Gå til innhold

Slankedagbok


Gjest Solskinnsbolla

Anbefalte innlegg

Gjest Solskinnsbolla

Da er jeg endelig igang med å spise vekk de 18 kiloene som sitter igjen etter at jeg fikk snuppa mi, som nå er 5 mnd. Ja, spise vekk, jeg gjør ikke annet etter at jeg startet på internettkurs på mandag!! Sliter faktisk med å få i meg de 1900 kaloriene! Tror helt sikkert jeg fikk i meg det og vel så det tidligere, men is og sjokolade og kaffe latte med sirup gjør at det ikke skulle så mye til. Magert pålegg, kylling, knekkebrød og fun light derimot - dette krever innsats!

De gangene jeg har litt tid til overs, mellom spising, mating av vesla, stelling, byssing, kosing, trening, matlaging og atter spising, så stikker jeg hodet innom her, og får inspirasjon.

 

Det eneste som skurrer litt i bakhodet er at jeg fullammer, og jeg vil nødig at min forfengelighet skal komme foran veslas beste. Tror nok at selve kosten er kjempebra for hennes del, og jeg tror heller ikke jeg mister melk siden jeg spiser hele dagen. Men jeg er redd for disse miljøgiftene som det påstås frigjøres hvis man går ned for raskt, de går da over i morsmelken.

 

Liker ikke helt det, og skulle gjerne visst om det utgjorde noen fare om jeg gikk ned LITT mer enn den anbefalte halvkiloen i uka. Sorry at jeg sier det, men 2 kilo i måneden blir lite, synes jeg. Hadde håpet å være i mål lenge før slutten av april nemlig!

 

Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Jeg vet dessverre ingenting om disse miljøgiftene, men kan ikke tro det medfører noen fare når man inntar 1900 kcal om dagen.

Etter mitt første svangerskap gikk jeg GR, det var i 1992, og da spiste jeg max 1300 kcal om dagen. Jeg mistet ikke melken samtidig som jeg gikk raskt ned i vekt. Etter ett kurs var jeg kvitt 12 kilo, og etter ytterligere et halvt kurs var jeg kvitt 7 kilo til. Hadde vært deilig om kiloene forsvant like fort denne gangen, men det er jo noen år siden....

 

Som deg har jeg også 18 kilo for mye på kroppen etter dette svangerskapet, i tillegg skal jeg ned 10-15 kilo ekstra som har kommet krypende de siste 8 årene... På tide å gjøre noe med det nå, syns jeg.

Jeg syns også 2 kilo i mnd er aaaaltfor lite, håper intenst på at jeg går ned minst 1 kilo i uka. Siden jeg ikke mistet melken sist, regner jeg med at melken holder seg denne gangen også... Men, jeg trenger faktisk opp mot 1900 kcal om dagen nå, for å ikke bli sulten! Ganske utrolig.... Får kompensere med å gå masse og lange turer..

 

Tulla mi er ennå ikke 3 uker, men jeg er allerede i gang. Vet av erfaring at kroppen in ikke gir slipp på et kvart gram uten kamp, så det er bare å innse at kostrhold og trim heretter må under kontroll.

Jeg følger ikke kurs denne gangen, håper jeg greier meg på egen hånd...

 

Har du lyst på en "slankekompis", er det bare å si fra! Jeg er fra Møre og Romsdal, er 34 år og har to barn, ei på 14 år og altså ei på snart 3 uker. Er vanligvis i full jobb, men koser meg hjemme med permisjon oh skal ikke tilbake på jobb før neste sommer... (og DA skal jeg være slank, da!;-)

 

Lykke til videre med slankingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dessverre ingenting om disse miljøgiftene, men kan ikke tro det medfører noen fare når man inntar 1900 kcal om dagen.

Etter mitt første svangerskap gikk jeg GR, det var i 1992, og da spiste jeg max 1300 kcal om dagen. Jeg mistet ikke melken samtidig som jeg gikk raskt ned i vekt. Etter ett kurs var jeg kvitt 12 kilo, og etter ytterligere et halvt kurs var jeg kvitt 7 kilo til. Hadde vært deilig om kiloene forsvant like fort denne gangen, men det er jo noen år siden....

 

Som deg har jeg også 18 kilo for mye på kroppen etter dette svangerskapet, i tillegg skal jeg ned 10-15 kilo ekstra som har kommet krypende de siste 8 årene... På tide å gjøre noe med det nå, syns jeg.

Jeg syns også 2 kilo i mnd er aaaaltfor lite, håper intenst på at jeg går ned minst 1 kilo i uka. Siden jeg ikke mistet melken sist, regner jeg med at melken holder seg denne gangen også... Men, jeg trenger faktisk opp mot 1900 kcal om dagen nå for å ikke bli sulten! Ganske utrolig.... Får kompensere med å gå masse og lange turer..

 

Tulla mi er ennå ikke 3 uker, men jeg er allerede i gang. Vet av erfaring at kroppen min ikke gir slipp på et kvart gram uten kamp, så det er bare å innse at kosthold og trim heretter må under kontroll.

Jeg følger ikke kurs denne gangen, håper jeg greier meg på egen hånd.

 

Har du lyst på en "slankekompis", er det bare å si fra! Jeg er fra Møre og Romsdal, er 34 år og har to barn, ei på 14 år og altså ei på snart 3 uker. Er vanligvis i full jobb, men koser meg hjemme med permisjon oh skal ikke tilbake på jobb før neste sommer... (og DA skal jeg være slank, da!;-) Trenger noen spark bak, og kan godt gi noen dersom det er ønskelig. :-D

 

Lykke til videre med slankingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jeg både gleda og grua meg til å sette igang med grete roede kurs, men det går over all forventning hittil! Måtte snikveie meg i går, har gått ned 1 kilo siden mandag. Er mest vann i starten men det motiverer jo veldig, særlig siden jeg enda ikke har opplevd å være sulten! Hadde litt lyst på noe søtt i går kveld, men fant en suuuupergod og sunn dessert - sans yoghurt med eple- og pæresmak, sammen med en neve bringebær, det ble søtt og syrlig og utrolig godt! Det gjorde susen, søtbehovet ble tilfredsstilt :-)

 

På onsdag dro jeg fram treningsmatta og ny pilates dvd, for å komme igang med litt styrketrening (det trengs!!!). Har gått på pilates tidligere, og kan jo en del av øvelse fra før, så dette skulle jo gå bra! Kom til øvelsen hvor man ligger på rygg og løfter armene over hodet får så å løfte dem tilbake og nedover mot tærne - her er det da meningen at overkroppen skal følge pent og pyntelig med til man sitter oppreist på rompa, uten at knærne bøyes. Jeg kom omtrent så langt at jeg fikk en bitteliten krum i nakken, så var det bom! Holdt på å knekke sammen av latter..... Kom ikke opp en millimeter av den matta!! Det samme skjedde når jeg skulle ligge flat på rygg og løfte bena strake opp og over bak skuldrene - noe som også har gått rimelig greit tidligere. Lå der med beina sprellende pekende opp mot taket, uten en sjangs! Hehehe, samboern og vesla satt bare og lo av meg! Nå skal jeg smugtrene masse og vise dem en dag!! :-)

 

På torsdag var jeg på barseltreff. Det gikk greit, det ble servert rundstykker og pålegg til å smøre på selv, så det passet meg utmerket. Utfordringen kom når desserten ble satt fram... eplepai, creme brulee is og after eight. Etter den harde pilatesøkta mi på onsdag så tillot jeg meg et eplepaistykke på størrelse med en twist. Mer hadde jeg egentlig ikke lyst på, men det er jo selvfølgelig litt rart å sitte å se på at andre koser seg mens jeg sipper til den usukra teen min... Etter å ha fortalt om min nye livsstil kom vertinna inn med druer til meg, så jeg fikk tygd litt jeg og :-))

 

Dette går jo strålende hittil. Tar tid å planlegge innkjøp osv men det er nok verdt det i lengen, bmi'en viste FEDME, og sånn vil jeg ikke ha det! Jeg vil kunne ta med dattra mi på ski, fjellturer og alt annet gøy, uten å drasse på 18 kilo i overvekt. Ikke er det bra for helsa heller. Jeg har klart det en gang før, så jeg skal klare det denne gangen også!!!

 

Stå på alle andre slankere også! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Veide meg i dag, gått ned 1,8 kg den første uka. Er ikke før i morgen det er ukerapport, men jeg måtte veie meg i dag for å se om det ble noen avvik, både opp og ned, til i morgen. Fikk nemlig igjen mensen i går, den har jeg vært deilig befridd fra nå i 15 måneder, men nå var det jammen slutt på det. Ble nesten litt trist når jeg så den komme, men litt koselig å tenke på at nå er kroppen klar til å lage en ny bebis hvis det behovet skulle melde seg - noe det ikke har gjort enda, jeg regner ikke med at det blir noen søster eller bror på et par år iallefall. Det jeg VET er at jeg ikke vil ha vekta mi pr. idag som utgangspunkt når jeg blir gravid igjen.

 

Uka har gått veldig greit, jeg som trodde jeg skulle slite med å få 7 trimpoeng har fått nesten 14. Blitt en del spaserturer og en par økter med pilates. Etter den første åpenbaringen på matta ble det en litt roligere økt 2!!

 

Er ikke helt i form i dag, så det blir ikke mye skriving. Skjelven og oppblåst - er vel ikke så vanskelig å gjette at det er mensen som er kommet tilbake for fullt nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello! Ned 1,8 kilo etter 6 dager er jo kjempebra! Tatt i betraktning at du har fått tilbake mensen har du sikkert i realiteten gått ned enda mer! Gratulerer!!!

14 trimpoeng er jo MASSE, så du har all grunn til å være stolt av deg selv.

 

Jeg har aldri forsøkt pilates, men har (av en eller annen grunn, sikkert store ambisjoner som aldri ble til noe mer konkret) en bok om det - og jeg er mega-imponert over folk som greier disse øvelsene! De ser hyperavanserte ut! Jeg er ikke i nærheten av så tøyelig, hadde knekt på midten om jeg skulle forsøkt enkelte av disse øvelsene....!

 

Du er heldig som ikke har fått igjen mensen før nå, forøvrig. Kjenner jeg misunner deg litt som kanskje skal sette igang - i hvertfall på sikt - med flere barn, det er jo utrolig spennende og morsomt å gå gravid. Og det å ha en baby kan ikke sammenlignes med noe i verden!

Her i gården er det slutt på baby-produksjonen, og jeg må innrømme at en del av meg syns det er litt trist.. Men, nok er nok - dessuten har jeg blitt for gammel!

 

 

Uansett, lykke til videre - håper vekten din viser enda mer ned i morgen! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

vekta viste litt opp igjen i dag, på rapporteringsdagen (selvfølgelig)....ant.pga mensen, men litt kjedelig allikevel.... Det ble i grunn starten på en litt dårlig dag, og mitt dårlige humør gjorde at jeg ga beng i kalorier og dytta i meg ei diger bolle med vaniljekrem og melis hos ei venninne. Var på barselvisitt, og hadde ikke forventet å få servering, men var i tillegg sulten, så da var det gjort. Men jeg tror ikke summen av kalorier ble så ille i går totalt sett, så da går det vel greit. Jeg får sikkert tilbake motivasjonen når jeg går nedover i vekt igjen...

 

Om en time skal vi på helsestasjonen og vesla skal få to sprøyter i låra sine stakkar. Husker hvor sårt hun gråt sist, så jeg gruer meg mer denne gangen.

 

På lørdag skal vi i bryllup, uten veslemor, det blir også en prøvelse, spesiellt for meg. Vi har øvd på å gi henne flaske denne uka, og hun begynner å godta den, men jeg er litt engstelig. En times kjøring unna hvis det skulle skjære seg helt.

 

Og så er det tannlegetime på tirsdag, noe jeg heller ikke gleder meg veldig til. Tannlegen kommer vel til å klø i latexfingra sine når hun ser at jeg har ei visdomstann som holder på å klemme seg fram baki kjeften, den er litt øm når jeg er forkjøla. Jeg har vel en mild form for tannlegeskrekk, og med 5 instrumenter nedi gapet så får jeg alltid en trang til å måtte svelge, ekkel følelse....

 

Med andre ord så gleder jeg meg veldig til neste onsdag, da er denne uka tilbakelagt....

 

Håper dere andre får en litt triveligere uke. Kan vel hende at den ikke blir så ille for meg heller, men når man i skrivende stund allerede er litt "down" så føles ofte små bagateller ut som mye større! Er vel noe jenter er flinke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert mensen som er årsaken til at du ikke har gått så mye ned. Enkelte går opp både en og to kilo, så du er ikke alene.. kanskje en mager trøst akkurat i dag, men gled deg til neste veiing - da har du gått ned dette pluss enda mer!!

 

En annen ting, er man på barselsbesøk så teller ikke kaloriene man inntar! Dette er en uskreven lov som jeg har levd etter i mange år.. ergo trenger du ikke ha dårlig samvittighet for noe som helst!

 

Blir jo veldig spennende i bryllup, kan jeg tenke meg. Heldigvis tar tulla mi både pupp og flaske, men hun ble tilvendt begge deler allerede på barselsavdelingen. Har ikke nok melk til å fullamme og må derfor gi MME i tillegg.

Skulle datteren din nekte å ta flasken mens du er borte, så lag større hull i smokken slik at hun slipper å suge. Ikke den mest pedagogiske løsningen, men da slipper du kanskje å forlate bryllupsfesten midt i....

 

Forøvrig er du ikke alene om å ha en nedtur denne uka, jeg har ikke mensen engang men har allikevel gått opp i vekt. Tre dager i helga med utskeielser i form av take-away-pizza var nok til at vekten min gikk opp-opp-opp... Og det til tross for trening hver dag og at jeg spiste akkurat det jeg skulle ellers. Heretter blir det ikke take-away på lenge!!!! Blir spennende å se om jeg har kommet ned i det jeg veide forrige fredag når jeg skal veie meg i morgen...

 

Kos deg i bryllup og husk at heller ikke i bryllup teller kaloriene man spiser!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Først går jeg opp uten grunn (ok det var nok mensen), mens i dag har jeg gått ned, etter å ha vært i bryllup i går!!! Tør ikke tro helt på dette her, får vente og se på veiedagen onsdag. Men hvis vekta holder seg stabil nå så betyr det 1,6 kg ned denne uka. 3,1 kg totalt. Nå begynner det å ligne noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo!!! You go girl!!!!

Så flink du har vært, da! Send oppskriften hitover, please....!

 

Om hemmeligheten er deltagelse i bryllup, så skal jeg jaggu snike meg inn på ethvert bryllup i byen!

 

Håper vekten holder seg, krysser fingre og tær! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Solskinnsbolla

i morgen er det tid for ukerapport på kurset, er litt spent på det. Har vært kvalm og syk søndag og mandag, har nesten ikke spist, og sitti i stolen i stua uten å bevege meg. Snikveide meg i går og har gått OPP, vil tro det har med at jeg ikke har verken drukket eller spist. I dag har formen vært bedre, men har ikke orket å spise alt jeg skulle, og bare gått en veldig rolig tur, derfor er jeg spent på resultatet i morgen.

Får håpe formen er tilbake i morgen, har hatt en kjip helg, og det gir etterdønninger i flere dager tror jeg. Og når dagene er litt traurige så er det ikke like lett å holde motivasjonen oppe.

 

Men det er selvfølgelig veldig koselig at snuppelura vår er 6 måneder i dag!! Herregud tida flyr!!!! Særlig de 3 siste månedene har rast avgårde. Tenk at om dobbelt så lenge så er hun 1 år, helt sprøtt!! Jeg skal ned 15 kg til, og med god margin så vil jeg klare å nå målet før bursdagen hennes, det hadde vært morro! Da skal jeg lage masse kaker og høgge innpå med supergod samvittighet! Og så skal jeg gi bort restene til naboene dagen etter :-)

 

Dersom jeg gir fullt jern så kan jeg faktisk klare å komme ganske nær målet allerede til jul, men da må jeg ned 1 kg i uka, og det er litt beinhardt å klare det hver uke. Det er nesten umenneskelig å slanke seg så lenge uten å ha et par dårlige uker.

 

Nå må jeg legge den vesle store jenta mi! Håper på en bedre uke som kommer, håper dere andre også får det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Så var det gått en uke igjen. Jeg veide 74,2 ved forrige rapporteringsdag, men i helgen viste vekta 74,7, uten at jeg har verken skeia ut eller sitti på ræva for å si det sånn.... blir ikke helt klok på dette her jeg. Har derfor snikveid meg hver dag siden og vekta står bom uansett hva jeg gjør. i dag har jeg ikke veid meg, og på onsdag er det ny rapportering. Jeg hadde jo håpet å veie ikke over 73,5 iallefall, men nå ser jo det mørkt ut. Men, hvis vekta skulle gjøre et usannsynlig hopp og faktisk vise 73,5 så har jeg gått ned 5 kg siden start, det hadde vært deilig å kunne ha på netthinna videre framover.

 

Ellers går ting sin vante gang, dagene raser avgårde. Vesla har fyllt 6 måneder og jeg lurer litt på hvor de 3 siste av dem ble av.... så nå har jeg bestemt meg for å prøve å nyte dagene litt mer, plutselig er permisjonen over, og vesla skal i barnehage - hvis vi får plass. og jeg skal tilbake på jobb. burde ikke begynne å tenke på det enda men.

 

Skal begynne på linedance 1 kveld i uka. har drevet litt med det tidligere, så det skal bli veldig gøy tror jeg. blir nok litt uvant at samboern skal ta seg av kveldsmat og legging alene, men det har vel egentlig både jeg og de to andre veldig godt av. dessuten blir det nok greit å komme seg litt ut, selv om jeg absolutt ikke føler meg "innesperra".

 

Uff, nå er jeg fryktelig spent på vekta på onsdag, det blir nok en snikveiing i morgen for å se hvordan det ligger an. Jeg får egentlig ikke gjort ting så veldig mye annerledes føler jeg, kunne ha trent mer, men jeg går 1 times tur hver dag, og har xbox dansematte og pilates hjemmedvd som jeg bruker et par, tre ganger i uka. og nå skal jeg blåse støvet av cowboystøvla igjen (som jeg brukte 1000 kroner på når jeg begynte på linedance, for så å innse at dansesko er mye mer praktisk - som også kostet 1000 kroner).

 

Ønsker alle en god slankeuke, uansett resultat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois!

Syns du har vært veldig flink så langt, jeg! Straks 5 kilo, herregud så flott!

Jeg fikk endelig kursboken min i dag, og setter i gang neste uke!

Har ikke hørt noe fra kurslederen ennå, men regner med å få beskjed om veiedag i løpet av uka.

Jeg gleder meg veldig til å sette igang, og håper inderlig at jeg ikke får en umiddelbar stopp slik som sist.

Du har sikkert kommet til første "stopp" på vegen, men du går helt sikkert videre nedover snart. Krysser fingrene for at du er nede i 73,5 ved veiedagen! Gleder meg til jeg veier så lite, målet mitt er sånn ca akkurat det...!

 

Så heldig du var når de greiene i hånda gikk over av seg selv! Jeg fikk det dessverre etter graviditeten, derfor regner de ikke med at det kom til å gå over av seg selv hos meg, irriterende greier!

Var på etter-fødselskontroll hos legen i dag, og han sa resultatet av nervetesten tilsa snarlig operasjon, så jeg har ikke noe valg.

Her forleden da vi var ute og kjørte, glapp rattet da jeg grep i det med den dårlige hånden, så bilen gikk rett fram i stedet for til høyre i en sving. Skikkelig skummelt, og det kjentes for meg ut som om jeg holdt skikkelig i rattet. Tydeligvis ikke! Så nå styrer jeg med begge hendene hele tiden, vær sikker!

 

Linedance er overraskende slitsomt! Jeg var med i en gruppe for et par år siden, og var helt utslitt etter et par timer. Som deg, brukte jeg støvletter første timen, aldri mer... Snakk om å få vondt i beina. Men, veldig morsomt!!

Naboen min, som fikk barn for tre mnd siden, vil ha meg med på friskis&svettis-trening, men jeg får se om jeg får tid.... Ikke har jeg rukket å ri noe særlig ennå, og jeg prioriterer heller det.. men,men - vi får se. Alt for å komme ned i vekt!

 

Er du sikker på at du ikke trener for mye og spiser for lite i forhold til treningen?

Syns det høres ut som om du trener veldig mye, så kanskje du burde ha en høyere meny? Hvilken meny ligger du på nå, forresten?

 

Krysser fingrene for veiedagen, lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Veiedag og rapportering i dag, vekta viste 100 gram mer enn for en uke siden. Prøver å finne ut hva jeg har gjort galt men kan ikke helt skjønne det, for jeg har gått masse turer og dansa litt, og spist nesten 1900 kalorier hver dag. Det har jo funka veldig bra til nå. Det begynte med at jeg snikveide meg på fredag etter forrige veiedag, og da hadde jeg gått opp en halv kilo. Denne halve kiloen har jeg slitt med hele uka, og nå har altså 400 gram av den blitt borte, mens 100 fortsatt sitter igjen. Vet at det er vanlig å få en stopp, men trodde ikke det skulle skje så tidlig. Det pleier å skje når man har igjen noen få kilo, de som sitter som lim!

 

Ja ja, får bare stå på videre, og høre hva kurslederen har å si. Jeg gir ikke opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så irriterende! Skjønner godt hvordan du har det, slike ting er såååå demotiverende... Men, ikke gi deg, det er bare en ørliten stopp før vekta fyker videre nedover!

 

Neste uke skal jeg i bresjen, jeg også! Endelig i gang!

Nå skal jeg sende mail til kursleder for å høre om hvilken meny jeg skal ha....

Regner med at jeg skal ha samme meny som deg? På den andre siden tror jeg du spiser for lite! Jeg sjekket i kursboken i går, og fant ut at dersom jeg kun har 7 trimpoeng hver uke - så skal jeg ha meny nr 4, altså 2200 kcal hver dag! Da er ikke ammingen medregnet i det hele tatt, men det skal den kanskje ikke?

 

Jeg er forøvrig "litt" høyere enn deg, hele 182 cm... Så målet mitt er ca 70 kilo, ellers blir jeg seende ut som en flaggstang....

 

Stå på videre, jeg skal sjekke hvilken rapporteringsdag jeg har og gi deg tilbakemelding. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

En dag til rapportering igjen, jeg har nok snikveid meg litt, og har i det miste gått NED, men er fortsatt ikke imponert. Men dersom vekta i morgen viser 73,5 så har jeg gått ned 5 kg siden start, hadde vært litt deilig å tenke på.

Jeg kjenner det uansett godt på buksene - altså de to som passer for tiden. Føler meg lettere, og etter å nå ha gått på kurs i 5 uker så kjenner jeg meg bedre innvendig også....

Kjenner også at jeg har kommet så langt at jeg begynner å bli fysen på en god utskeielse....ikke så bra. Får håpe tallene i morgen motiverer meg til å stå på videre.

 

Har så mye klær jeg gjerne vil inn i, som ligger og venter i skapet. Har innsett at dette kommer til å ta tid, særlig hvis jeg skal fortsette med å gå ned 6-700 gram på to uker. Er litt irritert på resultatet de siste par ukene, har slanket meg før og da gikk jeg ned nesten en kilo i uka ganske lenge. Denne uken har jeg fått over 15 trimpoeng, så hvis vekten ikke rører seg mer får jeg prøve å spise mer. Synes bare det er litt "guffent" å spise mer enn 1900 kalorier, da føler jeg ikke akkurat at jeg kommer til å gå ned i vekt......

 

time will show......

 

en litt deppa hilsen fra meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du har gått ned med sååå mange trimpoeng!! Skulle bare mangle!

Det går jo kjempebra med deg, 5 kilo er tross alt 10 pakker med smør. Det er ganske ekstremt å tenke på.....

 

Stå på, unn deg selv en utskeielse - også starter vi begge på torsdag!!

 

Ikke gi deg, det er kun opp til deg å klare dette, og det gjør du!!

 

 

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

trodde det var meninga at pc'en alltid skulle virke jeg......optimistisk skjønner jeg ;-)

Har i helga hatt en liten "knekk", etter å ha opplevd det samme tidligere i uka som uka før. Vekta viste ned til 73,2 på veiedagen, og så viste den plutselig 73,8 to dager senere. Det vil si at på de siste 3 ukene så har jeg ligget på mellom 74,3 og 73,8 (og litt 73,2) og det kan jeg nesten ikke skjønne! Har spist såååå nøye og gått massssse. Det eneste jeg kan tenke meg er at dette kan ha med hormoner å gjøre! Forrige måned fikk jeg tilbake mensen igjen etter graviditeten, og det kan jo være kroppen som regulerer seg igjen, og sånt er vel ikke helt regelmessig den første måneden. Nå går jeg nesten bare og venter på å få blødning igjen sånn at jeg kan komme litt på tur! I helga ga jeg f.....og gadd ikke veie eller telle, men regner med at jeg ikke skeia altfor mye ut. Bortsett fra en hel dunk med dream is, og en kaffe latte med sirup. Men jeg gikk så mye tur at det kan ikke ha gjort så mye.

 

JO, så ble det visst litt vin på søndag kveld - jeg bestemte meg for å avslutte den mislykka helgen med litt vin, for så å starte på ny giv på mandag. Det ble så gjort, til gagns :-))) Hadde nesten glemt det jeg (kremt)

 

Nå er jeg motivert igjen, og har ikke veid meg på flere dager. I morgen er det rapporteringsdag og veiing, så jeg er litt spent. Jeg håper at jeg ser 72 tallet, men tror at jeg er på 73 tallet, og dør hvis jeg er på 74 tallet!

 

Håper pc'en har tenkt å fungere i morgen så jeg får lagt inn resultatet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

samme som skjedde for 2 uker siden, opp 100 gram. Hadde 17 trimpoeng denne uka så det kan ikke være der feilen ligger?!?! Har spist mellom 1700 og 1900 kalorier om dagen, bortsett fra et par utskeielser i helga - tror ikke jeg bikka mye over 1900 da heller....... SÅ NÅ ER JEG LITT LEI JA!!

Har vært super ivrig på å gå turer, og har gått to hver dag, minst en i raskt tempo, og turene begynner å bli lange. Etter å ha tatt en kikk på kalenderen for hele kurset så viser det seg at de to ukene jeg har fått flest trimpoeng så har vekta stagnert......say whaaaat???? Så nå har jeg bestemt meg for å roe ned, og faktisk ikke fokusere på trimpoeng i det hele tatt. Det blir naturlig nok gåturer med vesla uansett.

 

Det er bare en uke igjen av GR kurset, og etter den uka skal jeg skrive opp hva jeg spiser bare annenhver dag (nå gjør jeg det hver eneste dag), for å holde kontrollen men samtidig slappe litt mer av. Jeg hadde håpet å veie mellom 70 og 71 kilo ved kursslutt, men må nok ta til takke med å forhåpentligvis se 72 tallet. Veide 73,3 i dag, 73,2 forrige onsdag. Nei, denne uka skal jeg slappe av, men ikke skeie ut mer enn at jeg holder meg på max 1900 kcal om dagen, og jeg skal gå turer men ikke løpe dem. Skal ikke forundre meg at jeg da går ned mer igjen. Men jeg har ikke tenkt å forvente noe som helst. Jeg må finne ut hva jeg gjør feil iallefall. Hvis det er noen som har noen teorier her så tar jeg gladelig imot!

 

Ja ja, selv om denne slankinga gjør en frustrert, så er jeg allikevel så lykkelig for tiden, det kan jeg takke veslejenta for. Hun er 6ånhalv måned nå, og hver dag er en sann glede! Hun har gjort så mange framskritt den siste måneden, og jeg må særlig le når hun tar "push ups"a sine, da har hun strake armer og ben og presser seg opp så tærne spriker til alle kanter på gulvet - ser utrolig vondt ut men hun bare gliser trill rundt så det kan ikke plage henne stort :-) Nå får hun tak i det hun vil ha rundt seg, og koser seg villt, mens jeg sitter og ser på og fryder meg som bare en stolt mamma kan :-)

 

Natta, gullet mitt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, så innmari kjedelig at du står stille igjen!

Skjønner så altfor godt hvor demotiverende det er, og det gjør det så fristende å gi f.. i hele greia...

 

Men, ikke gi opp! Gå ned en meny, så skal du se det vil fungere. Det er jo litt betenkelig at kurslederen din ikke har foreslått menyendring som et eksperiment for å se om du ha effekt av det...

Jeg foreslo det selv for min kursleder, og hun var enig så lenge jeg hadde fin effekt av ca 1600 kcal om dagen.

 

Tror imidlertid at de fleste kurslederne er like der, de forsøker å motivere og holde motet oppe for enhver pris, i stedet for å si "ja, her må vi forsøke noe nytt, du går jo ikke ned i vekt til tross innsatsen."

Nytter ikke rose folk i det uendelige om hvor fantastisk flinke man er, så lenge man står bom stille på vekta! Man blir jo bare irritert i tillegg til lei og oppgitt over vekta..

 

Jeg er selvsagt enormt fornøyd med to kilo i minus på én uke, hadde ikke trodd det ble så mye! Spesielt ikke når vekta viste -1,8 på søndag og -1,2 på mandag (eller tirsdag)...

Har vært innmari sløv med trimpoengene, så det viser bare at trimpoeng ikke er livsviktig for å oppnå et vekttap! Forsøk å ta det litt med ro, ikke stress - for stress i seg selv gjør at kroppen holder igjen på alle kiloene..

 

Jeg skal forsøke meg på litt flere trimpoeng selv til uka, men ikke "krampe-aktig". Skal gå tur med tulla og gjøre det de dagene det passer seg slik. Jeg har fortsatt litt angst for harde turer etter pangstarten min etter bebis ble født. Nå har jeg derimot innsett at det er vel så viktig å kose seg!

 

Ble nesten rørt av det du skrev om jenta di, det er så utrolig å ha en slik skapning å ta seg av. De er jo så nydelige og uskyldige, og rett og slett det vakreste i verden.

Tulla mi er to mnd i dag faktisk, og jeg kan ikke forstå hvor fort tiden har gått. Det er ikke lenge vi har denne tide, så det gjelder å sette pris på hvert øyeblikk.

Her har tulla begynt å prate , smile og le - og er rett og slett en kjempenydelig, puppegal unge!

 

Nyt tiden , ta livet med ro og endre menyen din, så kommer vekttapet snart! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Huffa mei, her sitter jeg og er skuffa over at jeg ikke har gått ned en kilo i uka, men plutselig fikk jeg reflektert litt over hvor bra jeg egentlig har det. Det begynte med at jeg leste en artikkel i bladet "Henne", om ei som var gravid med tvillingjenter, og den ene jenta døde i magen hennes, men lå side ved side med søstra si og ble født tre måneder senere. Jeg klarte nesten ikke å lese alt bak alle tårene, lenge siden jeg har grini sånn. Moren hadde ikke orket å se på den dødfødte jenta si etter fødselen, man er jo både sliten og klarer ikke å tenke helt klart i det øyeblikket sikkert, og nå angrer hun veldig. Jordmora hadde imidlertid tatt bilder av babyen og tatt avtrykk av henda og føttene, som et minne. På toppen av det hele fortalte moren at hun i ettertid hadde funnet støtte på "englesiden", og med snørr og tårer over hele trynet dura selvfølgelig jeg bort til pc'en og ble møtt med herlige men forferdelig triste bilder av babyer som ikke fikk leve videre.

 

Tror jeg skal gjøre som du sier, femalia - slappe av mer og nyte tiden! Jeg har det nemlig utrolig bra!

 

ps - bladet inneholdt også en dvd med pilates og yoga så den skal testes i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å lese slike ting med barselshormonene i fritt omløp,er jevngodt med snørr og tårer.... Stakkars dame, vi får sende takknemlige tanker til skjebnen som har gitt oss friske, velskapte barn. En slik sorg må være forferdelig å takle, herregud!

 

Måtte imidlertid trekke på smilebåndet da jeg leste at du tomlet bort til pc'en, blendet av tårer og snørr. Så deg for meg snublende og dettende bortover gulvet mens du kavde etter pc'en, samtidig som du ikke så verken øst eller vest fordi du grein slik.....! Huffameg,....! ;-)

 

Hvordan fungerte DVD'en, forresten? Var den noe bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Ja det var omtrent sånn det gikk for seg, femalia ;-) jeg var alene hjemme og greier, vesla var lagt, det var stille og mørkt, og da kan du jo tenke deg. Syns det nesten det nå i etterkant kanskje var litt vel emosjonellt å legge det ut her på et slankeforum, men jeg er et følsomt lite kvinneindivid (relativt lite iallefall).

 

Så var det dagens veiing da. Kursets slutt. ENDELIG litt nedgang, iallefall LITT!! 600 gram ned, omsider! For den som vil ha den innvikla versjonen, så har jeg gått ned bare 500 gram siden onsdag for to uker siden, i og med at jeg forrige uke gikk opp 100 gram. Her er resultatet for hele kurset:

1.veiing - 78,5 kg

2.veiing - 77 kg

3.veiing - 75,4 kg

4.veiing - 74,2 kg

5.veiing - 74,3 kg!

6.veiing - 73,2 kg

7.veiing - 73,3 kg!

8.veiing - 72,7 kg

 

De siste 4 ukene har vært rare, opp og ned som en jojo, enda jeg har fulgt opplegget til punkt og prikke. Nå har jeg bestemt meg for å veksle litt mellom 1600 og 1900 kalorier pr dag, utifra hvor mye jeg beveger meg. Jeg har også tenkt å unne meg litt flere kosemerker pr.uke, hele 500 kalorier har jeg tenkt å sette av til kos i helgene! Tror ikke det gjør så forferdelig mye.

 

Jeg har altså gått ned totalt 5,8 kg og 11 cm rundt midjen. Innser at jeg ikke kan forvente mer enn en halvkilo i uka, toppen. Her er mine videre mål:

15.november - 70 kg

23.desember - 67,5

vi får være realistiske og anta et vekthopp i romjula, så derfor:

1.januar - 68 kg

5.mars - 63 kg

dette er bursdagen til vesla, 1 år, herregud tenk på det!!

6.mars fyller jeg selv år, blir 29, tenk på DET!!! Blir kake disse to dagene.

16.april - 60 kg

 

Det ser fryktelig lenge ut å ikke være i mål før midt i april! Men jeg tror det er bedre å sette seg mål som det går ann å nå, og det blir sikkert et par stopp underveis også. Det som iallefall er godt å tenke på er at jeg vil se SMASHING ut i bunaden på 17.mai!!!! JIPPI!!!!

 

En må nesten bare tenke på at dette ikke er en diett eller slankekur, det er jo en livsstil. Man spiser sunt og godt, og blir mett, noe som er bra for både helse og kropp. Det er også rom for utskeielser. Det aller viktigste jeg har lært tror jeg må være å telle kalorier, ikke hysterisk telling, men grov telling. Når jeg spiser kake og sjokolade regner jeg ut hvor mye jeg antageligvis har fått i meg, og regulerer dagen etter det. Og jeg må jo innrømme at jeg ikke har vært like skinnhellig hele tiden. Men jeg har aldri bikka 1900 kalorier pr dag. En dag åt jeg sånne godterikrokodiller for 200 kalorier, de førte jeg så opp som fruktblanding under fruktrasjoen - sorry kursleder, men jeg hadde ikke spist frukten min den dagen og så det som en praktisk løsning ;-)

 

Ja ja, da var kurset over. Jeg kommer til å innføre veiing på tirsdager framover. Har tenkt å vise meg selv at jeg klarer dette vel så bra uten kursleder.

 

Yesss, motivasjonen på topp!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp, hurra! Gratulerer med nedgangen!!

Når man ser kurset som en helhet har du jo hatt en kjempefin nedgang, akkurat slik ekspertene anbefaler. 600 gram ned sist uke er jo veldig bra, over en hel pakke med smør!

Sikkert veldig lurt å ha langsiktige mål som er gjennomførbare, har laget noen slike selv - med mai og bunaden som hovedmål! Har konfimasjon 6 mai, så jeg har enkelt å greit ikke noe valg...!

 

Måtte le høyt for meg selv da jeg leste at du hadde ført gummikrokodiller som fruktrasjon! Noe tøying av reglene, vil jeg tro - men en meget kreativ løsning. Men dersom de hadde fruktsmak var det intet mindre enn rett og rimelig!

Skal jeg jaggu ha i minnet i tilfellet behovet melder seg en dag.

 

Vi får følge hverandre underveis, så vi har noen som motiverer - om du vil?

Jeg har riktignok fortsatt 6 uker igjen av kurset, men de ukene går nok raskt. Deretter må jeg nesten greie å fortsette på egen hånd, det blir jo fort litt dyrt å følge kurs.... Dessuten, prinsippene er jo de samme, uansett.

 

Når det gjelder motivasjon, så er den på topp her i gården også! I går ble det to turer, hvorav den ene uten bebis, samt styrkeøvelser da jeg kom hjem! Her skal det slankes!

 

Stå på og gratulerer igjen med kjempe-kurs-resultat! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Det ble mye mer sjokolade og vin og baileys og is enn jeg hadde tenkt på lørdag. På fredag var jeg i 75 års lag, og det ble kaker da også, selv om det var litt "lov" den dagen. Følte meg uggen og rastløs hele søndagen, og lite motivert. Ikke sånn at jeg har lyst til å kaste meg over all den "ulovlige" maten hemningsløst, men umotivert til å veie og telle og planlegge alt mulig. MEN, vekta i dag viste at det er jeg faktisk bare nødt til! Vekta viste 73,2, altså IGJEN det samme som for 3 uker siden. Det er utrolig at jeg ikke har gått ned mer, i og med at jeg faktisk ikke har skeia ut mer enn denne helga. Men jeg går uansett ikke ned så lenge jeg ikke jobber hardt, og derfor er det bare å sette igang igjen, føre opp hva jeg spiser og late som jeg fortsatt går på kurs.

Femalia, jeg tror du får bli litt streng mot meg dersom jeg fortsetter å stå på stedet hvil, jeg innfører veiedag hver tirsdag/onsdag, og har jeg ikke gått ned 300 gram så jeg ser 72 tallet igjen på onsdag så griner jeg.

Jeg må rett og slett bare skjerpe meg fullstendig, og håpe at motivasjoen kommer tilbake i løpet av uka. Jeg vet jo at dersom jeg snart kunne fått et hopp nedover på vekta så vil jeg bli motivert, men det har altså stått så stille nå i flere uker at det nesten ikke er til å tro. Får håpe det har litt med helga å gjøre akkurat denne gangen.

Mensen kom rett før helga, den har jeg venta på, og trodde jeg skulle gå ned litt når den fikk stikki hull på hormonballongen jeg føler har vært den siste tida. Men nei da, ikke det heller hjalp. Det eneste den har tilført disse dagene er et vanvittig sjokoladesug! Har ikke hatt lyst på sjokolade på flere uker men denne helgen har vært syk!

Nå håper jeg virkelig at litt skikkelig innsats vil gi resultater, jeg er drit lei av å se 73 tallet, og hadde trodd jeg også skulle være ferdig med 72 tallet rundt disse tider. Arrrrrghhh...........

 

Men ellers er jeg blid da....litt iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...