Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

Nå har jeg akkurat kost meg med 545 kalorier sjokolade... En del mer enn jeg har "lov" til, men heldigvis stoppet jeg før jeg hadde slukt hele posen med Pops. Står ikke kaloriinnhold på posen (er ikke produsentene pålagt åskrive innholdsfortegnelse på pakken??), og skrev det som sjokolade med kjeks. Er vel egentlig mais-sjokolade, men pytt sann. Fant ut at det inneholt 545 kcal pr 100 gram!

Neste uke skal jeg heller spise en kilo plommer!

 

Ellers har dagen hatt preg av at jeg var utslitt i går... Har verken gått tur eller gjort noe annet sunt i løpet av dagen, bekkenet mitt skrangler etter alle timene i butikken i går, så jeg tar det heller litt med ro.

 

Har vært flink med maten i dag, er veldig motivert om dagen! Veide meg i morges og stod omtrent bom stille, men håper det løsner i løpet av uka. Jeg gleder meg slik til å bli slankere, det er et brennende ønske!

Er regelrett møkk lei av at mine gamle klær er for trange, skal bli en stor seier jeg kan bruke de gamle skjørtene mine! Nå får jeg dem knapt over lårene *sukk*

 

Ble imidlertid litt happy i dag da en venninne kommenterte at jeg hadde gått masse ned i vekt! Er nok en ørliten overdrivelse at vekten er redusert i særlig stor grad, men kroppen har nok trekt seg litt sammen siden sizt hun så meg.

 

Min livsnytende baby har kost seg med puppen i nesten én time nå, på tide å putte henne i senga...

 

Ha en flott lørdagskveld, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar

I dag ble det home-made hamburger av kvernet lammekjøtt til middag. Litt usunt, kanskje - men ikke for mange kalorier i forhold til menyen. Nammenam!

 

Har jeg forsøkt å rydde hus, noe som har vært en moderat suksess takket være en liten baby.. Har imidlertid fått ryddet en haug med papirer, noe som har en tendens til å flyte fritt over hele huset. Ingen struktur på regninger eller andre viktige papirer her i gården, nei.

 

Håper jeg skal få litt mer orden heretter, for nå skal skap og skuffer ryddes! Ikke flere uoversiktelige skuffer, hvor man ikke finner en dri.. uansett. Skal kaste med hard hånd, det som ikke har vært etterspurt siste halvår går rett i søpla!

Jeg er møkk lei av å ikke finne det jeg leter etter, og nå som jeg er hjemme og skal ha "tid til alt", må jeg prioritere å få litt orden her i huset.

Gleder meg til den dagen alt er ryddet opp! (da er det vel på tide å flytte, tenker jeg....!)

 

Ellers går det veldig greit å følge matstrukturen, har ingen problemer med å veie maten og spise det jeg skal, heldigvis. Det jeg sliter med nå er trimmen, jeg er fortsatt ikke god i bekkenet, og tør ikke gå en meter mer enn nødvendig så lenge jeg våkner av smerter om natta.

Tenk om det ikke blir helt bra, da kommer jeg aldri til å tilgi meg selv dersom jeg har spurtet rundt med vogn og bikkje, uten tanke på mulig konsekvenser.

Skal forsøke å få tatt litt styrketrening i løpet av kvelden, men det er rart med hvordan tiden flyr når kvelden kommer.

 

Hvordan går det med dere andre? Raser dere ned i vekt...?

Gikk på vekta i morges, forresten - den viste ytterligere 0,6 kilo ned hittil. Veiedag er ikke før torsdag, så jeg har et minnelig håp om å komme ned minst én kilo denne uken også (men, det spørs om det går pga mangelen på trim..) Heldigvis ligger jeg nå på kun 1600 kcal pr dag, slik at kaloriinntaket ikke blir himmelsk med tankte på trim-mangelen....

 

Ha en flott søndag, everyone! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var heelt feil! Viste seg at det var nesten 200 kcal pr 100 gram, noe jeg fant ut ETTER å ha fortært 200 gram av dem... Ingen fare for at jeg ikke når kaloriene mine i dag, nei.

 

Har til og med gått tur i dag og har planer om en skikkelig hard-tur i kveld, sammen med en veninne. Uten bebis og uten vogn! Må få samlet noen trimpoeg innen torsdag....

 

Ellers går tiden med til bebis, samt til å irritere seg grønnjæv... over naboungene! De spiller fotball absolutt HELE tiden og tar null hensyn til folk rundt seg. De sparker ball inni muren vår og ikke sjeldent havner ballen rett i bilen vår. Andre naboer parkerer i vegen inne på tunet der vi bor, og guttene (to gutter) sparker ballen akkurat dit de vil. Skjønner ikke at foreldrene godkjenner en slik oppførsel, det er ikke bare jeg som er drit lei disse ungene..

De roper og skriker samtidig som ballen går veggimellom. Hvorfor kan ikke slike unger bevege bakenden sin til nærmeste fotballbane?? *argh*

En annen ting, guttene er bare 6-7 år gamle, bør ikke de være inne før kl 22 om kveldene, spesielt midt i uka?

 

puh. måtte bare få det ut...!

 

I kveld skal jeg forøvrig prøve fin-kjolen min, for å se hvor mye som må av før den passer, blir spennende....

 

Nå skal bebis ha mat, hadet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Sååå irriterende da! Opplever noe av det samme her, naboungene hopper og hyler på trampolinen døgnet rundt har jeg inntrykk av, kjempemorsomt når jeg har trilla tur med tulla for å få henne til å sove en lur, også kommer hjem til hyl og skrik. Umulig å la vogna stå utendørs. Har fått et inntrykk av at det må eksistere en del rare foreldre for tida, har sett og hørt litt av hvert i det siste.....har ingenting med naboungene å gjøre, men jeg blir iblant sjokkert over hva enkelte unger får lov til i dag.

jaja...sånn blir selvfølgelig ikke våre små engler ;-)

 

Du har kommet godt i gang ser jeg, det er bra! Jeg er fortsatt på stedet hvil, i dag veide jeg det samme som for 14 dager siden. I morgen er siste veiedag, kurset er slutt og jeg blir overlatt til meg selv. Tror det skal gå greit. Har tenkt å justere inntaket litt etter hvor mye jeg beveger meg dag for dag. Tror det har stoppet opp pga hormonforstyrrelser, kan iallefall skylde på det. Gir ikke opp uansett!!! Veldig fint å se at det fungerer for deg nå, iallefall! Hvis jeg ikke går ned noe denne uken heller så får du bli kurslederen min :-)

 

Nå hyler tulla i bakgrunnen her, liker ikke å skifte body, selv om pappan gjør så godt han kan. Jeg får vel nesten dra ut kveldspuppen og legge snuppa.

 

Det er jo ganske vanlig å kjenne litt smerter i bekkenet en god stund etter fødselen, sånn hadde iallefall jeg det. Er vel nå de siste par månedene at jeg føler at jeg kan gå på skikkelig uten å få vondt. Du får ta det litt pent og pyntelig, heller gå lenger enn raskt.

 

Vi snakkes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare rapportere at det ble kveldstur i kveld. Vi gikk så raskt at jeg til tider hadde problemer med ikke å snuble i mine egne bein. Bikkja hang etter som et slips, med halen rett ned og tunga nedpå knærne.

Det ble 435 kcal på 50 minutter, i følge pulsklokka. Skal sammenligne med trimregistratoren her inne etterpå og se om det er noen forskjell - og hvor stor den evt er... har en viss følelse av at GR er veldig snill mht kcal-forbruk..

 

Tusen takk for svar, Solskinnsbolla! Hyggelig å høre at jeg ikke er alene om å irritere med grønn over naboungene! Trampoline er ikke noe bedre enn fotball, helt klart.

Rart at det virker som om enkelte foreldre ikke har peiling på oppdragelse og grensesetting, ungene trenger jo det for å føle seg verdsatt og trygge. Skulle ønske slike foreldre sørget for å bosette seg laaangt unna oss...! *drømme, drømme*

 

Tror forøvrig at du vil rase ned i vekt når du regulerer matinntaket i forhold til aktivitetsnivået ditt. Kjedelig å stå stille, men det er jo normalt med vektplatåer. Tenk så moro du får det når platået gir seg og vekta raser nedover! ;-)

 

Artig at du skulle nevne det med å bli "kursholderen" din, jeg hadde nemlig vært GR-kursholder nå hadde det ikke vært for bebis. Fikk tilbud flere ganger, men takket nei så lenge situasjonen var slik den var. Dersom det er ledig kursholder-stilling her i området når bebis er større og kiloene borte, ser jeg ikke bort fra at jeg slår til. Da er man fokusert på kosthold uten å "anstrenge" seg, og det er sikkert en givende bi-geskjeft ved siden av min vanlige jobb. Var ihvertfall veldig hyggelig damen som jeg var i kontakt med i konsernet, mener å huske at hun het Idun.

 

Uansett, nå er det tid for kveldsmat, deretter en tidlig natti-natti. Vi "snakkes"!

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på møte i dag hvor de serverte sjokoladekake og annen bakst, og jeg rørte ingenting! Kostet meg heller ikke noe, det er enkelt og greit ikke verdt kaloriene...!

 

Har blitt tur hver dag i det siste, og jaggu rakk jeg akkurat å komme over 7 trimpoeng.

 

I morgen er det veiing, har dessverre en guffen følelse selv om jeg har vært flink med kostholdet. Har spist ca 1400 kcal i snitt på hverdagene og ca 1550 i helgen. Litt for lite i forhold til menyen, men jeg forsøker virkelig å spise nok. Dersom vekten ikke har rørt seg noe særlig skal jeg være flinkere med kaloriene, men syns jeg har en god rutine nå og vil helst ikke endre på den...

 

Kryss fingrene for i morgen....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette mulig?????

Ned kun 0,2 kilo og 2 cm!!! Enda da veide jeg altså mindre på tirsdag enn i dag, da hadde jeg gått ned 0,4 kilo...

Forstår ingenting, har spist mellom 1300-1500 kcal pr dag og fått mine 7 trimpoeng. Kan jeg ha spist for lite?

 

Forsøker å sette opp kaloriinntaket et lite hakk, slik at jeg spiser minst 1600 kcal pr dag kommende uke. Passer i grunnen bra siden jeg skal servere lammestek til familien på søndag (den provencalske som vises på tv-reklamen for matprat.no), også skal vi på hotellferie et par dager neste uke...

Kanskje havner jeg opp mot 1900 kcal enkelte dager, og det blir spennede å se hvordan det gir utslag på vekta...

 

Er litt demotiverende å gå ned så lite, hadde ønsket å bli kvitt disse kiloene mine så raskt som mulig. Men, ting tar tid med kroppen min - det har jeg jo erfart tidligere. Det er jaggu urettferdig, når man leser om de som raser ned i vekt etter fødselen, mens jeg gikk ned to kilo - og der var det stopp! Og jeg har MYE ekstra, skulle tro det gikk raskt av da? Huff nei, skjønner ikke helt det her....

 

Må imidlertid skryte litt av bebisen min, som var en engel sist natt. For første gang sov hun sammenhengende fra kl 22 til kl. 06! Trodde ikke mine egne øyne da jeg våknet av lyder fra senga og kikket på klokken! Hun har fortsatt med engle-tilværelsen i dag, har sovet myyyye. (Heldigvis for "barnevakten", siden jeg har vært på seminar i forbindelse med videreutdannelsen min ;-)

 

Dersom noen har gode råd eller lignende når det gjelder min tragiske vektnedgang, er det bare å komme med dem.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg synes du har vært kjempeflink underveis.... tenk at du klarte å holde deg unna kakefatet igår. KJEMPEBRAGD, spør du meg ;) Jeg håper jeg snart er der også.

 

Og snuppa di som sov så godt inatt... *misunnelig*. Ser frem til at det skal soves natten gjennom, men der må nok jeg slite noen mnd'er fremover.

 

Lykke til i uken som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Tigris, for oppmuntrende ord! Slikt hjelper når man er møkk-irritert pga elendig resultat tross å ha vært flink...

 

Kikket på siden din, så bra at du skal føre dagbok - det skal bli hyggelig å følge med deg!

Så artig at du har en liten bebis på snart to uker, jeg kan nesten ikke forstå at bebisen min har blitt to mnd allerede. Nesten utrolig hvor fort tiden går når man har spebarn. Går det bra med amming og søvn? og hvordan er formen din så snart etter fødselen?

Jeg kjente meg i megaform veldig tidlig, men måtte ta det mer med ro etterhvert... Så start forsiktig, det er et ørlite råd fra meg...

 

Anyhow, takk igjen for hyggelig hilsen og motivasjon!!

Så på , du også - vi "snakkes"! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jeg opplever jo det samme som deg! Jeg har vel etter hvert funnet meg i at det ikke blir det samme å slanke seg jevnt nå som før, det har sikkert med amming og sånt å gjøre, tror du ikke? Men det vil gå nedover igjen, det vet til og med jeg! :-) 2 cm er vel ikke dårlig vel? Men jeg skjønner misnøyen din! Totalt gikk jeg ned 5,8 kg på hele kurset, og det er vel ikke lov å ikke være fornøyd med det, selv om jeg hadde håpet innerst inne å veie et par kilo mindre nå. Når man går ned så lite en uke så føler man nesten at man har kastet bort en uke, ikke sant? Men sånn er det jo egentlig feil å tenke. Det hjelper uansett IKKE å gå tilbake til dårlige vaner, det er jo bare å fortsette som før.

 

Jeg skulle ligge på 1900 kalorier hver dag, men jeg må jo innrømme at det stort sett endte på 1700-1800, derfor tror jeg ikke det gjør noe om du prøver å komme deg opp på 1600. Litt majones og smør på brødskivene gjør susen der. Kan anbefale deg de nye vita produktene, vita lett majonesen inneholder halvparten så mye kalorier som lett majones, og vita lett smøret smaker godt (altså ingen kommentar om smaken på majonesen, men med litt kål og skinke på toppen så er den helt ok, hehe). Den nye majonesen tror jeg ikke er lagt inn på datasidene til GR enda, men smøret får du iallefall et hjerte for.

 

Ellers kan du jo få i deg litt kalorier i juice og sånt, jeg er litt dårlig til å spise frukt så det funka for meg iallefall.

 

Du har jo de 7 trimpoengene som anbefales, så jeg tror ikke du gjør så mye feil jeg. Du får prøve deg litt fram med kaloriinntaket, og drikke mye vann. Tenker det løsner igjen snart jeg! Kurslederen din hjelper deg sikkert hun og!

 

Gøy å høre at du er kursleder "light" da, jeg har faktisk tenkt tanken på å være det selv, men jeg er ingen foredragstype, litt beskjeden av meg, og er redd jeg ikke ville framstått som sikker nok. Selv om jeg babler i det kjedsommelige her på forumet!! ;-)

 

Nå er det ei som krever oppmerksomhet her. Du får glemme vekta, tenker du snart ser bedre resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha' date=' Tigris, for oppmuntrende ord! Slikt hjelper når man er møkk-irritert pga elendig resultat tross å ha vært flink...

 

Kikket på siden din, så bra at du skal føre dagbok - det skal bli hyggelig å følge med deg!

Så artig at du har en liten bebis på snart to uker, jeg kan nesten ikke forstå at bebisen min har blitt to mnd allerede. Nesten utrolig hvor fort tiden går når man har spebarn. Går det bra med amming og søvn? og hvordan er formen din så snart etter fødselen?

Jeg kjente meg i megaform veldig tidlig, men måtte ta det mer med ro etterhvert... Så start forsiktig, det er et ørlite råd fra meg...

 

Anyhow, takk igjen for hyggelig hilsen og motivasjon!!

Så på , du også - vi "snakkes"! :-)[/quote']

;) Takk

Ammingen går veldig greit. Har en liten plugg som kaster i seg melken han skal ha. Men nattevåk blir det som sliter meg ut. Jeg er ikke vandt til å måtte våkne hver 3dje time for å amme, og så all arbeidet som medfølger av bleieskift og vugging og raping. ZZzzzz

Jeg kom meg ganske raskt etter fødsel, men jeg kjenner at magemusklene mine ikke skal brukes for mye forløpig. Jeg var litt uforsiktig her forrige uke, og ble så støl at jeg ikke klart å snu meg i sengen en gang uten at det gjorde vondt. Så forløpig tar jeg bare noen forsiktige turer.

 

Gleder meg til å komme meg ned i vekten og inn i mine vanlige klær igjen. Jeg er bare så lei av gravide bukser... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke syte over liten vektnedgang, når man har andre ting å syte for... ;-)

 

Har selvsagt begynt på'n igjen i dag med godt mot, men har prestert å bli snylte forkjølet siden i går... Er tett som en potte og halsen kjennes ut som sandpapir, veldig kjekt med andre ord. Orker ikke tanken på å røre kroppen mer enn nødvendig, altså blir det ingen trim på noen dager.

 

Har ikke vært forkjølet på over ett år, så det kom litt overraskende, kan man si.

Håper bare det gir seg innen vi skal på hotelltur neste uke, ellers blir bebis og jeg hjemme.

 

Har spist litt mere i går og i dag, og håper det gir resultater. Tar ikke for hardt i imidlertid, siden jeg ikke trimmer disse dagene.

 

Er forøvrig enig med dere, det skal bli deilig å bli slank! Og jeg er så primitiv at jeg håper det skjer FORT...! :-)

 

Stå på, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en link inne på en av debattsidene på GR, og måtte bare regne ut antall kalorier for meg.

Denne saken tar hensyn til både alder,vekt, høyde og aktivitetsnivå.

 

Regnet ut at jeg skal ha 2467 kalorier pr dag for å holde vekten stabil. Så med mine ca 1500-1600 kcal pr dag, bør jeg gå ned én kilo pr 8. dag, sånn ca.

Stemmer overhodet ikke med erfaringene mine så langt, men det er jo lov til å håpe på et aldri så lite mirakel etterhvert.

 

Måtte bare notere det ned mens jeg fortsatt husket tallet, ha en fortsatt fin kveld alle sammen!

 

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, du!

Kan du lime inn den linken til meg, er du snill!?

 

Så kjedelig å bli forkjølet da. Men det er sesongen for det, desverre. Jeg har kjent litt irritasjon i halsen noen morgener, men har heldigvis klart å holde den snørrete tilværelsen unna. God bedring til deg, hvertfall.

 

Fullammer du fortsatt forresten? For da skal man ha en ekstra med fruktrasjonog 2 ekstra med melkerasjon. Har visst noe med å holde melkeproduksjonen oppe.

 

Ha en flott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo! Fortsatt like forkjølet, men jeg fikk en gledelig overraskelse da jeg gikk på vekta i morges! Var ned -0,8 kilo siden torsdag!

Har spist over 1600 kcal i går og dagen før, så det er deilig å se at vekta går nedover.

Håper det holder seg der, slik at jeg ikke går OPP igjen til uka, nå da...

 

 

Blir ingen tur i dag pga forkjølelsen, er så tett at selv min egen mor ikke kjente igjen stemmen min da jeg ringte tidligere i dag!

 

Tigris: her er linken for å regne ut kaloribehovet. Benytt den nederste metoden, den er myyye mer nøyaktig enn den øverst.

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_personalpage&task=view&id=13&Itemid=55&contentid=3558&sectionid=105

 

 

Ha en flott dag, alle sammen! Mega-motivert hilsen fra meg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Løsnet litt ser jeg, det er jo bra! Selv har jeg ikke veid meg siden kursslutt, og i kveld skal jeg og samboern ha en "planlagt" utskeielse med rødvin, sjokolade, litt is og kanskje en bitteliten baileys ;-) Så jeg skal ikke veie meg før onsdag, hvis jeg klarer!

 

Sesong for forkjølelser nå, og det skal visst være ganske vanlig å få en liten runde også i forbindelse med at man begynner å gå ned i vekt, aner ikke hvorfor. Kjedelig er det uansett. du får ta det med ro, selv om det ikke blir all verden med trim når man er syk så er uansett det viktigste å....ikke gjøre som jeg har tenkt å gjøre i kveld.... vel vel, i morgen er det hverdag igjen!

 

Ha en god helg, og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fortært ganske mye sjokolade, alle kosemerkene har gått med og vel så det...! Men, syns jeg fortjente det med tanke på forkjølelsen!

 

Så koselig du skal ha det i kveld da, Solskinnsbolla. Litt romantikk i hverdagene gjør susen! Selv overlater jeg bebis, hus og heim til de andre i huset - jeg skal nå innta sofaen og har ingen planer om å bevege meg før Forrest Gump er ferdig. Har faktisk ikke sett den filmen før, så det er på tide å få den med seg. Håper den er like bra som alle påstår....

 

Har vært flink med maten i dag, laget wok til middag og det falt i smak hos hele gjengen. Kjøpte woksaus (appelsin og ingefær)og nudler fra Mr. Lee som jeg blandet med svinekjøtt, vårløk, paprika, gulrot og kinakål. Var skikkelig godt og var passe med kalorier! Anbefales!

 

Uansett, nå er det lørdagskveld, sofa og kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slik går no' dagan....!

 

Har vært flink med maten hittil i dag, stort sett. Har kanskje spist litt mye frukt, men det er tross alt bare frukt - og jeg er innenfor kalorigrensa. Ble ikke noe trim i dag heller, er fortsett langt fra form - og har spist en tønne halstabletter bare i dag....

Vurderer å ta meg mitt første bad i kveld, dersom bebis sovner tidlig... Hadde vært deilig, tatt i betraktning at det er minst 4 mnd siden sist -og jeg digger å bade! En liten påskjønning er tingen når man forsøker å gå ned i vekt :-D

 

Middagen i dag ble kyllingfilet, Uncle Bens Chinese Sweet & Sour-saus, og villris. Nammis, selv om det er mye kalorier i den sausen... *kremt*

 

..........

Gikk noen timer før jeg trykket på Send-knappen, og nå skal jeg bade! Juhuuuu!

Har vasket soverommet og skiftet på skittentøyet, så jeg har fortjent å slappe av, mohahahaha!

 

Wish me luck (håper vannet ikke flyter ut over når jeg setter meg ned, nå da... - Eureka...!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg bare meddele min forbannelse over den fyren i Lillesand som kastet hunden sin i vannet, bundet fast til en jævla biljekk! Fy *piiiiiiiiiip* for en drittsekk. Stakkars, stakkars lille hunden. Hvor forferdelig den må ha hatt det! Herregud... *grine*

 

Dernest (kanskje dette burde være i omvendt rekkefølge...?) må jeg få meddele min frustrasjon ovenfor Nord-Korea som begynner med prøvespregning av atomvåpen - uten annen grunn enn å vise muskler! Fy *piiiiiiiiiiiip* for gjeng neanderthalere! *hyyyyl*

 

Så, da er vi tilbake til det som også opptar meg om dagen, slankingen!

(man er jo seg selv nærmest, er man ikke....?!)

Har vært flink med maten både i går og i dag, stort sett. Når jeg tenker meg om har jeg egentlig vært flink hele uka, har ligget mellom 1530 og 1650 på hverdagene, og hadde 2100 kcal på lørdag. (mye sjokolade der, jah...)

 

Har derimot ikke trimmet denne uken pga forkjølelsen, men heldigvis er den på veg vekk, takk og lov!

Imorgen drar vi på en-natts-overnatting på hotell, bare for å få litt forandring. Håper det blir anledning til en ridetur, men foreløpig ser det dessverre dårlig ut. Uansett blir det jo muligheter for en lang spasertur, så dét skal vi få til!

Satser på å holde maten under kontroll, og tror det skal gå rimelig greit. Har kommet såpass godt inn i opplegget at det er enkelt å følge det, heldigvis. Håper det gjelder på hotellet, også... *kremt*

 

Ønsker dere alle lykke til, og krysser fingrene for en hyggelig veie-dag på torsdag.....!

 

 

Hadet-på-badet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Først; heeelt enig, jeg kjenner nesten at jeg revner innvendig når jeg hører om dyremishandling, det er så grusomt, og jeg synes så synd på de stakkars uskyldige vesene. At mennesker kan være så gale oppi skrotten, både når det gjelder dyremishandling og prøvesprengning!

 

så var det oss ja; tuuusen takk for oppmuntrende ord, de motivasjonsfaktorene ga meg litt å tenke på ja. Det er nå det er viktig å tenke framover, og ikke bare akkurat i nuet hvor jeg har lyst på den ene sjokoladebiten som allikvel bare vil vare noen sekunder. I dag var jeg bare millisekunder fra å gå i skapet og hente meg et par kjeks (forferdelig dumt å ha det i skapet, men jeg er litt sånn at jeg vil ha noe hvis noen skulle finne på å komme på besøk, dårlig unnskyldning ell??), men da grep jeg meg selv i nakken og dro meg og ungen ut på tur. Så LITT viljestyrke har jeg fortsatt selv om jeg gjerne skulle ha ladet opp viljestyrken enda mer. Jeg skal være flink pike nå, og ikke veie meg før torsdag, det er vel din veiedag også? Da håper jeg vi får se nedgang begge to.

 

Nå har du vært virkelig flink, det er tydelig at en skjerper seg når man går på kurs, ikke sant? Noen sjokoladebiter på lørdag tror jeg ikke skader, men den mengden jeg inntok tør jeg ikke å regne ut kaloriinnholdet på engang, grøss og gru!

 

Kos dere på hotelltur da, hørtes godt ut. Har lyst til å gjøre noe annet snart jeg også, komme litt bort. Har litt lyst på langweekend i Glasgow, barnevennlig "mini-London". Kanskje vente til jeg har gått ned noen kilo så det går an å shoppe litt! Det bør jo være en god motivasjonsfaktor!

 

Tvi tvi på torsdag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var hotell-turen vel overstått og jeg kan rapportere om at jeg spiste ca 1600 kcal både i går og i dag, om jeg ikke har fullstendig vridd øyemål.

Ble litt lite mat på dagtid i går og en større middag på kvelden, men det er vel lov?

Var veldig flink til middagen i grunn, vi kjøpte 3-retters hvor forrett var en liten bit ørret på salatseng, og en rømmedressing ved siden av. Hovedretten var røkt svinekam eller noe i den dur, med ovnsstekte poteter med skall og rotgrønnsaker. Spiste bare litt av poteten, alle grønnsakene og en del av kjøttet.

Dessert var eplekake med is, men her var jeg flink! Bad om å få frukt i stedet, og det fikk jeg! Spiste bare litt av det også, siden frukten viste seg å være hermetisert (sånn hjemmelaget på hotellet), og isen ved siden av rørte jeg ikke...!

 

I dag var det en test av viljestyrke å spise frokost, men jeg spiste to TYNNE, grove brødskiver. Hadde på hvitost på én og skinke på den andre - med masse agurk og tomat på toppen. Skeiet ut med et kokt egg i tillegg, drakk ett glass melk og spiste en pære til dessert. Var stappmett da jeg var ferdig!

 

Lunch var kun en enkel brødskive, så det var i grunnen altfor lite (satt i bilen) - men supplerte med banan og eple :-D

Middagen ble det så-som-så med i dag, kjøpte en grov baguette med egg og tomat, sånn som ordnes mens du venter. Sørget for at min var uten både smør og majones, så den var i grunnen ganske sunn.

 

Turer har det også blitt noen av, i går gikk vi lang tur med bebis i sentrum av Røros (datteren min har alltid hatt lyst til å dra dit, av en eller annen pussig grunn. Nå, etter disse dagene, vil hun flytte dit....!) Vi gikk opp og ned bakkene rundt kirken og fram og tilbake, både i går og i dag. Er forferdelig sliten i hoften min, som har begynt å knirke litt for ofte, men i morgen skal jeg gå til angrep på den med et massasjeapparat jeg fikk til jul av svigerfar, så da SKAL den bli bra!

 

Er fryktelig spent på hvordan veiingen vil gå i morgen, er så innmari redd for at jeg ikke har gått ned noe. Det vil i såfall være en anti-motivasjonsfaktor de luxe!

Imidlertid fikk jeg meg en vekker både i går og i dag, da vi fløy rundt omkring i ulike klesbutikker for å finne noe jeg kan ha på meg under dåpen neste helg. Det var INGENTING som passet! Jeg så bare direkte ulekker og FEIT ut, det var en direkte grusom opplevelse.

Jeg visste jo at det var ille, men ikke SÅÅÅÅ ille! Herregud, det er nesten uvirkelig at jeg ikke kan shoppe klær lenger, det som pleide å være så morsomt...

 

Nei, hele turen var en skikkelig nedtur, klesmessig sett. Så dersom jeg ikke har gått ned noe som helst i morgen, legger jeg meg ned og griner! Er dessuten full av vann igjen (hipp - hurra, liksom), jeg blir ikke kvitt denne dritten. Beina er så hovne om kvelden at det er vondt å ta av sokkene, de lager dype søkk i leggene mine.

Føler at kroppen min har blitt 20 år eldre siden før graviditeten, er ikke det helt søkt?!

Håper det bedrer seg når kiloene blir borte og vannet ENDELIG forsvinner...

 

Det er forresten den eneste positive tingen med at ammingen ser ut til å være over snart, nemlig at jeg kan kreve heavy, vanndrivene medisinering!

 

Herregud, nå gikk klokka fort, gitt. Skulle lagt meg for lenge siden, er stuptrøtt og megasliten etter ørten timer i bil.. *host*

Håpe, håpe, håpe at vekten viser nedgang i morgen......! Natta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 2 kilo! Hurra!!

Da er jeg ned 4,2 totalt fordelt på 3 uker. Jeg er nå UNDER 100 kilo - endelig!!! Det har jeg ventet på lenge! Min "karriere" over 100 kilo var heldigvis en kort én, siden jeg ikke har veid så mye i mer enn 5 mnd. Lenge nok for meg, takk.

 

Jeg skal aldri, aldri, aldri over 100 kilo igjen - ever!!! Ble så glad da 99-tallet lyste mot meg, fikk nytt mot og en strålende motivasjon.

Dro til byen og kikket på klær, og fant utrolig nok antrekk til dåpen neste helg! Hurra! Kjøpte et pent skjørt, en topp og en velur-jakke. Kostet en formue, men det er det verdt så lenge jeg ikke føler meg som et enormt berg i det.

Er litt viktig å føle seg vel når man sliter med de ekstra kiloene...

 

Ser ut til at jeg kanskje når målet mitt med kurset, som er å veie 95 kilo. I dag er jeg 99,7 - så jeg burde greie det på 5 uker igjen. Såfremt ikke resten av ukene blir slik som den forrige, med 200 gram ned, selvsagt.... *sukk*

 

Nå skal jeg feire vektnedgangen med å rydde hus, lage middag til familien og delta på 4- timers forelesning i kveld.... Juhu!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Gratulerer med underhundregrensa, herlig å kunne lese to siffer igjen tenker jeg! Utrolig bra nedgang på disse ukene da, håper det fortsetter bra for deg! Selv har jeg aldri opplevd å slite så hardt for grammene, men er allikevel godt fornøyd hittil! Vi har vært flinke begge to synes jeg, mange gir opp lenge før vi har gjort! Her skal ingen gi seg før vi er helt i mål, ikke sant? Blir helt sikkert noen syndefulle aftener og lange uker, men det er tross alt en ny livsstil dette her, ingen diett. Så det er bare å fortsette og bruke den tiden det tar.

 

Så bra at du fikk kjøpt deg klær til den store dagen også da! Gleder meg til å kunne gå i butikken og kjøpe det jeg vil. Bortsett fra på BikBok og sånne minimenneskebutikker da. Favorittbutikken min er vero moda - selv om jeg ikke synes de har så mye kult akkurat nå, kanskje like greit siden mye av utvalget ikke passer.

 

Lykke til i helgen hvis vi ikke "snakkes" før. Kan jeg spørre hva minsten skal hete da? Jenta mi heter Kristine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott nedgang du har hatt!*farvel-tre-talls-klubben* forever! Og gratulerer og velkommen tilbake til 2-tallsklubben. Jeg har vært innom den klubben i de to første svangerskapene mine, men denne gangen klarte jeg å føde bare 3 kg fra..... Ikke morro å se at det bikker over 100 kilo.....

 

Jeg må se å få ringt etter dåpsdag... den kirken vi vil ha er en veldig populær kirke så egentlig burde jeg vel ha ringt dagen etter fødsel, men jeg håper vi får en søndag i januar. Da har jeg noen mnder på å komme meg ned i vekt. Selv med jula som alltid kommer å ødelegger litt.

 

Tusen takk for oppmuntrende ord til meg. Det er litt slitsomt å tenke på alt man skal holde seg unna. Når man er sliten og bare vil lage noe kjapt, så er det veldig lett at det blir noe kaloribomber. Imorges ble det korn og yoghurt i stedet for brødskiver. Fint at det er hvertfall noe som er lett og raskt å lage.

 

Jeg håper vi får en bedre natt idag. Han har sovet stort sett i hele dag, men nå har vi klart å holde han våken i 2 timer... håper det hjelper for å få en bra natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra forelesning. Deilig med noe annet enn bleieskift og mating, godt å få noe annet å tenke på noen timer.

 

Tusen takk for svar Solskinnsbolla og Tigris! Det er klart at her er det ikke snakk om å gi seg før vi er i mål, uansett hvor lang tid det måtte ta. Merket det når jeg prøvde klær, at kampen mot kiloene virkelig er verdt det - uansett hvor tungt det er å gå ned i vekt så er det verdt det når bukser i str 40 passer igjen! (riktignok ganske lenge siden str 40 passet for meg, men nå skal de på igjen!)

 

Dåpen er ikke før neste helg, heldigvis, for her må det vaskes hus og bakes kaker (!).... Fikk vasket vindu denne uken, men det står fortsatt noen igjen som må tas. Jukser og bruker bare spray-og-tørk-av-metoden, men den er til gjengjeld veldig effektiv...!

Kakene som jeg skal bake er:verdens beste daim-iskake (som jeg forspiste meg på tidligere i høst), ostekake, sjokoladekake og suksessterte.... Hallo, liksom. Har imidlertid bestemt meg for å spise kake på dåpsdagen, men selvsagt ingenting verken før eller etter.

Bebis skal hete Maria, oppkalt etter din oldemor. :-)

(hvordan får dere smileys inne i innlegget, forrresten? Jeg får ikke det til, jeg.... )

 

Jeg vet så altfor godt hvor lettvindt det er å ty til enkle løsninger når tiden er knapp og man er sliten, det har vært en del take-away middager her i huset, for å si det sånn...

Imidlertid er det SÅ mange kalorier i slike måltider, så det er virkelig ikke verdt smaken. Lager kjapt en kjempegod middag ved kjøttdeig av kylling eller svin, en gulrot og en paprika som stekes, og krydres med hvitløkspepper. Koker ris i store posjoner, slik at vi slipper å koke hver dag - og det hele er ferdig på 5 min.. Har hatt litt dilla på ovennevnte i det siste, varierer litt med kjøtt og kjøttdeig, men bør kanskje begynne med noe annet snart.. Tror resten av familien begynner å bli ganske fed-up!

 

Uansett, jeg er SÅÅÅÅÅÅÅÅ lykkelig for at jeg er ferdig med 100-kilos-klubben. ALDRI MER!!! En ting er å veie så mye som høygravid, men to mnd etter fødsel? No way!

 

Snart er vi slanke, hurraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...