Gå til innhold

Torsdagslinken - Ned 20-30 kg


Gjest Gosmal
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo

Da har vi blitt "flyttet på" ser jeg. Motiver meg! Det passet jo bra. Ja, idag er det altså torsdag og veiedag for meg. Var ikke så veldig fornøyd idag, men jeg har egentlig ikke vært så veldig flink i forrige uke. Så jeg burde ikke klage.

Det var ned 400 gram! Men nå hadde jeg jo en vektnedgang på 3,1 den første uken, så, så..........3,5 på 2 uker :)

Så denne uken blir det da som følger:

 

Alder 32, fortsatt :)

Høyde 158 cm (ikke strekt meg heller, søren også)

Vekt 113 kg (blank)

Startvekt 116,5 kg

Delmål 90 kg (før sommeren)

Ønskemål 60 kg (men dit tør jeg ikke tenke :eek: Altfor lang ned til å begynne å tenke på det ennå. Da gir jeg bare opp, men det er lov å drømme :)

 

Lykke til idag, alle sammen.

 

Hilsen

Gosmal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Gosmal, Flott at du åpner denne linken hver dag! Jeg har ikke veiedag før mandag, og er glad for det... Usunn dag i går, men er nå svært motivet til å spise sunt resten av uka. Bare at jeg har 5 biter pizza igjen (noe liknenede med Peppes, men litt mindre biter), og syns det er fro galt å kaste de. hvor mye av det kan jeg spise? Blir vel til at jeg kutter på mellom måltidene mine i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har en skikkelig dagen derpå idag. Jeg hadde bursdag og eksamen igår og feiret ut i de sene timer. Om et år er jeg 30 år og da er jeg forhåpentligvis nede i drømmevekten.

Vi koste oss med deilig mat og drikke, jeg tror ikke at maten var så veldig kaloririk, men det blir veldig raskt mye kalorier ut av øl ogvin:-)

Uansett er det deilig å skeie skikkelig ut en gang imellom, og jeg hadde jo virkelig grunn til å feire. Det gikk bra på eksamen og det var faktisk den siste!!!!

 

Jeg har hatt en fantastisk opplevelse denne uken! Jeg fikk penger i gave som jeg ville kjøpe meg nye klær for. Jeg har krympet ut av det meste av garderoben min det siste halve året og trengte virkelig noe nytt. For første gang på tre år kunne jeg gå i vanlige butikker og kjøpe klær som var min stil. Jeg ble så utrolig fornøyd med de plaggene som jeg kjøpte. Jeg føler meg pen og sexy!!!! Det er en helt spesiell følelse. Det er ikke lett å finne pene klær til å gå ut i i store størrelser. Nå gleder jeg meg til å gå ut ihelgen, jeg kan ikke huske sist jeg følte meg vel i en setting der jeg skulle treffe mennesker og pynte meg. Men denne gangen gleder jeg meg virkelig.

Det er motiverende å kjenne denne følelsen. Det gir meg mot til å ta fatt på de neste 20 kiloene. Hvert gram som forsvinner for alltid gjør at jeg kommer nærmere målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gosmal

så fint at du deler resultatene dine! Det er motiverende å se andre som går ned. Jeg synes at 3,5kg på to uker høres veldig bra ut! Da har du god grunn til å være fornøyd.

Jeg har pleid å gå ned ca 300gr i uken, det høres ikke mye ut. Men det har virkelig gitt meg resultater.

 

Lykke til videre!

 

Hilsen tyvetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig å skeie ut skikkelig en gang annenhver måned (kanskje hver måned). Jeg føler ihvertfall at hvis jeg først skal skeie ut, så er det bedre med en gang skikkelig, enn hver dag littegrann. Og bursdag har man jo bare en gang i året, Tyvetil :) Klart du skal feire, og unne deg noe ekstra den dagen. Gratulerer med gårsdagen!

Og så fint at det gikk bra på eksamen :) Deilig å være ferdig?

 

Og Xray, jeg lærte på mitt første GR kurs at 2 stk pizza fra peppes + salat, var en helt akseptabel middag.

 

Hilsen

Gosmal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo knallbra med 400 gr!

 

Det er jo nesten en halvkg margarin - og til nå har du tatt av nesten 7 halvkg margaringpakker...

 

Mine mål:

Høyde: 164 (ja da kortbeint her også)

Vekt:101,9(startet med 106,2)

 

Målet er 65 kg

 

Går maxi kurs på GR (tatt av 4,3 kg), og er like spennende hver mandag for veiing!! På kurs 2 skal det visst gå raskere mht vektnedgang.

 

Går du på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Gosmal!

 

Gratulerer tyvetil! Både med eksamen og fødselsdag. Støtter Gosmal på den at vi må feire og skeie ut av og til. Så sant det ikke er hver dag, kan en real utskeielse være med på å gjøre at vi klarer dette. (ellers hadde jeg blitt gal!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragonfly

Hei Gosma.

Jeg syns du bør være meget førnøyd med vekttapet ditt! Og det går jo bare nedover! Dessuten blir det lettere etterhvert også!

 

Jeg begynner på Kurs 2 til uken, og har i løpet av kurs 1 tapt 7,7 kg.Det er gj.snitt 1.1 kg i uka.. Det var over alle forventninger, så jeg feiret med pizza og litt sjokolade. Dessuten tar jeg det litt roligere i matveien denne uken.. Kroppen må få lov til å slappe litt av også.

 

Har igjen ca.19 kg før jeg er super fornøyd!

Så stå på alle sammen!!!

Klem

D.fly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man må nesten skeie skikkelig ut innimellom. Det er nok ikke noe problem så lenge det ikke blir altfor mange anledninger på listen over ting som bare må feires. Jeg er faktisk veldig fornøyd idag, selvom jeg kjenner at den planlagte trimmen nok må utsettes til imorgen.

Imorgen skal vi faktisk kjøpe en tredemølle hvis det er mulig å skyve den under senga når den ikke er ibruk. jeg tror at jeg skal klare litt fler trimpoeng da.

Noen som har tredemøllle hjemme??

 

 

Tusen takk for gratulasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tornerose

Det viktigste er vel at man går ned. Har ennå aldri klart å slanke meg lenger enn i litt over en uke. Men denne gang føles det andreledes ut. Jeg har vært veldig flink. Spiser ca 1500kcal til dagen, å det holder i lange baner blir jo over mett. Har begynt å venne meg til å spise mere grønnsaker også.

Jeg tror det funker denne gangen, ja det skal funke...

Gleder meg til sommeren, når alle kiloene er vekk.. Hihi haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berteline

Jeg er på jobb nå etter å også ha vært på skolen i dag. SLik er det for meg hver dag så det er vanskelig å bli motivert til å trene når jeg endelig er hjemme i 22:00 eller senere. Men det hjelper virkeli å lese denne tråden. I morgen begynner jeg ikke på den ene jobben min før 10: 00 så i kveld skal jeg trene hvertfall 20 minutter pilates og 10 min på elipseapparatet mitt. Det er fremdeles nesten 3 timer til jeg er ferdig på jobb, men pyttsan. JEG SKAL JEG SKAL:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært noe flink denne uken, har ikke gått ned et gram føler heller at vekten går den andre veien. Jeg og mannen min sluttet og røyke for 6 uker siden og ennå har jeg vanvittig lyst på røyk og klarer ikke og komme i gang med noe annet enn og spise. Aner ikke hva jeg skal gjøre!

Kanskje begynner jeg og røyke igjen og slanker meg samtidig, men jeg er så fæl til og høre på hva alle andre sier, fryketlig uvane det der.

Men jeg føler med dere og prøver og bli motivert.

 

Men hvordan får dere ikoner inn i meldingen? Jeg får det ikke til annet enn ved siden av temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NR 1. På eksamen og bursdag er fullt lov å skjeie skikkelig ut med både mat og drikke:-9. OG det skal kjennes neste dag..

 

NR 2 Vi er ikke helse freaks heller, så vi må få lov å skjeie ut en gang imellom... Uten at vi faller av lasset fordet.... Sjokolade er sunt det å..:-) Jeg tror vi blir flinkere til å motstå fristelser etterhvert..

 

NR 3 Til TYVETIL.

Såå stort vektap er supert. Da er det fortjent med nye klær og nyvunnet selvbilde:-)

Du er et forbilde.. Ståå på

 

NR 4. GOSMAL. Her teller vi hvert gram og hver cm!!! Godt jobba til deg åg.

 

NR 5. Empress85. Pilates er gøy..Jeg sjekker imorgen om du har gjort treningen din...selv om du ikke kommer hjem før 22..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KitSileya

Har spist ca 1600kcal, som jeg tror er det jeg ender opp på når jeg begynner på kurs på onsdag (159cm, 80,5kg, skal ned til 60kg). Eneste minuset var lite trimpoeng - bare 10 minutter rask gange for å rekke en demonstrasjon på en quilteutstilling etter jobb, men det er bedre enn ingenting. Har planlagt spinning i morgen, så det er ihverfall noe.

 

Det er godt å høre fra andre som også har langtidsplaner i dette å bli sunn og lett. Vekta mi har krøpet seg på i løpet av 6 1/2 år, med ett dropp på 7kg en gang - det kommer til å ta tid å bli kvitt de også, så jeg vil ikke gå for fort frem. Men jeg tror det er lett å bli umotivert når en vet at en har en ganske lang vei framfor en - da er det godt å høre fra andre i samme båt! Derfor, takk, Gosmal, for at du poster disse trådene hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berteline
NR 1. På eksamen og bursdag er fullt lov å skjeie skikkelig ut med både mat og drikke:-9. OG det skal kjennes neste dag..

 

NR 2 Vi er ikke helse freaks heller' date=' så vi må få lov å skjeie ut en gang imellom... Uten at vi faller av lasset fordet.... Sjokolade er sunt det å..:-) Jeg tror vi blir flinkere til å motstå fristelser etterhvert..

 

NR 3 Til TYVETIL.

Såå stort vektap er supert. Da er det fortjent med nye klær og nyvunnet selvbilde:-)

Du er et forbilde.. Ståå på

 

NR 4. GOSMAL. Her teller vi hvert gram og hver cm!!! Godt jobba til deg åg.

 

NR 5. Empress85. Pilates er gøy..Jeg sjekker imorgen om du har gjort treningen din...selv om du ikke kommer hjem før 22..:-)[/quote']

 

Da er klokken 23:25 og jeg har gjort det jeg lovet meg selv ¤Stolt¤ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært noe flink denne uken' date=' har ikke gått ned et gram føler heller at vekten går den andre veien. Jeg og mannen min sluttet og røyke for 6 uker siden og ennå har jeg vanvittig lyst på røyk og klarer ikke og komme i gang med noe annet enn og spise. Aner ikke hva jeg skal gjøre!

Kanskje begynner jeg og røyke igjen og slanker meg samtidig, men jeg er så fæl til og høre på hva alle andre sier, fryketlig uvane det der.

Men jeg føler med dere og prøver og bli motivert.

 

Men hvordan får dere ikoner inn i meldingen? Jeg får det ikke til annet enn ved siden av temaet.[/quote']

 

 

Jeg vet veldig godt hvordan det er å sluttet å røyke, jeg gorde det 18.juni i år. jeg leste boka "Endelig ikke røyker" og den har gjort at det faktisk var "enkelt" å slutte. (Hadde røykesug i ca 2 uker, men etter det var suget borte) Jeg har heller ikke erstattet røyken med noe annet, boka har forandret synet mitt på røyk.

 

Ikke begynn å røyk igjen, men les heller boka og jobb med deg selv. Har du lest boka før så les den en gang til. Siden du har sluttet og vært røykfri i 6 uker så har nikotinsuget ditt blitt borte, men det er vanen du ikke har blitt kvitt. Les boka, den gjør underverker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo knallbra med 400 gr!

 

Det er jo nesten en halvkg margarin - og til nå har du tatt av nesten 7 halvkg margaringpakker...

 

Mine mål:

Høyde: 164 (ja da kortbeint her også)

Vekt:101' date='9(startet med 106,2)

 

Målet er 65 kg

 

Går maxi kurs på GR (tatt av 4,3 kg), og er like spennende hver mandag for veiing!! På kurs 2 skal det visst gå raskere mht vektnedgang.

 

Går du på kurs?[/quote']

 

Du er jo MYE lenger enn meg :) Nei, jeg går ikke på kurs. Men jeg har gått, men nå har jeg ikke råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært noe flink denne uken' date=' har ikke gått ned et gram føler heller at vekten går den andre veien. Jeg og mannen min sluttet og røyke for 6 uker siden og ennå har jeg vanvittig lyst på røyk og klarer ikke og komme i gang med noe annet enn og spise. Aner ikke hva jeg skal gjøre!

Kanskje begynner jeg og røyke igjen og slanker meg samtidig, men jeg er så fæl til og høre på hva alle andre sier, fryketlig uvane det der.

Men jeg føler med dere og prøver og bli motivert.

 

Men hvordan får dere ikoner inn i meldingen? Jeg får det ikke til annet enn ved siden av temaet.[/quote']

 

Du må skrive koden for ikonet. f.eks : og ). Når du setter disse sammen får du :).

Ellers så har man f.eks ; og )

: og o

osv. Hvis du trykker på linken til "smilier" helt nederst, så ser du de forskjellige "oppskriftene". Var det forstålig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skrive koden for ikonet. f.eks : og ). Når du setter disse sammen får du :).

Ellers så har man f.eks ; og )

: og o

osv. Hvis du trykker på linken til "smilier" helt nederst' date=' så ser du de forskjellige "oppskriftene". Var det forstålig???[/quote']

 

 

 

Tusen takk nå får også jeg det til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg vil også være med på denne tråden!:)

 

Mitt mål er å komme under 60 kg-gjerne helt ned på 55.

Jeg veier ca. 80 kg.

Høyden er 168

 

Er endel å slanke bort,men jeg er så KLAR for dette nå. Har prøvd mange ganger å begynne på slnkekurer hvor jeg skal trene hver dag og spise lite-det funker aldri-ihvertfall ikke om det er mange kilo som skal av. Jeg har som mål og være nede på 60- til sommeren.

Altså; 20-25 kg på ca. 8 mnd(gj.snittlig 3 kg i mnd). Håper å klare det!:)

 

Skal bli gøy å møte andre her inne,som har samme mål som meg! Gøy å ha noen å diskutere med og dele sorger og gleder!! De forstår det best de som er i samme situasjon...synes ikke alltid det er like lett å snakke med "tynne" venninnner om slanking,hvis dere skjønner!

 

Uansett; skal blir gøy å følge dere!

 

Ønsker dere alle lykke til! Stå på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gomal og alle dere andre!

Jeg har nettopp fullført ett GR-kurs og gikk ned 10 kg! Spiser godt og vel 1600kcal per dag, og er aldri sulten! Startet på kurs 2 denne uken, og har tenkt å gå kurs helt til jeg er nede i ideal vekten min! Deretter er det hold-vekten kurs for meg! -Har flere erfaringer med å gå ned opp til 20 kg, men har enda ikke klart å holde på det! Ingen slanking denne gange, men en varig kostholdsendring!

 

Dette er meg:

Alder: 30,

Høyde: 1,80

Startvekt: 116,7

Idealvekt: 80

Vekt forrige kurs dag: 105,2

 

Fredags kvelden er Tortillias dag (nesten alle koseberkene går med!), men heldigvis har jeg noen dager på meg før veiingen til onsdag!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo MYE lenger enn meg :) Nei' date=' jeg går ikke på kurs. Men jeg har gått, men nå har jeg ikke råd :)[/quote']

 

 

Godt det er at vi begge skal ta av i bredden, og ikke i høyden. 6 cm i forskjell gjør ingen sommer. Vi er flinke som tar tak uansett, og erkjenner at det ikke er bra å ha for mye å bære på.

 

Holder på med deltidsstudier ved siden av full jobb, og det gjør at maten blir en del av livet mitt, og ikke tar hele livet mitt. Studiet varer i 4 år, og kostomleggingen og pengene jeg legger i GR skal vare hele livet. Når jeg klarte å slutte å røyke(av alle jordens beste laster), så må jeg i det minste klare dette.

 

Kjære alle sammen på denne linken:

Dette skal vi klare, langt der fremme ser vi flotte og lekre jenter(gutter?) Det er lett å savne røyk, godteri og alt `kos` - da er det VIKTIG å se for seg den pene jenta eller gutten vi vil bli. Budskapet er å holde fokus, og ikke slippe taket...

 

Ha en alldeles fortreffelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...