Gå til innhold

Veteranene


Gjest Korsa

Anbefalte innlegg

Hei, hei!

 

Er det noen som har lyst til å starte en veteran-tråd med meg? Jeg finner liksom ikke helt en tråd som er aktiv og som jeg føler meg "hjemme" i? Jeg har ikke så lyst til å taste med de "helt" nye. Det blir så mye omatt det samme. Flere som meg?

 

Jeg har holdt på siden 10. januar og har gått ned ca 20 kg. Jeg skal ned 10-12 kg til, men har litt problemer med å få tilbake fokus etter sommeren :eek:.

 

Jeg klarte å holde vekten, men kroppen innbilder seg at den skal stabilisere så jeg ligger å vipper mellom 78-80. Jeg trener 3-5 ganger i uken både arobic og step. Jeg testet ut en sånn skritteller forrige uke og havnet på nesten 17000 skritt. Det var med en time Body Step. Har skjønt at når jeg trener så mye, så trenger jeg mer mat, men trøbbler litt med det......

 

Kan ikke dere bli med 'a? Jeg tenker på å ta et kurs, men har liksom ikke helt lyst til det heller. Jeg vet jo at jeg kan klare det på egenhånd, men det er myyyyyye bedre med en aktiv tråd.... ;)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 360
  • Created
  • Siste svar

...også gjerne være med i en mer aktiv tråd! Har vært litt på ned 30-40kg, men det er ikke akkurat fart der...Jeg har vært med her lenge, men har hatt lite vekttap å vise til frem til juni nå i år.. siden da har jeg gått ned 7kg:) Jeg jobber hardt for å få opp aktiviteten i det daglige, sammen med jevnlig trim. Jeg skulle gjerne gått internettkurs jeg, men har desverre ikke råd til det nå. Har gått ett kurs tidligere.

[highlight]kom igjen, veteraner:)[/highlight]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel absolutt kalles veteran, har brukt to år på å gå ned 11-12 kilo. Har igjen 3-4kilo men dete er kanskje ikke nok for å få være med her?

Jeg trener også masse og har nok spist for lite siden jeg bare har gått ned ca 3kg siden januar, men jeg har heldigvis ikke gått opp i ferien;)

Har aldri gått slankekurs, men har slanket meg mange ganger før. Dette håper jeg skal være en varig livsstilsendring for jeg vil ikke slite flere ganger med å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel absolutt kalles veteran, har brukt to år på å gå ned 11-12 kilo. Har igjen 3-4kilo men dete er kanskje ikke nok for å få være med her?

Jeg trener også masse og har nok spist for lite siden jeg bare har gått ned ca 3kg siden januar, (Korsa, du har jo vært kjempeflink) På tross av manglende vektnedgang har jeg klart å holde meg på samme vekt gjennom sommeren.

Har aldri gått slankekurs, men har slanket meg mange ganger før. Dette håper jeg skal være en varig livsstilsendring for jeg vil ikke slite flere ganger med å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia korsa og dere andre veteraner :) Skjønner godt at det blir kjedelig å gjenta i det uendelige alt det vi "ny starta" slankere ... hmmmm.... livsstils omleggere lurer på ;)

 

Til trøst kan jeg si at jeg får masssssssssse MOTIVASJON av å lese om deres prestasjoner. Uansett om det har tatt 8 måneder eller 2 år å gå ned 10, 20 eller 30 kg. Flinke livsstils omleggere er dere alle sammen! Stor jubel til dere! :)

 

Hilsen Pæra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg kan vel også kalles veteran:-) har vært med her siden starten.. har brukt to år på og gå ned 27 kilo.. har igjen 6-7 kilo,de sitter veldig godt.. så jeg startet på internett kurs forrige mandag..trenger den dra hjelpen..

 

Men jeg blir gjerne med dere her:-)

 

 

Ha en fin dag alle sammen.

 

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på siden 9 januar i år og hører absolutt til i vetranklubben.Skal holde på med kurs til jul etter det blir det hold vekten kurs i hvertfall et år.

 

Har hatt VELDIG ferie i 14 dager nå, sjekker vekten i morgen for å se hvor mye det blir opp... Starter da på første kurskveld på kurs 4. GLEDER MEG:)

Startet opp med registrering av trim og mat i dag. Helt o.k , men jeg har også nyta min ferie i forhold til mat, spist masse som ikke er sunt..., men kjenner det blir enklere å starte på igjen etter å ha kvila både kropp og hjerne ei lita stund.

 

Vi snakkes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var bra! Gøy å få såpass respons - og jeg trenger dere virkelig! Det hjelper masse på egen motivasjon å motivere andre! (Syns ikke det skal være noe "minstemål" på antall kilo, stbs. Jeg føler jo at jeg "kjenner" deg litt så det er topp hvis du vil være med her óg!!!)

 

Tusen takk Pæra! Det er FLOTT at du lar deg inspirere og motiveres av andre!!!! Jeg blir ikke lei av å svare på spørsmål, men det er litt kjekt å taste med noen som har vært i god gang en stund.

 

Hvordan er det med inntaket deres? Meny? Klarer dere å holde det dere skal, eller gjør dere som stbs - spiser for lite og stopper opp. Jeg har en tendens til å holde bra i uken, og så detter jeg i litt "feriemodus" i helgene ;). Tar kanskje ett glass vin eller to for mye i forhold til "tillatt" mengde (vin er min store akilles - det er dessverre så godt - Hadde ikke det vært for alkoholen, kunne jeg sikkert drukket vin hver dag...... :eek: )

 

Det er lett for at det sklir ut med veiing og skriving óg. Jeg må innrømme at det har vært deilig å slappe litt av i sommer, men NÅ er sommeren SLUTT! Jeg VIL og jeg KAN og jeg SKAL slanke meg ferdig, så det så :)

 

Den positive innstillingen er på plass og vekten står midt på kjøkkenbordet.

 

[Highlight]Let's go girls[/highlight]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Jeg er veteran, og skal ikke ta av lenger - men må fremdeles følge ganske godt med på inntaket hvis vekten skal holdes.

 

Jeg merket at det er fort å spise/drikke for meget når en ikke fører regnskap. Jeg var i veldig fysisk aktivitet i ferien og bare anslo hva jeg spiste - og det resulterte i at jeg la på meg ca. ett kilo i uken de to ukene. Porsjonene ble større - laget rikelig med middag - tre ulike fisketyper på grillen eller lignende, istedet for dampete grønnsaker var det grillete (penslet med olivenolje og krydder) - så godt at jeg iallefall spiste litt ekstra ;). Og når en først er igang med å tøye magesekken - så vil kroppen ha mer mat. I tillegg ble det mye frukt (kirsebær, fersken, melon etc.) og noen iskrem og litt deilig vin i varmen. Det er fort å fylle på med kalorier - selv om de er sunne.

 

Men jeg synes at i ferien skal en unne seg litt ekstra (ikke boller og chips) - men ekstra til middag og ekstra mye frukt. Men det tar tid å komme tilbake i rutinene, og jeg vil ikke anbefale et kosthold for ukedagene og ett i helgen - jeg merker iallefall at for min kropp skal det mye omstilling til - og det kan neppe være sunt å veksle så meget. Jeg ser mange trimsider, spesielt de som selger mye "kosttilskudd" og andre "hjelpemidler" til slanking anbefaler vekslende inntak - min erfaring stemmer ikke med det.

 

Så snart dere har nådd trivselsvekten - kom over på hold vekten - det er så ensomt å snakke med seg selv :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Jeg er veteran da? Og ganske aktiv på forumet er jeg også syns jeg selv da. Går ikke på kurs, så jeg er litt avhengig av at det er noen tråder jeg er med på som er aktive.

 

Jeg skal ned mer enn dere, jeg startet på drøyt 145 og gikk ned til 125.5, men veier nå 127. Får det ikke til nå etter sommerferien, gjør ikke noe spesielt galt tror jeg, spiser kanskje for lite, men driver å prøver ut forskjellige ting for å starte å gå ned igjen. Gikk Internett kurs, men var ferdig der litt før påske, har siden da holdt på for meg selv.

 

Har vel hele tiden gått ned litt i rykk og napp, men aldri sånn som nå, nesten 1,5 mnd. med å gå opp litt hver uke. Prøver som en her inne sier å holde fokus ved bl.a. å være aktiv på forumet, men det variere litt med tilgangen til dataen og tid til å skrive, men er her stort sett hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med inntaket deres? Meny? Klarer dere å holde det dere skal' date=' eller gjør dere som stbs - spiser for lite og stopper opp. Jeg har en tendens til å holde bra i uken, og så detter jeg i litt "feriemodus" i helgene ;). Tar kanskje ett glass vin eller to for mye i forhold til "tillatt" mengde (vin er min store akilles - det er dessverre så godt - Hadde ikke det vært for alkoholen, kunne jeg sikkert drukket vin hver dag...... :eek: )

 

 

Takk for at jeg får være med også:)

Selv om jeg ikke føler at jeg slanker meg, jeg har bare lagt om kosten og spiser vel mer nå enn noengang før. Men jeg spiser riktig mat som gir meg overskudd til masse aktivitet.

Jeg spiser fornuftig i ukene men har "spisedag" om lørdagen. Da spiser jeg nok litt mer enn de tillatte kosemerkene. Men jeg merker at jeg etterhvert spiser mer fornuftig også på spisedagene. Og jeg klarer å begrense eventuelle utskeielser slik at jeg fortsetter med fornuftig kost etterpå. For meg er det viktigste å legge om kostholdet og beholde vekttapet, det er ikke viktig å gå ned raskt for da faller jeg lett tilbake til gamle uvaner og legger fort på meg igjen. Med mitt aktivitetsnivå(30 trimpoeng i snitt i uken) så skal jeg også ha ganske mye mat så et glass vin og en iskrem i sommervarmen har ikke gjort så store utslag.

JEg veier sjelden maten, har en formening om hva jeg kan spise, eneste lunsjen er jeg usikker på siden jeg forsyner meg i salatbar på jobben. Er redd jeg overestimerer litt der...

Jeg bør nok ligge på meny 3+, forsøker å ligge på ca 2000kcal og det er jammen masse mat;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg som veteran jeg også, selv om jeg ikke er så veldig overvektig. Vært med her på forumet siden det startet opp.

 

Sliter med å gå ned de 5 kg jeg så gjerne vil kvitte meg med, men ødelegger til stadighet for meg selv. Så i sommer meldte jeg meg på internettkurs, gikk bare ned 1 kg første kurset og krympet 11 cm- dro på ferie og var tilbake til utgangspunktet. Nå har jeg begynt på et nytt kurs, og har hittil gått ned 0,5 kg på 2 uker og mistet 4 cm til! Så jeg krymper, og trener -så det vises ikke så godt på vekta. Har veiedag i morgen og er spent på resultatet!

 

Kjenner igjen mange av navnene på denne linken og vet vi har motivert hverandre før.

 

Til dere som har tatt av potetsekker: jeg er imponert! Det er de siste kiloene som er en kamp, og det skal vi klare sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var bra! Gøy å få såpass respons - og jeg trenger dere virkelig! Det hjelper masse på egen motivasjon å motivere andre!

 

Hvordan er det med inntaket deres? Meny? Klarer dere å holde det dere skal' date=' eller gjør dere som stbs - spiser for lite og stopper opp. Jeg har en tendens til å holde bra i uken, og så detter jeg i litt "feriemodus" i helgene [/quote']

 

 

Jeg skal egentlig ligge på 1900 kcal om dagen, men jeg er for tiden veldig inaktiv pga sykdom og usikker på om jeg skulle gå ned til 14-1600 kcal i denne perioden? Noen innspill? Jeg er 1,79 høy og veier 122kg. Det begrenser desverre med aktiviteten for tiden og da virker det alt for mye med 1900 kcal v/ett veldig stillesittene liv(er sykmeldt). Kan ikke regne 2-4000 skritt om dagen for litt aktivt engang...

 

I kveld er det frem med GR-boken igjen for å finne inspirasjon og lage menyer ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna
Jeg skal egentlig ligge på 1900 kcal om dagen' date=' men jeg er for tiden veldig inaktiv pga sykdom og usikker på om jeg skulle gå ned til 14-1600 kcal i denne perioden? Noen innspill? Jeg er 1,79 høy og veier 122kg. Det begrenser desverre med aktiviteten for tiden og da virker det alt for mye med 1900 kcal v/ett veldig stillesittene liv(er sykmeldt). Kan ikke regne 2-4000 skritt om dagen for litt aktivt engang...

 

I kveld er det frem med GR-boken igjen for å finne inspirasjon og lage menyer ferdig.[/quote']

 

Trinny, så kjedelig for deg, håper du blir frisk snart. Etter formelen med faktor 1,2 (sengeleie for daglig aktivitet) skal du ha 2464 kcal (satte alderen din til 25) uten noen trim. Så både 1600 (meny 2) og 1900 (meny 3) vil fungere bra skulle jeg tro - dersom du trimmer litt blir meny 2 fort for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

Finner ikke helt min tråd her inne selv. Før var jeg med i ned 20-30 kg gruppa. Kjenner igjen flere av deres nick her i denne tråden. Så jeg slenger meg gjerne med her.

Jeg har vært på slankern siden 8 mars i fjor tatt av meg ca 45 kg på 1 år har stått stille fra april. Skal på første veiing i morgen kveld siden i juni. Det kan jo bli artig. I sommer har jeg spist nei mat som ja mat.. Jeg har vært helt håpløs. Men kroppen har nok godt av og ta litt pauser også når man har gått ned så mye. Vil tro de siste 10-15 kg går fort og ta av nå. Har ikke slanking/livsendring helt opp i halsen nå som jeg hadde før sommeren.

 

Jeg skal ligge på ca 1900 kcal om dagen. Egentlig syns jeg det går greit og få i meg det. Men glemmer og spise i blandt når jeg ikke føler meg sulten. Det er vel bare til og komme inn i det igjen så går det av seg selv.

 

Lykke til alle som begynner på kurs denne uka. Til dere andre også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra forslag med veteran tråd, Korsa!

 

Jeg har gått ned 22 kilo til nå, og vil ned ihvertfall 12 kilo til.

 

Jeg ligger på meny 2; 1600 kcal om dagen, og min favoritt treningssyssel er stavgang;)

 

queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig sur idag, har vært på vekta og gått opp en kilo.. jeg som har vært så flink hele uka:-(

 

Startvekt: 97

 

Vekt forrige uke: 73,1

Vekt denne uken: 74,1:-(

 

 

det er vel bare og stå på videre....

 

Lykke til dere andre med veiing idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag og her kommer mine resultater så langt på dette internettkurset.

 

Start 8 august

Startvekt: 63,9

Forrige uke: 63,4

Denne uke: 62,8- ned 0,6 kg

Totalt: 1,1 kg

 

Hadde en smell på søndag, spiste potetgull og klarte ikke stoppe... Men en nedgang på 0,6 kg er jeg veldig fornøyd med. ;) Denne uka skal jeg kun holde meg til kosemerkene! Dermed basta;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm ..... :confused:.

 

Mandag = fin og sunn dag og god treningsøkt

Tirsdag = riktig kost og planlegging, MEN etter middag hadde jeg "plutselig" spist et stykke brownies?? Hva skjer 'a? Jeg som egentlig ikke spiser snop?

 

Nå skal kjøleskapet tømmes. Bursdager over og usunn mat skal BORT!

 

Idag = SKAL få i meg riktig mengde kalorier (ca 1600) og trene MRL/step (har blitt min nye favoritt time.... ;) )

 

PS; jeg vet egentlig hvorfor det blir sånn. Jeg er ganske fornøyd med kroppen om dagen. Jeg har ikke så dårlig selvbildet som jeg hadde når jeg var feit, og syns igrunnen jeg ser ganske bra ut :eek:. MEN, jeg er jo ikke i mål, da. Utfordringen ligger i å finne motivasjon til å komme i mål......... ?????!!!!! Datter sa: Tenk så fornøyd du blir når du kommer HELT i mål. Jaja, svarte jeg, men jeg er eeeegentlig fornøyd nå........ Skjønner???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til alle med gode resultater. Jeg har vel ingen grunn til å sutre over manglende nedgang, så jeg jubler istedenfor for de som har gått ned *HURRA*

 

Stbs; bare bli frisk du - det er jo det aller, aller viktigste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPpstart på kurs i går. Hadde gått ned 2 kg siden siste kursdag før sommerferien, men i forhold til internettkurs jeg tok i sommer har jeg GÅTT OPP 2.8 kg , og det har skjedd på 14dager. Vet at jeg har hatt kosemose overdose de siste 14 dagene så det har helt sin naturlige forklaring... Derfor nå veldig greitt å komme i gang igjen.

 

Startet opp 9.januar i år vekt 123 kg

Vekt oppstart kurs 29.08: 91kg

Vektned gang tilsammen 32 kg

 

Håper å kunne gå ned 13-18 kg til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPpstart på kurs i går. Hadde gått ned 2 kg siden siste kursdag før sommerferien' date=' men i forhold til internettkurs jeg tok i sommer har jeg GÅTT OPP 2.8 kg , og det har skjedd på 14dager. Vet at jeg har hatt kosemose overdose de siste 14 dagene så det har helt sin naturlige forklaring... Derfor nå veldig greitt å komme i gang igjen.

 

Startet opp 9.januar i år vekt 123 kg

Vekt oppstart kurs 29.08: 91kg

Vektned gang tilsammen 32 kg

 

Håper å kunne gå ned 13-18 kg til:)[/quote']

 

 

[highlight]WOW[/highlight] For en flott nedgang!! Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm ..... :confused:.

 

Mandag = fin og sunn dag og god treningsøkt

Tirsdag = riktig kost og planlegging' date=' MEN etter middag hadde jeg "plutselig" spist et stykke brownies?? Hva skjer 'a? Jeg som egentlig ikke spiser snop?

 

Nå skal kjøleskapet tømmes. Bursdager over og usunn mat skal BORT!

 

Idag = SKAL få i meg riktig mengde kalorier (ca 1600) og trene MRL/step (har blitt min nye favoritt time.... ;) )

 

PS; jeg vet egentlig hvorfor det blir sånn. Jeg er ganske fornøyd med kroppen om dagen. Jeg har ikke så dårlig selvbildet som jeg hadde når jeg var feit, og syns igrunnen jeg ser ganske bra ut :eek:. MEN, jeg er jo ikke i mål, da. Utfordringen ligger i å finne motivasjon til å komme i mål......... ?????!!!!! Datter sa: Tenk så fornøyd du blir når du kommer HELT i mål. Jaja, svarte jeg, men jeg er eeeegentlig fornøyd nå........ Skjønner???[/quote']

 

Hei Korsa,

Her er du inne på noe vesentlig. Man kan bli så fornøyd med seg selv, og det har du absolutt god grunn til! Men så er det dette med det opprinnelige målet da.

Jeg har hatt noen slankekurer i mitt liv, den siste for 5 år siden, og hver gang har jeg følt meg så fornøyd! Men så er det så fort gjort å slakke for mye av, og kiloene siger på igjen.

 

Derfor tror jeg at det er kjempeviktig å fortsette mot målet. Du har en klok datter;)

 

Lykke til!

 

Hilsen queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...