Gå til innhold

Min slankedagbok


Gjest femalia

Anbefalte innlegg

  • Svar 574
  • Created
  • Siste svar

Da er nok en dag snart over, og maten har gått rimelig greit i dag også. Syns jeg har kommet godt inn i saker og ting, så jeg har ikke behov for å skeie ut (ennå...).

 

Kurslederen min syns det hadde gått så bra denne uken at hun nesten ikke forstod det, syns det hørtes litt skummelt ut, jeg!

Hun bad meg om å ikke ha særlige forventninger til uken som kommer, siden vekten kanskje vil stå stille siden jeg gikk ned såpass sist uke. *angst*

Er det virkelig slik at man ikke kan ha god nedgang hver uke? Syns jeg leser om det hele tiden? *sukk og dobbelsukk*

 

Men, jeg skal selvsagt forsøke å være realistisk, slik at jeg ikke blir veldig skuffet om jeg står på stedet hvil. Målet får være å ikke gå opp kommende uke, med andre ord....! :-)

 

Har dårlig samvittighet for mangelen på trim hittil, burde vært langt over 21 trimpoeng nå. 7 hver uke er jaggu ikke SÅ mye... Men, skylder på sykdommen som aldri gav seg, samt undervisningen som har tatt mye tid. ;-)

 

Vel, nå er det helg og det blir spennende å se om jeg holder meg innenfor kalorigrensene mine. Har en skål med sjokolade fra forrige helg som skal fortæres, dersom den fortsatt smaker godt etter en uke i skapet. (Flink?? Har ikke smakt på en eneste sjokolade siden sist lørdag!)

 

Gruer meg litt til neste helg med tanke på matinntaket, pga barnedåpen. Vi skal servere hjemmelaget aspargessuppe til forrett, hjortegryte til hovedrett og dessert blir multekrem. Høres det bra nok ut, syns dere?

 

Okei, nå skal jeg forsøke å lese litt. Deilige, lille bebis sover allerede som en liten engel, så jeg skal nyte kvelden! Have a good one, everybody! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Syns den menyen hørtes digg ut, den faller nok i smak tenker jeg! Dessuten synes jeg at du skal slappe av den dagen, og ikke tenke for mye på kalorier, det er tross alt dåpen til jenta di :-) Kan kanskje tenkes at du ikke kommer til å spise så mye som du tror allikevel, det er jo litt "styr" den dagen for deg som arrangør, for min del var det verre dagen etter, da ble det mye mer spising for min del! Det var før jeg begynte å slanke meg, "heldigvis", hehe...

 

Du har jo kosemerkene dine, og kan spare litt kalorier ved å ikke drikke melk til frokost den dagen, og spise bare et lite mellommåltid før middagen. Du rekker vel neppe å få i deg alle måltidene den dagen uansett.

 

Ja ja, så det var nesten uforståelig at du hadde gått ned så mye, altså. Syns det bare må bety at kroppen din er klar for å gå ned noen kilo jeg. Selvfølgelig kan du ikke forvente å gå ned 2 kilo i uka framover, det sier seg selv, men jeg tror absolutt ikke at du ikke kan gå ned noen hundre gram denne uka også. Det gjelder vel egentlig bare å ikke tro eller forvente noe som helst, bare gjøre den jobben man skal og bruke den tiden det tar. Om det skulle stå stille en stund så snakker du jo med ei med erfaring der! Jeg fikk 16-17 trimpoeng et par uker uten å gå ned noe, så det er ikke alltid like lett å skjønne seg på denne kroppen.

 

Ha en god helg! Kos deg med skåla ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg skritteller i dag, til den nette sum av kr. 399,-

Kjekt å ha, liksom.. Men, herregud så strevsomt det er å få nok steg i løpet av en dag, da mann!

Jeg er nå oppe i 7138, og da har jeg gått en tur på en time i dag, jobbet i hagen med mye vandring fram og tilbake og vært på flere butikker. Burde jo bli en del steg, spør du meg, men nope!

Kikket inn på et annet forum og der var folk oppe i 15000 steg om dagen, hvordan i himmelens navn får de til det??? Går de turer på 3-4 timers varighet, eller? Hørte en på God Morgen Norge som fortalte at rekorden hennes var på 42000 steg i løpet av en dag!! Da hadde hun riktikgnok vandret Paris på tvers en hel dag, men gud bedre for en sum!

 

Jeg gjorde samtidig et lite eksperiment ang forbrenning av kalorier siden skrittelleren angivelig hadde kaloriteller i tillegg.

På pulsklokken min har jeg registert både alder, kjønn, vekt og høyde mens skrittelleren kun lot meg registere vekt. Det viste seg etter turen at pulsklokka hadde registert ca 400 kcal, mens skrittelleren hadde bare 270 kcal! Det er litt av en forskjell!

Må jo tro mest på pulsklokka siden den registerer pulsen og tar høyde for alle fakta mht til vekt, kjønn osv, men syns det var en graverende differanse...

 

Det var bra at menyen til barnedåpen ikke hørtes helt ille ut, Solskinnsbolla! Jeg kommer liksom ikke på noe annet, og forsåvidt er både middag og dessert avgjort. Eneste som kan endres er suppa.... Er ikke noe glad i suppe selv, men lot meg overtale av min mor som digger aspargessuppe (hallo, liksom..!) Så om ikke annet, blir hun glad i hvertfall. :-)

 

Håper du har rett ang vektreduksjonen min, at det er kroppen som rett og slett er klar for å slippe på kiloene. Har nå fått tilbake mensen (helt fuc... utrolig! Sååå tidlig!*argh*), mens vannet i kroppen ser ut til å leve sitt eget liv. Men, ting tyder i det minste på at kroppen er på veg til å stabilisere seg igjen.

Det er utrolig tøft gjort av deg å beholde motivasjonen når du står stille på vekta og har 17 trimpoeng i løpet av en uke! Du er jaggu motivert, det er sikkert! Skal lære av deg og ikke gi meg, selv om vekten viser oppgang eller stillstand til torsdagen.

Men, prøvde et skjørt i dag,s om jeg kjøpte i midten av august, og det passet! Det var ALTFOR trangt da jeg kjøpte det, var ikke i nærheten av å få glidelåsdelene til å møtes. Sitter litt trangt ennå, men jeg kan godt bruke det! hhihiihih! Det hjelper uansett på motivasjonen!

 

Jeg har kost meg med en daim i dag, jeg. Lot godteskål være godteskål og overlot den til resten av gjengen. Fant ut at jeg kun har spist 305 kcal med kosemerker, så jeg har noen tilgode - de sparer jeg til i morgen... Nå er jeg uansett for trøtt til å spise noe mer... I dag hadde vi nemlig entrecôte med ris og peppersaus til lørdagskos...! Nammenam!!

 

Da er det nattinatt her i gården, lille bebis vil ikke sove i kveld så jeg skal legge meg med henne for å se om det vil fungere. Kryss fingrene! Natta! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

....det er flere enn deg som ble overrasket over hvor mye 10000 skritt egentlig er. tror jeg har hatt den samme pulsklokka som deg, men jeg har funnet ut at jeg går og går og går både med og uten :-) så jeg har solgt den til ei i barselgruppa. Jeg også reagerte på at det burde blitt mer kalorier, og testa med pulsklokke, og den viste mye mer kaloriforbrenning. Så den er nok ikke helt riktig der, den aner jo ikke hvor høy pulsen din er når du går så du kan jo praktisk talt gå i snilefart og oppnå samme resultat over samme distanse i "nestenjogg".

 

Hvis du klarer å gå 42000 skritt på en dag så har du enten fritidsproblemer eller ferie, så jeg antar at hun hadde det siste ;-) jeg går vel ca 1 1/2 til 2 timer hver dag, det burde vel være bra synes jeg. Nå virker det som vesla snart omjusterer seg til to søvnperioder om dagen i stedet for 3 så det kan hende det blir litt innskrenking i sovegåturene, men det går jo an å gå tur med våken knupp også såklart.

 

Nå skal vi ut og gå tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du tur flere ganger om dagen, hver gang bebis sover??? Hvordan får du tid til det, du som har så mange barn? Du skifter ikke tilfeldigvis navn til Miracle-woman nattestid, gjør du vel....?! ;-)

Jeg som regner meg selv som flink dersom jeg går én tur i løpet av en dag, hmmm- nå virket plutselig ikke så bra allikevel...

Her i gården er bebisen ganske så variabel når det gjelder soving, og hun har omtrent ingen rytme ennå. Hun sover når vi triller tur, men utover det er det helt tilfeldig. Sover 15-20 minutter innimellom, skikkelige powernaps, også er hun våken i et par timer før hun tar en ny, liten dupp.

Hun sover lite for å være så liten, men håper det stabiliserer seg etterhvert...

 

I dag har jeg forbrent masse kalorier på kjøkkenet! Har hatt STOR-opprydning og har kastet flere søppelsekker med unødvendige ting-og-tang (!) og har vasket skapene attpåtil. Holdt på i timesvis, men gurimalla så deilig det er nå som alle hyller og skap er STRÅLENDE ryddige og rene!

Får jo besøk til helga så da er det greit at ting er i orden, selv om jeg tviler på at de kommer til å granske kjøkkenskapene mine med lupe...

 

Ellers så har jeg sovet på meg kink i nakken natt til i dag, så jeg går med huet på skeiva. Skikkelig pent. Takk og pris og hurra meg rundt for massasjeapparatet som jeg fikk av min mor i fjor. Det berger meg, siden de færreste her i huset gidder å massere meg meg ujevne mellomrom utover dagen. Apparatet har to digre klumper som graver seg inn i musklene og er rett og slett helt suverent. Skal jaggu bruke det oftere, vanligvis glemmer av at jeg har det.

 

Nei, skrittellere er noen skikkelig lure-greier når det gjelder kalorier. Og jeg lurer nå litt på de skrittene også, jeg da... Telte skrittene mine over noen meter i dag, og skrittelleren hadde halvparten av det jeg hadde. Så dersom denne greia ikke skjerper seg, leverer jeg den tilbake. Vil jo helst ha en skritteller jeg kan stole på. Kaloriene er så sin sak, men den bør jo helst kunne telle skritt, da..!

 

I morgen er det en ny uke med mer kaloritelling! Her er det bare å telle i veg. Flesket skal vekk! Nemlig! Bort for alltid, vekk-vekk-vekk! Og det skal bli deeeeeeiiiiiiiiliiiiig!

 

Stå på, alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

...jeg også har et sånt massasjeapparat som du har, skikkelig deilig når jeg først husker å bruke det.

 

Neida, jeg går ikke tur hver gang hun sover, men det er nesten fast at samboern og jeg går en kveldstur med henne etter middag, før hun får grøt skal legge seg for natta, vi synes det er ok alle sammen, bedre vane enn å slenge seg i sofaen og se på tv, dessuten er han "med" og slanker seg noen kilo han også. Også hender det jeg går en tur på dagen og handler det vi skal ha til middag, det er en passelig tur og hun sover ofte litt da. Men jeg er absolutt ingen miracle woman :-) og jeg tror du forveksler meg med ei annen når det gjelder antall barn, for Kristine er den første og eneste hittil ;-)

 

Så flink du har vært på kjøkkenet da! Trengs her også. Etter at jeg gikk ut i permisjon har jeg vært litt opphengt i å gjøre rent i huset, det blir litt sånt når man går hjemme og ser støvet hver dag. Men de siste ukene har jeg vært flink til å sette av tirsdagene til å vaske gulv og tørke støv og ellers gjøre det jeg rekker, tar badet annenhver tirsdag. De andre dagene har jeg derfor klart å koble ut vaskinga, stort sett. Så da får jeg jo tid til å gå tur, hehe....

 

Nå hyler vesla etter oppmerksomhet her. vi "snakkes"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke du som hadde flere barn, det var Tigris, det! jaja, skylder på ammetåka...!

Syns du er utrolig flink til å organisere deg, her går alt på halv åtte og vel så det! Har ikke noen fast vaskedag, langt derifra - går og ser på rotet så lenge jeg orker og deretter bare MÅ jeg vaske.. Kanskje jeg skulle forsøkt en slik dag, jeg også - er jo ganske greit, tenker jeg?

 

Her skal imidlertid hele huset ryddes, vaskes og stelles før helgen når det blir storinnrykk av gjester... Heldigvis viser det seg at eldstedatteren har operasjons dagsverk på tordag, så da leier jeg henne til å passe søsteren mens jeg vasker. Kan ikke regne med at kavaleren hjelper meg pga jobb, dessuten må det vaskes på dagtid mens jeg ser støvet... En annen ting er at det er like greit å gjøre slike ting selv (når vi venter gjester, ellers bryr jeg meg...) slik at ting blir skikkelig gjort, heheh.

 

I kveld skal jeg ut på turbo-tur med naboen, skal bli godt å røre på seg igjen. Skal selvsagt ha på skritteller og pulsklokke, her skal det forbrennes kalorier!

Hun startet med slanking omtrent samtidig som meg, og har hittil gått ned ca én kilo mot mine 4,2. Imidlertid har jeg mere å ta av, så det er kanskje ikke så rart... Blir spennende å se om det jevner seg ut, siden hun spiser betydelig mindre enn meg i løpet av en dag - men skeier oftere ut med kake og godis.

 

Nå skal jeg har meg litt mat, på tide å få i seg lunchen når klokken nærmer seg 15....

 

 

"Snakkes" snart! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen kveldstur med naboen siden bebis lå på puppen da hun var klar til å gå. Hadde ikke stelt bebis for natta engang, så da meldte jeg pass..

 

MEN, jeg gikk en tur til min mor tidligere i dag, opp aaaaalle de bratte bakkene med bikkje og barnevogn, og hadde på meg pulsklokka... (glemte skrittelleren, selvsagt..) Og jeg forbrant 560 kcal på turen opp og ned! Slå den!

Så den turen skal jeg jaggu gå oftere, helt klart. Belønningen, bortsett fra kaloriene så klart, er en kopp te samt så mye vann som jeg kan drikke...!

 

Så inkludert kjøkkentjenesten min i går (som jeg førte opp som 2 timers maling, selv om det var skap-rydding i tre timer), så har jeg allerede over 10 trimpoeng denne uka! Skal se at vekta stopper helt opp nå, bare for å være ekkel.. Men, det er jo det som har skjedd med mange andre, så det er bedre å være forberedt på en nedtur enn å ha klokketro på en kjempereduksjon igjen..

 

Uansett, gleder meg til å se vekta gå sakte, men sikkert nedover!

 

Natti natt, alle medslankere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det veiing igjen i morgen... Angst og beven, sier jeg bare. Tenk om jeg ikke har gått ned noe som helst?? Har skaffet meg ca 14 trimpoeng denne uken, og da er det vel typisk at jeg går ned mindre enn jeg håper på..

For all del, regner ikke med å gå ned to kilo igjen. Alt utenom oppgang og stillstand er flott! *håpe, håpe, håpe*

 

Har handlet inn til dåpen i dag, var en nesten rar følelse å kjøpe inn fløte, sjokolade, sukker,melis og slike ting. Følte meg nesten litt forbrytersk der jeg stod, har jo bare handlet sunt i en mnd nå. Har lovet meg selv en ikke-telle-kalorier-dag på dåpsdagen, men da er det også stopp. Utfordringen blir å unngå å spise kake på etterpå-laget på mandag og på jobben på tirsdag. Krysser fingrene for at viljestyrken min holder.

Skal lage kake i morgen og fredag, og jeg skal ikke smake på noe som helst, promise-til-meg-selv!

Syns nesten litt synd på de som skal spise alle disse godsakene tenk på alle kaloriene de får i seg!

 

I dag har vi trillet tur i to timer og jeg brente av 560 kalorier! *stolt*

Har hatt på skritteller i omtrent hele dag, og fortsatt er jeg kun oppe i 7700 skritt! Skjønner ikke at det går ann, man må gå tur i 3-4 timer for å komme opp i 10000 skritt. Hvordan skal man greie det ved siden av barn og full jobb når den tid kommer..? Hallo, liksom... Noen som har gode råd...?!

I morgen har jeg leid datteren min i forbindelse med Operasjon Dagsverk, hun skal passe bebis mens jeg får vasket hele huset fra topp til tå! Skal ha på skritteller og pulsmåler, blir spennende å se hvor mye man forbrenner når man vasker hus...! Kanskje det blir såpass motiverende at jeg får lyst til å vaske hus oftere..? Vet om enkelte som hadde syns det var helt greit, for å si det slik..! ;-)

 

Krysser fingrene for i morgen.......! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Lykke til i morgen, da skal jeg også legge inn vektrapport på dagboka. Jeg håper på det beste, men forventer det verste, som det så fint heter.

 

Jeg tror helt sikkert at vaskinga i morgen forbrenner masse kalorier, men ikke bli skuffa hvis ikke pulsklokka viser så mye som du tror. Iallefall er min sånn at den ikke registrerer kaloriforbrenning før pulsen er på over 100 eller noe sånt, og det blir den sikkert flere ganger under gulvvask o.l. men kanskje ikke like mye ved støvtørking og denslags. Så du bruker antageligvis flere kalorier enn det klokka viser. Kanskje skrittelleren blir mer riktig? MEN, disse duppedingsene er litt sære, skrittelleren min var sånn at man måtte gå en del skritt før den begynte å registrere, og dersom man stoppet opp måtte man gå noen skritt igjen før den startet opp igjen. Enkelt ska're ikke væra :-)

 

Blir litt av en utfordring i helga, håper du klarer å kose deg på selve dagen og så være ferdig med kakespising dagene etter, det er isåfall litt av en prestasjon! Best jeg følger med deg litt der ;-)

 

Spent på resultatene våre i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke mer ned enn 0,2 kilo denne uka også. Skjønner ikke det her! De ukene jeg trimmer minst og spiser mest, DA går jeg ned 2 kilo. De ukene hvor jeg trimmer myyyye mer og spiser mindre (ca 1500 kcal pr dag), da står jeg omtrent stille!

Utrolig irriterende, og sååååå demotiverende, da mann!

Men, holder ut - takken er i det minste at jeg minsker i cm til tross for at vekta nesten ikke rører seg... Håpet mitt om å nå 95 kilo innen kursslutt ser ut til å forsvinne i det blå, dessverre. Det er så innmari dumt, for det var et ganske realistisk mål, spør du meg.

Er ikke for mye å be om å gå ned 8,9 kilo over 8 uker, når man nettopp har gått opp 27, er det vel?!

 

Vel, skal forsøke å holde motivasjonen ved like uansett. Har bedt kurslederen min komme med råd om hvordan jeg kan få til en reduksjon på ca 1 kilo pr uke, i stedet for denne berg-og-dalbanen. Vil gå JEVNT ned, ikke i slike rykk og napp. Og dersom jeg skal følge den metoden som ser ut til å virke best, skal jeg nesten ikke trimme og spise mye mer! Det høres jo liksom litt feil ut, målet er jo å legge om til en fornuftig og sunn livsstil!

Jeg fikk beskjed om å variere kalorinntaket mer fra dag til dag sist uke, hvilket jeg gjorde, og det fungerte altså IKKE for meg.

 

Noen som har gode råd slik at jeg kan gå jevnt ned, og ikke i rykk og napp slik som nå?

 

Håper det gikk bedre med deg i dag, Solskinnsbolla! Krysser fingrene for deg!

 

Status pr i dag, etter 5 rapporteringer:

Startvekt: 103,9

Nå-vekt: 99,5

Midjemål ved start: 108 cm

Midjemål nå: 101 cm

Lår ved start: 69

Lår nå: 66,5

Kilo til sammen: 4,4

Cm til sammen: 19,5

 

Så det går nedover, det går bare så treeeeeeeeeeeeeegt, sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

200 gram ned denne uka. Jeg også har lagt meg på 1600 kalorier ca, skeier ut litt mer på lørdager. Kanskje vi skal prøve å legge oss på 1750 noen dager, eller variere fra dag til dag som kurslederen din sier?

Forrige gang jeg gikk ned 16 kilo gikk det jevnt og trutt, jeg lurer på om det kan ha noe med at vi har vært gravide jeg, og at kroppen ikke er helt den samme som før.

 

Skriver litt i dagboka mi etterpå, må en tur i butikken nå.

 

Ikke gi deg! Det går nedover, og det er det viktigste! Neste uke tenker jeg det går bedre igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke det her med de få grammene ned hver uke, sukk. Fikk tilbakemelding fra kurslederen min nå. Sist uke anbefalte hun variert kaloriinntak hver dag, nå anbefaler hun mindre trim!

Siden jeg fortsatt har væske i kroppen bør den ikke overbelastes såpass tidlig, og i grunnen passer det utmerket. Skulle bare ønske hun hadde sagt fra litt tidligere, jeg har vasket hus fra topp til tå i dag, pusset vinduer, dører, skiftet på senger, skrubbet ovner og peis, bakt kake, møkka for hesten, og vasket - vasket - vasket i mange timer.

Forbrant 800 kalorier i følge pulsklokka, og da slo jeg den av lenge før jeg var ferdig....

Har blitt nesten 5 trimpoeng bare i dag, det! Men, resten av uka blir stille, pga besøk og dåp.

 

Håper det fungerer med å spise som vanlig og trimme mindre. Blir spennede å se. Kanskje jeg bør kompensere matinntak og kake på søndag med lang tur på tirsdag? Da har jeg nemlig tid til ting igjen, hurra!

 

Nå er det badetid, siden dagen i morgen er fyllt opp med møte hos presten kl. 1030, deretter stå i butikken (med bebis) fra kl 12.. kl 14 lander en venninne som skal bo hos meg, som jeg plukker opp når jeg har blitt avløst i butikken. Deretter er det hjem og lage middag, samt lage enda en kake! (Hvit sjokoladekake, denne gangen,. Nammenam!) Det blir en travel dag...

 

Stå på, folkens! Dette klarer vi!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Nå kan jeg vel si det? :-)

Håper det meste er klart nå til den store dagen, håper dere får en koselig dag og at du klarer å nyte maten og kakene med god samvittighet, det fortjener du på en dag som dette! Gå heller en lang mandagstur.

 

I kveld skal jeg som vanlig kose meg litt ekstra, lager lasagne med kyllingkjøttdeig og lett ost. Kanskje litt vin og is til kvelds....kanskje ;-)

 

Jeg har erfart at 17 trimpoeng ikke nødvendigvis gir de beste resultatene, så det kan være noe i det kurslederen din sier. Men ikke vær redd for å bevege deg fordet! Tror ikke det var "negativt" at du vasket huset en hel dag for eksempel. Det viktigste er nok uansett å ikke skeie ut for ofte. Men jeg har hørt om flere som erfarer at når de innfører en dag i uka med "fri", så forstår også kroppen at det ikke er "sultkatastrofe" - jeg føler vel ikke akkurat at det er noen fare for at kroppen tror det til daglig heller, spiser såpass ok mengde mat med dette GR opplegget at det er jo ikke snakk om noen slankekur, men en sunn livsstil.

 

Nå må du ikke falle for fristelsen med kaker på mandag da :-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg endelig på nett igjen, etter flere dager med fullt kjør i forbindelse med barnedåpen.

Og bare for å ha sagt det med én gang, på spise-opp-kakene-fra-dåpen-selskapet i kveld rørte jeg INGENTING! :-)

Jeg har sendt med gjestene resten av det som ble igjen til slutt, så jeg har kvittet meg med alle fristelser. Syns nesten jeg var litt flink, om jeg må få si det selv....

 

Helgen startet hektisk med vasking torsdag og kakebaking med mere vasking på fredag. Lørdag hadde vi besøk og matlaging hele dagen, serverte besteforeldre brunch etter ankomst og middag på kvelden (foliebakt hel ørret med agurksalat og rømme) og deretter var det pynting av kake - igjen!

Jeg bakte ikke mer enn et par kaker, men den ene kaka var med hvit sjokolade, hele 500 GRAM!!!! Jeg smakte såvidt på kaka på søndagen, verdens tynneste stykke, for jeg var fullstendig klar over at den måtte inneholde noe rundt 20000 kalorier! Men, god var den...!

 

Søndagen kom og dåpen gikk veldig fint. Selve sermonien var flott, selv om gudstjenesten var ulidelig langvarig.. Spiste sunn frokost, slik at jeg hadde litt å gå på utover formiddagen. Middagen var aspargessuppe med MASSE fløte, hjortegryte med enda mere fløte og multekrem med MASSE fløte, selvsagt...! Jeg spiste meg mett, men lot det bli med dét.

Jeg spiste tre kakestykker til kaffen, men de var ganske små. Regner med at de inneholdt mer enn nok kalorier allikevel....

Selskapelighetene var ferdig i 20-tiden, og bebis sovnet som en liten engel uten noe problemer. Hun sov som en stein til langt utpå natta, helt utslitt stakkars.

Da roen hadde senket seg, fant jeg fram rødvinen for første gang på ett år! Det endte med at vi drakk TO FLASKER før vi fant senga, og jeg var rimelig tåkelagt da jeg stupte til køys, kan man si.. La oss ikke før langt på natt, rakk akkurat å finne dyna før bebis våknet og ville ha mat... Heldigvis sovnet hun med en gang hun var ferdig å spise, og jeg sov som en stein til hun våknet igjen i morges, i 08-tiden.

Det gikk et par timer og en laaaang dusj før jeg følte meg våken og oppegående, tror det er lenge til neste gang jeg skal bemle vin på den måten.. Stakkars bebis som fikk pupp i formiddag, jeg har ikke pumpe og har for lite melk til at jeg greier å klemme ut noe, så hun fikk morsmelk med nogo attåt, for å si det slik... Ikke rart hun sov godt etterpå, kanskje....!?

 

Men, jeg hadde bestemt meg for å ta tyren ved hornene med én gang etter dåpen, og stilte meg opp på vekta i morges - sikker på å ha kommet over 100 kilo igjen. Det var tross alt bare 500 gram å gå på...

Under og alle undere, jeg har gått NED 1,2 kilo siden torsdag!!!!! Forstå det den som kan, sier jeg bare. Ble mildt sagt helt forundret, kroppen min virker stikk i strid med all fornuft.

Nå heter det seg vel at dersom man drikker alkohol så vil man veie mindre dagen derpå pga væsketapet, men jeg drakk adskillig mer vann enn vin - så jeg får ikke det helt til å stemme, heller. Men, men...

Jeg skal ikke veie meg før torsdag, vil ikke ødelegge denne gode følelsen ved å se helt andre tall f.eks i morgen.. Da er det bedre å være motivert til å holde på gode vaner.

 

Jeg er så glad for at dåpen ble vellykket, og er veldig glad for at vi endelig er ferdige.. Maria var nyyyyydelig i ny, lekker dåpskjole - en vakrere bebis skulle man lete lenge etter. Nå er jo ikke jeg heeelt objektiv, men jeg syns utvilsomt at hun var den vakreste babyen i kirka av de 6 som ble døpt samtidig. Dessuten hadde hun den finesten dåpskjolen, også heeelt objektivt, hehehe ;-)

 

 

Nå er vi endelig ferdig med etterpå-laget, og vi kan senke skuldrene igjen.

På torsdag skal jeg sette igang med GR's lynkur, for å se om det gir ekstra resultater. Tror jeg kommer til å trenge det, siden jeg ikke regner med noe ekstra nedgang innen torsdag - heller tvert imot.

Fikk klarsignal fra kurslederen om at den kuren fortsatt er helt grei, selv om den er "gammel". Men, bytter ut middagene med noe mer á la dagens standard, leverbiff er ikke helt tingen for meg.... *urck*

 

Da skal jeg innta sofaen og vente på at bebis skal våkne igjen. Hun sovnet som en stein midt under selskapet i kveld, og har sovet siden. Tror hun er minst like sliten som oss andre, heheh :-)

 

PS. Tusen takk for hyggelig lykkeønskninger, Solskinnbolla!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så bra gjennomført helg, med vellykket dåp og vektnedgang og det hele! Du har jo vært suuuperflink!! Jeg har også opplevd å ha gått ned etter å ha spist litt mer enn vanlig, så det er kanskje bare sunt innimellom. Det var IKKE sunt i mitt tilfelle denne helgen, men det er tredje lørdagen på rad hvor jeg skeier ut altfor mye, så neste lørdag skal jeg ta det roligere! Du gav meg en god ide om å prøve en ukes lynkur, jeg har den i oppskriftboka mi jeg også. Får kikke litt på den etterpå!

Koselig med dåp, Kristine var også "den nydeligste" husker jeg :-) Jeg husker også veldig godt at gudstjenesten var veldig lang, med nattverd og kunngjøringer og full pakke, tok 1 time og 20 min. Litt lenge å sove på armen, så alle babyene ble utålmodige den siste halvtimen.

 

Nei, får nesten svinge meg litt rundt her, skal ha barseltreff her i morgen. Skal bake GRoedes gulrotkake, og servere kyllingsalat og speltrundstykker, nå er det ikke rom for flere utskeielser, og det at du har vært så flink hjelper også på motivasjonen. Hvilken dag har du tenkt å begynne på lynkuren? Kanskje vi skal begynne samme dag.... Jeg "må" nok uansett vente til torsdag pga barseltreffet i morgen - du får bare sette igang før hvis du vil men...

 

Ha en strålende dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom i full fart før vi skal ut på tur...

Hva med å starte lynkuren på torsdag? Passer utmerket for meg, i hvertfall :-)

 

Jeg kommer til å kutte ut primdressing,leverbiff og evt andre ting som blir for "heftige", men skal ellers forsøke å følge den slavisk. Blir spennende å se om vi går ned noe særlig på den!

 

 

Da må jeg stikke, men må bare si at menyen din for barselstreffet høres glimrende ut. Skulle nesten ønske jeg kunne ta meg en tur! ;-)

 

Lykke til videre, vi snakkes snart! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Supert, da begynner vi torsdag. Lurer på om jeg har en annen lynkur enn deg? Har den som står bakerst i lett og lettvint kokeboka, den grønne. Ca 1150 kalorier pr dag, så jeg lurer litt på om jeg skal legge inn et bittelite kveldsmåltid også, siden jeg ammer en del fortsatt...

 

Reiser på langweekend til svigers neste torsdag, så da passer det å ha hatt en ukes lynkur først - der blir det nok servert husmannskost og bursdagskake, siden samboern har bursdag den helgen.

 

Jeg skal skrive i dagboka mi hva jeg skal spise, så kan du jo se om det er noe av det samme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen fortalte meg at forbrenningen kan komme til å stoppe opp, dersom vi plutselig går for en meny med lavere kaloriinnhold. Kan det stemme??

 

I såfall virker det jo litt skummelt å ta lynkuren, eller hur?

 

Der våknet bebis igjen, skriver mer i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jeg har jo tenkt tanken..... Har sitti og laget meny for hele uka nå, og det ser jo unektelig veldig lite ut. Det er klart at for de som ikke har slanket seg i det hele tatt så er det jo en knallstart, og de går garantert ned. Men for oss som har holdt på en stund kan det hende at effekten ikke blir den samme. Men samtidig så kunne jeg tenke meg å prøve, for jeg kunne trengt et vekthopp nå - dersom det skulle virke den veien altså, det kan godt hende det ikke blir sånn allikevel.

 

Uansett så trenger jeg litt press nå, så jeg tror jeg skal følge planen, men spise mer hvis jeg blir sulten. Tenker litt på vesla og, som jeg fortsatt ammer. Har et spm til deg i forbindelse med det - jeg ammer mindre og mindre, og vesla har begynt å smake på middag og brød og får jo selvfølgelig grøt. Men hvis jeg ammer mindre, både pga mindre produksjon og mindre interesse fra henne, må jeg gi henne morsmelkerstatning sammen med den andre maten da?? Eller holder det med vann. Tenker på ernæringsmessig. Du har jo vært igjennom dette tidligere så du vet sikkert mer enn meg om det.

 

Jeg tror jeg skal være litt streng fra torsdag til og med onsdag, neste torsdag reiser vi til svigers. De har ikke sett oss siden i sommer så jeg vil jo gjerne at de skal se at jeg har gått ned!

 

Hva ligger din lynkur på kalorimessig? Dagene mine er på ca.1200 kalorier. Men det er kanskje klokt å legge seg på 1400....ble litt usikker nå...

 

Nei, nå må jeg legge meg, får besøk i morgen. Vi får finne ut hva vi gjør i løpet av morgendagen. god natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solskinnsbolla, du har ikke tilfeldigvis lyst til å skrive opp hele middagsuka, har du vel...?

Så kan vi samkjøre og se om kuren har lik effekt på oss? Vært litt morsomt å se, egentlig.

Tror egentlig det er veldig lite kalorier i kuren, boken min heter "Grete Roedes beste oppskrifter", fra 1989.... Det er kanskje litt for gammelt..?

Mandag ser f.eks slik ut:

Frokost (samme hver dag):

50 gram brød

1 hardkokt egg eller 60 gram cottage cheese

1/2 grapefrukt

2 dl skummet eller sur melk

1 tomat

Lunch:

25 gram brød m/30 gram fiskepudding

25 gram brød m/ 25 gram mager leverpostei (egen oppskrift i boka)

Middag:

125 gram marinert leverbiff *urck* (oppskrift i boka)

Blomkål

100 gram bakt potet

Dessert:

100 gram fruktsalat med primdressing (oppskrift i boka)

Kveldskos:

1 kopp buljong med 50 gram raspet gulrot

10 gram klibrød med 50 gram cottage cheese med søtstoff og kanel

 

Jeg kommer til å forsøke å holde kuren, mer eller mindre - men bytter ut en del av middagene, samt sære ting som primdressing og slikt....

 

Er det samme kuren som du har?

 

Dagen i dag har jeg vært flink, stort sett, men det har regnet så innmari at vi ikke gadd å gå noen tur... Ja, jeg veeeet jeg er lat, sukk!

Har sjekket priser på treningsstudio i dag, må ha et alternativ til tur nå som snøen kommer. Heldigvis får jeg studentrabatt, det er jo svindyrt å trene!

For 6 mnd med kombinert aerobic og styrke koster det 450 kr pr mnd + innmeldingsavgift på 500 kr. Kun styrke i 6 mnd koster 325 kr pr mnd, med studentrabatt! Hva koster slik trening hos dere andre? Vi har kun dette alternativet her i byen, så de har monopol-priser deretter!

 

Kunne tenkt meg å trene yoga eller noe slikt, men slike ting finnes ikke her. Personlig trener finnes heller ikke. *sukk*

 

Vel, det er bare å ikke gi opp, trening skal det bli! Kan ikke regne med å gå ned 30 kilo ved å sitte på ræva.....! Enkelt og greit!

 

Da er det kveldsmat og leggtid for bebis, snakkes! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Bor på et lite sted, så det er ikke direkte billig på spenst her heller... men jeg har ikke vært medlem på en stund. Det er fryktelig lite sosialt men yoga og pilates på dvd fungerer faktisk bra, bortsett fra at sist jeg prøvde yoga ble jeg rett og slett kvalm fordi man står med hodet mellom bena så mye, og når man da samtidig skal rette blikket mot tv'n for instrukser så ble det litt mye for balansen. Tok to timer før jeg ble i form igjen - så det er faaaali å trene gitt! ;-)

 

Jeg kan da godt skrive opp hva jeg skal spise, jeg er alene hjemme og har lagt snuppa så jeg har ingen andre gjøremål de neste to timene, jeg, hehe.. boka jeg refererte til er vel av litt nyere dato enn din, så noe lever og primdressing skal ikke inngå i denne. Middagene skal ifølge kuren være 1 porsjon, men jeg vurderer å spise 1,5 fordi jeg ammer. Jeg har også kveldsmat, som egentlig bare menn skal ha. Totalt kommer dagene på ca.1350 kcal. Sånn sett så er ikke kuren helt som den egentlig skal være, men jeg tør ikke å spise bare 1100 kcal.

 

HERE WE GO

 

Dag 1

Frokost: 40 g kønnblanding (det betyr altså korn, her jeg kommer ifra)

60 g lett syltetøy

2 1/2 dl skummet melk

1/2 grapefrukt

 

Lunsj: 3 knekkebrød/ryvita e.l.

10 g lettere prim

15 g makrell i tomat

15 g lett gulost

2 1/2 dl skummet melk

 

Middag: Indisk kyllingsuppe side 170 i kursbok 1

 

Kvelds: 50 g ristet brød

10 g lettere fløtemysost

30 g lett syltetøy

 

Dag 2

Frokost: 50 g brød

15 g makrell i tomat

20 g kokt skinke

agurk

1 dl appelsinjuice

2 1/5 dl skummet melk

 

Lunsj: Samme som dag 1

 

Middag: Fiskesuppe (ferdigpose) med fiskeboller, gulerøtter og purre

 

Kvelds: 30 g cottage cheese

20 g kokt skinke i strimler

1/2 rød paprika

50 g brød

 

Dag 3

Frokost: 3 knekkebrød e.l.

20 g cottage cheese

1 skive appelsin

1 skive eple

15 g mager smøreost

1/2 grapefrukt

30 g lett syltetøy

2 1/2 dl skummet melk

 

Lunsj: varmt ostesmørbrød av

50 g brød

10 g tomatpuré

1 tomat

15 g kokt skinke

20 g lett gulost

2 1/2 dl skummet melk

 

Middag: Middelhavskylling s.159 i kursbok 1

 

Kvelds: 50 g brød

15 g mager smøreost

10 g kokt skinke

20 g leverpostei 3% fett

tomat og paprika

 

Dag 4

Frokost: 50 g brød

eggerøre av 1 egg m/gressløk

1 tomat

1 dl appelsinjuice

150 g lettyoghurt

 

Lunsj: samme som frokost dag 1

 

Middag: Burger laget av kjøttdeig av svin - 200 g kjøtt, 1 hamburgerbrød, litt cottage cheese, litt sennep, tomat, agurk, salat

 

Kvelds: samme som lunsj dag 1 - minus melka

 

Dag 5

Frokost: samme som frokost dag 2

 

Lunsj: 3 knekkebrød e.l.

20 g leverpostei 3% fett

15 g mager smøreost

10 g kokt skinke

tomat og paprika

2 1/2 dl skummet melk

 

Middag: Indonesisk wok s 145 i kursbok 1

 

Kvelds: samme som kvelds dag 1

 

Dag 6

Frokost: samme som lunsj dag 2

 

Lunsj: lag en salat av det du har av grønt

med 1 hardkokt egg

100 g kokt skinke

1 lett yoghurt

 

Middag: Fjordland kylling sweet & sour

 

Kvelds: samme som kvelds dag 3

 

Dag 7

Denne dagen har jeg tenkt å spise opp det jeg har i kjøleskapet, følger samme mønster som tidligere i uka. Kjøper ferdig middag fjordland med noe fisk e.l.

 

reiser bort dagen etter så da er det greit å tømme kjøleskapet litt.

 

Ja ja, da var det notert! Nå håper jeg du bruker noe av dette her!! Hehehe :-) Jammen bra jeg har gått sekretruselinja på skolen, så jeg har lært touchmetoden ;-)

gruer meg veldig til veiing i morgen jeg og, har ikke vært særlig flink i dag, jeg var flink å bakte gulrotkake, den ble veldig god. VELDIG god.....ja jeg trenger vel ikke å si mer.... Dessuten var de speltrundstykkene også veeeeldig gode.....sukk...

 

Desto mer spennende blir det å se resultatet neste torsdag!

 

Tvi tvi, vi tastes i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMPONERENDE skriving her, Solskinnsbolla! Det må jeg virkelig si!

Måtte le høyt flere ganger! Tusen takk for innsatsen!!

Kuren din er HELT annerledes enn min, så jeg tror jeg printer ut din, jeg. Min er altså fra 1989 og er vel temmelig "out-of-date"...

 

Jeg setter igang i morgen, har klart grapefrukt og egg i kjøleskapet. Tror det er veldig lurt at du spiser 1,5 ganger menyen, siden du ammer. Jeg ammer omtrent ikke lenger, men plusser på litt dersom jeg blir sulten.

Marinert leverbiff var ikke å se i din meny, og TAKK FOR DET!!!

 

Så var det vekta, da... *sukk*

Har gått ned 800 gram siden forrige veiing, totalt 5,2 kilo siden kursstart. Hadde håper på mer, men tatt i betraktning at det har vært barnedåp og mye stress den siste uke, så bør jeg kanskje ikke klage.

Merker det at den nyeste buksen min nesten er blitt for stor, og den var tr-a-n-g da jeg kjøpte den. Størrelse 46, så det er på tide at den er for stor! Det minner meg om en high-water bukse som jeg kjøpte i august.Den var da vitterlig i str 50? Gurimalla, den skal jeg prøve i kveld. Håper den er ALTFOR stor nå, mohahahaahh!

 

Pussig nok har jeg ingen problemer med å se for meg fremtiden som slank. Tidligere har jeg hatt trøbbel med å visualisere meg selv som et slankt individ, men nuh går alt så meget bedre... Jeg kan nesten se at jeg blir fin i bikini, men det må altså være en bikini som dekker alle andre uhumskheter på kroppen *host*

Jeg gleder meg veldig til:

* å gå i alle mulig butikker og finne klær som faktisk passer!

* ha på tubetopp igjen! (må nok ha strapless-bh under...)

* Komme meg inn i topper og bluser som jeg har hatt hengende i skapet i all evighet, (og kjøpt i en lettere sinnforvirret tilstand "den passer sikkert om et par måneder"...)

* dra til syden og DRITE i å bruke energi på å dvele ved kroppen min

* tilbringe sommeren sammen med min meget slanke og veltrente venninne, uten å sammenligne oss hele tiden (myyye vits i dét, forøvrig, NOT- hun slår knockout på de fleste, for å si det slik... )

* Ha på korte skjørt og være stolt over knærne mine!

* Få menn til å snu seg på gata, ha!

* Ha på lang, fotsid kjole som er ettersittende

* passe inn i slike super-sexy undertøyssett med stropper, sløyfer og blonder både her og der!

* spise pizza med god samvittighet, og vite at de får bitene ikke skal få meg feit igjen, EVER!

 

Slik! Ingenting er som en liten motivasjonsliste for meg selv. I kveld skal jeg forsøke en slik trimvideo, men må bare innrømme at motivasjonen ikke er heeelt på topp. Skulle veldig gjerne blitt slank uten å trimme, jeg!

Men, etter å ha sett på ungdommene på "Et lettere liv" i går, blir man jo litt styrket i motivasjonen. De står på og raser formelig ned i vekt! Snakk om effekt!

 

Men, nå er det bare to rapporteringer igjen, så er kurset mitt ferdig. Tror ikke jeg kommer til å betale 1500 kroner igjen for å få tilbakemelding om at "du må bare prøve deg fram!" Jeg prøver meg gjerne fram, men da UTEN å måtte betale andre for å fortelle meg det....

Jeg tror nok det at en jevn nedgang er både sunn og varig, så jeg skal ikke stresse meg ihjel ennå. Men, jeg MÅ som sagt inn i den bunaden innen mai neste år!

Har funnet ut at dersom det ikke fungerer med et standhaftig kosthold og litt trim for å få av de siste bunads-kiloene, så er nutrilett tingen de siste ukene. Den bunaden SKAL passe!!!!

 

Okidoki, da skal jeg sette på videoen, wish me luck!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...