Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

Ser at du har vært kjempe flink å gått ned over 5kg!!!!!!!! Vi begynte sammen dag, å jeg ligger nok på det samme som den gang.. Men, men.. Har ikke gidd opp enda! Sitter å vurderer hvilken pulsklokke jeg skal kjøpe nå. Ser at polar har en egen pulsklokke for vektreduksjon, minuse er at det er få funkjsoner utover det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Til Enne - takk! :) Du kommer nok til å oppnå resultater du også hvis du fortsetter målrettet og bevisst, det er alt jeg har gjort. Pulsklokke er en kjempefin ting å ha når man vil gå ned i vekt, kjøp Polar-klokke, det er skikkelige saker. Jeg vet ikke så mye om de ulike modellene, men se etter en som har de funksjonene du tror du vil bruke. Håper du finner en du blir fornøyd med! :)

 

Til alle: Skal vi ta en romjulsveiing førstkommende torsdag (dvs. 28.12)? så "glemmer" vi ikke å følge med på vekta, selv om vi ikke setter i gang med ordentlig ned-i-vekt-prosjekt før etter nyttår? så en liten vektoppgang nå er ikke krise, faktisk bare å regne med. Men lurt å være klar over hva som skjer uansett :)

 

Jeg har faktisk fått til en ørliten treningsøkt eller gåtur hver dag siste uka unntatt torsdag. Imponerte meg selv litt der egentlig. Men det har blitt mye kaker og snop og fet mat ellers, da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips hvis du fortsatt lurer på pulsklokke.. les på tråden "Pulsklokke til jul!" under Trim og trening-forumet, det er noen som snakker om Polar F11 og skryter av den og funksjonene. Og hvis du skal kjøpe Polar-klokke, se etter en med funksjonen OwnCode som koder overføringen av signalene, særlig hvis du pleier å trene på treningsstudio. Da unngår du at andres pulsbelter slår inn på din klokke. Dette har hendt meg med min pulsklokke (som ikke har OwnCode), og da går både puls- og kalorimåler helt løpsk. ;) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har vært kjempe flink å gått ned over 5kg!!!!!!!! Vi begynte sammen dag' date=' å jeg ligger nok på det samme som den gang.. Men, men.. Har ikke gidd opp enda! Sitter å vurderer hvilken pulsklokke jeg skal kjøpe nå. Ser at polar har en egen pulsklokke for vektreduksjon, minuse er at det er få funkjsoner utover det.[/quote']

 

Anbefaler deg sterkt Polar F11. Har hatt min i ett år nå snart og er kjempefornøyd. Jeg trener veldig variert, løping,styrke,spinning og ulike typer aerobic samt sykler en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja, ser ut til at noen holder stand her i julen :-) Jeg har spist utrolig mye lille julaften, julaften og 1. dag. Men i går var det skjerpings. Trente en time spinning på julaften og i dag - i tillegg gikk jeg en time tur i går.

Vet ikke helt om jeg tør å veie meg i morgen...;)

 

Kult at du er tilbake, Enne!

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen. Jeg er fortsatt med, selv om jeg må innrømme at de siste dagene har vært julefri fra det meste. Begynner endelig å få hvilepuls m.h.t. jobbtanker etc. Og har bevilget meg kokosboller og julemat. Har ikke skrevet opp hva jeg har spist, så jeg har ikke peiling hvordan jeg ligger an, men jeg har forsøkt det gode rådet om å begrense meg (litt av alt). Trodde jeg skulle klare å bare spise en porsjon middag og sånn, men det ble litt vanskelig. Har likevel spist mindre enn jeg pleier, for jeg har forsøkt å spise sakte og kjenne etter at jeg blir mett.

Skal veie meg i morgen - og er selvfølgelig med videre etter nyttår. Målet mitt er og blir 64 kg, og deretter å holde den vekten i lang, lang tid. Gleder meg til å ta fatt på det nye året sammen med dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fortsatt er med :-) Jeg har vel i grunnen gjort det samme som deg - ikke skrevet opp noe, men FORSØKT å begrense meg. Har i alle fall ikke spist så mye utenom måltidene som jeg har pleid!

 

Men jeg turte ikke å veie meg i dag, Anneli - tror jeg gjør det på lørdag. Siste gang i 2006!

 

Vet dere hva jeg? Jeg har snart fylt opp trimpoengtreet mitt, dvs 100 poeng. Startet 4. okotber i år. Blir jo et mål få det til før 2006 er omme! Er egentlig ok fornøyd med det. Jeg er en generelt aktiv person, men jeg skriver ikke opp annet enn ren mosjon (spinning og turgåing.)

 

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde som mål å ikke gå noe opp i jula, det skjedde ikke. Jeg har gått opp 800 gram til 67,8 kg. Syns det er litt skuff siden jeg har trent ganske mye og ikke tatt helt av matmessig, kanskje utenom julaften...da ble det en del snop. Men nå får jeg bare se framover og håpe at mye av det er borte igjen om en uke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens veiing gikk som ventet opp. Pilen stoppet litt før 69,tallet, så jeg regner med at jeg veier 68,9 :-(

Trøster med meg at lett på ofte går lett av hvis det tas med en gang. Samtidig er det jo nyttårsfeiringsfest neste søndag. Hm... Skal prøve med måtehold...

Trøst til meg og til alle andre, kan være at vi spiser mer saltholdig mat i julen. Jeg spiste f.eks. pinnkjøtt i går - og selv om jeg skar av alt synlig fett, så er det jo rimelig salt mat. Håper at det økte kaloriinntaket også betyr økt forbrenning, slik at jeg får en skikkelig uttelling når jeg går på med krum hals i 2007. Gleder meg til løsere bukser :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektoppsummering uke 52 :)

--------------------------------------------------------------------------------

Her er de som hittil har rapportert vekt denne uka:

--------------------------------------------------------------------------------

 

Anneli24: Start 72,2, opp 0,8 denne uke til 67,8, totalt 4,4 kg, delmål 65 kg

 

Marikken: Start 67,6, ned 0,2 kg til 65,0, mål 60 kg

 

Siris - Start 70,3, opp ca. 650 g denne uke til 68,9, totalt 1,4 kg, mål 64

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Sier som Siris, jeg: det som kommer fort på, går like fort av igjen...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn veier jeg alltid mindre når jeg snikveier meg ;) kanskje skulle jeg bytte veiedag? :) nå viste vekta 0,3 kg mindre enn i går. så jeg støtter Marikken, jeg - det er ikke rart vi har gått litt opp, det er pga salt mat og lite bevegelse. Så det kommer til å forsvinne igjen! :)

 

Forslag til navn på ny tråd etter nyttår:

- "ned 7 kg til sommeren"

- "ned 7 kg før sommeren"

- "ned 7 kg mot sol, sommer og bikinisesong"

... eller noe i den retning. Hva syns dere? Kom gjerne med andre forslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ble 65 i dag - egentlig storfornøyd med det altså - har jo spist kjempemasse hele uken :-) men så har jeg 13,5 trimpoeng denne uken også... men når man tenker på hvor mange uker jeg har veid 65, bør jeg vel egentlig ikke være så fornøyd, haha...;)

 

M :-)

 

PS: må vi bruke "7 kg" i den nye tråden da, de fleste har vel gått ned litt allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til stbs og anneli24,takk for tipset om polar f11 klokka. Har fått anbefalt den av en venn som jobber i sportsbutikk, så det blir nok den.

 

Jeg har nok ikke gått ned noe i det hele tatt, så " ned 7 kg." passer fremdeles for meg. Så et bilde av meg selv, da jeg veide 60kg. Det er hengt opp på kjøleskapet som motivasjon. he he.. Har spedd på med litt treningsklær til meg selv i dag, så motivasjonen er stigende! :-)

 

Har hørt at mann ikke skal ha nyttårsforsett, fordi det er så lett å bryte. Men måtte vi alle nå målene våre, i løpet av det nye året.

 

Godt Nytt år til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, jeg tenkte 7 kg bare som et navn på tråden - hvor mange kilo man ønsker å gå ned varierer mellom oss. (For min del er det fremdeles 7 kg jeg ønsker å gå ned, 60 kg er mitt endelige mål.) Behøver ikke ha 7 kg i tittelen. Kom gjerne med andre forslag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Synes at tittelen, ned 7 kg mot sol og sommer er motiverende!

Har tatt helt av med kos og spising i jula. Gått noen turer, kommer akkurat inn fra 40 min stavgang nå i mørket. Tok 30 sit ups. et sted må man begynne. Er enig med dere i at det som kom fort på i jula, det går fort av igjen.

Er ute etter en god tredemølle til å ha hjemme, slik at jeg kan gå uansett vær og føre. Har vært og kjøpt nye joggesko i dag for gavekort til jul. Måtte legge til en god del, men det er en god investering og alltid moro å starte med noe nytt.

Vi sees på nyåret. Vil ikke veie meg nå.

Godt nytt år til dere alle.

Chrise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chrise! Kjekt å høre fra deg! Går det an å kalle tråden "ned i vekt mot sol og sommer", da? Så har vi ikke klart definert antall kilo (dvs alle føler seg velkommen) og så har man et klart mål for det man ønsker å gå ned kilo til, dvs sol og sommer.

 

Jeg kan godt opprette tråden 1. januar hvis ikke noen andre gjerne vil, og så håper jeg så mange som mulig av dere fortsetter :) Håper dere liker forslaget til "tråd-tittel" - men si fra hvis dere har noen andre forslag :)

 

Jeg sliter også med altfor mye kos og snop i jula. Kakene står framme på bordet hele tida, og jeg klarer ikke styre meg når det står rett foran meg. Sånn er jeg bare... ;) eier ikke selvdisiplin...

 

Så jeg sier til meg selv at 1. nyttårsdag da skal jeg skjerpe meg! Ikke mer kake og snop på meg, unntatt lørdager hvor jeg kan unne meg nøye målt og veid porsjon..! Da skal det trimmes, og forhåpentligvis er jeg nede i 60 kg til sommeren *drømme, drømme* Det er min drøm, og jeg skal bli så glad da, hipp hurra, vi blir noen lekre, smekre damer i sommersol og varme! :) he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Takk, Marikken... :) Koselig det du sa!

 

Da er den nye tråden opprettet. Den heter "ned i vekt mot sol og sommer" og ligger fremdeles i diskusjonsforumet "for deg soom skal ned under 10 kilo". Bare å skrive der, altså! Det kommer kanskje ikke til å skje så mye mer på denne tråden nå. Men hvis det er noen "gamle" kjente som vil være med videre så bli med på den nye tråden! :)

 

Glad for alt vi har delt her inne. Det har gitt meg utrolig mye! Håper på masse positivt på den nye tråden også! Jeg er avhengig av dere! ;) he he

 

Klem fra Anneli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...