Gå til innhold

10 Kg Til Jul


Gjest jannicke

Anbefalte innlegg

Hei Sinia - Velkommen skal du være. Bare koselig at vi blir flere.. Vi er en liten gruppe av de som startet denne tråden som fortsatt rapporterer her inne og jeg syns vi er flinke til å motivere hverandre. Så skriv en mld når du har gjordt det bra og skriv en mld hvis du har gjordt det dårlig - så skal vi prøve å motivere :D

Lykke til!!

 

Bermudez - Gratulerer med bra nedgang. 0,9 kg på en uke er jo kjempebra!!! Kanskje jeg må begynne å spise kake jeg også, haha. (gikk ikke ned noe i forrige uke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar
Gjest Glad-bolla

.. da har jeg vært her en uke, og jeg får ikke gått på noe vekt før NESTE tirsdag, men tror det er like greit,, har vært MYE MASSE dritt i matveien og jeg har kun 1,4 trimpoeng!! :D Men jeg har vært sliten etter 5 uker med hard jobbing, MANGE TIMER over normal arbeidstid hver dag, så den første uka her har jeg nok bare trengt å være litt lat...

 

Håper på masse trimpoeng i kommende uke, og masse flere hjerter i matveien, for denne uken ble det bare tre hjerter... men men, nå har jeg skjønt at fisk gir hjerter, og omega 3, enda omega 3 tar jeg hver dag.... får ikke noe hjerter av den grunn..

 

Stå på jenter, dette fikser vi nok hele gjengen!! :D

 

:) nyenergi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg veid meg, og jeg har bare gått ned 400 gram denne uka! Magemålet var nøyaktig det samme også! Det betyr vel at jeg må spise litt flere kalorier såvidt jeg har skjønt? Man skal jo gå ned mellom 0,5 og 1 kg i uka.. Får hive i meg litt mer frukt i løpet av dagen.

 

Er det forresten noen som har gått på Grete Roede-kurs som kan fortelle meg om det har noen betydning HVA man spiser for å fylle opp antall kalorier? Hvis man f.eks. har igjen 150 kalorier på en dag etter kvelds og tar et kule iskrem istedenfor en banan og et eple..gjør det noen forskjell på vektnedgangen?

 

Jeg hadde forresten 25,4 trimpoeng denne uka, og det er vel ganske bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det min tur til å trå på vekta igjen. Jeg har vært så utrolig spent iom at jeg ikke gikk ned noe forrige uke. Men jeg kjenner jo at ting skjer med kroppen, så jeg tenkte at nå MÅ jeg da ha gått ned litt. og jada, i dag fikk jeg resultater igjen: - 0.7!! YAY til meg!! Og det tiltross for at jeg tok helt av med alkoholen på fredag (med masse sukkersøt likør og søte drinker - det tenkte jeg på først etterpå) og dertil hørende mat dagen derpå. Men jeg henta meg inn igjen i går og spiste riktig og gikk en lang fin tur i skogen (au - støl i rompa)

Jeg har også (overraskende) gått ned hele 2 cm rundt livet.. Fikk bare kjapt tatt ett av de andre målene mine i morres og denne uken hadde jeg ikke gått ned rundt brystet, men med 2 cm rundt livet er det helt greit

 

Nå etter 4 uker med slanking syns jeg det går greit med maten. Spiser godt og er sjelden sulten. Det som er problemet nå er at jeg begynner å bli smertelig klar over hvor lenge siden det er jeg har spist smågodt og potetgull som er mine to store lidenskaper... Jaja, jeg får bare fortsette å fokusere mot målet og håpe suget går over

 

10.8 trimpoeng denne uken - det er litt mindre enn jeg har hatt før, men jeg er strålende fornøyd med det også.

 

Så da har jeg kun 1,5 kg igjen til første delmål - som er 5 kg... Måtte de forsvinne fort

 

Dagens tall:

 

Startvekt 21/8: 76,6

Forrige uke 11/9: 73,8

I dag 18/9: 73,1 = totalt 3,5 kg YAY!!!

 

Strålende fornøyd hilsen fra Marianne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,4 kg er da ikke så galt det!! Det er nesten en halv kg.. og 25,4 trimpoeng er jo helt rått da.. Men som du sier så kan det jo hende at du ikke får i deg nok kalorier når du trener så mye :D Fyll på med frukt og fiber - så får kroppen din mer å jobbe med. Du spør om det har noe å si, og jeg tror det har det - uten at jeg kan love 100 % at jeg velger det sunneste alternativet selv alltid :D De sunne tingene gir kroppen mer å jobbe med, mens de mer usunne tingene bare "sklir" gjennom kroppen.

 

En annen ting du bør tenke på er at kroppen din antagelig omdanner fettet til muskler og det er jo en kjent sak at muskler veier mer enn fett!

 

Stå på, djlaila :)

 

 

Abak - Velkommen til oss.. Litt vanskelig å gi deg råd og tips når du ikke skriver hva du spiser. Men jeg har sett at flere her inne som sliter med å få i seg nok kalorier får tips om å bytte litt på pålegget.. Ikke nødvendigvis velge lettprodukter hele tiden.

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein liten rapport frå meg, har vore på reise med jobb sidan søndag, noko som har resultert i for få måltid og for få kaloriar.... alkoholservering i går kveld, men sidan eg slit med ein forkjølelse som har slått ut smak- og luktesansen min, såg eg ingen vits i å drikka hverken vin eller noko anna... Ikkje så galt at det ikkje er godt for noko...

 

Helga gjekk greit, av same årsak, åt berre det eg måtte utan å kjenna smaken av det...

 

Skulle ha vore på vekta i går, men det blei ikkje sidan eg var vekkreist, kanskje eg gjer det i morgon tidleg. Men, -1cm i midja, 2-3 over brystkassen, 1cm rundt halsen og 1 cm rundt låra gjer meg ein peikepinn på at det går riktige vegen!

 

Ha ei god veke alle saman, og gratulerer til alle med flotte resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg fikk jobben! nå skal det trenes nå! har begynt å jobbe på treningssenter og

ikke bare får jeg trent før og/eller etter jobb men det er masse ståing og gåing!

 

vet ikke om det blir 10 kilo til jul for jeg bygger litt også,men noen kilo må det jo bli!

 

jeg har også funnet ut at jeg ikke tåler hvete,det er bra for da er det lettere å holde seg unna brødmat og pizza.. jeg blir superoppblåst av hvete..

 

håper det går bra med alle og at dere står i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen har jeg gått ned 600 gram, så det går jevnt og trutt. En cm rundt magen også. Jeg synes det går litt treigt, men det er jo meningen at man skal gå ned mellom 500 g og en kg i uka..

 

Jeg hadde 27,3 trimpoeng denne uka, og det er jeg stolt over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BaconBerta

Det var visst jeg som startet denne linken,,, Nei, tenker dere nå, for du heter jo BaconBerta, og hun som startet linken heter jannicke... Vel,,, jeg er jannicke. Følgende skjedde: Jeg fikkdata-trøbbel... (bombe) og jeg husket ikke passordet mitt til nicket "jannicke".. derfor heter "Jannicke" nå BaconBerta..

Og må jeg få si at jeg er mektig stolt over å se alle som har hengt seg på - og ikke minst følger opp denne linken. Nå skal jeg ta meg god tid til å lese gjennom alle innleggene fra alle dere fantastiske livsstilsendrere - gleder meg til å bli kjent med dere alle.

 

Klem fra den "forsvunne link-startereren"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BaconBerta

Har laget en liste over alle som deltar på linken:

wildbek, isabella, ida1, SJO, Amathea, pepsine, Sans1*, Lillejanne, djlaila*, trine28, penny, spirrevipp04, Bermudez, Hippo, oppned, Ettbarnsmamma, rjdio, nikkoline, Jupiter, nyEnergi, Nique, cecca, dutti, Sinia, abak.

WOW - For en gjeng!!

 

Sans1 og djlaila satte jeg en liten stjerne på, da de er klart de mest aktive på denne linken. Så kanskje det er dere jeg skal "spørre om lov" når jeg kommer med følgende forslag:

 

For å unngå å måtte bla seg gjennom flere sider når man skal skrive et innlegg, foreslår jeg at vi lager en tittel på denne gruppen, eks: JULEGRISENE, så lager vi en ny link for hver nye dag vi kommer med innlegg. Har erfart tidligere at dette er veldig lurt. Hvis jeg nå for eksempel skal lage dagens link for denne gruppen skriver jeg som overskrift: JULEGRISENE 25.09.06

Og da er det vel naturlig at den som kommer med dagens første innlegg er den som starter dagens link. det er viktig at vi bestemmer oss for ett navn som vi holder på slik at vi hele tiden lett kan finne gruppen vår.

 

Hva sier dere til dette?

 

Klem fra jannicke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jannicke, så hyggelig å høre fra deg igjen :D Godt å høre at du ikke har latt deg knekke av litt datatrøbbel, hehe. Jeg var redd du hadde falt av lasset.

Er helt med på forslaget ditt! Ser jo at du har startet allerede :) Så da går jeg rett over der med en noe dårlig ukesrapport!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...