Gå til innhold

Ned 7 kg før jul


Gjest Kristin31

Anbefalte innlegg

  • Svar 695
  • Created
  • Siste svar

Jeg meldte meg jo inn her for bare kort tid siden jeg også, og har hatt store oppstartsproblemer. Det ble vinkveld, kaffeslaberas med sjokoladekake og smågodt til søndagsfilmen :-( Men jeg er fortsatt ved friskt mot. Har laget en detaljert plan for hva som skal spises mandag-torsdag, så jeg håper å i alle fall være noen hundre gram ned på veiing torsdag.

 

Ønsker dere alle lykke til med den kommende uken..

 

Er det forresten noen som vet hvordan jeg kan lagre oppskrifter jeg legger inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, klarte ikke unngå helgas fristelser denne gang heller.... Vennegjengen var på hyttetur og da blir det virkelig vanskelig å holde igjen! Men har nå bestemt meg for å trene sammen med en veninna, da er det mye lettere å ikke bare skulke unna... Så denne uka skal jeg klare det! Spørs om jeg klarer å gå ned noe til torsdag, men skal iallefall være flink! Har også bestemt meg for å ta bitte litt søtsaker hver dag, istede for å skjeie ut og sluke godteskålen i helgen!

Lykke til videre og velkommen til dere som er nye!:D:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente på 29 år som også vil ned 7 kilo. Vekta viste 67,5 kilo i dag, og trivselsvekten min er 60 kilo:-( Har prøvd flere ganger å gå ned litt, med det sklir ut etter noen dager. Trenger virkelig motivasjon!!! Har startet bra i dag, med 3,1 trimpoeng:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er visst alt godt igang, men jeg håper likevel jeg kan få bli med på å gå ned 7 kg til jul - sammen! Jeg har etter en stund skjønt at det jeg trenger er noen som kan motivere meg, og som er i samme situasjon som meg.

 

Jeg har det også med å være flink i uka, men i helga da er det altfor lett å sprekke. Sosiale ting, for eksempel. Kake på bordet, det er jo uhøflig å si nei :D

 

Håper jeg kan få være med! Jeg er 24 år, veier 72,2 kg og er 168 cm. Ønsker å gå ned til 65 kg. Jeg er med på å rapportere resultater hver torsdag :) kanskje jeg klarer å gå ned noe til torsdag selv om jeg bare har 3 dager på meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Enne, Anneli og andre nye :D Så koselig at vi har blitt så mange. Jeg har vært litt flinkere til å trene nå, og det føles veldig godt. Skal trene mer i dag! Blir litt ivrig og det er gøy. Finner det veldig motiverende å lese alle innleggene her. To dager til veiedag, så vi får stå på nå. Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så koselig å bli ønsket velkommen!

 

Jeg er ikke så flink til å holde kaloriinntaket nede, så strategien min er mer å prøve å trene hver dag. Men jeg prøver å ikke spise mer enn 2000 kcal pr dag hvertfall. Dette har fungert for meg før, så håper det vil fungere nå igjen.

 

I går gikk jeg en 45 min tur i rask gange, og i dag sykla jeg 45 min på trimsykkelen. I morgen blir det joggetur og styrke. Prøver å trene variert, da blir man ikke så fort lei! Anbefaler det.

 

I dag prøvde jeg en av oppskriftene her på greteroede.no: Gryte med sopp og squash, anbefales. Vi hadde ikke karbonadedeig, men renskåret svin, og det var utrolig godt! Men ta gjerne i litt mindre peppersaus enn det som står: http://www.greteroede.no/oppskrifter/middager/kjtt/articles/artid356880.html

hvis noen vil prøve. Kjapp å lage!

 

Lykke til alle sammen. Dere er flinke!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går, var en stor prøvelse!! Med baking av flere slag på hjemmebane, og potetgull hos kveldsbesøket mitt. En liten,liten, kakebit var det eneste jeg spiste. Så totalt sett holdt jeg meg under 1200kcal. Er kjempe fornøyd med det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg skal slanke meg for første gang og er helt ny i vektklubben. Har ikke gått noe kurs' date=' men tror (og håper!) at disse sidene kan være til god hjelp.

Hadde vært veldig motiverende og hatt noen å slanke seg "sammen med".

Jeg veier 67,5 og ønsker å komme meg ned mot 60 kg før jul.

Jer er 31 år og har to barn. Svakheten min er godterier... Har klart å holde meg unna det denne uka, og er fornøyd med det. Men det er alltid mye sosialt som skjer, med vafler, kaker osv. Da er vel kunsten å lære seg å stå over eller å spise lite...

Jeg vil prøve å trene litt i tillegg til å være flink i matveien, og håper det gir gode resultater om noen uker!

Håper det er noen andre som skal slanke seg omtrent det samme og at vi kan følge hverandre her i forumet :D[/quote']

 

Da henger jeg også meg på. veier 66kg, og skal ned til 60kg. Er 31 år, og har ikke barn. Veldig glad i gotteri og oster....Trene er jeg flink til, men trenger ikke å spise så mye etter treningen....Har litt å gå på der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går' date=' var en stor prøvelse!! Med baking av flere slag på hjemmebane, og potetgull hos kveldsbesøket mitt. En liten,liten, kakebit var det eneste jeg spiste. Så totalt sett holdt jeg meg under 1200kcal. Er kjempe fornøyd med det :-)[/quote']

 

Utrolig bra gjort, syns jeg! Jeg kjenner meg igjen, det er så vanskelig å stå imot, kanskje særlig når man er på besøk hos noen, og de setter fram noe godt på bordet. Jeg tar ofte et lite stykke jeg også, men vedkommende som har bakt sier ofte "skal du ikke ha et stykke til?", de aner bare ikke hvor mye jeg har lyst på, men jeg kan jo ikke. Har gitt meg selv et løfte nå!

 

Kjempebra, Enne! :D Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en aldri så liten sprekk igår.. Skulle varme opp noen kanelboller til mannen min, og det lukta jo så forferdelig godt så jeg endte opp med å spise to stykker selv også :)

Men jeg tok meg fint inn igjen idag med masse trening og lavt kaloriinntak,

skal neimen ikke la meg knekke av en liten sprekk. Må jo unne meg litt godsaker innimellom.. ellers tror jeg ikke jeg hadde holdt ut lenge.

Stå på alle sammen, dette skal vi klare! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styremøte, med kaker og sjokolade i kveld. Det gikk ikke, veldig bra!! Først en sjokoladebit, og når jeg først hadde tatt en, kunne jeg jo bare ta en til.. Også litt kake til slutt.. Eller faktisk, litt mye kake.. Ikke bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det veiedag folkens! Noen som har gått ned 500 g siden forrige torsdag??? Jeg har noen arbeidsdager borte denne uka... tenkte ikke på det forrige uke. Får dermed ikke veid meg igjen før tirsdag. Så jeg vet ikke hvordan det her gått med meg...

 

Men jeg er ikke så veldig streng, prøver bare å være nøktern, så noe voldsom reduksjon er det nok ikke snakk om. Var imidlertid på shopping i går, og litt reduksjon har jeg hatt siden oppstart.. det føles bra :-)

 

Har sett på noen av de andre trådene at de har summert opp vekt- og cmreduksjon. Jeg kan godt gjøre det, hvis dere vil. Da må dere alle rapportere. Kanskje det vil virke motiverende på oss alle dersom vi ser en slik oversikt fra uke til uke?

 

Ha en god (og sunn!) dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 63,1kg idag, 700g nedgang :)Flott start på dagen, må jeg si.

Det er fantastisk gøy og motiverende å se vektkurven synke nedover.

Begynner å få troen på at jeg kan klare dette her.

 

Min oppsummering foreløpig er:

Start-65kg /88cm

uke 35 - 64,5 /88cm -0,5

uke 36 - 64,1 /88cm -0,4

uke 37 - 63,8 /87cm -0,3

uke 38 - 63,1 /87cm -0,7

(Målet er 58kg)

 

Er kjempefornøyd så langt.

Håper det har gått bra med dere andre også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kom meg først i gang på søndag. har trent og holdt meg til mellom 1400-1600 kalorier. Hadde samme mål i dag som for en uke siden , men opp 0,5 kg.

 

Tok meg dermed er sjokolade på tur hjem fra jobb i dag,det gjør jo ikke noe bedre, men det var veldig godt!!! Jeg har foresten en del vann i kroppen, merkelig. . . ., kan jo fort utgjøre noen gram.

 

Jeg starter på ny frisk i morgon, må nok kutte litt ned på all frukten jeg spiser.

 

Spennt på å høre fra dere !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 700 g fra jeg veide meg sist (egentlig på mandag), og syns det er over all forventning!!

 

Startvekt: 72,2 kg

Mål: 65 kg.

Uke 37 (start): 72,2 kg.

Uke 38: 71,5 kg. (- 0,7)

 

Midjemålet mitt vet jeg ikke hva er. Hvor på magen skal man måle? Der det er smalest, eller ved navlen, eller hva?

 

Jeg er kjempefornøyd med egen innsats, har trent hver dag de siste dagene, og spist sunt. Fra neste uke tenker jeg å følge "Den ultimate slankeguiden", som er en bok med fullstendig kostplan i 4 uker, basert på sunn og variert mat, ca. 1800 kcal om dagen. Syns den ser spennende ut. Noen som har prøvd/hørt om?

 

Håper dere andre er like fornøyd med deres egen innsats og resultater! :D

 

Til Hedvig74: Hadde vært veldig fint og gøy om du ville lage en sånn ukesrapport! Høres ut som en veldig god idé! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - da summerer jeg opp selv om ikke alle har gitt sitt samtykke... Meld fra hvis dere vil slettes eller for oppdatering denne uka!

 

Anneli24: Start 72,2. Ned 0,7 til 71,5, mål 65

Eskil: Start 72,4. Opp 0,5 til 72,9, mål 64

Kikii: Start 65. Ned 0,7 til 63,1, mål 58

Hedvig 74: Start 58,5 Ikke tilgj. vekt denne uke, mål 54

Emne: Start 67,5. Ned 1,5 til 66, mål 60

2mas: Start 66. Ned ? til ?, mål 60

Kristin 31: Start 68,5. Ned ? til 67, mål 60

Lillin 88: Start 73,4. Ned ? til ?, mål 62, 63

Mathja: Start 70. Ned 1 til 69, mål 63

Kathrin: Ned ? til 82, mål 75

Piste: Start 73,5. Opp 0,4 til 72,9, mål 65

Kalle: Start 70,4. Ned ? til ?, mål 63-65

Ingunn69: Start 65/67. Ned ? til ?, mål 58

Stago: Start 62. Ned ? til ?, mål 55

Stacey: Start 64. Ned 2 til 62, mål 56

Spurven: Start 55, mål 49

Hildepjp: Start 65, mål 59, 60

Ninaen: Start ? Mål ned 5 kg

 

 

 

 

Så også da jeg gikk gjennom lista at det er noen som ikke har vært inne på lenge. Håper ikke det betyr at dere har gitt opp???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedvig, flott liste du laga:) men her er det opp 400 g siden forrige torsdag...kjedelig! Men mister ikke motet, har ikke fått trent denne uken og så ha det vært litt søtt hver dag, men bare litt!!!!

 

vekta viste 72.9

 

Friskt mot!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppers, at du skriver liste da!! Tror nok det blir mye mer motiverende! Når jeg gikk på vekta i dag, viste den nøyaktig 66kg. Greier ikke helt å få det til å stemme, da det blir minus 1,5kg. på tre-fire dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Flott liste, genial ide! Jeg er med på den. Målet mitt er litt langt frem i tid, men jeg håper å klare å gå ned 7 kg til jul. Målet til jul er ned til 75 kg. Veier i dag 82 kg:(

Idag var jeg på spinntime, gøy men tungt. skrev inn i tabellen spinntimen og det var jo 600kcl, kan det stemme? Ingenting hadde i så tilfelle vært bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Og vi andre får bare jobbe oss sakte men sikkert nedover... Jeg hadde akkurat en dugelig sprekk. Hadde kjøpt yoghurtnøtter til hyttetur i helga, og måtte smake på en... Og så var det gjort. Doblet plutselig kaloriinntaket mitt i dag....

 

600 kcal var mye for en time, men du bruker jo de store muskelgruppene, så da forbrenner du vel masse også! Deilig følelse det da! :-)

 

Jeg har oppdatert lista så langt, og tar flere hvis jeg får tid i morgen formiddag. Ellers blir det over helga. Tok ikke med cm - mål, det var ikke så mange som hadde skrevet om det. Men oppfordrer alle til å holde egen statistikk over det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...