Gå til innhold

TreningstrÅd??


Gjest trinny

Anbefalte innlegg

Skal vi lage våres egen treningstråd? Ett sted å daglig melde våre aktiviteter/trening slik at vi kan motivere hverandre:) Og ikke minst dra hverandre i gang! Bare forslag.. tenkte noe a la "fatburners" tråd.

 

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Desperat

Smarting ;)

 

Jeg henger meg på ditt gode forslag !

 

Håper å kunne komme med mange gode innspill og rapporter etterhvert - må bare komme igang... Håper på å komme igang fra mandag; denne uka er litt vanskelig siden "barnet" på 4 bein er 100 % pleietrengende og må ha tilsyn (minst) 24 timer i døgnet for tiden...

Håper det bedrer seg over helga !

 

GLEDER MEG TIL Å FÅ MANGE NYE IDEER TIL AKTIVITETER PÅ DENNE TRÅDEN :D

 

Hopp og sprett og tjo og hei fra meg :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anette76

Jeg henger meg også på her hvis jeg kan.

Har ikke blitt så mye trening de siste ukene, men jeg maler huset så noen trimpoeng får jeg med meg der:)

 

Skal prøve meg på en spinning time i morgen tidlig, håper jeg klarer å komme meg ut av senga i tidet;)

 

Følger med i spenning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er dette som skal til for å dra meg i gang igjen. Jeg lurte meg på vekta i dag og var gått opp en kilo så nå må jeg igang med trening. Føler jeg har ligget på kne og montert møbler i mange uker nå og i dag var jeg endelig ferdig med de tre siste skuffene. Knærne er såre, men det kan jo ikke akkurat kalles trim.

 

Gleder meg til å følge med i denne tråden også. Skal jammen melde både oppturer og nedturer jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....med forsiktig trening jeg:) holder meg til yoga , gåturer, ergometersykkel og trim dvd som eksempler. Det blir en del innendørs trening, men det er kanskje mer lettvint å gjennomføre ? Vi får se...

 

I dag har det neimen ikke blitt mye trening, men i morgen er det en ny dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anette76

ble ikke helt som planlagt. Skulle på spinning time kl 9, men vi forsov oss så det ble en rask gåtur på 40 min istedenfor. Men det er en start det også;)

 

Kanskje prøver jeg en spinning time i morgen formiddag før jobb.

 

Hvordan har det gått med dere andre da??

 

Klem fra Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et hode som holder på å eksplodere ble det ingen trening på meg i dag, men jeg er fullt bestemt på at i morgen da skal jeg ta meg sammen. Tenk så mye lettere alt blir om noen uker når treningen har blitt en del av dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Desperat

Mandag 21.august:

Gir meg selv 2 trimpoeng i dag; Tok med meg hunden, skritt-telleren og min nyanskaffede MP3-spiller og gikk en times tur i moderat tempo. (ca.7000 skritt i løpet av turen)

 

Om ikke annet så er jeg i gang... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anette76

veldig god ide Trinny.

Jeg skal løpe og kjøpe i morgen jeg:)

Billig er den jo også...

Blitt dårlig med trening på meg denne uken siden jeg har blitt syk men kommer sterkere tilbake mot slutten av uken og neste.

Skal prøve power yoga torsdag kveld hadde jeg tenkt.Har ikke peilig på hva det er men det må prøves. Noen som har prøvd??

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg ny skrittteller men ikke fått brukt den. Det går trått med alt hos meg for tida. Klarer ikke å planlegge dagene nok til å få trimma. Sover for lite om nettene så jeg er sliten om dagene og dermed renner liksom alt ut i sand. Å jeg blir så irritert på meg selv. I dag vil jeg ut på tur!!!!

 

Minstejenta skal spille fotball. Kanskje vi skal gå ned til banen i stedet for å kjøre..... Eh var det lurt - da får jeg jo ikke med meg stol... Eller jo det var lurt , jeg har gått av å stå litt også - har jeg ikke ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snart ut å gå en runde på 50 minutter...i regnvær. Har vært på ihelsestudio og løpt på tredemølle før i dag.Endelig har jeg fått opp energien etter en lang og lat sommer.I morgen skal jeg på aerobic,og jeg gleder meg.Har tatt av 4 kg siden 25.juli,og fått igang treningsiveren,endelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :-)

 

Jeg var iallefall ute i frisk luft i går, men kan ikke engang med god vilje kalle det trening. Men nå er det helg - frihelg - med masse muligheter for å komme seg ut

 

- skulle ønske jeg kunne få til en smiley for jublende glad for jeg gleder meg veldig over at jeg skal få trent litt !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-)

Denne tråden vil jeg gjerne henge med på!!

 

Merker at det er vanskelig og komme skikkelig i gang etter en varm sommer. ;)

I dag har jeg hvert ute og syklet raskt i 30 minutter, så det er en liten begynnelse igjen ihvertfall. Jeg har også lukt litt i blomsterbedet (det blir vel et par kcal. det også...hihi)

 

Stå på dere, vi klarer det lettere om vi er flere i sammen, jeg skal også prøve og huske på og ta på meg skritt telleren, det er en veldig motivasjonsfaktor og se hvor mange skritt en tar pr. dag.

Skal vi prøve og gå 10 000 skritt pr. dag dere?

 

Ha en strålende treningsuke allesammen! :-) :-)

 

Star

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anette76

I dag har jeg jogget 30 min på tredemølle og trent styrke. 'Deilig.

 

Planen resten av uken er spinning på torsdag og body pump på fredag.

 

Jeg er med på 10 000 skritt pr dag.Har bestilt skritttelleren til LHL. Alle apotekene var utsolgt i nedre telemark så jeg bestilte på internett.

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får virkelig prøve å greie 10 000 skritt om dagen:) Her er noe jeg har klippet ut fra en annen artikkel.

 

Aktivitetetsskala - Her er ditt aktivitetsnivå

Antall skritt

pr. dag Aktivitetsnivå Kommentarer

2000 - 4000 Svært inaktiv dag Du bør absolutt øke antall skritt.

Kanskje en skritteller kan inspirere deg?

 

4000 - 5000 Inaktiv dag Tenk gjennom dagen din og forsøk å utnytte alle muligheter til å gå noen ekstra skritt.

 

5000 – 6500 Litt aktiv dag For å komme litt høyere i antall skritt bør du legge inn flere turer på 10 min eller mer.

 

6500 - 8000 Moderat aktiv dag Du nærmer deg en aktiv dag.

Kan du finne noen flere aktive alternativer eller ta litt lengre turer?

 

8000 – 10 000 Aktiv dag Dette er bra!

Nivået ditt tilsier at du en eller flere dager kommer over 10 000 skritt.

 

> 10 000 Svært aktiv dag Supert!

Håper du er inspirert og at du flere dager ligger på dette nivået.

 

Kilde: nrk.no/puls

 

 

Slik får du flere skritt i løpet av en dag

OBS! Det er gjennomsnittet av antall skritt i laget som teller!

 

• En spasertur i moderat tempo 10 minutter i lunsjen - ca 1 000 skritt

• Gå til kollegaen to etasjer opp med beskjed i stedet for å sende e-post - ca 200 skritt (regn ca 100 skritt pr. etasje)

• Gå på visning av leiligheter i 30 min. (3 stk i samme kvartalÂ…) - ca 1 470 skritt

• 1 times shopping på kjøpesenter - ca 1 890 skritt

• 20 minutters handling i kolonialforretning - ca 235 skritt

• 10 minutter på tredemølla i 6,5 km/t fart - ca 1 220 skritt

• Rask kveldstur i 45 minutter - ca 4 500 skritt

 

Du kan bruke følgende omregningstabell ved andre aktiviteter:

• Sykle jevnt i 10 minutter på flat vei: 1 500 skritt

• Svømme 500 m: 3 000 skritt

• Styrketrening i 30 minutter: 2 500 skritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann trinny

Merker at skritt telleren ikke måler rett i forhold til sykling. I dag har jeg syklet 1 time i formiddag, og skritt telleren viste bare 1500 skritt. Kan tru jeg ble skuffet når jeg sjekket den etter endt tur.

Men, da kan jeg kanskje gå ut i fra den måten du regnet på i steden, og da blir tallet mye bedre med en gang.

Uansett så var det en deilig tur ut før regnværet kom.

Jeg står på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hutte tu...skritt-telleren min havnet på stakkarslige 2045 skritt i dag:( er virkelig ikke stort.. Jeg er etter skjemaet veldig inaktiv:( Jeg får prøve å satse på rundt 4-5000 skritt om dagen til å begynne med.

 

[highlight]hvordan går det med dere andre?[/highlight]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

I går kom jeg opp i 12 500 skritt

 

( jeg brukte "formelen" 1500 skritt for 10 minutter sykling på flat mark)

syklet 1 time (9 ooo skritt), pluss gikk 3 500 i tillegg.

 

I dag er jeg langt i fra i mål......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...