Gå til innhold

Mar sin tråd


Gjest Mar77

Anbefalte innlegg

Etter at jeg bestemte meg for at nok er nok, har jeg så langt gått ned 3,2 kilo, på egenhånd.

 

 

29.august begynner jeg på Grete Roede, og siste kursdag er 17.oktober. Kommer til å legge inn alle veiedagene underveis, og oppdatere daglig så sant jeg har tid. Fikk mannen min til å ta bilde av meg i helfigur. Det anbefales - for da har man noe til skrekk og advarsel, samt noe å sammenligne med. Egentlig har jeg tenkt at 3 kilo ikke er så mye, men setter man 6 pakker melange på bordet, så har det jammen noe for seg likevel.

 

Har bakt Ingers rugbrød, så det spiser jeg 1-2 ganger per dag. Ellers er gulerøttene utrolig gode om dagen, samt masse annen god frukt. Prøver å holde meg til små mellommåltider jevnlig. Da spiser jeg enten en youghurt, en frukt, gulerot, en kopp med melk og havrenøtter, et knekkebrød eller et par grove frokostskorper.

Så prøver jeg også å gå en lang tur hver dag. Det er balsam for sjelen etter en hektisk dag...! ;))

 

Tirsdag 22.august

Vekten viste en negang på 0,6 kg denne uka. Så det går sakte men sikkert. Det er iallefall kjekkere de første ukene, for da raser kiloene lettere av. Kanskje jeg har kommet i sånn rolig fase, før de plutselig raser av igjen?

I går prøvde jeg meg på treningsstudio. Skal prøve å få gått 2 ganger i uka. Følte meg litt bortkommen til å begynne med, men så ble det bare kjekt...!

 

Mandag 28.august

Jeg skjønner ikke noe... 1,9 kg ned denne uka. Uten at jeg har tenkt så veldig på slanking. Hm... Tro om det er noe muffens med vekta på badet? :-|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mar, vi bestemte oss samtidig ser eg, nok var nok for meg også, så frå 1.august har eg holdt på for eiga hand. -2 kg så langt (på mandag). Eg kjem ikkje til å ta kurs foreløpig, vil prøva å sjå om eg har viljestyrke nok sjølv først. Gjekk to kurs for 5 år sidan, så eigentleg veit eg jo kva som skal gjerast, det er berre å ha disiplin nok til å gjennomføra det.

 

Kvardagen er hektisk, har ein travel og ansvarsfull kontorjobb, tre ungar (2,7,9) og lite tid til meg sjølv. Har innsett at ut på tur kvar dag ikkje er realistisk for meg, så eg har moderert meg til annakvar kveld. Har "treningsrom" i kjellaren med sykkel og diverse andre hjelpemiddel, det må nok meir i bruk utover hausten. Har ein mann som reiser mykje i jobben, og då er det godt å ha eit alternativ til turgåinga.

 

Lykke til med kampen din med kiloane, kanskje vi snakkst igjen her...kjekt å få motivasjon og læra litt av kvarandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tre barn...! 0, 2 og 7. Så det er jo nesten litt likt.

Blir spennende å følge hverandre!

Jeg legger gåturene mine til når de to minste har lagt seg. De legger seg rundt 19, og i går kom jeg hjem tidsnok til å lese for eldstemann før han tok kveld.

Idag fikk jeg vite at jeg fikk treningsabonnement på treningsstudio med jobb, så nå har jeg meldt meg på orienteringstime på mandag. Det er et lite stykke å kjøre dit (10 min), men om jeg klarer en kveld og to per uke, skal jeg være fornøyd..!

 

Kjempestas å "høre" fra deg. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som ikke har all verdens tid til trim (",)

Har fire barn i aldren 5-12 år, og en krevende kontorjobb her også. En mann som er mye borte, slik at det meste da faller på meg ang. barn og hjem. Som regel ganske sliten når arbeidsdagen er over.

Og nå som skolen begynner er det ungenes lekser som kommer til å ta en god del tid etter middagslaging og spising.

Får liksom ikke like dårlig samvittighet over dette med trimminga når man ser at det er flere som har det likedan.

 

Mar77, du har jo vært kjempe flink (",) Har begynt på internettkurs denne uka, og er veldig optimistisk.

Startvekta ble 76,2 kg, og midjemålet er 87.

Skal melde meg på kurs helt til jeg er nede i ønsket vekt, da blir det "Hold vekten-kurs"....denne gangen gir jeg meg ikke (",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mar og Fisk!

 

Her sit eg med datamaskina og har fleire økonomiske rapportar som skal vera ferdig til i morgon tidleg, ingen trim og ei lita jente på sida av meg som ikkje vil leggja seg i kveld..

 

Mest lyst på sjokolade, men tar meg ei gulrot i staden... ha ein god kveld og ei god helg!

 

Eg har veiedag mandag, enn dåke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veiedag på onsdag.

Har vært på step i dag, utrolig stolt av mæ sjøl da (",) Men puhhh.... svett som bare det alltså. Føltes helt hærlig etterpå da *ler* Skjønner nå hvor viktig det er med vann når man trener step og aerobic (",)

Drar på helgetur i morgen, så det skal bli spennende å se hvordan jeg takler helgens fristelser.... bålkoz, godter,øl og vin...... voi-voi, håper bare jeg klarer å stå imot da!!!!

God helg til dere, blir spennende å se hva neste ukes veiing sier (",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du har vært a.. trent selv i dag for 2.gang.. jippi.. *ler*

Ser du skal på tur i helgen og det blir nok mye å stå i mot men husk, man skal kunne unne seg LITT når man er på tur. (utfordringen hvis man først starter er jo mengden desverre)

Jeg husker kurslederen sa det, at vi må ikke glemme at vi skal leve slik resten av livet så uten noe kos fungerer jo ikke i lengden..

Men for all del, skjønner at man er ekstra forsiktig i en periode. Tok selv ikke kosemerker i det hel tatt på flere uke når jeg begynte på kurs men fikk faktisk beskjed om at de burde vi ta og unne oss i uka.. Bare ikke overstige så mye..

 

Lykke til i alle fall og god tur..

 

Trine

 

 

 

Har veiedag på onsdag.

Har vært på step i dag' date=' utrolig stolt av mæ sjøl da (",) Men puhhh.... svett som bare det alltså. Føltes helt hærlig etterpå da *ler* Skjønner nå hvor viktig det er med vann når man trener step og aerobic (",)

Drar på helgetur i morgen, så det skal bli spennende å se hvordan jeg takler helgens fristelser.... bålkoz, godter,øl og vin...... voi-voi, håper bare jeg klarer å stå imot da!!!!

God helg til dere, blir spennende å se hva neste ukes veiing sier (",)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og i går hadde jeg en liten utskeielse. Ei venninne blir 28 i dag, så da inviterte jeg henne med ut og spise. Endte på tapas restaurant, og bestilte en 10-retters... *ler*

Men det var tydeligvis en litt finere plass, for det var veldig små retter til mitt forsvar. Men du verden så deilig det var. Og hver gang vi er ute så må vi innom Mix kiosken og smågodthylla der. Men i går begrenset jeg meg til 13 kroner, og det er jo ikke mye...? ;)) Så får jeg heller la være å spise noe søtt i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....men fredagen ble ikke så ille. Utskeielsen bestod av gulerøtter med dip og en liten dose haribo godtemix. Fikk i tillegg gått to turer, og det var godt! Å trille barnevogn med søskenbrett på er forresten fin fin trim. Får brukt mange muskelgrupper da - spesielt i oppoverbakker...!

 

Nå er det lørdag - og jeg skal egentlig på fest ikveld. Men jeg vet ikke om jeg er så "gira" på det. Så det kan like gjerne bli en rolig hjemmekveld med god mat og et glass rødvin eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var helga over. Å vet dere hva, jeg har vært kjempe flink. Klart å motstå fristelser (",) Har nok smakt 4-5 smågodt utav ongenes godterpose,men det er jo ingenting. Ikke noe alkohol, sa neitakk. Er nødt til å være streng med meg selv denne første uka. Men så skal jeg ha en dag i uka hvor jeg skal kunne kose meg et av måltidene på dagen, blir vel gjerne lørdagskveld tenker jeg! Enig i at det er mengden som teller (",) Blir spennende å se på onsdag hva vekta stopper på!! Stå på folkens (",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men til helga reiser jeg på tur med jobb, og den er jeg spent på. Regner med det blir utrolig mye god mat og drikke. Og hvordan løser man det på en god måte...? Det er jeg usikker på. For jeg vil jo kose meg også, men samtidig vil jeg ikke ødelegge alt med å fråtse heller... *sukk*

 

Kom nettopp inn fra en deilig luftetur. I morgen skal jeg prøve meg på treningssenteret. Skal tro hvordan det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffabolla

HEI :-)

 

Jeg har som sagt veie dag mandag! Så i dag har jeg vært på vekten. Og den viste en ned gang på 1,5 kg! Jeg er kjempe fornøyd.

 

Så nå står vekten på 84,5 kg

Å jeg jubler. Det er noen skritt nærmere målet mitt det ja!

 

 

Til alle dere som henger med her! stå på. Dette klarer dere. jeg har jo gått på kurs før. men denne gangen satser jeg alene og sammen med dere.

 

det beste for meg nå er at jeg har ikke det samme søtbehovet som jeg hadde for 2 - 3 mnd. siden. Og da jeg ikke stapper i meg alt av sjokolade og potetgull osv. rusler jo vekten nedover ser jeg. Jeg har tatt krom. Tror kanskje det var lurt for meg ihvertfall. Så det er et råd til de som kjenner søt behovet sterkt. Å så har jeg drukket minst 3 kopper med grønn the dagelig utenom vannet da!! :-)

 

 

Jeg skal ta å kome innom her å skrive igjen mandag eller tirsdag neste uke! Så får vi stå sammen. Dette skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... og jeg veide meg idag for å få vite min egen nedgang før jeg begynner på kurset. Jeg har klart å gå ned 5,7 kilo helt på egenhånd. Det er 11 smørklatter det...! ;))

Så i morgen blir det vel nye tall å operere med, da vekten til kursleder neppe er den samme som min. Håper ikke avviket er for stort. Men uansett er 5,7 kilo borte. Og de skal IKKE på igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffabolla

Hallo!

 

Ned til 83 kg, så det var 1,5 kg denne uka også! Nå får jeg bare satse på at alt fortsetter med litt ned gang. Har jo et mål på å gå ned minst 0,5 kg pr. uke. Men er fornøyd om jeg står still noen uker inne imellom også jeg da. Det er jo ganske normalt det.

 

 

Stå på alle man (kvinner) dette går framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og det var masse info...! Du verden... ;)

Jeg ble nesten litt matt - men man kommer seg sikkert fort inn i det. Havnet på meny 1, men det er vel det jeg sånn ca. har ligget på når jeg har holdt på for egen maskin.

 

Det vanskeligste blir fornuftige middager - men boka er full av fristelser, så det går helt sikkert bra...!

Tenkte også å kjøpe makrell i tomat. Jeg liker det overhooode ikke, men fettet er jo sunt - så det er kanskje lurt?

 

Startvekt: 70.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Enig i info mengden, den var stor igår...

 

Men det er veldig motiverende å tenke at vi MÅ!!

Andre "ser" oss nå.. Kan ikke "lure" dem sånn vi gjør med oss selv.. hihi..

 

Vekt: 69,0

Meny 1 + kvelds 110kcal

 

Glede meg masse t å følge opplegget nå!!

 

TATA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og vekta viste en nedgan på 1 kg (",) ¨Så nå står den på 73,8.

Bare 0,5 cm inn rundt midja da.

Har ikke blitt så mye trim denne uka så jeg er kjempe fornøyd med resultatet. Skal prøve å få litt mere trim denne uka, komme meg ut å gå litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....Har ikke merket så voldsom overgang foreløpig, ettersom jeg har spist sunt ei stund. Men jeg er flinkere på å variere på pålegg, og ikke minst sørge for å få i meg nok melk og frukt...!

 

Skal ha et inntak på 1300 kcal til dagen + litt ekstra. Har kommet opp mot 1300, men ikke så mye ekstra foreløpig. Men det tar vi som det kommer. Regner med ting går seg til etterhvert.

Og så gjelder det om å samle inn trimpoeng. Håper jeg kan få til rundt 14 stk på ei uke. Det bør vel være realistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....og jammen forsvant alle "kosemerkene" også. Det ble ikke vin som forventet, men non-stop. Og hvor mye nonstop får man for ca. 14 kosemerker? 70 gram... altså PENT lite... Da tror jeg heller noen glass vin vil merkes bedre som kos. Jeg rakk jo nesten ikke forsyne meg før skåla var tom....

 

....ellers er status 16.5 trimpoeng så langt. Og enda er det en dag igjen av uka før det er ny uke og nye muligheter. Forhåpentligvis kommer jeg under 70 kg snart, og da må jeg streve mer for poengene. Enn så lenge "nyter" jeg å være over 70 kg. Men pulsklokke hadde vært kjekt...! Så kan man få målt selv hvordan stoda er.

 

Vel vel! Status så langt er OK - men jeg skulle gjerne spist mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffabolla

Hei alle dere!

 

Denne uken som har gått har vært hard vil jeg si. Jeg har spist masse mat (var jo bare veldig sulten da) Men i dag kjøpte jeg sjokolade (huff) Det er over to måneder siden sist. Den smakte fortreffelig kan dere tro! Men jeg er redd jeg skal bli avhengig igjen jeg da! Jeg sluttet nemelig å røyke i dag og da kom søtbehovet med ett SMELL. Men dagen i dag er vekk og i morgen får man en bedre dag (håper jeg)

 

Vekten min i dag viste det samme som sist uke nemmelig 83 kg Så der ligger jeg i dag igjen. Men er da fornøyd!

 

 

Lykke til alle å enhver med ny uke og dere er jo så kjempe flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er ny her, og har vært med på GR-kurs i en uke nå. Startet på 78,2 kilo fordelt på mine 170 cm, og har gått ned ynkelige 0,6kg denne uka. Har spist for lite i følge kursleder. Sukk!! Er bare så redd for at om jeg spiser alt jeg skal spise(meny 2), vil jeg ikke gå ned noe. Skal frem med målebåndet i morgen og sjekke status. Er det alltid like trått i starten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...... tenk heller at du har klart å gå ned det du har gått ned. Selv om det er de-motiverende, så er det en realitet at 0,5-1 kg i uka er det kroppen klarer å gå ned når det gjelder fett.

Jeg tror jeg får meg en liten overasskelse selv i kveld når det er veiing. Har for stort aktivitetsnivå i forhold til valgt meny, og har nok også spist for lite. Husk at GR har gjort dette i mangfoldige år, og er menyendring riktig for deg - så er jeg helt sikker på at du vil se resultater neste uke igjen...!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mar, takk for tilbakemeldingen. Har jo sjekket ut mange tråder her nå, og ser at det er et gjennomgående problem for mange at de spiser for lite. Har bestemt meg for å spise hele menyen hele uka og trene tre dager til(trente i går også). Så får vi se. Noe må jeg jo ha gjort riktig uka som var, hadde mistet totalt 9cm,noe jeg er fornøyd med. Lykke til med veiinga i dag da. Hvor mange kilo har du igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som mål å ligge mellom 60-64 kilo når jeg er ferdig med vektnedgangen. Så det er noen kilo å ta av. Føler det går sakte om dagen, men plutselig løsner det igjen...!

Jeg har også mistet 9 cm denne uka - så om jeg har liten nedgang på vekten, så er det iallefall noe som skjer med kroppen...! :o

Masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...