Gå til innhold

16,6 til jul...


Gjest tinka26

Anbefalte innlegg

hei hei...

 

ja da var dommedagen her...hadde faktisk gått ned 200 gr.bedre en og gå opp.var klar over at vekta mest sannsynlig var gått opp,men heldigvis var det iallfall 200 gr ned.ikke mye men alt hjelper....

her er ukas mål:

 

oarm:36(-0,5)

hofte:122(-1)

midje:120,5(-3)

lår:69(-1)

legg:43(-2,5)

sum:-8cm

 

igjen til jul:16,4kg

 

der har jo målet minska litt da...heldigvis....

 

som dere ser startet jeg en ny tråd i dag...

tenkte og starte en ny tråd hver mandags morgen.førstemenn av oss som er inne starter en ny tråd.er ikke det greit?

syns det hadde vært gøy om resten la inn måla på samme måte som meg så man hele tiden kan se begynnelsen og siste måling....men ingen tvang altså!!!!!!he he....

 

noen som har tenkt på og kanskje bytte navn på gruppen?

forslag?

 

ha en fin dag ellers dere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tenkte jeg kunne slenge meg på denne tråden siden jeg skal ha veiedag på mandager jeg og. Har variert litt når jeg har veiet meg i det siste, men er bedre å ha en fast dag og lettere når jeg har noen å "samarbeide" med:)

Så flink du har vært Tinka! 8 cm er bra!!

Jeg veiet meg på fredag så dropper å veie meg i dag, blir bare skuffet likevel....tante Rød er på besøk og det pleier ikke akkurat å være en fordel....Men er med på mandag som kommer, med mål og alt:)

 

Vekten viste 75 kg på fredag og målet mitt er i første omgang 65 kg.

 

Lykke til videre alle sammen, dette klarer vi!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Flott, mange cm Tinka!!

 

Alltid like spennende å gå på vekta. Den viste heldigvis ned 500g. Deilig ;)

 

Målte bare midje forrige uke, men har tatt resten av målene nå. Startmålene står i parantes)

 

Vekt (90,3): 88,3 - 87,8 = 500 gr

o. arm = 35

Midje (107): 100 - 99 = 1 cm (under 1 m :D)

Hofte = 112

Lår = 67

Legg 42,5

 

Er fornøyd med det, men skal være litt flinkere til å trimme denne uka. Begynner på jobb igjen i morgen etter en lang ferie, så da må jeg huske å ha med nok mat og planlegge dagen. Blir litt uvant, men skal stå på !

 

Lykke til med ny uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og tid for veging..... har blitt for lite trim forrige veke, men likevel viste vekta ca -1 kg sidan forrige mandag. Litt vanskeleg å få heilt nøyaktig sidan eg ikkje har digital vekt. Men i dag er gubben utskremt medarbeider for å kjøpa det til meg (og til seg sjølv også forsåvidt...). Så, med start på 82 er eg no på 80. Godt fornøgd så langt, og dei saftige knekkebrøda er gode å ha for å halda kontroll på antall kaloriar i kvart måltid....

 

På kontoret mitt har eg tre sortar knekkebrød, banan og mager smøreost, då klarar eg meg heilt til middag.....

 

Målebandet har eg ikkje huska på enno, men må ta det fram i dag, så kan dåke få måla mine i morgon.

 

Eg syns det er veldig greit å ha ein ny tråd kvar mandag, då blir det ikkje så mange sider å bla i. Veiedag mandag, Mandagsklubben?

 

No gler eg meg til hausten kjem skikkeleg i gong, her ute på landsbygda er det ikkje treningsstudio rundt neste sving.... men, spinning-tilbud har vi på vinterhalvåret, eg berre går og ventar på første time.....

 

Ha ei god veke alle saman, med eller uten knekkebrød...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned 16,1 kg til jul, og har holdt på i 2 uker nå.

 

Den første uka gikk jeg ned 2 kg, men denne uka ble det bare 0,1 kg...

 

Vet ikke helt hva jeg har gjort galt, men det ble noen utskeielser både fredag og lørdag. Denne uka blir det en bursdag, så jeg får vel trimme litt ekstra.

 

Ellers blir det smått med trim på meg. Jeg har småunger og full jobb, så overskuddet brukes stort sett på husarbeid.

 

Jeg slanker meg forresten etter egen metode. 3 hovedmåltider og 3 mellommåltider (oftest frukt). Til middag blir det ofte Grete Roede. De har fine oppskrifter som gir gode og lette måltider. Lørdag blir det noe godt til kvelds (hjemmelaget pizza) og en sjokolade. Jeg er sjokoman, og når jeg får lyst på sjokolade prøver jeg å planlegge hvilken jeg skal velge på lørdag.

 

Gubben i huset er også på slanking, så huset er kjemisk renset for godsaker (stakkars barn).

 

Jeg skal forresten også prøve å få tatt noen mål til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... eg slit med same "problem" som deg, Stompen. Tre ungar i alder 2,7,9 gir ikkje akkurat fritidsproblem..... Eg er også i full jobb, så tid for seg sjølv til trim er det lite av. Heldigvis litt trapper i huset, så eg får ta nokre ekstra turar opp og ned med klesvasken kvar dag....

 

Har eit trimrom i kjellaren med diverse utstyr, lite fristande når det er sommar, men no utover får eg prøva å bruka litt tid der nede. Med ein mann som er mykje på reis, må det helst bli etter sengetid for dei tre søte små....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ny her og forstår ikke helt hvordan dette fungerer.. Maaaange av "leserinnleggene" er jo som å høre meg.. ;)) det er artig.. men jeg skjønner bare hvordan jeg svarer på hver enkelt innlegg som dere skriver..

 

Er 169/170 høy og veier 73,5 (veide meg til morgen i dag) ny uke-nye muligheter som jeg alltid prøver å tenke...

 

Har gått på 2 kurs tidligere i år og gikk ned 8 kg, men med ferie og generelt sommeren har jeg lagt på meg 6,5 igjen.. TRAGISK... vurderer nytt kurs til uka men det er for jævlig å betale enda mer når jeg har 2 bøker og vet nøyaktig hva som skal til... Men ny på vektklubben i dag..

 

Målet mitt er å gå ned 10 kg.. Ser andre har 10 kg til jul som et mål og det er kanskje ikke så dumt.. høres veldig tøft ut spør du meg..

 

Superfornøyd hvis jeg klarer å gå ned så jeg veier 60-65 kg.

Føler meg jo så utrooolig mye mere attraktig med en gang. For ikke å snakke om hvor mye bedre jeg og kjæresten har det sammen når jeg trives bedre med meg selv...

 

Tenkte å begynne på treningssenter igjen til neste uke for trening av et eller annet slag må til...

 

Håper vi kan motivere hverandre og få noen nye venner også..

Er det forresten noen sted som det står hvor man er fra? tenkte hvis man fikk nye venner og ville møte hverandre en dag?

 

Lykke til alle sammen.. (og til meg selv *s*)

 

 

 

Hei!

Tenkte jeg kunne slenge meg på denne tråden siden jeg skal ha veiedag på mandager jeg og. Har variert litt når jeg har veiet meg i det siste' date=' men er bedre å ha en fast dag og lettere når jeg har noen å "samarbeide" med:)

Så flink du har vært Tinka! 8 cm er bra!!

Jeg veiet meg på fredag så dropper å veie meg i dag, blir bare skuffet likevel....tante Rød er på besøk og det pleier ikke akkurat å være en fordel....Men er med på mandag som kommer, med mål og alt:)

 

Vekten viste 75 kg på fredag og målet mitt er i første omgang 65 kg.

 

Lykke til videre alle sammen, dette klarer vi!!:D[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnelin

;)

 

Tenk at dette er første gang at vektnåla har pekt litt nedover siden tidlig i vinter.

 

Vekt: 77 (77,5)

Midje: 92 (89)

Hofter: 99 (100)

Bryst: 113,5 (114)

O.arm: 31 (32)

Lår: 53 (53)

 

Dette var en skikkelig opptur for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny her i går og forstår ikke helt hur det fungerer jeg heller. Mange av dere som skriver virker så drevne. Jeg skrev i en annen "tråd" før i dag tror jeg. Som trine28 sier, så kunne mange av innleggene vært om meg. Vittig og litt godt at det er flere i samme båt. Begynte i går med et nytt og bedre liv, men kanskje jeg skal legge veiedag til mandag som dere andre. Har gått på kurs før (1,5 år siden), men finner ikke boken igjen. Kan det jo egentlig innerst inne, men plutselig var flere av kiloene vendt tilbake. Hmm...?

 

Litt dårlig samvittighet for har ikke noen trimpoeng. Vel, kvelden er ennå ung.

 

mius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Detteskaljegklare

...og jeg har gått ned 2,8 kilo på en uke! Jammen fornøyd med det! Kiloene har rast av meg, for jeg har ikke trent spesielt mye heller. Og ikke har jeg hatt lyst på sjokolade heller, jeg som er sjokoman. Nei, dette var jammen meg artig! Får skikkelig motivasjon til å fortsette også nå. Har ikke fått tatt målene ennå, men har altså gått ned fra 84,6 kg til 81,8.

 

Herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg har gått ned 2' date='8 kilo på en uke! Jammen fornøyd med det! Kiloene har rast av meg, for jeg har ikke trent spesielt mye heller. Og ikke har jeg hatt lyst på sjokolade heller, jeg som er sjokoman. Nei, dette var jammen meg artig! Får skikkelig motivasjon til å fortsette også nå. Har ikke fått tatt målene ennå, men har altså gått ned fra 84,6 kg til 81,8.

 

Herlig!![/quote']

 

Det var jo helt supert!!! Blir veldig inspirert av å lese de ulike innleggene, så har vært ute og gått i litt over en time.

 

Stå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....som eg skreiv i går, mannen min kjøpte digital vekt....den viste 2 kilo meir enn den gamle... på an igjen..

 

Uansett, eg har gått ned 2 kilo på to veker, men utgangspunktet var berre verre enn først antatt... men då har eg akkurat 10 kilo som skal vekk før jul.

 

Målebandet har nok ungane brukt til leiking, det var iallefall ikkje i strikkekorga mi, så eg må nok ut på handel i lunsjpausen i dag.

 

Nei, eg må vel eta eit saftig knekkebrød før eg startar jobbinga her...

 

Ha ein god dag alle saman!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Endelig inntatt middag. Altfor sent, så var desperat etter mat. Stolt av meg selv som klarte å motstå fristelsen til å stappe i meg en kaloribombe før middag. Dumt å spise så sen middag, for må jo spise noe mer i dag. Da blir det kvelds lenge etter man burde slutte å spise for dagen. Vel, vel, ny dag i morgen.

 

Synes det er lenge til veiedag, og føler trang til å teste vekten, men skal klare å vente. Trur eg. Imponert over deg som klarte 2,8 kg på en uke. Stå på videre!

 

Vi må alle ha troen, selv når det butter litt i mot.

 

Ha en fin kveld.

 

mius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og fremst:detteskaljegklare :helt fantastisk....du har jo vært kjempeflink!!!!!stor beundring for deg.....

mange andre flinke oxo da.men dette var rått.......

 

jeg fikk mail i går og kurset mitt starter til mandag!!!!!trodde det var neste mandag og blei helt paff....men nå gleder jeg meg veldig.så til søndag skal alt usundt ut!!!!!!rett og slett kastes....må ikke ha noe som helst graps i skapene....

for dette skal jeg klare...har så mange kilo som skal av at nå er nok nok....om jeg så skal få noen til og sitte og trøkke i meg skiva hver 3 time så skal jeg klare det....dette er siste forsøk.og her er det ikke rom for feilibg.godt jeg skal ut både fredag og lørdag og drikke så er jeg ferdig med det på en stund....så nå sitter jeg bare og gleder meg til mandag kl 19.00.det skal bli spennende....

 

 

godt jeg har dere her inne og klenge meg til....

 

ha en fin dag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker meg uten kurs i første omgang, men lykke til med kurs tinka26. Det fikser du fint. Har bare vært inne på disse sidene siden søndag, men blir jo virkelig inspirert av å høre fra andre.

 

Jeg skal i bursdagsbesøk i dag, så da må jeg motstå en del fristelser. Kan kanskje unne meg et lite lite kakestykke. Har veiedag mandag, så ska klare å kvitte meg med kakestykke til da. Hmm...har lovet en venninne at vi skal gå ut i morgen. Alkohol e jo proppet med kalorier. Vel, alt med måte.

 

Ha en strålende dag.

 

mius

 

PS! Jeg synes alle er flinke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Detteskaljegklare

Tusen takk for mange hyggelige tilbakemeldinger! Dette er jo så artig! Jeg er virkelig en sjokoman av de store, men finnes ikke sugen på det i det hele. Så når jeg klarer dette,- da gjør dere også det!!!! Stå på alle sammen, dere er kjempeflinke dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ver det tilbake på jobb. Ble fristet med kake på mornigen, noen hadde boller ved lunsjen og ved to-tiden ble det stekt vafler (rundt de tider så er man jo ikke fysen ;) . Men jeg spiste ingenting. Var kjempe stolt av meg selv og idag er jeg også blitt tilbudt sjokolade, men NEI TAKK! Godterisuget er forsvunnet i løpet av disse 14 dagene. Blir veldig motivert av å gå inn å lese litt her , så er veldig fornøyd med at det funker så bra uten kurs.

 

Fredag er det pils etter jobben. Jeg har bestemt meg for å bli med, men skal trene dobbelt i helga. Kan jo ikke si nei til alt, og man skal jo leve ved siden av.

 

Stå på videre folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var man begynt.

Startvekta ble 76,2 kg, og midjemålet er 87 cm.

Får vel legge til at jeg er 160 cm.

Godt å ha startet på`n. Har hatt fylt paprika til middag i dag, og det var jo kjæmpe godt (",)

Nå er det bare å få til trim da. Er det noen av dere andre som går tur på morgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest biggmama

Ja, da var jeg tilbake fra ferie...og i dag var det veiedag...og gjett om jeg ble overasket etter en uke i syden med god mat og en del potetgull stoppet vekten min i dag på 76,1 kg!!!!hmmm, ikke verst, jeg som trodde jeg hadde lagt på meg med mine utskeielser...så det må ha vært varmen der nede som gjorde at jeg ikke la på meg, ikke vet jeg..glad ble jeg uansett...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... vekta stoppa på 0,9 kilo meir enn forrige veke, litt skuldast nok at eg snart har raude dagar på kalendaren, og samlar vatn til det.... Syns eigentleg at eg har vore flink med både eting og trimming, men, men ....kan ikkje gje opp av den grunn.

 

Har funne ut gjennom å ha lese ein del i diskusjonsgruppene at eg sannsynlegvis et for lite. Fann kalkulatoren for kor mange kaloriar eg skulle ha pr dag, og eg ligg 500-600 kaloriar under... då eg gjekk på kurs for 5 år sidan var 1000 kcal eit magisk tal, ikkje under men helst ikkje så mykje over heller. Det har eg fulgt no og.... skal prøva denne veka å eta meir....sukk, blir jo så mett heile tida....

 

Fint ver, ein mann på reis, hoppetau på terrassen må vel vera god trim etter at dei minste er i seng....

 

God veke til alle, eg satsar på betre vekt neste veke............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...