Gå til innhold

Slankedagbok


Gjest Solskinnsbolla

Anbefalte innlegg

Neida, bare kødder med deg!

Skjønner godt at du blir fortvilet over å stå stille, det er ingenting som er så syyykt demotiverende.....

Men, vi lar oss ikke demotivere, gjør vi vel????? NOPE!

Her skal det slankes og de siste kiloene skal forsvinne som dugg for sola!

 

Motivasjonsfaktor 1: Endelig passe inn i gamle klær igjen

Motivasjonsfaktor 2: Kjøpe nye, tøffe klær og føle seg LEKKER!

motivasjonsfaktor 3: Du lever lenger

Motivasjonsfaktor 4: Hele tilværelsen blir lettere, å leke med ungene blir en; vel- jah - en lek!

Motivasjonsfaktor 5: Du kan forsette her inne og og få masse nye venner!

Motiasjonsfaktor 6: Du blir HOT på badestranden til sommeren!

Motiasjonsfaktor 7: Mannen din blir enda mer ellevill etter deg

Moticajonsfaktor 8: Ungene dine syns du er verdens vakreste - og alle andre blir enige med dem!

Motivasjonsfaktor 9: Selskap blir enda morsommere, for som slank blir du gjengens "femme fatale"!

Motivasjonsfaktor 10: menn sender deg lange blikk hvor som helst og når som helst!

 

 

Ok, kommer ikke på mer i forbifarten, men det er ØRTEN grunner til å holde fokus. Tenk over det, den sjokoladen - når du får den i munnen så er det et sekunds nytelse, også er det over. Er det verdt drømmen om endelig å bli kvitt disse overflødige kiloene og bli kvitt bilringen?

Sjokolade er godt, men ikke SÅÅÅÅ godt!

Dessuten, sjokoladen kan vente til ETTER du har blitt slank - bare tenk at den ikke vedgår deg nå mens du er på veg nedover!

 

Jeg kastet innpå Minde sjokolade på lørdag, og jeg må innrømme at med unntak av den biten med karamell i midten, så kunne jeg godt vært foruten resten av bitene... (kjøpte slik jubileums-pose) Det er faktisk bedre med god frukt; nektarin, fersken, norske plommer, druer, papaya.... Nammenam!!

 

Nei, stå på du! Du får ikke lov til å gi deg ennå! Før opp alt du spiser, hold deg innenfor grensa og gjør som røykerne som forsøker å slutte med røyken; gjør noe annet - avled deg selv! Om ikke annet så ta et bad (anbefales!!), les en god bok og ha i masse bobler! Og få mannen din til å servere deg en kopp te midtveis i badet....!

 

Jeg hopper bukk over de to neste dagene, da reiser familien på hotelltur. Skal ikke skeie ut, selv ved frokosten, for jeg SKAL bli slank!!! (og det skal DU også!)

 

Hei då!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar
Gjest Solskinnsbolla

Endelig går det nedover igjen, 1,1 kg. Deilig!!! Skulle egentlig vente til i morgen med å veie meg men klarte ikke å la være. Derfor tror jeg at jeg ikke skal veie meg i morgen, men vente en hel uke til neste gang. Hvis jeg har gått opp litt igjen til i morgen så blir jeg bare deppa, heller vente en uke og se om jeg har gått ned litt mer til da, forventer ikke 1,1 kg da men. En halvkilo i uka hadde vært topp!

72,1 veide jeg i dag, tenk om jeg kan veie 71 komma ettellerannet neste uke, hadde vært herlig! Kanskje jeg klarer delmålet på 70 kilo til 15.november.

 

Var på barseltreff i dag, klarte meg fint der. De vet dessuten at jeg er på slankern så det blir alltid servert noe sunt å spise selv om det også er kake til dessert. Jeg tok en sjokoladekakebit men den kan ikke ha veid mer enn 30 gram, den var bitteliten. Men jaggu inneholder 30 gram nesten 200 kalorier!!

Neste gang skal vi på bytur, jeg får være flink og smøre matpakke :-)

 

Jeg har fått tilbake litt av motivasjonen jeg mistet, men kjenner at jeg må jobbe mer nå enn de første par ukene. Men jeg tar en dag av gangen, og koker meg en kopp te når søtbehovet melder seg.

 

Jeg skal sette inn hormonspiral på fredag. Lurer på om det gjør vondt? Har jo klart meg gjennom en fødsel så det burde jo gå bra men......lurer litt allikvel. Dessuten lurer jeg på om det vil komme noen bivirkninger som økt apetitt, det håper jeg virkelig ikke!! Får prøve å ikke tenke på det, da kommer det vel av seg selv, psykisk.

 

Nå skal vi spise middag - skinke- og makaronigrateng, kjemmmmpegodt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott resultat, gratulerer!!!!

 

Her er det bare å stå på, klart du greier målet ditt på 70 kilo innen 15 november. Det er jo over en mnd igjen, det.

 

Sikkert lurt å vente med veiingen til neste uke, ingen grunn til å gi seg selv mindre motivasjon, helt klart.

 

Lykke til videre, håper middagen smakte! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for melding fra deg... Ja, jeg klarte å holde meg unna skapene igår. Men du verden så mange ganger jeg sto foran skapet, åpnet det, kikket på det som var der inne og lukket igjen døren igjen. Det ble en liten seier for meg da jeg gikk å la meg og hadde klart å holde meg unna alt i løpet av dagen. Håper det blir lettere og lettere fremover....

 

Og gratulerer til deg, som har gått ned over 1 kilo! Kjempebra!! Jeg er sikker på at du klarer målet ditt om 70 kg innen 15 november. Det er bare 2,1 kg unna og fordelt på 5 uker, så skal du gå ned 420 gram i uken. Det klarer du, jente!

 

Huff, tenk at 30g sjokoladekake er så mye som 200 kcal. Plutselig så merker jeg hvertfall at visse ting ikke smaker så godt lenger. Jeg har regnet ut at safarikjeks som jeg er så glad i inneholder 56 kcal for bare 1 kjeks. Og jeg som pleide å kose meg med 5 stykker hver morgen!

 

Lykke til på vekten neste uke! og ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

SKAL bare ikke ned mer enn 200 gram i uka, av en eller annen grunn! Men jeg synes jeg merker det en del på klærne nå. I går fikk jeg på meg en av de gamle favorittolabuksene mine!! Enda jeg veier 5 kg mer enn jeg gjorde når jeg ble gravid. Deilig!! I dag tok jeg på meg en treningsbukse som jeg brukte for noen uker siden, og den ramler av meg. Så selv om kiloene ikke er så mange - 6,6 totalt på drøye 2 måneder - så er det tydelig at det går rette veien. Så jeg gir som vanlig ikke opp. Selv om det er stusselig å ikke se mer nedgang av gangen. En halvkilo er på en måte det man minst håper på....men men, jeg sitter her og backer opp andre om at "dette går så bra, og all nedgang er bedre enn oppgang", så jeg bør vel si det samme til meg selv :-)

 

 

Dessuten har jeg ikke tid til å være sur så lenge, for her er det nye gardiner og sofa og stoltrekk og diverse andre ting på gang, så jeg har nok å henge fingra i.

 

Hadde tenkt å skrive litt til, men minsten er visst ikke helt enig i det. Jeg får komme innom igjen litt senere......

 

 

 

Da er jeg tilbake, knøttet sover søtt.

Idag har jeg ikke fått i meg mer enn 1500 kal., og nå synes jeg det er for sent å spise mer. I morgen er det helg, så da kan jeg jo unne meg litt mer kaloririk mat, det drar nok opp. Skulle gjerne visst nøyaktig hva jeg skal spise hver dag, synes det er vanskelig å klare å regulere trim og matinntak sånn at det blir helt ideelt. Har gått ned 800 gram på i underkant av 3 uker, og før det gikk det heller ikke særlig raskt. Nesten så jeg vurderer å få en lege til å sjekke stoffskiftet mitt, har hørt om at det kan endre seg etter en graviditet.

 

Angrer litt på at jeg ikke begynte å spise sunt tidligere etter fødselen, nå tror jeg amminga kommer til å kreve mindre og mindre energi, så da må jeg kompensere med mer trim og mindre mat.

 

Samboern og jeg har fått litt lyst på å reise dit hvor innspillingen av "et lettere liv" har vært - lanzarote, club la santa eller noe sånt. Ferie kombinert med tilgang til trim og spa hadde egentlig ikke vært så dumt! Lurer på hvordan det er å ta med vesla, vil jo at hun også skal ha det ok på ferie.

 

Nå lurer han på om jeg blir slank av å sitte her og skrive, fingrene må jo også få trimmen sin ikke sant? ;-) Stå på, folkens, skal klare dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kombinere ferie og trening må jo være ideelt! Skal jeg jaggu legge fram forslag om her hjemme også. Det ser jo kjempemorsomt ut å trene på Et Lettere Liv, det fikk jeg også lyst til å prøve!

 

Det hørtes UTROLIG deilig ut å få på seg en "original" dongeribukse, for en herlig følelse det må ha vært! Gratulerer!!!

Gleder meg til mine passer, men siden de allerede var noe trange da jeg ble gravid er det nok noen kilo igjen... *host*

 

Du har den rette innstillingen, Solskinnsbolla. Dette skal vi klare, selv om vi bare går ned 200 gram i uka! For å motivere meg selv (NOT) kjøpte vi take-away-pizza til middag i dag. Jeg var utslitt etter all vaskingen og gav etter. Godt, men ikke SÅ godt. Var i grunnen ikke verdt verken kaloriene eller pengene, når jeg tenker etter...

 

Du får si til kavaleren din at fingerne trenger mosjon, de også! Spesielt mine, som er i restitusjon etter operasjonen for en mnd siden - ergo trenger jeg noen å taste med! Så du er snill som hjelper meg å bli frisk i hånda igjen, du! *glis*

 

Lykke til videre med nedgangen! Nå skal jeg bade, selv om klokken nærmer seg midnatt. huset er rent og ungene sover, og dagens kake står i frysen (ergo iskake..).

 

Vi "snakkes" snart! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi du,

er innom en liten tur og leser dagboken din,....skal skrive en hilsen, men så våknet minstetassen og skriker, så jeg får skynde meg å ta han. Kommer tilbake senere....

 

PS! Jeg synes du er flink jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jeg er rar - nå gikk jeg ned litt mer før helga, og ble så glad for det, allikevel klarer jeg å drikke altfor mye vin lørdag kveld, samtidig som jeg også er ganske forkjølet - hele søndag var jeg derfor helt ødelagt og trøtt og lei. I dag skulle jeg begynne på ny frisk, men av en eller annen grunn klarer jeg ikke å sette meg ned og planlegge uka sånn som før, med middagsplan osv. Er ikke i form, eller lysten, selv om jeg vil ned i vekt! Skulle ønske det fantes ferdigmiddager som var sunne og som inneholdt nøyaktig 600 kalorier, er litt lei av å forberede og tilberede tror jeg. Ikke er jeg i form, og skal ha barseltreff hos meg på onsdag. Hva skal jeg servere? Samboer reiser bort i morgen kveld så jeg er overlatt til meg selv hele uka - frykter at det blir enkle matløsninger. Har ikke fått gått turene jeg pleier heller, regnet pøser ned - som om det egentlig er noen unnskyldning.

 

Anyway - jeg trenger å få skjerpet meg, men hvordan? Vil så gjerne klare dette her!!

 

Nei, tror jeg bare må ta meg sjøl i nakkeskinnet her, nå setter jeg meg ned og lager handleliste!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rar - nå gikk jeg ned litt mer før helga' date=' og ble så glad for det, allikevel klarer jeg å drikke altfor mye vin lørdag kveld, samtidig som jeg også er ganske forkjølet - hele søndag var jeg derfor helt ødelagt og trøtt og lei. I dag skulle jeg begynne på ny frisk, men av en eller annen grunn klarer jeg ikke å sette meg ned og planlegge uka sånn som før, med middagsplan osv. Er ikke i form, eller lysten, selv om jeg vil ned i vekt! Skulle ønske det fantes ferdigmiddager som var sunne og som inneholdt nøyaktig 600 kalorier, er litt lei av å forberede og tilberede tror jeg. Ikke er jeg i form, og skal ha barseltreff hos meg på onsdag. Hva skal jeg servere? Samboer reiser bort i morgen kveld så jeg er overlatt til meg selv hele uka - frykter at det blir enkle matløsninger. Har ikke fått gått turene jeg pleier heller, regnet pøser ned - som om det egentlig er noen unnskyldning.

 

Anyway - jeg trenger å få skjerpet meg, men hvordan? Vil så gjerne klare dette her!!

 

Nei, tror jeg bare må ta meg sjøl i nakkeskinnet her, nå setter jeg meg ned og lager handleliste!!!!![/quote']

 

 

 

Ville bare kommentere det med sunne ferdigretter; de aller fleste Fjordlandsmiddagene har rundt 600 kcal - noen mindre også. Det tyr jeg til når jeg ikke gidder å lage mat!

 

Har lest masse på gravid/ammende sidene, har nemlig prøvd rimelig halvhjertet å bli kvitt noen kilo etter fødsel i april.

Nå er gutten min 6 mnd og jeg er klar for å ta i et tak for å bli kvitt 8-10 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget du listen?

Du har lov til åv ære lei innimellom, alle blir vi det av og til. Skulle bare mangle, egentlig..

 

Men, du får ikke lov til å gi opp, så det så! Du har vært superflink hittil, og det skal du fortsette med, enkelt og greit!

Tenk på den sunne livsstilen du holder på å tilegne deg, alle kaloriene du unngår ved å spise sunt - og tenk ikke minst på alle pakkene med smør som du har kvittet deg med!

 

Du er SUPERFLINK og SUVEREN, så her er det bare å gi jernet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

JA, jeg laget listen :-) Hele kjøleskapet bugner av sunn mat. Men det er ET ELLER ANNET som henger i luften - jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er..... Jeg VIL gjerne spise sunt og riktig, men jeg er litt smålei av å veie og telle, pluss at vekta går forferdelig sakte nedover. Jeg tror jeg skal prøve meg på denne lynkuren jeg, femalia, med start i morgen, men jeg tror jeg skal unne meg en "normal" middag på rundt 500 kalorier, synes 300 kalorier til middag blir veldig lite. Jeg vil vel ende på 1300-1400 kalorier pr dag, det skal nok gå fint i en uke. Skal veie meg i morgen, og neste onsdag, ikke noe snikveiing ellers! Så får jeg se hvordan det går den uka - den blir nok med på å avgjøre hva taktikken blir framover. Så da blir det ikke desto mindre veiing og telling denne uka, men nå har jeg skrevet opp hele ukesmenyen så da er det bare å følge den. Justerte den litt sånn som jeg selv ville ha den, men brukte de samme ingrediensene. Middagene har jeg plukket ut selv.

 

Jeg blir supermotivert hver morgen, da ser jeg reprisen av "du er hva du spiser" på tv3 - da får jeg lyst til å spise frukt og grønnsaker hele dagen. I den danske utgaven er hun som veileder veldig opptatt av at man ikke skal kombinere ris, poteter og pasta med kjøtt, fugl og fisk i samme måltidet. Har med fordøyelsen å gjøre, men kan det være så ille som hun påstår tro??

 

Hadde vært litt interessant å måle fettprosenten, hvor kan man gjøre det, noen som vet?

 

Får svinge meg rundt, barseltreff her om en times tid. Har bakt GR gulrotkake, og prøvesmakt, den ble kjempegod! Skal unne meg et stykke til etterpå.

 

Sola skinner i dag, for første gang på nesten 2 uker, deilig!! Kanskje det er det jeg trenger!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg var like flink som deg, som planlegger middagene for en hel uke av gangen. Sikkert både økonomisk og sunt, regner jeg med.

Kanskje det er tingen for meg, også? Skal jaggu forsøke fra neste uke!

 

Når det gjelder lynkur, så la jeg inn menyen for én dag på dagboken min. Kan du sjekke om det er samme kuren som du har?

Min er fra 1989, så den er GAMMEL! Nesten skummelt å tenkte på at jeg har holdt på med slanking så lenge, egentlig. På tide å finne trivselsvekta..

 

Håper gulrotkaken gjorde suksess i dag! Og lykke til med veiingen i morgen! (jeg gruer meg syyykt!)

 

Krysser fingrene for oss begge!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Deprimerende........

 

veide 71,4 forrige fredag, i dag viste vekta 72,5...... skjønner svært lite. Jeg skeia ut på lørdag, men hvis jeg tenker på hvor mye jeg skeia ut før, hver dag, så forstår jeg ikke hvordan jeg kan gå opp så mye.

 

Så da er det ingen tvil, begynner med lynkuren i dag, så får vi se. Jeg blir SUR hvis jeg ikke veier 70 komma ettellerannet neste torsdag, vet det er over 1,5 kg på en uke, men nå må det rett og slett være slurv som er årsaken. Derfor blir det maraton denne uka, så får vi se resultatet da.

 

Skal jeg klare 70 kg til 15.november, noe som i sin tid så meget overkommelig ut, så må jeg jaggu stå på. Hvis det ikke skjer mer denne uka og uka etter, hvor jeg har tenkt å fortsette som vanlig - dvs 1600 kcal om dagen, så tar jeg en tur til legen tror jeg. Skal ikke skylde på annet enn meg selv hittil, men mistanke om at jeg spiser noe jeg ikke skal ha i meg begynner så smått å komme - kan f.eks. en pepsi max om dagen være negativt???

 

Håper det har gått bedre for deg, femalia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det ha seg at du har gått OPP i vekt?

Kjære vene, så irriterende *argh*

Jeg skeiet jo også ut på søndag, med mat, kake og masse rødvin - men gikk ned 800 gram. Jeg skeiet ikke ut med en smule annet, men til gjengjeld ble det noen kalorier på søndag, for å si det slik!

 

Jeg skal skrive ut lynkuren som du noterte til meg, den er fullstendig annerledes enn den jeg har i boka mi. Tror nok vi begge kan ha godt av det, kanskje forbrenningen vår er helt på bærtur etter svangerskap og fødsel?

Jeg tenkte samme tanke som deg, en tur til legen! Fikk tips om en ernæringsspesialist her i byen som holder til på Medi3, og som er litt rundhåndet ihht tabletter for lav forbrenning. Han gir tabletter til de som er i nedre normalområdet, og flere jeg har hørt om har hatt kjempegod effekt av tablettene (vet ikke hva de heter, dessverre..)

De to jeg kjenner til, er kraftige jenter, men ikke direkte fete... De har nå rast ned i vekt, når de har samkjørt tabletter, kosthold og trening.

Tror jaggu jeg skal forsøke et slikt besøk, selv om det koster meg et nålestikk samt 500 kroner.... bestiller time i morgen!

 

Huff nei, det er så demotiverende å ikke gå ned! Men det er flott at du setter inn ekstra-giret i stedet for å finne godteposen! Blir jo rent motivert av deg, jo!

 

Jeg slenger meg på kuren i morgen, snakkes da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk minst én liter cola light da jeg gikk GR etter forrige fødsel, det var ikke noe problem! Drikk pepsien din med god samvittighet, du!

 

Kom på at du også spurte meg om morsmelkserstatning i et svar her, glemte helt å svare på det..

Tror du skal gi MME eller amme inntil ungen er fullt over på annen mat, altså til ungen er nærmere ett år. Men, jeg kan ta feil! Det er 14 år siden sist jeg hadde den problemstillingen, og da ammet jeg inntil ungen var året... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kiloer er det du har igjen av de 18 du startet opprinnelig med? Ref. hovedinnlegget ditt. Og de 70kg, er det et delmål?

 

Før jeg ble gravid nå sist, hadde jeg en avtale med mannen min om; når jeg klarte å bikke under 70 kilo skulle jeg får et digitalt speilrefleks kamera. Da jeg veide 73 kilo ble jeg gravid, men jeg har fremdeles fortsatt det som delmål og belønning. En lang vei å gå....ca 15 kilo igjen!

 

Men jeg prøver å ikke tenke så mye på vekten min(snikveier meg ikke lenger, fordi jeg føler at det på en måte narrer meg litt). Men prøver heller å holde fokus på trening, spise regelmessig og holde kontroll på alt det usunne(men dog så godt det er ...). Hvis jeg skeier ut så har jeg lovt meg selv å ikke bli skuffet når det går dårlig på veiedagen, men heller tenke at jeg må ta følgen av at jeg skeiet ut.

 

Huff, dette ble kanskje litt dårlig skrevet, men jeg rekker ikke å lese over det. Har nemlig en som HYLER etter mat!.... *løper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Jeg har svart deg på "din" side, tigris, så som du skjønner så er du ikke alene om å ha en del kilo igjen. Prøver å ikke tenke altfor mye på kiloene jeg heller, og bruker god tid, men det som hadde vært veldig ålreit var å kunne føle seg litt vel i klærne, og det begynner jeg så smått å gjøre nå. Derfor blir jeg litt utålmodig når det går så smått.

 

Vel vel, i dag veide jeg meg igjen, og vekta viser i det minste ned igjen etter det store hoppet opp, ned til 71,6, dvs 200 gram mer enn sist fredag - litt bedre enn 1,1 kg opp..... tror helt sikkert denne lynkuren vil gjøre susen, men jeg må innrømme i skrivende stund at jeg ikke er helt sikker på at jeg vil klare å gjennomføre den. Har skikkelig vondt i hodet og føler at jeg ikke har spist det jeg trenger, den ene puppen er ikke lenger interessang for vesla. Den ene har bestandig vært litt "dårligere" enn den andre, men jeg har gitt henne på begge sider, men de siste par dagene har jeg bare latt være å gi fra den dårlige siden, den virker nokså tørr, og som sagt vil hun ikke suge heller. Har ikke hatt det minste spreng i den heller, så det er vel et tegn på at den ikke produserer noe særlig melk. Derfor er jeg nå litt usikker på om jeg bør spise litt mer for å være sikker på at den ene puppen som "virker", fortsatt vil gjøre det. Hun har begynt å få annen mat, men får pupp til alle måltidene bortsett fra kveldsgrøten. Dessuten er det jo litt koselig å fortsette med ammingen en stund til synes jeg.....slet en del i starten, så nå når det fungerer syns jeg det er fint å kunne amme.

 

Jeg åt et par rugsprø og en gulrot ekstra nå til kveld, iallefall bedre enn å kaste seg over minibrowniesene som jeg nesten ble frista til å gjøre - de kjøpte jeg nemlig til barseltreffet jeg hadde - i tilfelle gulrotkaka ble fiasko - noe den absolutt ikke ble! Jeg er litt rar og da......

 

Skal vurdere i morgen hva jeg skal gjøre, men jeg må nok kaste inn håndkleet og spise litt mer. Innerst inne så er jeg nok klar over at hvis jeg hadde skeia ut litt mindre i helgene enn jeg har gjort de siste 3 lørdagene (og litt av fredagene og bittelitt av søndagene), så hadde jeg gått ned mer også.

 

Nå går vi inn i en utfordrende tid - november og desember - julebord, vennemiddager, to feiringer, jul. Første utfordring blir om en uke, da reiser vi på miniferie til svigers i vest. Der er det alltid full oppvartning, fra morgen til kveld. Jeg jobber med viljestyrken min, og sier til meg selv at uansett hva som settes fram på bordet så er det jeg som bestemmer hva som skal føres inn i munnen min. Det er jo selvfølgelig veldig hyggelig med oppvartning, men jeg må sette en grense for meg selv. Nå vet svigermor at vi, og kanskje mest jeg, prøver å gå ned noen kilo, så hun kommer nok ikke til å servere kake mer enn 1 gang om dagen ;-) Uansett, snillere svigermor kan man ikke få! Sønnen hennes, altså min samboer, fyller år mens vi er der, så den dagen har jeg selvfølgelig tenkt å unne meg kake. Skal også ta med fjellskoa mine, for her skal det trimmes og testes, jeg har et stort mål til sommeren, fjell skal bestiges, og det er ikke snakk om noe fillefjell altså! Nå skal jeg bare gå et lite stykke for å vurdere formen. Samboeren min er en høyreist sunnmøring, og som kortvokst østlending så har jeg gjort en bra jobb med å kapre ham (fatter ikke hvordan han klarte å få øye på meg engang, sånn høydeforskjell som det er på oss), så nå må jeg bevise hva jeg kan utrette her!

 

Kanskje på tide å legge seg nå, så jeg kan våkne og spise litt igjen, det ser jeg virkelig fram til! god natt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg på kuren, solskinnsbolla?

Har du fortsatt vondt i hodet eller økte du rasjonene? Tror nok det var meget fornuftig, i såfall! Du fullammer jo, og det er veldig viktig å ikke miste melka.

 

Jeg begynte halvhjertet på kuren og falt helt ut. Nå tar jeg meg derimot i nakken fra i morgen av, her skal jeg NED i vekt!!

 

Hva er effekten din så langt? Utenom hodepinen, that is....? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Har ikke veid meg i dag, men føler meg lett og god i kroppen, deilig følelse! Dumt å da veie seg i tilfelle det skulle vise seg at følelsen min er helt feil, sånt ødelegger dagen! Tenkte å ikke veie meg før onsdag eller torsdag morgen, vi reiser torsdag morgen.

 

Spent på hvordan det blir å ha med seg vesla som nærmer seg 8 mnd på den lange bilturen - det tar 8 timer UTEN stopp og det blir selvfølgelig stopp når man har med seg henne. Hun har vært med på samme turen hele 3 ganger tidligere i løpet av sitt korte liv, og da har det gått over all forventning, sover masse og klager svært lite. Denne gangen er jeg mer spent siden hun sover mindre for tiden, er mer sosial og ikke akkurat sitter/ligger stille når hun er våken lenger.

 

Lynkuren går ok, jeg spiser litt mer enn det som er meningen, men det må jeg også. Har ikke skeia ut de siste dagene, får være litt hard nå før vi reiser.

 

Når det gjelder vektnedgangen så har jeg jo som delmål å veie 70 kg den 15.november, det målet så veldig oppnåelig ut for en stund siden, men nå begynner jeg jammen å lure. Dersom det viser seg at jeg ikke går ned mer enn 100 gram denne uken også så skal jeg seriøst vurdere en tur til legen når jeg kommer hjem igjen.....vi får se hva som skjer i den sammenheng... du har vel ikke funnet ut hva de tablettene heter, femalia??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å få en oppsummering av lynkuren når du er ferdig med den, solskinn! Høres ut som det går greit med deg forløpig...

men føler meg lett og god i kroppen' date=' deilig følelse![/quote']

 

Og om du ikke klarer målet ditt innen 15 november, så får du det nok tilslutt til... Det er bare å gi kroppen den tiden den trenger for å slippe de siste kiloene/grammene. Synes du har vært kjempeflink, jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fornuftig anlagt og jeg skal følge din brillijante plan!

Må veie meg torsdag pga innrapportering, men det blir eneste gangen før neste mandag. Håper jeg får samme letthetsfølelse som du, Solskinnsbolla. Gleder meg allerede!

 

Er det lov å spørre hvor på Vestlandet dere skal? Kanskje der skal i nærheten av nordvestlandet, for her bor jeg! :-)

Håper dere har lagt om til vinterdekk, for selv om snøen er borte nå så kjørte vi gjennom en snøstorm på veg til og fra hesten i går, på sommerdekk.... I dag skal vi få skiftet dekkene kl 14, hurra!

 

Jeg skal spørre min venninne som kjenner legen her, om hva tablettene heter. Kan da ikke være sååå komplisert.... Tar meg en tur til ham dersom lynkuren ikke gjør underverker, selv om det koster 750 kr for én konsultasjon! *uæh*

Håper det kan gi et spark bak, velrettet og effektivt!

 

Vanligvis går slike turer med mye kjøring bedre enn forventet. Hvis ikke, er DVD-spiller med Ole Brum tingen! :-)

Husker med min første, vi kjørte fra møre til Oslo og vi brukte 13 timer! Den turen tar vanligvis 7-8 timer.. Babyen ilskrek hele vegen, og siden jeg måtte amme i ett kjør, ble det lite fremgang før vi måtte stoppe igjen... Gud bedre for et mareritt. Men, da var tulla bare 2-3 mnd.

 

Nei, turen går sikkert utmerket og svigers får sikkert sjokk når de ser hvor mye du allerede har tatt av! :-) Gled deg, du!

 

Nå skal jeg forsøke å legge bebis i vugga og deretter setter jeg i gang med treningsvideoen min... Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Lynkuren virker, ned 800 gram på 5 dager, veide i dag 70,8. Deilig! kanskje jeg klarer delmålet på 70 kg til 15.nov. som planlagt? Nå skal jeg jo tilbringe noen dager hjemmefra, så jeg har i første omgang tenkt å se hvordan det ligger an når jeg kommer hjem igjen onsdag neste uke, så har jeg en uke til å rette opp igjen. Jeg håper og tror at jeg ikke skal gå opp noe denne uken, men det blir jo mest sannsynlig ikke noen nedgang heller. Selv om jeg skal prøve å ikke skeie ut for mye, så blir det alltid litt ekstra på tallerken når man er hos svigers. Jeg som er vant til å smøre frokosten min ved kjøkkenbenken, blir alltid mer sulten når jeg der setter meg ned til dekket bord og full oppvartning.

 

Vi reiser i morgen tidlig, og det kan hende jeg blir litt fraværende på forumet noen dager. Men hvis jeg får sneket meg til en pc så skal jeg skrive litt om hvordan det går.

 

Så det er bare å stå på, alle sammen! Lykke til i uken som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott!!! Gratulerer så masse!! Det må være utrolig deilig å endelig så 70-tallet, etter så mye strev. Gjett om det er fortjent, da gitt!

 

Syns du er så flink, og er veldig glad for at du er her på forumet! Du gir inspirasjon, motivasjon og pågangslyst til oss andre - og jeg gleder meg med deg for hvert gram du går ned. Siden jeg skal ned uendelig mye mer enn deg, blir jeg nok her lengre enn deg - men kanskje du kan føre "hold-vekte-logg" i stedet...? ;-)

 

Jeg har veie-og rapporteringsdag i morgen, blir spennede å se om jeg har gått ned noe som helst.. På mandag var jeg 98,9 (forrige torsdag 98,7..) og jeg skulle veldig gjerne sett 97-tallet innen mandag.. Rekker dessverre ikke målet mitt med kurset, som var 95 kilo, det er en utopi å skulle rekke det innen én uke.

Håper jeg ser 95-tallet innen uken etter, slik at jeg ikke er altfor forsinket i forhold til planen.

 

Ser at mange planlegger 10 kilo ned innen jul, hvordan greier de det?? Sliter som bare pokker med disse ekstra kiloene, det var myyye enklere å gå ned før.. Er de urealistiske, mer pågående eller flinkere enn oss..?

 

Uansett, gratulerer med glimrende resultat Solskinnsbolla! Håper du får en strålende tur til Ørsta. Nå daler snøen ned her, skal ut på trilletur i snøværet etterpå - skinnposen er nyinnkjøpt og klar til bruk.

Unn deg litt ekstra i uken som kommer, men spis fornuftig - så skal du se at vekten ikke beveger seg i feil retning innen du kommer hjem igjen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Da er jeg hjemme igjen. Ble skikkelig syk i ørsta, så det ble verken fjelltur eller telling av kalorier. Vesla ble også syk, og vi gikk en tur bare en av dagene, ellers har vi bare vært inne og spist og spist. Veide meg i dag, gått opp 900 gram. Skal veie meg på nytt i morgen etter å ha kommet "på tur" igjen i dag.

 

Tigris, jeg har ikke tenkt å fortsette med lynkur. Det ble for lite mat til å holde på i lengden. Fikk lite energi og ammer fortsatt en del, så det var greit nok å se at vekta gikk litt ned, men kan ikke fortsette. Planen framover ser du nederst - skrev en hel avhandling på dagboka til femalia, så jeg limte den inn her :-)

 

 

 

 

Det er ikke lett å finne ut av hva som gjør at vekta ikke rikker seg bestandig,

man føler at man prøver "alt". Det går an å gå til legen og høre om han kan finne ut litt om kroppens tilstand. Men etter en liten uke borte så har jeg funnet ut at når jeg tror at jeg spiser mye hjemme så gjør jeg faktisk ikke det! Når jeg tror at jeg skeier ut fordi jeg spiser 20 gram leverpostei istedetfor 15 så gjør jeg egentlig ikke det. Ikke etter å ha vært borte og fått servert rømmegrøt med fett...og sukker...og rosiner....med fromasj til dessert. Og laks med rømme til samme kvelden.... Da skjønner jeg at denne gramtellingen kanskje kan gå en litt til hodet! Kanskje det kan ligge litt underbevisst en liten "sperre" akkurat der. Kanskje vi er litt for opphengt i å veie twistbiten vi får servert, fordi den skal gå innunder kosemerketellingen. Kanskje vi må slappe litt av og tenke at vi faktisk spiser sunt og er flinke selv om brødskiva veide 4 gram mer enn den skulle.

 

Jeg skal ikke si noe, jeg er tilbake til veiing jeg nå etter å ha kommet hjem. Men jeg synes faktisk det er godt. Godt å veie og ha kontrollen igjen, nesten så jeg savnet det litt. Men jeg har innsett at det å legge seg på 1900 kalorier faktisk ikke er så dumt. Ifølge utregningen så forbrenner jeg rundt 2200-300 kalorier om dagen, uten amming i beregningen (ammer ikke så mye at jeg teller med det lenger), og jeg vil tro at du gjør noe av det samme, iallefall ikke mindre. Så hva kan 1900 kalorier gjøre? Det gjør oss godt, tror jeg. Med noen trimturer iløpet av uka så må det bety nedgang før eller senere!

 

Nå babler jeg ivei her, burde vel heller ha lagt ut dette i min egen dagbok, men det virker som vi trenger en ny start begge to. Jeg skal iallefall prøve ei stund nå å legge meg på ca 1900, noen dager kanskje 1700, og har tenkt å spise mer frukt! Lage fruktdrikker til frokost, smoothies til kvelds osv. Drikke mer vann, har vært sløv der i det siste. Gå flere turer igjen, de har også blitt færre i det siste. Mer pilates i stua igjen, og innkjøp av treningsstrikk.

 

Femalia, ikke tenk altfor mye på bunaden din.. Jeg vet at du SKAL og VIL inn i den til mai, men ikke tenk på at den skal styre hele vinteren og våren. Ikke misforstå, skjønner at den er en motivator! Tenkte kanskje du ble litt stressa av å tenke på at du "må" ned en halvkilo i uka framover. Hmmm, kanskje vi skulle latt være å veie oss på noen uker, bare veid oss i dag eller i morgen, og så vente helt til 1.desember???? Fikk nesten litt lyst til det...... Da dør vi vel, hvis vi veier oss og oppdager at vi ikke har gått ned et gram! Hvis vi da ikke har gått ned noe særlig så går det an å ta denne turen til legen. Hva heter disse som tester om du tåler enkelte matvarer dårlig? Det kan hende vi spiser noe vi ikke tåler veitu?!

 

Nå har jeg skrevet en hel avhandling her. Tror jeg kopierer hele greia og limer inn i dagboka mi.....

 

Tenk litt på forslaget mitt da - veiing i morgen, deretter 1.desember. Spise masse og sunt, max 1900 kal., drikke masse vann, minst 7 trimmerker i uka. Funker ikke dette er det kostholdsveileder neste.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...