Gå til innhold

Trondheimsligaen


Gjest EndeligMandag

Anbefalte innlegg

Gjest EndeligMandag

Hei..er det flere jenter og damer her som skal ned 15-20 kg...så hiv dere på Trondheimsligaen.

Det er helgene som er den største utfordringene derfor sier jeg bare "Endelig Mandag".

Jeg er 34 år, 172 høy og 91 kg. Har innført veiedag på mandag morgen.

 

Jeg skal ned 15 kg i første omgang.

 

Hiv dere på :-)

 

Akkurat nå holder jeg på med "Hvet skritt teller " kampanjen på http://www.hvert-skritt-teller.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..er det flere jenter og damer her som skal ned 15-20 kg...så hiv dere på Trondheimsligaen.

Det er helgene som er den største utfordringene derfor sier jeg bare "Endelig Mandag".

Jeg er 34 år' date=' 172 høy og 91 kg. Har innført veiedag på mandag morgen.

 

Jeg skal ned 15 kg i første omgang.

 

Hiv dere på :-)

 

Akkurat nå holder jeg på med "Hvet skritt teller " kampanjen på http://www.hvert-skritt-teller.no[/quote']

 

Hei du. Jeg er helt ny her fra i dag. Med unntak av en periode tidligere. Er helt enig i at helgene er værst. For min del er jeg så glad i et glass rødvin eller to i helgene. Er også med å teller skritt.

Tanken min med å være inn her er at det kan hjelpe meg til å gå ned 11 kilo, noe jeg håper på å greie før jul. Det er i allefall det som er målet. Regner med min veiedag blir på torsdager. Av erfaring er ikke mandager noen god dag å veie seg på. Merker at vekten går opp etter ei helg og at jeg trenger noen dager¨å stabilisere på. Lykke til og håper du mår målet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndeligMandag

Ja, da var nok en helg over. Har arrangert lesersirkel og laget magerpai (med kesam), spiste kun 2 stk pai. Hadde 4 venninner på besøk og laget grønnsaker med ekstra lett rømme dipp, og fruktsalat med Dream mager Yohurtis.

Veiing i dag.

 

Vekt: 80.2 kg , dvs ned 0.8 Kg på en uke. Det er jeg veldig fornøyd med.

 

Skrittingen har nok også mye å si. Har gått 27 km på 3 dager, så forsetter jeg slik klarer jeg det nok.

Mandagen satt jeg som veiedag for å gi meg en ekstra utfordring, for står vekta stille en mandag, vil det jo gi ekstra utelling neste mandag. Fast veiedag må til uanset...og det er også et bevis på at jeg har kommet gjennom helga.

 

Har spist magert som før, men kutt karbohydrater til middag.

 

Hvordan har deg gått med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DuKlarerDetDuVil

Slenger meg på jeg :-)

har 16,7 kilo igjen til målet mitt, men 13,7 til der jeg var før jeg ble gravid.

 

Er 20 år gammel og vil ned på 62 kilo.

Veide meg i dag og veier nå 78,7 (81 da jeg begynnte for ca 4 uker siden) trenger non til og motivere meg jeg da og det blir ofte mye spising i helgene.

 

Tror jeg vil få litt motivasjon av og ha en forpliktende veing på mandager her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndeligMandag

Det er viktig å kose seg litt underveis også, så jeg prøver på det, bare det er magert og har god smak :.-) Neida, ikke så ille. Men det finnes mye god frukt som er sunt, og mange magre produkter også..Det er jo ikke mengden det kommer an på...men blir en ekstra sugen på noka ordentlig søtt...så kan en kjøpe en liten sjokolade...

F.eks Et lite kinderegg er bare 20 gram sjokoloade som gir 100 kcal. Det bruker jeg å unne meg istedet for mye kveldsmat og så blir det bare 2 knekkebrød med smøreost til kvelds. Det går så fint så :-)

 

Et lite tips til dere andre, om det "lille" en kan kose seg med dersom en får lyst på noe godt.

 

Har dere noen tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndeligMandag

Det ble plutselig så stillle....er jo ikke veiedag enda men har følt meg flink de siste dagene. trent hver dag denne uken, boksing i går og dansstep i dag...og er så stiv og støl at nå sitter jeg på soafen med god samvittighet...og maner inne gode vaner :-) i hodet mitt...håper det går bra..

 

Men gruer meg til neste uke. Skal være 3 dager på kurs i Oslo og blir der også i helga..det blir en utfordring både trim og mat messig...men jeg har bestemt meg for at skal gå...med Glede.

 

Men for ikke at musklene skal svinne bort på denne uka trenger jeg tips til 15 minutters styrketreningøvelser jeg kan gjøre hver dag mens jeg bor på hotellet....Hva annet enn sit-ups og armhevinger bør jeg ta?

 

Hvordan går det med dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest EndeligMandag

Da har jeg vært en helg uke i Oslo og det gikk bedre enn jeg ventet...

3 dager på kurs...og der kuttet jeg ut alt som het søtsaker..dvs boller, kake og winenerbrød i pausen. Men jeg hev innpå med frukt og grønnsaker, og har også vært ute å spist (men har prøvd å redusere karbohydratene)...og drukket mye god vin...så jeg koste meg også...

Frokostene på hotellet var også sundt og besto av 2 grove skiver, kaffe, skummet melk, 1 bløtkokt egg og mye frukt og grønt :-)

 

Resultat: 2.2 Kg på 3 uker, og ned hele 0.6 siste uken :-) Det er jeg fornøyd med :-).

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. har tenkt lenge på at jeg skulle starte helt seriøst å gå ned i vekt... men har ikke kommet dit enda. men nå har jeg bestemt meg for å starte. så jeghiver meg med jeg, vis ok ? høres greit å veie mandager, se hvordan helgen har gått.

jeg er 21 år, 165 høy og 83kg. ønsker og ned til 65.

 

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndeligMandag

Det er bra. Dette skal vi klare. Det er 9-10 uker igjen til jul..så det bør være mulig å komme ned 5-6 kg til jul ;-) eller mer hvis en står på litt. Men uansett kan en jo ikke forventet mer enn 0.5 kg i uka...det er det som anbefales...De 3 første uken har jeg klart 0.7 kg i uka, men jeg er fornøyd med 0.5 kg i uka ;-)

 

stå på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra. Dette skal vi klare. Det er 9-10 uker igjen til jul..så det bør være mulig å komme ned 5-6 kg til jul ;-) eller mer hvis en står på litt. Men uansett kan en jo ikke forventet mer enn 0.5 kg i uka...det er det som anbefales...De 3 første uken har jeg klart 0.7 kg i uka' date=' men jeg er fornøyd med 0.5 kg i uka ;-)

 

stå på :-)[/quote']

 

håper på at d blir noe nedgang, om det tar lang tid er ikke det mest ille, bare jeg kommer ned til min ønske vekt ettervært. vært veldig fint å gått ned 5/6kg til jul ja. ser egentli nå etter nesten en uke at dette er en mye bedre livsform. er ikke dø mett etter middagen, å heller egentli aldri sulten. spiser jo så ofte.

dette klarer vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndeligMandag

Bare en blir vant til det ja så er det jo best å spise hver 3-4 time og lite hver gang. Da får kroppen hele tiden påfyll...jeg ser at mange jeg kjenner som er overvektige dropper ofte lunchen...og går helt fra frokost til middag...og er det sommer bytter de lunch ut med vafler...greit en sjelden gang....men det er overhodet ikke sunt :-) Det hadde vært sunnere å bake grove rundstykker nå rman er hjemmevarende og dekke på med magert pålegg...Det er bare endring av vaner det dreier seg om...og man trenger ikke noe godt til kaffen hver dag som jeg er oppvokst med...Godt jeg bor langt borte fra ho mor...der er det umulig å holde seg tynn når det bugner av noe godt hele tiden :-)

 

Når vi er i mål, må vi fortsette her, for jeg tror den største utfordringen blir å holde vekten. Da kan jeg ikke trene hver dag hele uken og heller Aldri unne seg noe...Av og til føler jeg meg som matolholiker...aldri mer skeie ut for da er det gjort...og en er tilbake i fella igjen...Da må man finne balansen i hvor ofte en kan unne seg noe :-)

 

Vi skal klare dette, og husk...Ikke krev mer enn 0.5 kg i uka. Alt over er en bonus, men ikke forvent mer. Da har vi en sunn nedgang...

 

Hvor er der alle sammen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndeligMandag

..da kan man aldri lure seg selv i helgen...og tro man kan skeie ut 2 dager på rad :-)..for det vil vises seg to dager før veiedag...Fant ut at å veie på mandag...gir ekstra skjerpings før helga...og gjør at jeg ikke skeier ut totalt.

Skal man skeie ut er det anbefalt å la det skje på fredag :-)

 

Dette skal vi klare....:-)

 

Det er ny veiedag i morgen...men æ har tyvstartet litt..ned 1 kg på en uke..kjempestolt.!! Har trenet hver dag untatt onsdag denne uken. Det har gitt resultater.

 

Vekt da jeg startet: 91

Vekt nå: 87.8

Dvs 3.2 kg på 4 uker, som er 0.8 kg. pr. uke. Da satser jeg på å komme under 80 kg før julaften..jippie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette så ut til å bli en kjempe bra uke med nøye veing av maten og trening. men slik ble det ikke. fikk overraskende oslo gjeste på lørdag, å det kom litt brått på. de hadde handlet med seg mat, å selvfølgelig ikke noe sunt. så der ble det mye god mat og en del vin og øl. så kom selfølgelig tante rød. men ble faktisk litt glad når jeg veide med i dag alikevell, for det var jo faktisk litt nedgang der alikevell, ikke det helt store, men 0,4. fornøyd for denne gang jeg. :D

 

 

start vekt 83

vekt nå 82,6

ned på en uke 0,4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndeligMandag

så gikk vekta opp igjen...men det var jeg forberedt på...torsdag-søndag hadde jeg besøk og det var fest hos meg i helga, så da ble det god mat ute på restaurant, øl, sprit og vin og mye salt snacks...og sjokolade.

Jeg skeiet skikkelig ut, men det ble færre måltid og ikke så mye hver gang, så ble ikke stappmett...

 

...men aldri så ille at det ikke er godt for noe...jeg har nemlig gått inn 1 cm rundt midjen...så jeg forsetter med ny frisk denne uken :-)

Fikk også trent man-ons før besøket mitt kom...så jeg føler at vi er litt i samme bås denne uken Silje :-)

Men vi gir ikke opp!!

 

Vekt ved start for 3 uker siden: 91

Vekt nå etter 4 uker: 88

Tap i cm rundt midjen: 5 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uken her synes jeg selv at jeg har vært flink. men denne uken som kommer blir det værre med. jeg hadd bursdag på søndagen, så da var det familie selskap her, serverte middag og kaker, og klarte faktisk å holde meg unna kakene... stolt :)

men samboeren min har bursdag i uken her, så det blir flere dager med gjester, og venner på kaffe å kake. så neste uke regner jeg med en oppgang. men gikk heldigvis ned 0,8 denne uken :D

 

 

 

startvekt 83

vekt nå 81,8

ned på 2 uker 1,2 :)

mål 65kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gikk vekta opp igjen...men det var jeg forberedt på...torsdag-søndag hadde jeg besøk og det var fest hos meg i helga' date=' så da ble det god mat ute på restaurant, øl, sprit og vin og mye salt snacks...og sjokolade.

Jeg skeiet skikkelig ut, men det ble færre måltid og ikke så mye hver gang, så ble ikke stappmett...

 

...men aldri så ille at det ikke er godt for noe...jeg har nemlig gått inn 1 cm rundt midjen...så jeg forsetter med ny frisk denne uken :-)

Fikk også trent man-ons før besøket mitt kom...så jeg føler at vi er litt i samme bås denne uken Silje :-)

Men vi gir ikke opp!!

 

Vekt ved start for 3 uker siden: 91

Vekt nå etter 4 uker: 88

Tap i cm rundt midjen: 5 cm.[/quote']

 

 

er egentli ganske bra at mann ser at vekten går opp når man vet mann ikke er flink,ser jo da at faktisk alt du jør har en virkning.

godt å unne seg noe en gang i blant, er jo nødt til det vis man skal leve med dette resten av livet.

har en vennine som ligger på sin trivselsvekt, men hun spiser bestandig sunt, og di gangene hun sklir litt ut, trener hun ekstra. men har ikke noe problem med det, for det er blitt en vane. gleder meg til jeg kommer dit... :) hehe...

stå på videre, vi klarer dette med glans :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepillemor

Hei alle Trondhjemmera!!!

 

Æ slænge mæ me hær! Startet nok en slankeprosess forrige mandag, og har vært kjæmpeflink den første uka. Ser at dere har veiedag på mandager, og det har jeg også. Kjempefint å ha noen å dele opp- og nedturer med. Har hatt mange "prosesser" tidligere, men nå har jeg bestemt meg!!!! Er så lei av temaet, og å ha dårlig samvittighet uansett hva jeg stapper i meg.

 

MEN, nå er jeg godt i gang og med masse stå-på mot!!!!

 

Fra utgangspunktet som var 72 kilo, skal jeg ned 19 kilo! Gikk ned 2,6 kilo første uka, og havnet på 69,4 kilo i går! Da er det bare 16,4 kilo igjen til målet........

 

Lykke til alle sammen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndeligMandag
Hei alle Trondhjemmera!!!

 

Æ slænge mæ me hær! Startet nok en slankeprosess forrige mandag' date=' og har vært kjæmpeflink den første uka. Ser at dere har veiedag på mandager, og det har jeg også. Kjempefint å ha noen å dele opp- og nedturer med. Har hatt mange "prosesser" tidligere, men nå har jeg bestemt meg!!!! Er så lei av temaet, og å ha dårlig samvittighet uansett hva jeg stapper i meg.

 

MEN, nå er jeg godt i gang og med masse stå-på mot!!!!

 

Fra utgangspunktet som var 72 kilo, skal jeg ned 19 kilo! Gikk ned 2,6 kilo første uka, og havnet på 69,4 kilo i går! Da er det bare 16,4 kilo igjen til målet........

 

Lykke til alle sammen!!!![/quote']

 

Velkommen skal du være! Flott at vi får flere aktive med. Litt artig å se at vi alle har forskjellig utgangspunkt. For meg høres det litt artig ut at noen starte på 72kg, som er det jeg ønsker å gå ned til, men vi har jo alle forskjellige høyder.

 

Fint om vi kan dele tips og triks om en bedre hverdag, og ikke minst hvordan man balanserer utskeielsesdagene.

Det vanskeligste jeg vet er å være sosial, for det er så vanseklig å skille seg ut, og være sær på restaurant o.l med å takke nei til ting. Mat skal jo være en nytelse, men blir jo ikke det når en ikke kan spise det en vil, og i tillegg blir stigmatisert.

 

Har dere opplevd noen gang at dere flere ganger må si nei når folk ber deg forsyne deg...."Er du sikker på at du ikke skal ha mer...".."Du spiser som en fugl"..osv...eller "Jeg tok bare kaffe alikevel" når man er blitt enig om å ta en kake sammen, og du nettopp har kjøpt din og tatt første bit...

 

Sorry jenter...måtte bare få ut frustrasjonen...men...jeg har bestemt meg for å være knallhard nå. Heretter har jeg bestemt meg for å være knallhard mot slike ting.

 

Stå på jenter! Dette klare vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepillemor
Velkommen skal du være! Flott at vi får flere aktive med. Litt artig å se at vi alle har forskjellig utgangspunkt. For meg høres det litt artig ut at noen starte på 72kg' date=' som er det jeg ønsker å gå ned til, men vi har jo alle forskjellige høyder.

 

Fint om vi kan dele tips og triks om en bedre hverdag, og ikke minst hvordan man balanserer utskeielsesdagene.

Det vanskeligste jeg vet er å være sosial, for det er så vanseklig å skille seg ut, og være sær på restaurant o.l med å takke nei til ting. Mat skal jo være en nytelse, men blir jo ikke det når en ikke kan spise det en vil, og i tillegg blir stigmatisert.

 

Har dere opplevd noen gang at dere flere ganger må si nei når folk ber deg forsyne deg...."Er du sikker på at du ikke skal ha mer...".."Du spiser som en fugl"..osv...eller "Jeg tok bare kaffe alikevel" når man er blitt enig om å ta en kake sammen, og du nettopp har kjøpt din og tatt første bit...

 

Sorry jenter...måtte bare få ut frustrasjonen...men...jeg har bestemt meg for å være knallhard nå. Heretter har jeg bestemt meg for å være knallhard mot slike ting.

 

Stå på jenter! Dette klare vi.[/quote']

 

Hei " Endelig mandag"

 

Takk for koselig velkomsthilsen:-)

 

I dag har jeg hatt en fin dag og vært kjempeflink. Ingen utskeielser. Spent på å gå på vekta over helga. Blir dog en utfordrende helg, da jeg skal besøke svigers, og der blir vi vartet opp etter alle kunstens regler.

 

MEN, jeg skal trimme masse!!!!

 

Når det gjelder å ha utskeielsene i balanse er det jaggu ikke enkelt. Selv prøver jeg å holde meg til regelen om at jeg kan ta en liten smak av det som blir servert. Jeg har en ganske aktiv hverdag, så det gjør egentlig ikke store skaden tror jeg.

 

Det jeg sliter med er hvis jeg er sliten og klar om kveldene og setter meg ned foran kassen. Da er det så utrolig godt å "trøste" seg med noe godt og usunt å putte i munnen. Dette er min største last som jeg nå prøver å komme bort i fra.

 

Når det gjelder startvekt, så er jeg ikke så veldig stor (les lang); det ser du kanskje på nicket mitt også ;)

 

Ønsker alle slankeslitere en god og sunn helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndeligMandag

Forrige uke gikk jeg opp, nå var resultatet noe helt annet:

 

Denne uken:

Ned 1 cm rundt midjen og ned hele 2 kg. Trent hver dag denne uken så der kom belønningen.

 

Fra start for 5 uker siden:

Start: 91 kg.

Nå: 86 kg

 

Tap i cm på midjen til nå: 6cm. Det merkes og det er deilig.

 

I dag er jeg skikkelig stolt av meg selv.

I går hadde vi lesersirkel så da trodde jeg at jeg skulle sprekke med kaker m.m, men lykkelig meg hadde vertinnen laget noe så sunt som fruktsalat. Håper nå det blir en konkurranse om å være sunnest.

 

Hvordan har det gått med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepillemor

Hei!

 

Forrige uke var nok for god til å være sann!

 

Gikk ned 2,6 kg første uka, og denne uka gikk jeg opp 1,6 kilo, så tilsammen på to uker har jeg gått ned 1 kilo.

 

Føles tungt nå, men vet at jeg kan være flinkere enn det jeg har vært denne uka. Nå er det bare å ta seg selv i nakken å komme inn på den "smale sti" igjen.

 

De sier jo at 0,5 kilo i uka er bra, men ble nedtur allikevel når starten var så bra.

 

Du har jo vært utrolig flink Endelig Mandag :-) Du skal være skikkelig stolt av deg selv. Så bra at du har rukket å trene hver eneste dag. Det er nesten kul umulig for meg å få til å rekke, men satser på annenhver dag, og det er jo masse ifht ingenting ;-)

 

Lykke til videre i uka som ligger foran oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EndeligMandag

men..som du også vet 0.5 kg i uka er bra :-) og jeg har sjekket at i løpet av et helt døgn kan vekta variere med 1 kg eller mer alt etter væske inn og ut osv...

Så kan hende blir man litt lurt av og til....Bit tenna sammen og fortsett..så lenge en skeier ut er det ingen fare så lenge ikke utskeielsen var 7 dager på rad :-)

 

Trening ja...er jo min egen fritidssjef...så hvorfor ikke fylle ettermiddagen med trening når jeg ikke har så mye anna konstruktivt å finne på :-)...iallfall bedre enn å sitte foran kassen...men i går tok jeg en hviledag ..for musklan skreik...etter hvile....

Annenhver dag er kjempebra!!!

 

Dette klare vi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest EndeligMandag

litt forsinket veiing..mye som skjer meg om dagen

 

Vekten har stått stille men nå har gått ned ytterligere 3 cm rundt midjen...

 

litt rart at vekten står på 86 ....og at midjen nå har gått ned fra 98 til 90

på 1.5 måned.

 

Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei kan jeg slenge meg med her.

jeg er fra melhus så det er jo ikke helt trondheim da.....

 

jeg har vært med vektklubben snart et år- men gikk opp mye i sommer og har stått helt i ro siden da.

Jeg trener jevnt 10-14 trimpoeng i uka og har ikke hadt noen store utskeiielser. Har faktisk droppet et glass vin/øl til maten i helgene men NEI ingenting skjer.

Jeg skjønner ingenting...

Fikk et tips på å kutte ut kunstig søtstoffer og skal prøve det for å se om noe løsner ..

veier meg på tirsdager og er nå 81.4 imot 78.1 før ferien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...