Gå til innhold

Veteranene


Gjest Korsa

Anbefalte innlegg

....for tiden:( Jeg gikk opp 3 kg forrige uke og det er standbye på 123,8 kg ennå. Mye av grunnen kan være at jeg gikk ned mange kg alt for fort, og at det ikke var helt reelt. Vet ikke helt.. Merker at jeg blir totalt umotivert av dette, jeg har tross alt gått opp og ned nå i over 1 år. Har slitt med lavt stoffskifte, men er nå nærmere "vanlig" prøver og skal etter boken kunne gå ned lettere.

 

virkelig grå, grå skyer her nå:mad: Jeg vil også lykkes med vektnedgangen! Ikke gøy å føle at man mislykkes.

 

Søker motivasjon og trøst her:) Jeg får bli mer aktiv her igjen, slik at jeg holder motivasjonen høyere enn det som er nå.

 

God helg til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 360
  • Created
  • Siste svar

Jeg tenker som så når det ikke skjer noe på vekta og jeg vet med meg selv at jeg har gjort alt riktig : Jeg kan ikke gjøre mere enn mitt beste ! Og det er jo sant : vi kan virkelig ikke " tvinge " kroppen til å lystre oss. Den har på en måte sitt eget tempo .

 

God helg til deg og ikke gi opp . Heier på deg !! Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen har helga gått for dere? Jeg brukte mine kosemerker allerede på torsdag, og har klart meg fint hele helga uten å være fristet til flere utskeielser- så nå er jeg stolt over meg selv! :)

 

På onsdag fortsetter jeg på nytt internettkurs, og har endret veiedag til onsdag isteden for tirsdag. Så får vi håpe jeg går ned litt mer på det kurset... Men har jo krympet en del i cm på det forrige da, og er fornøyd med det også. Målet mitt er å gå ned minimum 2,5 kg. Setter meg små men oppnåelige mål- litt etter erfaring...:D

 

Hittil denne uka har jeg 7,5 trimpoeng, planlegger trening i morgen også- så blir det forhåpentligvis litt flere trimpoeng.

 

Spent framfor veiedag på onsdag, nå skal jeg lese litt i GR-bøkene mine og bli litt mer bevisst. Kanskje det kan gi meg noen småjusteringer som virker i positiv retning?

 

Da vil jeg ønske dere en riktig god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "kost" meg med godis denne helgen. Alt for mye uansett; men med tanke for en ny start fra i dag av. Det har jeg gjort, begynt å spise mer regelmessig og ikke noe søndags godis.. Har en stor jobb med å spise nok av den sunne maten. Lett å få i seg nok kcal hvis man velger feil, mens det blir en god del mat når man velger rett. Ligger på 1600 kcal forløpig..

 

Mat-lei er jeg egentlig også, mye av grunnen til at man velger feil/lettvint mat her i gården. Jeg trenger å bli allsidig og spise variert slik at jeg ikke blir lei.. Lurer litt på hvordan dere spiser/varierer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "kost" meg med godis denne helgen. Alt for mye uansett; men med tanke for en ny start fra i dag av. Det har jeg gjort, begynt å spise mer regelmessig og ikke noe søndags godis.. Har en stor jobb med å spise nok av den sunne maten. Lett å få i seg nok kcal hvis man velger feil, mens det blir en god del mat når man velger rett. Ligger på 1600 kcal forløpig..

 

Mat-lei er jeg egentlig også, mye av grunnen til at man velger feil/lettvint mat her i gården. Jeg trenger å bli allsidig og spise variert slik at jeg ikke blir lei.. Lurer litt på hvordan dere spiser/varierer?

 

Jeg veier meg i morgen og legger veiedagen til mandager nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krymper!

 

"Måtte" bare handle litt på fredag, så jeg tok en tur for å finne noe fint undertøy..... Ned til 75 og opp til kopp C. Det er jo SÅNN det skal være - ned i mål og opp i kopp....... Så skulle jeg "bare" prøve en bukse for å se hvilken størrelse jeg bruker. Jeg syns jo at buksene mine siger litt. Jammensanten måtte jeg ned til str 40 :eek:. Da "måtte" jeg jo bare kjøpe den buksen....

 

Jeg har ikke gått ned mer enn 2 kg siden i sommer, men jeg har faktisk gått veldig mye ned i cm. Her bygges det muskler, dere!!!!

 

Hadde med meg stegtelleren på dorris-turen min på lørdag, men ble skuffet over resultatet. Gikk bare ca 4000 på en sånn tur :). Det føles som 40 000 :eek:.

 

Ha en fin, fin uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Jewel:-) jeg har også vært på vekta..1,4 kilo oppover;-( med menstrasjon da men allikevel.. nå er det rett før jeg gir opp hele greia, trodde ikke det skulle være så vanskelig og gå ned de siste kiloene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut Synnøve - dette går bra det.

Du vet jo grunnen til at det er opp denne målingen og at det vil være bort neste veiing.

Du er en flink jente som har gått ned mye så du klarer de siste også..selv om det tar litt tid.

Lykke til videre ;)

 

Jewel så fint at det har løsnet for deg, Ha en din uke videre

 

Korsa gratulerer med nye klær og ny kropp. Så gøy det må være å få slik en positiv overaskelse Forsett i det gode løpet.

 

Ha en strålende helg alle sammen

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Jewel - hva er egentlig målet ditt?

 

Stå på synøve. Det er fortvilende når nålen peker oppover,- men du kan jo ikke kapitiluere og gi deg,- kan du vel??? Hvor ender du da? NEI - bit tennene sammen, gjør de "rette" tingene (veie, skrive, vann, lite salt, trim ..... ;) ) så skal du se at det går din vei.

 

Her går det rette veien. Ned nye 0,5 kg og 1 cm overarm og 1 cm lår. Den sommeren kostet egentlig mer enn den smakte. Selv om jeg ikke gikk opp, tok det ALT for lang tid å komme inn i rutinene igjen - skrekk og gru :eek:.

 

Jeg fortsetter mine gode rutiner - og håper på fortsatt nedgang.

 

LYKKE TIL alle sammen. HUSK: [highlight]Det er alltid for tidlig å gi seg[/highlight]

 

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Korsa, mitt mål er å gå ned tilsammen ca 5 kg, og siden jeg startet på 64,9 kg har jeg gått ned 3 kg til sammen. Så målet mitt på dette kurset jeg akkurat har startet på er nedgang på 2,5 kg, slik at jeg endelig er under 60 kg igjen. Jeg er bare 153 på strømpelesten...

 

Jeg har begynt på mitt tredje internettkurs, og har stort sett fulgt opplegget til punkt å prikke uten at det har skjedd mye med vekta mi, men total nedgang i cm nå er vel i overkant av 20 cm. Jeg har slete veldig med å gå ned det lille jeg har gått ned. Etter hvert har jeg faktisk en teori på hvorfor det har gått så treigt, for det første at jeg har blitt eldre- var lettere å gå ned i vekt før, og for det andre at kroppen min har fått tilført for lite mat over lang tid- så den har vært lenge i spareblussmodus. Men nå merker jeg at det skjer noe med vekta, og jeg har endelig vunnet over kroppen min føler jeg!

 

Så må jeg bare få si at uten støtte fra kursveilederen min og dere her inne hadde jeg aldri i verden klart å være så standhaftig når det ikke går den rette veien.

 

Ha en riktig fin helg da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhu,, i morgen er det veiedag igjen. Helgen har forsåvidt ikke vært usunn, men kan ikke si det helt samme om uken. Jeg spiser alt for lite og får sjelden, vet det er helt feil- men det er faktisk vanskelig å snu den uvanen. Frokost frister ikke, og desverre kan jeg ikke spise yoghurt eller frokostblanding( pga melk). Tror kanskje jeg må smøre frokosten klar på kvelden, så den er klar til morgenen. Må nok litt tvang til før det smaker og frister med mat på den tiden..

 

Lykke til inn i en ny uke folkens:)

 

Trinny c020.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang trinny, alt riktig vei er bra:-) håper det har løsnet litt hos meg imorgen,er spent...

 

Ellers så har helgen gått veldig greit ingen store utskeielser.

Har ikke fått trent så mye,men gått en del.. har min far på sykehuset og dermed er ikk overskuddet for trening der når jeg endelig kommer meg hjem på kvelden..men får håpe det ordner seg snart så jeg får litt overskudd igjen:p

Går jo en del da og det er jo fin trim det også, men skulle gjerne ha trent litt styrke også..

 

 

Ha en fin dag alle sammen.

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Trinny! ;)

 

Synøve: håper faren din blir frisk igjen snart. Gange er også trim! Gikk søndagstur i går jeg og høstet trimpoeng....

 

Ellers så har jeg hatt litt ekstra utskeielser denne helga, vært borte og da er jeg rett og slett ikke flink nok til å motstå fristelser... Men er ennå noen dager til veiedag, så etterpå skal jeg på trening og svi av litt fett... Er spent framfor veiedag onsdag. Det var ikke store utskeielser da, men ble fort 300 kcal ekstra ved å ta litt her og litt der...

 

Dere får ha en fin ettermiddag i det kalde høstværet... Kaldt på Østlandet i dag synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Jewel,ser ut som det tar litt tid med min far,men håper han kommer hjem en av dagene.

Har vært på vekta idag,ned 0,7, hadde håpet det var mere pga.mens forrige uke..men.. har vekt som også måler vann i kroppen og den var fortsatt litt høy,så får håpe på bedre resultat neste gang. Kan jo ikke gi opp, med så mange positive tilbakemeldiger fra dere:-) takk til alle.

 

 

lykke til med veiing til alle som har det idag.

 

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Jewel' date='ser ut som det tar litt tid med min far,men håper han kommer hjem en av dagene.

Har vært på vekta idag,ned 0,7, hadde håpet det var mere pga.mens forrige uke..men.. har vekt som også måler vann i kroppen og den var fortsatt litt høy,så får håpe på bedre resultat neste gang. Kan jo ikke gi opp, med så mange positive tilbakemeldiger fra dere:-) takk til alle.

 

 

lykke til med veiing til alle som har det idag.

 

 

klem synøve[/quote']

 

Gratulerer med nedgang!! Jeg har også en vekt som måler vann% og fett%, men % mine er for høye ennå.. det er kjipt, for det vil si at min fett% er på over 48%. Denne vekten har en maks % den måler. Men det er jo absolutt det første målet; og få synlig fett% på vekten.

 

Ha en fin dag i solen! (hvertfall her på østlandet:))

 

Trinny c030.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin nedgang Synøve!

 

Jeg fikk mensen i dag, og nå gjenstår det å se hvilken innvirkning det har på vekta i morgen... Krysser fingrene for nedgang. ;)

 

Jeg har ikke slik avansert vekt jeg da, men har pulsklokke hvor jeg ser fettforbrenning ved trening og antall kcal forbrukt, og nå har jeg bestilt meg skritteller på GR sine sider. Noen som har erfaring med Omron skritteller? Gleder meg til å begynne å bruke den.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Petit, Trinny og Synøve. Det er deilig med nedgang uansett hvor mye det er, ikke sant.

 

Lykke til med faren din Synøve. Det er kjedelig når våre nærmeste ikke er friske. Det kan ta skikkelig på.

 

Jeg fikk ikke helt til denne helgen, jeg. Det ble litt mye peanøtter (kan dere FATTE at jeg gidder å kjøpe dem i det hele tatt!!! ;) ), og lammekoteletter på lørdag.

 

Jeg får vel vekt som fortjent denne uken :eek:

 

Ha en flott dag alle sammen

blomst01nr6.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgangen Jewel f050.gif

 

 

 

Nå har jeg vært medlem her i litt over 1 år! Er både veteran og nybegynner på samme gang.. Har ikke hatt mere nedgang enn 5,2 kg på dette året. Det har gått mye opp og ned dette året, men det er skikkelig surt å ikke ha gått ned mere på dette året. Selv om jeg vet hvorfor osv. En del av grunnen har vært uforskyldt(sykdom) og en del har vært veldig selvforskyldt. Må jo bare innrømme at jeg føler meg rimlig mislykket etter dette året. Vanskelig å stable på plass motivasjonen hele tiden. Men jeg fortsetter:)

 

Det var dagens klagesang fra denne kanten1

 

Trinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...