Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Hiver meg på dere som vil gå ned 7 kg til jul!!

Har gått 1 GR kurs tidligere uten den store vekttapet. Tenkte jeg skulle hive meg på her for å få litt motivasjon gjennom ukene.-)

Veier ca. 65/67 kg er litt usikker, har tenkt å gå kjøpt inn en vekt før torsdag:-)) så jeg klarer å følge med her. (lenge siden det har vært en vekt i dette huset). Trivselsvekten min er 58 kg.

Så lykke til alle sammen til neste veiedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Hei hei! Jeg regnet ut mitt energiforbruk å fant ut at jeg skulle spise 2400kcal!!! er det mulig? Jeg spiser 1400kcal nå... Skal jeg opp i så mye kalorier å samtidig spise sundt kan jeg jo ikke gjøre annet enn å spise!:o

 

Supert at du har gått ned "piste"! Blir spennende å se på torsdag!

Ha en fortsatt bra kveld, jenter!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så koselig at vi har blitt så mange. Er så gøy og motiverende å lese alle innlegene. Tror vi alle har det ganske likt også, litt for glad i søtsaker men ganske motiverte likevel :D Selv koser jeg meg i helgene og er flink på hverdagene. Så er utfordringen å ikke la helgen vare fra torsdag til søndag....

Så flott med dere som har gått ned! Da er det lettere å fortsette. Og det er utrolig hvor mye lettere man føler seg bare etter en halvkilo!

Muskelbetennelse hørtes ikke noe særlig ut. God bedring Kalle.

2400 kcal hørtes veldig mye. Jeg skal ha ca 1300.

Lykke til alle sammen, så prates vi senere. 2 dager til veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Jeg regnet ut mitt energiforbruk å fant ut at jeg skulle spise 2400kcal!!! er det mulig? Jeg spiser 1400kcal nå... Skal jeg opp i så mye kalorier å samtidig spise sundt kan jeg jo ikke gjøre annet enn å spise!:D

 

Supert at du har gått ned "piste"! Blir spennende å se på torsdag!

Ha en fortsatt bra kveld' date=' jenter!:D[/quote']

 

Hei igjen

Du mener vel at du skal ha 2400 på et normalforbruk? Hvis du er relativt aktiv, så er vel ikke det så galt. Og hvis man skal ned, må man vel redusere med 500-1000 pr dag. Det betyr at du kanskje bør ligge litt over 1400. 1600? Men, egentlig er jeg ikke noe "fagperson", har aldri gått GR-kurs, dette er bare hva jeg har plukket opp her på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående sunne drops så har jeg også funnet et godt alternativ. Jeg kjøper sukkerfrie drops på apoteket og heter Fribol. Finnes i mange gode smaker.

1oo g = 1oo kcal. I boks veier 65 g. Anbefaler å prøve disse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med å motivere og bli motivert!

Er relativt ny her men er blitt helt hekta!

Synes denne klubben er et kjempebra påfunn, man blir litt mer bevisst på hva man putter i munnen når man ser kaloriinnholdet på div produkter.

Drakk f.eks en kopp kakako(fyy) her om dagen og fikk sjokk da jeg så at den inneholdt over 700 kalorier!

Jeg veier 65 kg, men vil ned til 58, gjerne før jul.

Stå på folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært i bursdagsselvskap til bestemor, og fikk servert ferske, nystekte boller som er min absolutte svakhet... ble ikke bare en heller... nå sitter jeg igjenn med en dårlig samvittighet... lurer på hvordan veiingen i morgen blir?!:/ Men men. Får heller være utrolig flink til helgen med null søtsaker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo ikke stemme... Men jeg har oppdaget en del feil når jeg legger inn matvarer. Skulle f.eks. legge inn Findus fiskesuppe, og der har de lagt inn kaloriantallet på ublandet vare, og ikke ferdig "spedd" med vann og melk, slik det egentlig så ut som. Det samme gjalt en kopp nescafe cappucino. Virket som de der også hadde lagt inn for antall gram i pulver, og hvis man da legger inn antall gram i ferdig drikke blir det jo veldig mye. Kanskje det har skjedd i kakaoen din også?

 

Ellers har jeg vært ute og spist med jobb nå. Valgte fisk da, men full pakke med dessert og greier. Vil ikke bli hysterisk... Men nå er det venninnehelg fra i morgen kveld, så da må jeg holde meg i selen. Håper ikke dette blir en ny sånn " ja ja, det er jo ikke så farlig... drit i! - jeg koser meg!" - helg!!!

 

Ellers har jeg gått med et skjørt idag som jeg ikke har brukt på lenge, så noe monn har dette opplegget gjort!

 

Spennende med veiedag i morgen, litt lite strategisk å ha spist så mye i kveld sånn sett... Oppfordrer alle til å rapportere inn!

 

Og håper alle får gode resultater!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så var det klart for veiing. Vekta sluttet på 71,4 kg. Det betyr OPP 400g!!!! Jeg er overhode ikke fornøyd. men kan virkelig takke meg selv. En helg med masse godsaker og boller i går.. Det gir resultater, sånn er det bare...

Håper veiinga deres går bra:)

 

Vekt:71,4kg

Trivselsvekt:63kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, jeg har etter røkeslutt til nyttår, gått opp 8 kg. Har strevd i 9 måneder der vekta bare har gått den galne veien. No prøver jeg å slanke meg sammen med dere. Jeg gjekk et kurs for ca 18 år siden. Har kjøpt meg ergometer sykkel, men den er fremdeles bare brukt i korte perioder.

 

Håper dette er løsningen på inspirasjon!!! Jeg trives med en vekt på ca 64kg.

 

Status pr i dag 14.09.06

 

-72,4 kg

-82 cm midje

-59 cm lår

 

Når har dere veiedag???

 

Hilsen fortvilert -64 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nå har jeg veid meg og heldigvis så viser vekta 68 kg. Jeg gikk først opp et kilo til 70 den første uken da jeg begynte å spise mer. Utrolig nok, vekta viste ned 2 kg i morges. Har sluttet med tablettene, fikk bare vondt i magen og tar heller tida til hjelp. Ser ut til at jeg skal klare å gå ned 5-6 kg til desember (positiv tanke). Skal spise frokost og kose meg meg to brødskiver og en youghurt 0,1 %. Drikker ikke melk så jeg spiser det til brødmåltidet og som kos når jeg blir godterlysten. Stå på alle dere. Vi trenger noen å dele tanker med.

 

vekt 68 kg

ønske 63-65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så gode resultater her heller... Samme som forrige torsdag. men spiste mye i går kveld da, da jeg var ut på restaurant...

 

Snikveide meg på tirsdag, og da var det 400 gram mindre... Tror jeg holder meg til det.. :-)

 

Har et mål om ytterligere 500 g til neste torsdag! Er flere med på det???? Da MÅ jeg holde meg i selen i helga..

 

Hedvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått på stedet hvil når det gjelder vekt. MEN jeg har virkelig skeiet ut stort sett hele uka... Huff og huff. Dårlig samvittighet. Er slik at når jeg først sprekker så kan jeg likesågodt fortsette. Ikke bra... Neste uke må bli bedre. Er glad vi har satt oss et forholdsvis langsiktig mål. Er veldig med på å gå ned en halvkilo neste uke! Er veldig glad jeg har denne siden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens!

Det er så hyggelig å gå inn på denne tråden og snakke litt med dere.....Vi er en god gjeng med gode mål:)

 

Jeg gikk på vekta i dag tidlig og med godt resultat:

 

Start: 73,4

Nå: 72,5 kg

Mål: 65 kg

 

900 g synes ikke jeg er så verst siden jeg meldte meg inn for 1 1/2 uke siden!

( Viktig å rose seg selv litt!!!)

 

Lykke til folkens og ha en riktig god helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Jeg har leita litt rundt her inne etter en "slankeklubb" i klubben. Synes det er litt viktig å ha noen å rapportere til. Så jeg tenkte derfor at jeg bare skulle være frekk og freidig å spørre om jeg kunne være med dere. Jeg er en jente på 25 år fra telemark som veier 70,0kg pr i kveld 14.09. 7kg til jul er akkurat det jeg drømmer om. Jeg gikk et GR kurs i vår, men pga sykdom så gikk det veldig skeis, men starter på nytt med friskt mot nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk for kaloritabellen. Har regnet ut at jeg skal ligge på meny 2, men finnes det noe forslag på denne siden over hva som kan spises under meny 2?

Denne uka har jeg ikke gått ned noe....:D Gratulere til dere som har klart det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med babyen!! Jeg har samme søtbehov som deg, og da går jo vekten bare en vei. Viljestyrke er vel det som skal til!! Sammen skal vi klare det!!! Det er jo så godt når man trimmer og spiser sundt, da blir jeg full av energi og godt humør. I "gode" perider sykler jeg ca en mil på ergometer sykkel om kvelden. no fannt jeg også en meget fin hjemmesirkeltreneing i ALLERS som jeg vil ta noen kvelder Jeg er hjemme med sykt barn, derfor litt aktiv her i starten. I alle fall velkommen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo ikke stemme... Men jeg har oppdaget en del feil når jeg legger inn matvarer. Skulle f.eks. legge inn Findus fiskesuppe' date=' og der har de lagt inn kaloriantallet på ublandet vare, og ikke ferdig "spedd" med vann og melk, slik det egentlig så ut som. Det samme gjalt en kopp nescafe cappucino. Virket som de der også hadde lagt inn for antall gram i pulver, og hvis man da legger inn antall gram i ferdig drikke blir det jo veldig mye. Kanskje det har skjedd i kakaoen din også?

 

Ellers har jeg vært ute og spist med jobb nå. Valgte fisk da, men full pakke med dessert og greier. Vil ikke bli hysterisk... Men nå er det venninnehelg fra i morgen kveld, så da må jeg holde meg i selen. Håper ikke dette blir en ny sånn " ja ja, det er jo ikke så farlig... drit i! - jeg koser meg!" - helg!!!

 

Ellers har jeg gått med et skjørt idag som jeg ikke har brukt på lenge, så noe monn har dette opplegget gjort!

 

Spennende med veiedag i morgen, litt lite strategisk å ha spist så mye i kveld sånn sett... Oppfordrer alle til å rapportere inn!

 

Og håper alle får gode resultater!!![/quote']

 

 

Hm.. skulle sjekke hva det sto på boksen og oppdaget at jeg hadde lagt inn feil merke, (regia express istedet for rett i koppen) og når jeg forandret det ble det plutselig bare 105 kcal.. Tror ikke man alltid skal stole på denne tabellen nei.

 

Veide meg igår og fikk en bra start, ned 0,5 kilo. Det har ikke føltes som jeg slanker meg i det hele tatt, har jo spist ganske mye. Men forskjellen fra før er vel at det nå har stort sett vært sunne ting.

 

Har også kommet godt igang med treninga. Har masse utstyr nede i kjellerstua mi og da er det litt mindre tiltak å sette igang med en økt, synes jeg.

 

Dette føles deilig, håper jeg klarer å holde motivasjonen oppe utover høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er tilbake fra venninnehelg, og selv om jeg har prøvd å være litt bevisst, så blir det en del mat. For å være vemmelig (?) med meg selv, skrev jeg opp alt og har lagt det inn nå... Blir jo ca-tall, men det gir en pekepinn. Dessverre opp i 3000 pr dag både fredag og lørdag. Og opp i 2000 i dag og torsdag. Så dette er ikke så bra. Spørs om jeg klarer ned 500 g denne uka da, men det jo verdt å prøve uten å overdrive...

 

Til Kathrin: hvis du ser under oppskrifter til høyre på siden her, får du mange tips til mat som også er "porsjonert ut" til de ulike menyene.

 

Og til Kristin31 - hvis du legger inn det du spiser er det ikke like lett å tenke at når du først har sprukket så er det bare å fortsette. Slik funker det i alle fall for meg. Ønsker deg lykke til med denne uka!

 

Ønsker forresten alle lykke til med uka som kommer og håper dere ikke har for dårlig samvittighet etter helgas fristelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...