kommer. Er drit lei av å reise hele tiden og bare tanken på et hotellrom gjør meg kvalm. Skal også på et stort seminar i Tromsø i midten av april, og jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre med maten ved den årlige tre-retters middagen. Tror jeg gjør som hun i boken, ber om å få annen mat pga matintoleranse. Enkelt og greit.

 

Men, nå må jeg leke litt med en stor-liten jente som kjeder seg. Ha en flott påske! Og tusen takk for hyggelige hilsner, EliseV!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott og deilig å høre at du både har det bra og at vekta beveger seg nedover. 4,5 kg på 3 uker er jo virkelig utrolig bra da!

 

Jeg synes det høres vedlig interessant ut med den kostomleggingen du har foretatt. Ikke noe sukker eller hvitt mel. Har tenkt litt på å prøve selv også, men ikke kommet lenger enn til tanken. Skal sjekke om de har den boken "Endelig slank" på biblioteket og lese den. Antonia (på "Ned 10-20 kg) har også snakket om den boka, eller noe lignende i hvertfall. Hvem har skrevet den?

 

Vi har brukt påske til å pusse opp rommet til nestyngste og begynner å nærme oss ferdig. Men har også fått tid til et par turer opp til en fin bålplass i skogen og grillet litt pølser sammen med noe kolleger og deres barn. Var innmari koselig og det var godt vi rakk det før snøen og vinteren kom tilbake her på østlandet. Trodde egentlig at det var blitt vår jeg, men der ble vi lurt gitt. 30-40 cm snø og -7 grader er ikke mye vår.

 

Fortsatt god påske. Det er jo ennå et par dager igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Heisann!

Her kommer en liten oppdatering fra meg. Har ikke vært innom på lenge-lenge, men må jo rapportere hvordan det går med min nye livsstil...

 

Og det går over all forventning, hele 6,7 kilo ned på 8 uker! Jeg er kjempefornøyd, vekten rører endelig på seg etter snart to år med intens slanking. Jeg har levd etter GI-prinsippene, sånn stort sett. Det vil si, jeg spiser nok mye mer frukt enn anbefalt, men til gjengjeld holder jeg meg helt unna alt som heter sukker og mel. Har ikke rørt en sjokoladebit på to mnd, og det går utrolig greit.

Selv om vekta ikke har gått dramatisk ned siste 4 ukene, så er det tross alt nedover. Og jeg har håp om å komme meg ned til under 90 kilo innen mai. Jeg veide hele 98 kilo ved oppstart og det blir deilig å kvitte seg med 90-tallet en gang for alle.

 

Har jo veid 89,9 tidligere, omtrent for ett år siden, men det var takket være Noka-dietten. Skikkelig hardcore-kur som ikke anbefales, og selvsagt gikk jeg opp igjen etterpå. Nå skal jeg holde meg stabil når jeg er i mål (80 kilo i første omgang, deretter 75), og det tror jeg skal gå kjempebra.

 

Nå føler jeg at jeg ikke ofrer noe som helst, det koster meg ingenting å unngå sjokolade og brød. Jeg spiser en liten rugbrødskive til frokost, men det er det eneste jeg inntar av slike ting. Spiser absolutt ikke potet, ris eller pasta.

 

Håper det går bra med alle gamle og nye slitere! Stikker innom og ser hvordan det går med dere.

 

*femalia*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først nå oppdaget jeg at du hadde vært innom her igjen. Jeg pleier ofte å ta en sveip innom "Gracide og ammende" for å se om du har lagt inn noen meldinger.

 

Gratulerer så mye med vektnedgangen din!!!! Kjempeflott å høre at du endelig går nedover.

 

Det gjør jeg også, såvidt. Men det rører litt på seg igjen etter lang stillstand og det er deilig. Jeg har funnet skrittelleren min igjen og den er nå blitt en meget god følgesvenn. Jeg utkjemper en daglig kamp for å få mine skritt og jeg har hittil klart å oppnå mine mål hver dag i 7 uker. Min 8 uke startet i dag, og det gikk bra i dag også.

Det er min trim for tiden, og jeg er veldig fornøyd med det. Har hatt 9-10 trimpoeng de siste ukene og det kan jeg ikke huske å ha hatt flere uker på rad før.

 

Håper å høre mer fra deg snart. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg! Var innom bloggen din og holdt på å dåne da jeg leste antall skritt du går hver dag! Herregud, da menneske - blir du ikke sliten i beina???

jeg er storimponert, det må jeg si. Jeg trimmer absolutt nada - har fortsatt problemer med hofta og har treningsforbud. Tragisk, har betalt 6000 kroner medlemsavgift på treningsstudio siste året, og har vært der tre ganger...! Nå sier jeg opp medlemsskapet, for det her går ikke over med det første..

 

Var på vekta i dag og nå er jeg nede 7,1 kilo! Jeg er kjempefornøyd selv om det har tatt 8 uker. Endelig beveger vekta på seg og jeg gleder meg hemningsløst til jeg veier under 90 kilo. Gud, det skal bli så deilig!!!!!

Det er bare 0.9 kilo igjen, så er jeg der - hihihihhi!

 

Ulempen med vektreduksjon er at jeg faktisk kan kjøpe klær i vanlig butikker igjen, og det koster masse penger... Må knipe inn litt nå og heller bruke gamle klær som forhåpentligvis passer igjen snart. 5 kilo til , så er jeg der, tror jeg.

 

Men, det er kjempedeilig, det må jeg bare si. Du merker det vel godt, du som går så mye? Strammer vel inn i tillegg, så du har vel blitt rene lekkerbisken nå?

 

Hvordan gikk det med cd'en, ble den bra?

 

Snakkes snart, stor klem fra femalia!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det går over all forventning' date=' hele 6,7 kilo ned på 8 uker! Jeg er kjempefornøyd, vekten rører endelig på seg etter snart to år med intens slanking. Jeg har levd etter GI-prinsippene, sånn stort sett. [/quote']

 

Hei! :)

Så utrolig flink du har vært og er! Jeg har også tenkt til å gå over til mat med lav GI og droppe karbohydrater, men dette er helt nytt for meg så jeg lurer på om du har noen tips. Hva spiser du til middag? Vanlig middag bare uten poteter/ris/pasta? Er knekkebrød lov? Teller du fortsatt kalorier eller dropper du det når du spiser mat med lav GI?

 

Spinny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg går og jeg går om dagen. Er blitt helt hekta på å klare målene mine hver dag, men det er jo ikke det dummeste en kan være hekta på da....

 

Du lurer på om jeg ikke får vondt i bena, og det har jeg faktisk fått nå de siste dagene. Har nok hatt litt for dårlig fottøy, og merker det bak på leggene. Egentlig ganske vondt, men ikke verre enn at jeg klare å gå allikevel. Kan ikke gi meg nå, liksom.

 

Ang. cd-innspillingen, så har jeg ikke hørt det ferdige resultatet ennå. Jeg er veldig spent, og tror jo at det blir bra. Blir nok litt rart når jeg står der med en cd i hendene som "mine" jenter er med på! En ekstra stolt "mor" blir det nok da, ja. Det var virkelig en morsom opplevelse og jeg er så glad for at det var "mine" jenter som fikk oppdraget.

 

Jeg har gått ned noe i vekt i det siste, men mange kilo kan vi ikke snakke om her. Men det merkes på rumpa og lårene, der er det noe strammere enn det var for 8 uker siden. Håper jeg kan klare å gå ned ca 0,5 kg i uka fremover, men jeg vet jo også at til tross for meget god innsats noen ganger så står vekta dønn stille. Er med på skilpadde-tråden til anto (ned 10-20 kg) og der er det veldig greit å være. Der er vi flere i samme situasjon, som gjør så godt vi kan men som allikevel ikke får full uttelling på vekta.

 

Deilig da å høre at det endelig går nedover på vekta for deg!

 

Hvordan går det med minstejenta? Sliter hun mye med astmaen eller klarer du å holde den i sjakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

Håper beina kjennes bedre ut!!!

Her går det raskt unna om dagen, ikke i forhold til vekta men i forhold til jobb og alt mulig annet. Føler at jeg ikke får gjort stort sett annet om dagen enn å jobbe, i hvertfall bærer både huset og hagen preg av det, hehe.

 

Bebis er heldigvis inne i en god periode med astmaen sin, hun hoster nesten ikke om dagen. Har nettopp avsluttet en ganske hard omgang med forstøverapparatet og det tok knekken på all form for forkjølelse. Heldigvis. Nå sover hun som en stein om natta, er i fantastisk humør på dagen og er egentlig verdens deiligste lille unge, sånn objektivt sett - hehe.

 

Vekta peker litt oppover igjen om dagen, men det er jeg vant til. Det går litt opp ene dagen og deretter litt ned den andre, slik har det totalt beveget seg ned 7 kilo foreløpig.

Prøvde masse klær tidligere i dag og det har jeg skrevet masse om inne på bloggen til Solskinnsbolla - inne på "Livstilsdagboka mi" under 10-20 kilo. Stakkars Solskinnsbolla, tok virkelig for meg inne på bloggen hennes - eheheh.

 

Anyway, jeg må sette meg ned med selvangivelsen nå - bare to dager igjen, angst! Skriver mer om ikke så lenge, håper jeg kan rapportere om enda mer reduksjon da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...