Gå til innhold

3 kg fra og med NÅ!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Forrige veiing: 60.9

I dag: 60.8

Livvidde sist: 75

Livvidde nå: 74,5

Trimpoeng mål: 20

Trimpoeng: 24,9

 

Denne vekten skal jeg ha mandag 8.januar?? Vel, skal definitivt gjøre mitt beste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Så bra, moving!

 

Så var det mine resultater, da. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro. Ned 0,5 kg! Skjønner ikke hvordan det er mulig, så slapp som jeg har vært. Kanskje er det lønn for de 19 trimpoengene og kaloriene forrige uke, da jeg ikke gikk ned i det hele tatt? Ikke vet jeg. Kroppen er en underlig maskin.

 

Vekt forrige uke: 59,2 kg

Vekt idag: 58,7 kg

 

Midjemål forrige uke: 78,5 cm

Midjemål i dag: 79 cm

 

Trimpoeng: 7

Hadde ikke satt noe spesielt mål, men hadde da regnet med litt fler ;)

 

Vel, da har jeg en rekordlav vekt, som jeg også skal ha 8. januar. Ojsann. Jeg starter allerede i dag, med ekstra trening. Tror det kan være et realistisk mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- da var det fritt frem for julemarsipanen, eller hva?!

 

GRATULERER til oss alle, som tok Kikkeliones utfordring på strak arm, og som har klart å holde oss, alle sammen! For det har vi vel? Det er ingen som har rapportert om sprekking her, hvert fall!

 

:) Herlig jobbet, jenter! Vi er så flinke. Det hjelper faktisk å stå sammen! :)

 

Og da står neste utfordring for tur: å holde dagens vekt til 8. januar. Lykke til, alle sammen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Vi er flinke!

 

Ned 0,5! Yes, da er jeg under streken igjen. Nå er det:

59,6 kg

67,5 rundt livet

20 trimpoeng! Målet var 14, og selv det mente jeg var tøft.

Jeg har stått på ekstra fordi det har vært så mange utfordringer.

 

Og i dag er det tid for marsipan! Jeg har kjøpt en liten lekker gris med sjokoladetrekk på. Den ligger nå der og gliser. Jeg har faktisk ikke tenkt å spise den i dag. Jeg skal ta den en dag jeg klarer å inkludere den i innenfor mitt ønskede kaloriinntak. Er jeg flink, eller??? ;)

 

Vekt og mål skal ikke være dårligere den 8. januar. Jeg har god tid til trim på fridagene mine.

 

Neste mandag er det 1. juledag. Skal dere "rapportere" i julen? Det skal jeg.

Oi, holdt på å glemme mål om trim. 12 poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, Kikkelione!

 

Neste mandag er det 1. juledag. Skal dere "rapportere" i julen?

Jeg kommer så absolutt til å rapportere i jula. Men jeg har ingen planer om å veie maten på julaften... Kommer nok til å ta noen dager fri fra kaloritelling ;) Men ikke hive i meg ubegrensete mengder av alt jeg ser for det!

 

Jeg reiser hjem til mine foreldre noen dager i jula, og kommer til å være der på veiedagen (1. juledag). Gidder ikke bruke deres vekt, den viser sikkert ikke samme som min uansett. Så da veier jeg meg heller 3. juledags morgen, da regner jeg med å være hjemme igjen.

 

Glemte å sette mål for trimpoeng denne uka igår. Satser på 12, jeg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hei moving, lupi og kikkelione.

 

Dere er super flinke, kjempe gøy å lese at det går så bra!

 

Jeg for min del har klart å gå opp 200 g siden jeg meldte meg inn her 4/10-06, så en kan jo nesten lure på hvorfor jeg er med på denne linken. Som jeg har skrevet tidligere skal jeg være med på lik vekt idag og om 2 uker, for min del burde det være en smal sak.

 

Jeg er egentlig ikke noen tilhenger av nyttårsforsett, men gjør et unntak i år. Fra 1. jan. 2007 skal jeg bli like flink som dere, skal ikke drive med denne jo-jo slankingen i 2007.

 

HA EN RIKTIG GOD JUL OG ET GODT NYTT ÅR!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei på dere!

 

Nå har jeg juleferie! Jeg innledet med å kose meg med marsipangrisen min. Mmmm..., den var verdt å vente på!

 

Det skal bli godt med noen dager fri. Jeg skal kose meg og nyte maten. Mandag er jeg tilbake med ukens rapport. Det skal vel godt gjøres å holde seg, men den 8. januar skal jeg ikke veie mer enn jeg gjorde sist veiing(59,6 kg).

 

Jeg ønsker dere noen riktig fine dager.

 

Gode ønsker fra Kikkelione

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei!

 

Mandag er veiedag, uansett dato. Opp 0,7 siden sist, men det er fullstendig forståelig, og skaper ingen panikk! :) Det gledelige er at jeg har akkurat samme midjemål hvis jeg strammer bare bittelitt, så da gjør jeg dét. ;)

 

For første gang har jeg ikke nådd målet om trimpoeng. Jeg satte 12, men det ble "bare" 8. Mål for denne uka er 12. Klarer jeg det, så er jeg fornøyd!

 

Jeg har heller ikke klart å veie maten min siste uka, sant og si ga jeg litt blaffen. Og når jeg er på besøk fremover, eller har gjester selv, så får jeg heller bare bruke hodet. Matvekta får stå i fred ei uke til.

 

Jeg synes det er greit å veie meg i jula, slik at jeg ikke slipper det helt løs. Det viktige er å komme ut av jul og nyttårsfeiringa med samme vekt mandag den 8. januar som jeg hadde mandag den 18. desember. Da har jeg gitt meg anledning til å skeie ut og samtidig dager innimellom til å bremse litt.

 

Jeg håper dere koser dere veldig, uten "dårlig samvittighet". Det gjør jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Det er visst bare jeg som ikke har tatt juleferie i denne tråden, men pytt! :)

 

Jeg følger nesten oppskrifta til GR. Jeg spiser ofte. Men der stopper vitenskapen. Jeg spiser ofte, jeg spiser MYE og jeg spiser ikke bare LITT-mat, for å si det slik! Hahaha! ;)

 

Innimellom all spisingen har jeg tenkt. Jeg endrer veiedag fra mandag til fredag. I en tidligere diskusjon har jeg ment at dag ikke skal spille noen rolle. Når jeg erkjenner at nedgangen i høst har gått mye saktere enn ønsket, må jeg gjøre noen grep. Hvis vi antar at vekten endrer seg i løpet av uken, er det ikke unaturlig at den er i det øvre sjikt på mandag. Det kan spille inn på motivasjonen videre. Dermed så skal jeg nå prøve fredag. Kanskje gir det et postivt puff å se at resultatene etter en god arbeidsuke, før helgen? Faren er jo at det kan føre til at jeg slapper mer av når det er helg, men det vil fort vise seg.

 

For ordens skyld; jeg har sagt at det er et mål å veie den samme mandag den

8. januar som jeg gjorde mandag den 18. desember. Det løser jeg med en ekstrarapportering den mandagen. Ingen unna-luring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Kikkelione, jeg skal innrømme at jeg har tatt juleferie herfra en stund. Men nå er jeg hjemme igjen, det er nesten deilig det, fant fram kjøkkenvekten igjen i dag morges, det føles godt å få spise sin egen mat, være i nærheten av treningssenteret mitt og ha litt kontroll igjen. Men for all del, det var da absolutt deilig å slappe av hjemme hos mor og far noen dager og!

 

Klarte ikke målet mitt om 12 trimpoeng før 25/12 jeg heller, det ble 10, får være nogenlunde fornøyd med det. Jeg gikk på vekten i dag morges for å se hvordan det lå an etter nesten en uke med marsipan, pepperkaker, vin til maten og gode desserter. Jeg har aldri blitt mer overrasket. Forrige gang veide jeg rekordlave 58,7 kg. Og idag - 58,4 kg!!!! Hvordan er det mulig, det lurer jeg på. Jeg veier meg uten klær, uten noe som helst som kan dra vekten oppover. Derfor hadde jeg selvsagt tatt av brillene mine også. Men nå ble jeg jammen nødt til å hente dem for å ta dem på for å sjekke at jeg så riktig, og etter tre veinger til viste displayet fremdeles 58,4. Jenter, det ser ut til at jeg har funnet en ny slankekur...

 

Mine resultater:

Vekt sist: 58,8 kg

Vekt idag: 58,4 kg

Midjemål sist: 79 cm

Midjemål idag: 80 cm

Trimpoeng mål: 12

Trimpoeng: 10

 

Får se om jeg skal slenge meg på din veiedag på fredagen, jeg og, Kikkelione. Mandag har i grunnen fungert fint for meg, men jeg synes det har vært morsomt når vi har vært tre stykker som har veid oss på samme dagen. Kanskje har du et poeng når det gjelder det psykologiske. Jeg skal tenke meg litt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på noe i julen. Det at jeg hadde gitt meg selv en kropp som er 4,9 kg lettere og ditto flottere enn i sommer. Og hvor glad jeg er for denne gaven.

 

Jeg bestemte meg for å ønske meg det samme til bursdagen min i april. Det er en gave som ikke kommer gratis, og det er bare jeg selv som kan gi meg den. Men mye vil ha mer, vet dere, og en så flott gave som jeg fikk til jul nå, ja det vil jeg ha til bursdagen min også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Og så klarte jeg å gå litt ned ... :) Nå er det 60.2, og opp en halv cm til 68 i livvidde. Greit nok. Litt straff får en ta! ;)

 

Flere endringer: (Tror dere jeg har hatt tid til å tenke, eller?) Det er hyggelig å være her, men min tid er talt. Jeg "orker" ikke gi dette lenger enn ut februar, la oss si siste veiedag fredag 2. mars, da. Det er ni uker dit. Da må jeg ha kommet meg dit jeg skal være i vekt og mål, og så får jeg dra meg over til en "hold-vekten"-tråd. Uansett.

 

Jeg skal også legge meg på 10 trimpoeng som fast mål. Jeg tar opp igjen en annen hobby nå, og må prioritere. 10 poeng er grei aktivitet. Alt over det er bonus.

 

Ha en fin nyttårshelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Jeg har aldri blitt mer overrasket. Forrige gang veide jeg rekordlave 58' date='7 kg. Og idag - 58,4 kg!!!! Hvordan er det mulig, det lurer jeg på. .[/quote']

 

Gratulerer! Og så i juleuken! Jeg er imponert og skjønner ikke hvordan du har fått det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Heisan!

 

Jula er over, folkens! Ingen grunn til å knaske julekaker lenger! ;)

 

Men hvor er dere, dere trofaste slitere i denne tråden, pluss dere som dropper innom i ny og ne? Skal vi holde på litt til? Dere har vel ikke gitt dere?

 

Jeg har lest litt i de andre trådene. Det er en del folk som skal ned flere kilo, ser jeg. For meg er det stor forskjell å gå ned de siste par-tre kiloene kontra den gangen jeg skulle ned sju-åtte-ni-ti. Dét gikk nemlig veldig greit. Vi som bare skal ned "litt til" har noen andre utfordringer, og jeg trenger i alle fall hjelp og støtte i en tråd med likesinnende. Kanskje vi skal kutte denne tråden? Jeg tenkte litt på å opprette en som het "Bare litt til" eller noe lignende. Kanskje vi får med oss enda flere da?

 

Jeg har erklært at jeg skal gi meg her den 2. mars. Da har jeg rota rundt lenge nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

Nå har jeg hatt skikkelig ferie... har vært borte fra tråden, mye pga at jeg ikke har hatt tilgang på vekt. Jeg har derfor prøvd å få trent en del og så heller ikke kontrollert så mye det jeg har spist.

 

Jeg har ført opp alt jeg har spist, men det har blitt mye ca. Juleuken som endte med julaften på søndag ble en uke med mye trening, hele 31, 5 trimpoeng. Løpeturen på julaften formiddag på over en time var veldig deilig.

 

Julaften, 1 juledag ble det mye mat. Heldigvis for løpeturen julaften var jeg litt likegyldig og koste meg med maten. men det ble opptil 3000 kcal de dagene. 1 dag hadde jeg ikke vekt så jeg rapporterte ikke den dagen.

 

De følgende dagene ble det løping en time, 2 dag. Og langkjøring med 90 min sykling 3.dag, ny løpetur en time 4.dag og svømming en time fredagen. Tilsammen ble det 18, 5 trimpoeng juleuken. Mye lavere enn jeg pleier (26 poeng), men samtidig er jeg fornøyd.

 

De siste dagene, lørdag, søndag og idag har vært veldig slappe. Jeg trengte det åpenbart!! Så har egentlig ikke så veldig dårlig samvittighet.

 

I juleuken har jeg spist ganske mye. Kombinert med siste helg med veldig lite trim og mye mat så er jeg ikke overrasket om jeg har gått opp litt. Glemte meg idag morres og gikk ikke opp på vekten idag (egentlig et godt tegn ;)).

 

Så da blir veiedagen og dommedagen for min gode samvittighet i morgen! Kommer til å ha mandagsfølelese imorgen så det går sikkert bra :)

 

Så da har jeg 6 dager på meg på å prøve å reparere inntil neste mandag, eller på om jeg kan ta på meg det brede gliset og lure på om jeg kan lære noe av maten denne julen :) Vi får se....

 

Det er nok en viss fare for at jeg fortsetter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag

 

Dette blir andre veiing siden startdatoen for julemålet.

målet fra 18 desember er 60,8 og 74,5 i midjen.

 

dato 29 des - 2 januar

vekt 60,3 - 62

midje 74 - 75

trimpoeng 31,5 - 18,5

 

Så får vi se da om jeg bare er oppblåst eller om jeg faktisk har gått opp ?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Åneida, vi har da ikke gitt oss. Jeg for min del surret det jo veldig til fra slutten av nov, men nå er jeg virkelig motivert igjen. Har tenkt endel i romjula og funnet ut at jeg ikke skal henge meg opp det som event. går galt iløpet av en dag, men heller fokusere på det som har gått bra. Så også igjennom vekten min for 2006 og den skal absolutt ikke være lik i 2007. Der var det mye JO-JO, og det kan jo umulig kroppen ha godt av.

 

Lykke til i 2007 og nok engang GRATULERE til dere som klarte å holde fokus hele tiden. (Bare vent jeg skal bli en av dere.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Heisann...

 

 

 

Det er nok en viss fare for at jeg fortsetter ;)

 

Moving, klarte du altså å gå ned et halvkilo før jul? Jeg er så imponert over deg! Jeg synes også du er fantastisk ivrig på å trene.

 

Og kanskje har du gått litt opp nå, altså. Det vil vise seg om det har "satt" seg eller om det er et tilfeldig utslag på vekta.

 

Jeg er fæl til å snike, men nå skal jeg faktisk veie meg kun en gang i uka. Det er vel det eneste nyttårsforsettet jeg har. Det vil si veiedag på fredag heretter , og så på mandag 8. januar da, for å måle meg mot hva jeg var den 18. desember, ettersom jeg har erklært et mål der.

 

Alle andre nye lesere som bare vil ned littegrann, hvor mye definerer du selv, dere er veldig velkomne hit! Vi har ulike veiedager, men jeg synes ikke det gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg her igjen, jeg også. Det sa jeg jo etter juledagene òg, men vips så reiste jeg bort i nyttårshelgen. På hyttetur med venner blir det mye fetere og kaloririk mat enn jeg er vant med. Heldigvis ble det noen turer i slalåmbakken også! Fikk ikke veid meg i dag morges, men tar det i morgen, så får jeg se hvordan jeg ligger an i forhold til julemålene våre.

 

Jeg er ingen fan av nyttårsforsetter, men ditt forsett med ikke å snikveie seg, Kikkelione, tror jeg absolutt har noe for seg! Jeg går selv opp på vekten kun én eneste gang i uken, og jeg er veldig fornøyd med det.

 

Moving, du er så utrolig flink til å trene! Når jeg ser hva du har gjort i ferien, og sammenligner det med mine egne late dager, får jeg nærmest bakoversveis.

 

Til alle dere inne på denne tråden: Takk for samholdet og oppmuntringene i 2006! Synes nesten at jeg kjenner dere ganske godt etter hvert. Ønsker dere alle et sunt, aktivt og godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg opp på vekta i dag morges, og fikk som fortjent. Opp 0,7 kg. Det er jo ikke all verdens, men det er aldri gøy å veie mer enn sist gang. På mystisk vis har jeg imidlertid gått ned i centimeter. Men det midjemålet mitt har jeg gitt opp å feste noen lit til. Det varierer mer enn det som forståelig er.

 

Resultater:

 

18/12: 58,7 kg - 79 cm

28/12: 58,4 kg - 80 cm

3/1: 59,1 kg - 78,5 cm

 

Dvs. at jeg har fire dager på meg til å kvitte meg med 0,4 kg, skal jeg nå julemålet vårt. Håper jeg greier det. Jeg skal i alle fall gjøre mitt ytterste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal kutte denne tråden? Jeg tenkte litt på å opprette en som het "Bare litt til" eller noe lignende. Kanskje vi får med oss enda flere da?

Tror det kunne være en god idé, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kunne være en god idé' date=' jeg![/quote']

 

Hvor skrev klikkelione dette? må jo ikke dra fra meg uten at jeg vet hvor dere er... Blir med på ny tråd jeg, bare fortell meg hvor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei! Jeg har ikke gått noen steder! Men nå oppretter jeg en ny tråd som kalles

 

"Bare litt til". Jeg finner ingen aktive tråder som ivaretar behovet/interessen for oss som har bare bittelitt igjen. Lupi, moving, Kine85, Godtesugen og dere som slenger innom, dere MÅ være med videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...