Gå til innhold

12 månders bindende avtale!


Gjest nanny

Anbefalte innlegg

Det finnes jo mange avtaler som man daglig tar ansvar for og følger til punkt og prikke. Hvorfor er det da sånn at en avtale som man gjør med seg selv, den viktigste personen i sitt eget liv, så fort blir lagt til side så fort man møter motgang i en eller annen form?!?!?!?

 

Har funnet ut at jeg trenger å få noen tanker ned på trykk slik at jeg ikke "glemmer" avtalen med meg selv hvis ikke alt går som jeg håper og vil! ;)

 

Første delmål, snu vekt oppgang til vekt nedgang: FERDIG!!! :) Innfridd 14/8

 

Delmål 2: vekt 99 kg innen 25. september

 

Delmål 3: vekt 95 kg innen 13. november

 

Delmål 4: vekt 90 kg innen 18. desember

 

Meny 3, 1900 kcal pr dag , minimum 10 trimstrek i uka

 

Evaluering 18. desember, mål for de neste 12 kg som skal av!

 

--------------------------------- 5. september 2008 ---------------------------------------

 

Ny start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Heia.

Jeg er helt ny ,så gjenstår det å se om jeg klarer å skrive et innlegg.

Fikk så lyst a svare deg,for da jeg leste innlegget ditt var det som jeg skulle ha skrevet det selv.veier akkurat likt,skal også bli 40 til sommeren og drømmer om knallrød "liten"bikini.Så da jeg leste avtalen din tenkte jeg:dette vil jeg også klare.Så da er det bare til å stå på.......

Lykke til

Hilsen Spinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anette76

Skal si du er flink til å sette deg både langsiktige og kortsiktige mål:)

Tror det er viktig å ha noen "små" gulrøtter underveis til det store gyllene tallet som er DET STORE MÅLET.

Det er så godt å se målene bli litt nærmere hver dag:)

 

Jeg har jo , som vi vet, samme julemål som deg og det skal jeg få til.Det ville vært så godt å se på kroppen at den har blitt mindre, og fastere.

Synes jeg har kommet godt i gang i matveien etter ferien.Det gjenstår litt med trim men så har jeg vært , og er , veldig forkjølet. Gikk en lang tur i skogen i går kveld og det var veldig deilig.Kjenner at kroppen fungerer bedre med nok og riktig mat. Spiser mye ordentlig grove produkter så det metter godt.

 

Jeg spiser etter meny 3 altså 1900kcal daglig. fordelt på fire hovedmåltider og ett mellommåltid. Planen er tre treningsdager pr. uke. Jeg spinner mandag og torsdag, og trener styrke en dag i uken.I helgene prøver jeg å ta med barna ut på tur. Greit å la dem få løpe litt fra seg på formiddagene.

 

Jeg har en jente på 2 år, og etter at jeg fikk henne gikk jeg ned 20 kg, men så har nå 10 av de kommet på igjen da.... men nå skal de pluss 10 til av.For Godt!!!

Er så lei av å prøve klær som ser så fine ut men når jeg får dem på ser jeg ut som en tønne. Jeg prøver å velge klær som får meg til å se slankere ut men jeg vil gjerne være slankere også! Tenk å kunne gå inn i en hvilken som helst butikk og finne noe som passer:) En herlig tanke...

 

Uffda dette ble ett langt sukk fra meg tidlig en lørdagsmorgen.Sitter på jobb, solen skinner og nå skal jeg snart hjem å male huset mitt.Kjedlig men man sanker en del ekstra trimpoeng for det så noe godt kommer det jo ut av det:)

 

Er utrolig spent på veiing på mandag.

 

Ha en fin helg alle sammen.

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lørdag kveld og jeg har akkurat kommet hjem fra bursdagsselskap.

 

Avtalen min lå i bakhodet hele tiden og jeg fikk lagt opp dagen helt som jeg hadde tenkt før jeg dro. Spiste frokost kl 0830, gikk en laaaaang tur fra kl 0900 - 1100. Spiste lunsj kl 1300, drakk mye, og rakk å spise en fornuftig middag kl 1600 før vi dro til "kakene". Forsynte meg med måte, et lite pai stykke, et lite bløtkakestykke.... og så skulle jeg ta "litt" rips. Det ble en stor dessertskål! Med to teskjeer sukker og mye vanilje saus.

 

Nå har jeg vært inne på dagboka og registrert alt. Melkrasjonen ble brukt til vaniljesaus.... :) og sum summarum ble 1958 kcal. Ikke værst til å være første bursdagsselskap etter "Avtale inngålsen". Gå turen i dag ga meg - 1045 kcal så jeg er godt fornøyd.

 

Det hadde sikkert vært mulig å være på bursdag uten å forsyne seg i det hele tatt men jeg tror og vet at måtehold varer lengre enn total avhold :) Det er jo sånn jeg skal leve lenge, lenge, lenge... ja kanskje for bestandig hvis jeg ønsker en endelig forandring i livet mitt. Og det gjør jeg!!!

 

Til xldama, Spinna og anett76: Takk for positiv tilbakemelding!

 

Lykke til videre alle sammen. Guria

 

Pst! Det er godt mulig at nicket mitt blir byttet om fra Guria til Pæra! fordi da jeg var ute å gikk i dag, og fikk sola bak meg så skyggen min ut som en Pære som var ute på vanding ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt truffet blink i forhold til inntak og trim..... men uke 2 er bedre enn uke 1. Her er tallenes tale:

 

Uke 1: Total kcal inntak ca 12 500 - 21 trimpoeng ca 4 200 kcal = 8 300 kcal fordelt på 7 dager blir 1 185 kcal.

 

Uke 2: Total kcal inntak ca 14 000 - 12 trimpoeng ca 2 400 kcal = 11 600 kcal fordelt på 7 dager blir 1 652 kcal

 

Mitt energibehov pr. dag med dagens vekt er: 2 204 kcal

 

Resultat uke 1: Ingen vektnedgang

Resultat uke 2: - 700 gram

 

Utfordringen min med en 1 900 kcal meny er at jeg skal holde meg til sunn mat og ikke fylle opp med usunn mat for å nå kcal pr. dag.

 

Prøver å trimme annenhver dag men kjenner at kroppen har lyst til å ut røre seg hver dag :)

 

Lykke til videre, først og fremst til meg selv!, men også til alle dere andre livsstils omleggere :)

 

Obs! Ser nå at jeg har fått nytt nick. Guria har blitt Pæra. Stemmer godt med min egen skygge for tiden. ;) Lurer på hvilken "frukt" som kommer frem når jeg når målet mitt om et års tid? Time will show!!

 

Guria/Pæra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at du har en god plan. Jeg har også forsøkt å sette opp delmål. Ser ut til at vi ligger forholdsvis likt. Jeg har likevel tatt sats og håper på 85kg til jul. Det hadde vært toppers.

Lykke til- til oss begge. Og alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er torsdag og jeg er kommet halveis i 3 uke. Nå ser det ut som hjernen min har skjønt opplegget, spiser etter meny 3 og trimmer sånn passe. Har 5, 3 trimstrek og har to trimdager igjen. Greier ikke å holde meg helt unna vekta. I dag var jeg 600 gram lettere enn mandag. Håper dette holder gjennom helga!! Vet at det bare er opp til meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anette76

synes nå jeg da. Lettere å følge rutinen i maten, og magen begynner å regulere seg til at ca hver 3 time kommer det en form for næring. Grønnskene blir en større del av inntaket særlig til middag og to åringen min gråter bitre tårer hvis det ikke er brokkoli til middag. Spiser ca 2 frukter hver dag.

I dag har jeg hatt fri så da har det blitt en time med spinning og det var ordentlig deilig 580 kcal brent bort til fengende musikk og en utrolig engasjert instruktør:)

 

Håper også at jeg klarer å holde meg i helga.skal jobbe så det burde gå greit.

 

Ha en fin dag alle sammen

 

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, så ble det en kjedelig innehelg som avslutning på uke 3. Minstemann ble syk, øre- og hals betennelse. Mye inneliv og en døgnrytme som ble noe forstyrret. Blir lite søvn når de minste er syk.

 

I forhold til kcal så holdt jeg menyen sånn passe i helga men kjenner at rytmen på måltidene blir litt feil. Mye enklere med hverdager, da er det enkelt å følge prinsippet med å spise hver tredje time.

 

Når det gjelder trim så ble det litt for lite av det forrige uke. Endte opp med 8,5 trimpoeng. Manglet en gåtur for å komme i mål på minimum 10 poeng. :) Får ta den igjen denne uka! ;)

 

Har et medlemskort på treningsstudio som det snart må børstes støv av tji hi.... Spinning frister, har ikke prøvd det før men det må vel være mulig å henge seg med hvis motivasjonen er stor nok.... :)

 

Da er det bare å brette opp ermene og komme igang med slankeuke 4...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt litt denne uka men håper det skyldes at jeg er i min fjerde uke og i den værste uka i måneden med hensyn til en viss syklus :o

 

I de tre første ukene hadde jeg ikke søtbehov og "matsug" men det har jeg hatt denne uka. Det har også blitt tull med trimmen. Har vært ute å gått bare to lange turer, tilsammen 6,6 trimpoeng. Må ut å gå et par timer i morgen for å nå målet på 10 trimpoeng i uka.

 

Tar en oppsummering av totale kcal inntak og trim i morgen kveld. Nå skal jeg prøve å komme meg igjennom lørdagskvelden uten å bruke flere kosemerker enn jeg allerede har brukt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka skal ikke gjentas!!!

 

Inntak samlet: 14 873 kcal (fra 1 780 kcal til 2 675! = snitt på 2 124 kcal)

Trim: 1 746 kcal

 

Dvs. Inntak - trim = 1 875 kcal i snitt inntak

Forbruk ca pr. dag 2 178 kcal = spart ca 300 kcal pr. dag

 

Resultat: nedgang 200 gram.

 

Spiste for mye denne uka! i forhold til trim. Må da enten spise mindre eller trimme mer.

 

Satser friskt på nytt på ny uke. Inntak 1800 - 1900 kcal, minimum 10 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det ikke som planlagt! Tror meny 3 er for stort inntak for meg. Vekta rikker seg i alle fall ikke nedover! :D Inntaket forrige uke lå på snitt 1885 med unntak av lørdag da det ble mye mer, ca 3000 kcal!. 13,8 trimpoeng totalt denne uka fordelt på 5 dager. Har denne uka "spart" 3850 kcal som skulle tilsvare - 500 gram. Men nei da!!! Slik ble det ikke!

 

Var hos lege i dag.... å klaget min nød! Fikk med meg resept på Xenical..... Disse tablettene kunne være det ekstra lille som skulle til for å få "ting til å skje". Fikk også gode tips om intervall trening for å få opp forbrenningen. Oppvarming 10 minutter, så 4 x 4, høy intensitet / lav intensitet, så 10 minutter med "ro ned" gange. 5 ganger i uka. Alternativ til dette er spinning hjemme eller på treningsstudio.

 

Skal ikke kjøpe tabletter før tidligst 2. oktober. Justerer matinntaket ned til meny 2 og fortsetter med trimmen slik jeg har gjort, minimum 10 trimpoeng. Skal prøve å teste ut intervall trening for å se om det hjelper meg i gang med forbrenningen.

 

Fortsatt optimist! til det motsatte er bevist! Når alle andre greier dette så må jeg greie det jeg også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også fått tilbud om Xenical, men tør ikke begynne å bruke dem. Tør du? Får man ikke kraftid diare? Hvordan skal man da fungere i hverdagen?

 

Hilsen Tutti - som skal begynne på kurs neste uke og skal ned fra ca 95 til 75! Ønsk meg lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også fått tilbud om Xenical' date=' men tør ikke begynne å bruke dem. Tør du? Får man ikke kraftid diare? Hvordan skal man da fungere i hverdagen?

 

Hilsen Tutti - som skal begynne på kurs neste uke og skal ned fra ca 95 til 75! Ønsk meg lykke til :D[/quote']

 

Hei Tutti!

 

Har snakket med en som har benyttet Xenical i en liten periode og hun var ikke fornøyd. For å ikke bli syk, få diare, må man holde seg til fettfattig kost. Hvis man spiser feks potetgull blir man fryktelig dårlig i magen. Tror Xenical hjelper en til å holde dietten fordi det blir for ubehagelig å spise feit mat.

 

Legen min mente det var nok å ta en tablett pr. dag og da før middagsmåltidet. Jeg er i "tenke" modus og starter i allefall ikke på tablettene før i oktober. Skal legge igjen rapport her hvis det blir slik at jeg starter med tablettene.

 

Lykke til på kurset! :)

 

Hilsen Pæra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått tilbud om Xenical, men tør ikke begynne å bruke dem. Tør du? Får man ikke kraftid diare? Hvordan skal man da fungere i hverdagen?

 

Hilsen Tutti - som skal begynne på kurs neste uke og skal ned fra ca 95 til 75! Ønsk meg lykke til :D

 

Jeg har gått på disse tablettene både med grete roedekurs og uten. Det som skjer er at hvis du spiser for fet mat, kan diare oppstå.

Fungerer kjempe bra ellers. Synes de er litt dyr, så det å ta en tab om dagen ( til middag) høres ut som en fin ide.

stå på !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinsvin
Hei!

 

Jeg har også fått tilbud om Xenical' date=' men tør ikke begynne å bruke dem. Tør du? Får man ikke kraftid diare? Hvordan skal man da fungere i hverdagen?

 

Hilsen Tutti - som skal begynne på kurs neste uke og skal ned fra ca 95 til 75! Ønsk meg lykke til :D[/quote']

 

 

Jeg prøvde meg på xenical for to år siden. Jeg sluttet, for jeg kunne ikke gå noen steder på middag. Hva om jeg kom på besøk og maten var litt fet? Da ble jeg springende resten av kvelden. Det gikk greit så lenge jeg spiste normal kost hjemme, men til å med da hadde jeg løs mage. Ikke noe for meg. Alt for dyrt også. Nevne legen Reductil (eller noe i den duren) En venninne av meg var veldig fornøyd med de, men de koster mye de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra hei og hopp... nå tror jeg det er et eller annet som skjer her i min lille store kropp :D

 

Driver å tester ut ny meny uten at det har gått særlig bra. Vanskelig å ligge på 1600 kcal. Har sålangt i denne uka spist 1350 kcal, 1750 kcal, 1950 kcal og 1330 kcal. Ja ja, snittet blir i alle fall 1595 kcal....

 

Har trimmet mandag, tirsdag og torsdag, totalt 6,1 trimpoeng og har fortsatt hele helga å trimme på :) Skal prøve på en runde til med intervalltrening. Var et forsøk på det på tirsdag uten at jeg greide å jogge så mange minutt som anbefalt.

 

Det er ikke så mange grammene som har krympet siden mandag men vekta rører i alle fall på seg. Håper jeg "står han av" nå i helga slik at det på mandag blir et fint resultat på vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat sålangt etter 8 uker!

 

- 4,5 kg

- 16 cm fordelt på -3 bryst, -4 midje, - 5 hofte, - 2 på rumpe og - 2 på lår.

 

Delmål 2 sier at jeg skulle vært 99 kg i dag, 25. september. Mens reell vekt viser 102 kg. Ser at for meg er det ikke reelt å tenke mer enn 500 gram vektnedgang pr. uke. Må derfor revurdere delmål 3 og 4.

 

Nytt mål fra i dag og frem til 18. desember blir derfor minus 7 kg og en vekt på 95 kg når julen ringes inn. Delmål 13. november vil da bli 98,5 kg.

 

Har prøvd å spise etter meny 2 siste uka men det medførte veldig varierende inntak. Fra 1330 kcal til 2500 kcal, snitt på 1792 kcal og totalt 12550 kcal på hele uka. Hadde 12,4 trimpoeng som tilsvarer at snitt nettoinntaket ble på 1450 kcal pr. dag.

 

Prøver å ligge på meny 2 denne uka også med minimum 10 trimpoeng så får vi se hvorden dette går.

 

Helgene er helt klart min største utfordring. Blir lett for mange kcal på helgedagene. Denne helga skal jeg på tur til Rondane så trim blir det i alle fall nok av. Skal begrense inntaket av søtt og salt og heller bruke kosemerkene til rødvin. Blir kjekt med jentetur å mye tull og fjas :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så har det gått to nye uker og jeg nærmer meg - 5 kilo med små skritt. Har fortsatt stor tro på prosjektet mitt selv om delmålene er justert "litt" :) Om det tar 8 eller 12 uker å ta de neste 5 kiloene så skal de av! Får ta den tiden jeg, les hodet mitt, trenger for å få det til.

 

Går motivasjonsrunder i klesbutikkene på "vanlig" avdeling og ser at det er mye som jeg har lyst på. Gleder meg til jul! Da skal jeg finne et antrekk som passer meg!

 

Følger meny 2+, dvs. 1700 kcal, men sliter med å holde fokus i helgene. Det blir liksom litt for mange kosemerker som blir brukt ;) Trimpoengene holder jeg tritt med, mimumum 10 pr. uke :D Har nå to epler på mitt andre tre.

 

Er egentlig ganske fornøyd! Ja det er jeg faktisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny variant for å følge med utviklingen. Går ut i fra et energibehov på 2 205 kcal pr. døgn, (Utregnet etter formelen).

 

Uke 42

Inntak Trimpoeng Kcal trim Kcal spart

1 453 1,9 380 1 132

1 934 2,0 400 671

1 382 0,0 0 823

1 737 1,4 280 748

1 716 1,9 380 869

2 371 1,9 380 214

2 137 2,9 580 648

 

Sum 12 730 12,0 2 400 5 108

 

Uke 42 spart 5 108 kcal = ingen vektnedgang på veiing mandag 23. oktober. Skal veie meg i morgen også i tilfelle jeg har samlet på litt vann.

 

Er egentlig litt sint og sur... Skjønner ikke helt hvordan disse kiloene skal slippe min kropp! Får skrive denne uka på prøv og feil. Har variert inntaket og trimmet regelmessig. Skal prøve å holde et jevnt inntak på ca 1700 kcal i uke 43 og ikke tillate ++ i helga. Trimmen må jeg også fordele jevnt ut over hele uka hvis jeg skal spare maks 800 kcal pr. dag.

 

Tilleggs info 30.10.06: Det funket med inntak 1700 kcal pr. dag. Ble lite trim men vekta gikk ned allikevel, resultat - 1,2 kg. Da skal dette prøves en uke til! :(

 

Tilleggs info 06.11.06: Har nå tatt en uke til med utgangspunkt 1700 kcal pr. dag. Litt for lite på fredag, 1400 kcal og litt for mye på lørdag, 2200 kcal. Fortsatt lite trim. Har hatt M og har i dag samme vekt som forrige mandag. Skal prøve meg på en uke med 1700 kcal og litt trim, ca 200 kcal pr. dag. Så får jeg se hva som skjer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er vel viktig å rose seg selv innimellom også tenker jeg. Motivasjonen er fortsatt stadig til stedet :) og jeg satser friskt videre på min vei til et lettere liv!

 

Resultat etter 15 uker på "tenker'n" er minus 6,2 kg og minus 27,5 cm. Nå blir det snart gøy å shoppe klær igjen! Rest til julemålet mitt er 5,3 kg. Må jobbe på litt ekstra de fem siste ukene før jul for å få juleønske oppnådd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Det finnes jo mange avtaler som man daglig tar ansvar for og følger til punkt og prikke. Hvorfor er det da sånn at en avtale som man gjør med seg selv' date=' den viktigste personen i sitt eget liv, så fort blir lagt til side så fort man møter motgang i en eller annen form?!?!?!?

 

Har funnet ut at jeg trenger å få noen tanker ned på trykk slik at jeg ikke "glemmer" avtalen med meg selv hvis ikke alt går som jeg håper og vil! :)

 

Første delmål, snu vekt oppgang til vekt nedgang: FERDIG!!! :) Innfridd 14/8

 

Delmål 2: vekt 99 kg innen 25. september

 

Delmål 3: vekt 95 kg innen 13. november

 

Delmål 4: vekt 90 kg innen 18. desember

 

Meny 3, 1900 kcal pr dag , minimum 10 trimstrek i uka

 

Evaluering 18. desember, mål for de neste 12 kg som skal av!

 

Guria[/quote']

 

Er inne å sjekker avtalen jeg gjorde med meg selv for tre måneder siden. Avtalen er fortsatt bindende og skal vare i 12 måneder. Men delmålene er justert fra "troen på mirakler" til reelle fakta. Jeg nærmer meg nå den vekta jeg håpet å være 25. september og har derfor satt opp nye delmål:

 

Delmål 3: vekt 95 kg innen desember 2006 (spøker litt for dette delmålet også men vi får se)

 

Delmål 4: 89 kg innen april 2007

 

Delmål 5: 82 kg innen juli 2007

 

Delmål 6: 77 kg innen oktober 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fra boka "fettet sitter mellom øra" som har 24 suksessformler.

 

1: Ta et skritt av gangen.

2: Litt er bedre enn intet

3: Le mer

4: Finn meningen

5: Flytt fokus

6: Ha faste vaner

7: Se fremover

8: Forandring fryder

9: Vær snill

10: Stol på deg selv

11: Ta styringen

12: Vær tålmodig

13: Vær modig

14: Gled deg

15: Gjør opprør

16: Slipp bananen

17: Ikke tenk ikke

18: Hold kjeft

19: Vis fettvett

20: Kutt sukkeret

21: Drikk vann

22: Planlegg utskeielsene

23: Mobb flesket

24: Tenk trøstetanker

 

Tror denne boka er verd å lese.... på nyåret kanskje! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...